اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

استفاده از کی پد

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    استفاده از کی پد

    سلام
    من تونستم که برنامه خودم رو برای کی پد بنویسم
    الان تو یه جایی گیر کردم ، نمی دونم چجوری اعدادی که بوسیله کی پد میگیرم رو بریزم داخل یک متغیر !
    چون کیپد هر بار یک عدد میده ،
    چند تا کد دیدم، که بوسیله یک آرایه ، هر بار عدد گرفته شده از کی پد رو میریزن داخل آرایه .
    ولی از آرایه چجور برمیگردونند رو نمی دونم !
    می خوام اعدادی که بوسیله کی پد ریختم داخل آرایه ، یک عدد کامل کنم و بریزم داخل یک متغیر .
    ممنون میشم کمک کنید .

    #2
    پاسخ : استفاده از کی پد

    اگه با زبان سی کار می کنی شرمندهی شما هستم واگر با بیسکام کار می کنی حتما کمکت میکنم :agree:
    آموزش PIC

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : استفاده از کی پد

      دشمنت شرمنده
      من با c کار می کنم ، حالا شما الگوریتم کاری که می کنین رو بگو ، باز بهتر از هیچیه
      بازم ممنون از شما

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : استفاده از کی پد

        داخل bascom نیازی به الگوریتم خاصی نیست با دستور getkdb مقدار کی پد خوانده می شود و در متغییر مربوطه که به تابع انتصاب پیدا کرده است ریخته می شود مثال
        x=getkdb()
        هیچ دانش آموزی نیست که به در خانۀ دانشمندی آمد و شد کند, مگر این که خداوند برای هر گامی که برمی دارد عبادت یک سال را برایش رقم زند.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : استفاده از کی پد

          نمی دونم بیسکتم چجوریاست !
          تا الان کار نکردم ،
          تو c که مشکل من اینه ، بعد از هر بار زدن کی پد یک عدد بر میگرده ، که نهایت یمشه یک عدد رو داخل یک متغیر ریخت ! 0 الی 9
          ولی الان می خوای عدد 546 رو بدیم ، من الان این رو یه رشته تعریف کردم ، که داخل هر خونه آرایه یک عدد از کیژد رو بنویسه
          یک یچزایی هم پیدا کردم ، الان نمی تونم تست کنم ، اگر از دوستان راه حل درست رو می دونند لطفاً بگند

          اینی که من پیدا کردم بتدیل آرایه به عدد هست
          http://www.cplusplus.com/reference/clibrary/cstdlib/atoi

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : استفاده از کی پد

            من تو بیسکام از این روش برای اعداد چند رقمی استفاده می کردم
            ابتدا عدد زده شده را به وسیله ی یک متغییر در 10 ضرب و سپس با عدد قبلی جمع کن
            در مرحله اول که عدد قبلی وجود نداره با صفر جمع کن
            مثال
            a=2=عدد خوانده شده به وسیله ی کی پد
            b=3=عدد دوم زده شده
            c=a*10 c=c+b
            آموزش PIC

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : استفاده از کی پد

              توی زبان سی ول باید دیبانس کنی نوی بسکام دستورش هست ولی توی سی باید خودت دیبانس کنی :nice:
              تو اين جهان 7 ميلياردي من معني ندارد و اگه تو اين دنيا فقط 1 نفر وجود داشت باز هم من معني نداشت

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : استفاده از کی پد

                دیبانس !
                این مگه واسه نویز گرفتن از کلید نیست !
                مطمئنی شما ؟

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : استفاده از کی پد

                  دیبانس نکنی ممکنه دکمه ای رو که فشار میدی چند بار بخونه که نتیجش یا اشتباه برات شماره رو نشون میده یا چندبار میاره اصلا بدون دیبانس که نمیشه کیپد نوشت!حتی نشون دادن شماره اینکه بعد از برداشتن دست از کیپد باشه یا اینکه همون لحظه نشون بده با دیبانس مشخص میشه.
                  کلا اگه دیبانس نکردی برگرد اول دیبانس کن بعد برو دنبال بقیه بازی :nerd:
                  تو اين جهان 7 ميلياردي من معني ندارد و اگه تو اين دنيا فقط 1 نفر وجود داشت باز هم من معني نداشت

