ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 19
  1. #1
    2008/08/11
    تهران
    560
    18

    کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

    سلام دوستان عزیز

    من با یه رله 10 آمپر یه باری که از منبع حدود 1.5 تا 2 امپر میکشه رو قطع و وصل میکنم.میخواستم ببینم میتونم دو سر کنتاکت رله کاری انجام بدم که جرقه ناشی از اتصال دو کنتاکت کمتر بشه ؟ مثلا یه خازن ؟

    ممنون

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

  2. #2
    2008/03/16
    تهران
    221
    2

    پاسخ : کاهش جرقه ناشي از اتصال کنتاکت رله

    درود
    دست عزيز يه نگاهي به اينجا بنداز :

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    در روزگاري كه لبخند آدم ها بخاطر شكست توست برخيز تا بگريزند. كورش كبير
    شاد بودن، تنها انتقامي است که ميتوان از زندگي گرفت. ارنستو چه گوارا
  3. #3
    2008/08/11
    تهران
    560
    18

    پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

    ممنون ، ولی متاسفانه به جواب مناسبی نرسیده..

    منظور من همچین چیزی هست :



    با این تفاووت که بار من بار اهمی هست.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

  4. #4
    2008/03/16
    تهران
    221
    2

    پاسخ : کاهش جرقه ناشي از اتصال کنتاکت رله

    دوست عزيز
    اگر بوبين رله DC ميباشد از يک ديود 4007 و اگر AC ميباشد از يک خازن و مقاومت (البته اگر مقاومت هم نباشد مشکلي نيست) بر روي بوبين رله استفاده کن فکر کنم خازن
    220nf - 630V براي اين کار مناسب باشه
    در روزگاري كه لبخند آدم ها بخاطر شكست توست برخيز تا بگريزند. كورش كبير
    شاد بودن، تنها انتقامي است که ميتوان از زندگي گرفت. ارنستو چه گوارا
  5. #5
    2008/08/11
    تهران
    560
    18

    پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

    دوست عزیز دیود دو سر بوبین که برای محافظت درایور رله به کار میره به کنار ،

    منظور من این بود که یه مداری شبیه به جرقه گیر درست کنم که باعث بشه جرقه اتصال کنتاکت N.O رله کمتر بشه.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

  6. #6
    2008/03/18
    147
    0

    پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

    منم دنبال همین موضوع هستم من شنیده بودم با یک خازن و مقاومت مشکل حل میشه ولی همچنان این مشکل رو دارم و رله هام زود خراب میشن
  7. #7
    2012/01/21
    1,133
    10

    پاسخ : کاهش جرقه ناشي از اتصال کنتاکت رله

    پويا جان تاپيک 2 سال پيش معرفي کردي !!
    [size=18pt]ميشه به جاي امضا انگشت بزنم ؟؟؟[/size]
  8. #8
    2011/01/27
    كاشان
    905
    141

    پاسخ : کاهش جرقه ناشي از اتصال کنتاکت رله

    نقل قول نوشته اصلی توسط able
    منم دنبال همين موضوع هستم من شنيده بودم با يک خازن و مقاومت مشکل حل ميشه ولي همچنان اين مشکل رو دارم و رله هام زود خراب ميشن
    اين مشكل بيشتر زماني اتفاق ميفته كه بار ما ، خاصيت سلفي زيادي داشته باشه و در زمان قطع رله ، ولتاژ زياد در دوسر كليد رله ايجاد و باعث اين مطلب ، ميشه ؛ اگه بار شما هم ، موتور يا مگنتي چيزي كه سلف داره هست و البته جريان مصرفيش هم از 10 آمپر كمتره ، ميتونيد از رله 10 آمپر استفاده كنيد و با كليد رله ، يه خازن 470 نانوي 400 ولت موازي كنيد ! توضيحات ديگه هم توي اين تاپيك..........

    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=64988.msg374634#msg374634

  9. #9
    2008/05/06
    411
    12

    پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

    از اونجايي كه جرقه يه ولتاژ گذراي زياد هستش فكر مي كنم استفاده از واريستور كه براي متوقف كردن ولتاژ گذرا به كار ميره ؛ مي تونه كارساز باشه
    يه تستي بكن جوابشو بگو
  10. #10
    2008/01/23
    تهران
    435
    9

    پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

    سلف سری بشه افزایش ناگهانی جریان را کاهش میده ، موثر هست ، همون اسنوبر هم که گذاشتین (مقاومت خازن ) که باید تجربی مقدارش را به دست بیارید ( معمولا 100n - 3k) هنگام جدا شدن کنتاکتها از هم کاربرد داره

    اگر هیتر و وسایل گرمایشی و موتور دار کنترل میکنید از رله های الکترونیکی استفاده کن ،
    رله خوب هم بزاری دیرتر خراب میشه
    میتونی هم لحظه عبور از صفر برق را به دست بیاری و و با دانستن تاخیر روشن شدن رله ات با یک تاخیر مناسب لحظه ایی که برق شهر نزدیک صفر هست سوئیچ کنی

    اگر هم چند تا رله داری که توی یک مدار هستند میتونی یک رله مادر بزاری مثلا 20 آمپر که فاز از این رله عبور کنه وارد رله های دیگه بشه وقتی میخواهی سوئیچ کنی اول این 20 آمپره فاز را قطع کنه رله ها سوئیچ کنند بعد وصل بشه ، اینجوری فقط یک رله خراب میشه
    همه دوست دارند به بهشت بروند اما جالب اینجاست کسی دوست ندارد بمیرد
    کانت
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 19

موضوعات مشابه

  1. کاهش جرقه در رله
    توسط p30pro در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2015/11/07, 21:29
  2. بهترین روش کاهش ولتاژ 10 تا 15 برای اتصال به ADC
    توسط sina1359 در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2015/03/29, 20:58
  3. حذف نویز ناشی از اتصال ال سی دی گرافیکی به AVR
    توسط Questioner در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2010/10/30, 20:50
  4. حذف نویز ناشی از بوق پراید
    توسط narek در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2010/10/12, 00:19
  5. قطعه ای برای کنتاکت بین +5 و -5 ولت
    توسط Iran-PC در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2008/08/28, 19:02

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •