اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی در مورد اختلاف فاز

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راهنمایی در مورد اختلاف فاز

    salam
    دوستان یکم در مورد اختلاف فاز پیش فاز وپس فاز توضیح می دید....
    و اینکه رو موتور می زنند کوسینوس فی پس فاز چیه....؟؟و موتور می تونه پیش فاز باشه...؟؟؟

    #2
    پاسخ : راهنمایی در مورد اختلاف فاز

    خوب امیر خان شما باید درس مدار الکتریکی و ماشین رو خوب خونده باشی این یعنی تو دانشگاه بازیگوشی افراطی داشتی :cry2: ما 3نوع بار برای بررسی داریم: 1- اهمی خالص که زاویه ولتاژ و جریان دقیقا برابره و روی هم رسم میشن. 2- بار خازنی خالص که در آن جریان 90درجه از ولتاژ جلوتر حرکت میکنه.یعنی در یک دایره مثلثاتی جهت مثبت محور x ها ولتاژ باشه جریان خازن بردار y+ میشه. 3- بار سلفی خالص که در آن دوگان خازن اتفاق میفته یعنی جریان 90 درجه از ولتاژ سلف عقب هست یعنی بازم اگه x+ ولتاژ باشه بردار جریان میشه Y- (افتاد؟)
    حالا اینو بدون که ماهیچکدوم اینارو در عمل نداریم و فقط در ریاضی هست.در درس اهمی خالص و اهمی خازنی و اهمی سلفی بررسی میشن.اهمی خالص که گفته شد.اما اهمی خازنی یعنی زاویه ولتاژ و جریان بین [0,90] و اهمی سلفی یعنی بین[270,360].
    ضریب قدرت(PF) هم همون cos زاویه ولتاژ و جریانه که ما چون در مصرف کننده ها بار اهمی سلفی داریم که توان راکتیو تولید میکنن از دوگان سلف یعنی خازن استفاده می کنیم تا این توان رو مصرف کنه و زاویه رو کاهش بده یعنی به صفر نزدیک کنه تا pf=cos زاویه برابر یا نزدیک یک بشه.cos Q چون شاخص این موارد(سلفی) هست بالطبع پسفازه دیگه.
    موتور دارای سیم پیچه یعنی سلف داره و نیز دارای مقاومت اهمی هست هر ماده ای.قبوله؟ پس نمیتونه پیشفاز باشه. :nerd:
    جانم به فدای ائمه اطهار
    می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راهنمایی در مورد اختلاف فاز

      ممنون دوست عزیز
      خب می خوام افت ولتاژ رو در بار تک فاز اثبات کنیم:
      US=2(R+ixl)*I+UR
      Usولتاژ منبع
      UR ولتاژ بار
      2(R+ixl) افت ولتاژ
      حالا چه جوری این فرمول اثبات می شه
      افت ولتاژ= 2RICOS(TETA)+2XLSIN(TETA

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X