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : استفاده از کی پد

                    نوشته اصلی توسط sey22
                    دیبانس نکنی ممکنه دکمه ای رو که فشار میدی چند بار بخونه که نتیجش یا اشتباه برات شماره رو نشون میده یا چندبار میاره اصلا بدون دیبانس که نمیشه کیپد نوشت!حتی نشون دادن شماره اینکه بعد از برداشتن دست از کیپد باشه یا اینکه همون لحظه نشون بده با دیبانس مشخص میشه.
                    کلا اگه دیبانس نکردی برگرد اول دیبانس کن بعد برو دنبال بقیه بازی :nerd:
                    یه سوال دارم !
                    شما اصلاً سوالی که من کردم رو یه بار از اول نگاه کردید !
                    هیچ ربطی به دیبانس نداره !
                    ممنون از جوابتون ، ولی لطفاً اینجوری راهنمایی نکین ! فقط ادم رو سردرگم می کنین .

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : استفاده از کی پد

                      دیبانس نکن چرا اعصبانی نیشی ولی بعدا پیدا کردی چیکار کنی جوابشو همین جا بزار
                      .
                      .
                      .
                      . دیبانسه پسرم :nerd:
                      تو اين جهان 7 ميلياردي من معني ندارد و اگه تو اين دنيا فقط 1 نفر وجود داشت باز هم من معني نداشت

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : استفاده از کی پد

                        در بالا یه اشکال کوچلو داشت ویرایش کردم.اگه باز هم نتیجه نگرفتی بگو
                        آموزش PIC

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : استفاده از کی پد

                          نوشته اصلی توسط sfarm
                          در بالا یه اشکال کوچلو داشت ویرایش کردم.اگه باز هم نتیجه نگرفتی بگو
                          این روش شما درست
                          ولی یه مشکلی هست ، چطور هر بار کلیک کردن کی پد داخل یک متغیر بریزیم ؟
                          من تو روش خودم ، هر متغیر تو یک خونه آرایه میریزم ، ول یدیگه نیم تونم آرایه رو برگردونم و تو یک رشته بریزم !
                          مشکل بعدی تو روش شما اینه که اگر عدد 4 رقمی یا 3 رقمی ریخته شد ، از کجا مشخص میشه که عدد سمت چپی باید ضرب در 10000 بشه یا 1000 ؟

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : استفاده از کی پد

                            در مورد سوال اول ذ
                            اگر کلیدها را بطور ماتریسی وصل کرده باشی و اگر پایه یکی از کلیدها مثلا به PORTA.0 متصل شده باشه
                            باید تو برنامت بنویسی که با هر بار یک شدن PORTA.0 عدد مربوط به آن کلید تو متغیری (مثلا A) ریخته بشه
                            اما در مورد سوال دوم
                            یک متغیر دیگری از جنس SINGLE تعریف کن(مثلا B)
                            ابتدا در هر بار زدن کلید کیپد عدد مربوط به آن در متغیر A ریخته میشه سپس متغیر B با خودش ضرب در 10 میکنیم(B=B*10) سپس متغیر ش را با متغیر ذ بوسیله ی متغیر B جمع میکنیم(B=B+A)به ترتیب متغیر B قابلیت تبدیل به اعداد چند رقمی را دارد(در مرحله ی اول چون B صفر است جواب B صفر و هنگام جمع شدن با متغیر A جواب همان A است)
                            مرحله ی اول
                            A=2
                            B=B*10:B=B+A
                            پس B برابر 2 میشه
                            مرحله ی دوم
                            A=4
                            B=B*10:B=B+A
                            B=24
                            در این مرحله B ضرب در ده میشه و سپس با ش (A=4) جمع میگرده.
                            با این روش درست کردن ماشین حساب ساده میشه
                            اگه باز هم متوجه نشدی بگو بیشتر توضیح میدم
                            آموزش PIC

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : استفاده از کی پد

                              حالا راحی وجود نداره یک آرایه رو تبدیل کنیم ؟
                              مثلاً

                              a[]={1,2,4,5}

                              کلش رو دربیاریم بزاریم داخل یک متغیر ،آ‌مثلاً متغیر b که اگه تبدیل بشه، میشه b=1245

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X