اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل در خط تلفن

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مشکل در خط تلفن

    سلام این چند روزه قائم شهر خیلی رعد و برق زد
    پارسال رعد و برق آیفونمون رو سوزوند و امسال هم کلا خطمون از کار افتاد و بوقی هیچی نمیزنه
    ولتاژ خط رو اندازه گرفتم 0.1 ولت بود و فرکانسش 80kh
    راستی adsl هنوز کار میکنه ولی سیگنالش ضعیفه و از 30 دبی به 6 دبی و گاها 2.5 دبی (که باعث قطع و وصل اینترنت میشه) کاهش پیدا کرده
    مخابرات هم زنگ زدم ولی خوب تعطیل هست و کسی گوشی بر نمیداره
    دوستان ایا کسی تا بحال این مشکل را داشته و حل کرده؟ مشکل در سویچ داخل کوچه هست یا از داخل خونه؟ میتونه اتصالی باشه؟ چون وقتی مولتی متر رو روی رنج بیزر میزارم یه بوق های خیلی خفیفی میزنه
    ایا راهی سراغ دارید؟

    #2
    پاسخ : مشکل در خط تلفن

    سوئیچ کوچه؟
    تو کوچه فقط میآ‌تونید 2 تا چیز پیدا کنید:
    1-جعبه تقسیم
    2-کافو
    تو بعضی از خطوط که( PCM(pairgain هستن یه دستگاه دیگه هم هست. ولی سوئیچ ها توی مرکز مخابرات هستن.
    کیفیت خطوط هم به خیلی چیز ها بستگی داره.مخصوصا رطوبت.
    اگه از کیفیت سیم کشی داخل منزل و کارکرد صحیح اسپلیتر مطمئن هستید، با 117 تماس بگیرید.تماس با مرکز پشتیبانی ISP هم ممکنه مفید باشه(میآ‌تونن وضعیت شما رو مانیتور کنن)
    از داخل بخش MDF هر مرکز مخابرات میشه وضعیت کامل خط (از ولتاژ گرفته تا امپدانس و جریان و اتصال کوتاه و ...) رو کنترل کرد.
    در ضمن ولتاژ خط 48 ولته(بسته به مرکز مخابرات یه کم بیشتر یا کمتر هم ممکنه باشه)
    در ضمن سیم های تلفن از زیر زمین عبور میآ‌کنن و ارتفاع انشعاب های ورودی به ساختمان ها هم اونقدر زیاد نیست که رعد و برق بهش بخوره.
    حتی رو خطوط انتقال برق شهر هم رله هایی نصبه که اصابت رعد و برق رو تشخیص میده و برق رو قطع میآ‌کنه.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل در خط تلفن

      منظورم این بود که به صورت القایی شاید رعد و برق تاثیر گذاشته باشه نه مستقیم !
      کار جعبه تقسیم و کافو رو توضیح میدهید؟
      اگه 0.1 ولته پس قعطی یا انصال کوتاه داره درسته؟
      مرکز مخابرات تا شنبه کسی نیست!

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل در خط تلفن

        کابل هایی که از مرکز مخابرات خارج میشن شامل 3000 (عدد دقیقش یادم نیست)سیم مسی هستن. این کابل ها تو هر محله و منطقه ای وارد جعبه های بزرگی میشن و با حروف KV و یه عدد نام گذاری میشن(احتمالا اونارو دیدید) تو این مرحله کابل های بزرگ تر تبدیل به کابل های کوچکتر میآ‌شن و بعد وارد جعبه تقسیم میشن(معمولا یر هر کوچه ای حداقل یکی هست)بعدشم که سیم تلفن وارد منزلتون میشه.
        شما اول برو ببین که همسایه ها هم این مشکلو دارن یا نه.اگه نه احتمالا مشکل از توی خونه هست . سیم ورودی به منزل رو پیدا کن و اونو از سیم کشی خونه جدا کن و ولتاژش رو اندازه بگیر.
        یه احتمال هم هست که فیوز خط تون سوخته(این فیوز ها تو مرکز مخابرات هستن) در این صورت باید تا اولین روز کاری صبر کنید

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل در خط تلفن

          حتما القایی بوده اگه مستقیم بود که چیزی از تلفن و سیم باقی نمی موند
          به نظر من اول سمت خونه رو یه تست مجدد بکنین
          یه تلفن سالم اول ورودی به خونه بزنین ببینین بوق داره یا نه ( البته مسیر رو بسمت خونه قطع کنین )
          اگه بوق داشتین که سمت خونه رو عیب یابی کنین
          اگه هم بوق نداشتین و قضیه خیلی ضروری بود به mdf زنگ بزنین تو روزهایی تعطیل ممکنه شیفت داشته باشند منظورم 117 نیست از 118 شماره mdf مرکزتون رو سوال کنین و مشکل رو به mdf بگین شاید بتوننن تو mdf مشکلتون رو حل کنند

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X