اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

    سلام دوستان عزیز

    من با یه رله 10 آمپر یه باری که از منبع حدود 1.5 تا 2 امپر میکشه رو قطع و وصل میکنم.میخواستم ببینم میتونم دو سر کنتاکت رله کاری انجام بدم که جرقه ناشی از اتصال دو کنتاکت کمتر بشه ؟ مثلا یه خازن ؟

    ممنون

    #2
    پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

    درود
    دست عزیز یه نگاهی به اینجا بنداز :
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?t...7734#msg237734
    در روزگاري كه لبخند آدم ها بخاطر شكست توست برخيز تا بگريزند. كورش كبير
    شاد بودن، تنها انتقامي است که ميتوان از زندگي گرفت. ارنستو چه گوارا

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

      ممنون ، ولی متاسفانه به جواب مناسبی نرسیده..

      منظور من همچین چیزی هست :



      با این تفاووت که بار من بار اهمی هست.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

        دوست عزیز
        اگر بوبین رله DC میباشد از یک دیود 4007 و اگر AC میباشد از یک خازن و مقاومت (البته اگر مقاومت هم نباشد مشکلی نیست) بر روی بوبین رله استفاده کن فکر کنم خازن
        220nf - 630V برای این کار مناسب باشه
        در روزگاري كه لبخند آدم ها بخاطر شكست توست برخيز تا بگريزند. كورش كبير
        شاد بودن، تنها انتقامي است که ميتوان از زندگي گرفت. ارنستو چه گوارا

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

          دوست عزیز دیود دو سر بوبین که برای محافظت درایور رله به کار میره به کنار ،

          منظور من این بود که یه مداری شبیه به جرقه گیر درست کنم که باعث بشه جرقه اتصال کنتاکت N.O رله کمتر بشه.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

            منم دنبال همین موضوع هستم من شنیده بودم با یک خازن و مقاومت مشکل حل میشه ولی همچنان این مشکل رو دارم و رله هام زود خراب میشن

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

              پویا جان تاپیک 2 سال پیش معرفی کردی !!
              ميشه به جاي امضا انگشت بزنم ؟؟؟

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

                نوشته اصلی توسط able
                منم دنبال همین موضوع هستم من شنیده بودم با یک خازن و مقاومت مشکل حل میشه ولی همچنان این مشکل رو دارم و رله هام زود خراب میشن
                این مشکل بیشتر زمانی اتفاق میفته که بار ما ، خاصیت سلفی زیادی داشته باشه و در زمان قطع رله ، ولتاژ زیاد در دوسر کلید رله ایجاد و باعث این مطلب ، میشه ؛ اگه بار شما هم ، موتور یا مگنتی چیزی که سلف داره هست و البته جریان مصرفیش هم از 10 آمپر کمتره ، میتونید از رله 10 آمپر استفاده کنید و با کلید رله ، یه خازن 470 نانوی 400 ولت موازی کنید ! توضیحات دیگه هم توی این تاپیک..........

                http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=64988.msg374634#msg374634

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

                  از اونجایی که جرقه یه ولتاژ گذرای زیاد هستش فکر می کنم استفاده از واریستور که برای متوقف کردن ولتاژ گذرا به کار میره ؛ می تونه کارساز باشه
                  یه تستی بکن جوابشو بگو

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

                    سلف سری بشه افزایش ناگهانی جریان را کاهش میده ، موثر هست ، همون اسنوبر هم که گذاشتین (مقاومت خازن ) که باید تجربی مقدارش را به دست بیارید ( معمولا 100n - 3k) هنگام جدا شدن کنتاکتها از هم کاربرد داره

                    اگر هیتر و وسایل گرمایشی و موتور دار کنترل میکنید از رله های الکترونیکی استفاده کن ،
                    رله خوب هم بزاری دیرتر خراب میشه
                    میتونی هم لحظه عبور از صفر برق را به دست بیاری و و با دانستن تاخیر روشن شدن رله ات با یک تاخیر مناسب لحظه ایی که برق شهر نزدیک صفر هست سوئیچ کنی

                    اگر هم چند تا رله داری که توی یک مدار هستند میتونی یک رله مادر بزاری مثلا 20 آمپر که فاز از این رله عبور کنه وارد رله های دیگه بشه وقتی میخواهی سوئیچ کنی اول این 20 آمپره فاز را قطع کنه رله ها سوئیچ کنند بعد وصل بشه ، اینجوری فقط یک رله خراب میشه
                    همه دوست دارند به بهشت بروند اما جالب اینجاست کسی دوست ندارد بمیرد
                    کانت

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

                      از خازن عدسی یا سرامیکی یا پلی استر باید استفاده کنیم ؟

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

                        خازن Mkt 600 ولت
                        همه دوست دارند به بهشت بروند اما جالب اینجاست کسی دوست ندارد بمیرد
                        کانت

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

                          سلام. یه سلف با بارت سری کن که جریان تدریجی بالا بره و لحظه متصل شدن جریان زیادی نکشه. یه خازن هم با دو تیغه موازی کن که لحظه جدا شدن جریان واسه لحضات کوتاهی از خازن جاری بشه و میدان ناشی از جریان باعث ایجاد آرک نشه.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

                            سلام. یه سلف با بارت سری کن که جریان تدریجی بالا بره و لحظه متصل شدن جریان زیادی نکشه. یه خازن هم با دو تیغه موازی کن که لحظه جدا شدن جریان واسه لحضات کوتاهی از خازن جاری بشه و میدان ناشی از جریان باعث ایجاد آرک نشه.
                            بارم خودش سلفی(موتوره) ایا نیازی به گزاشتن اون سلف هس؟؟
                            سلف با چه مقادیری باید گزاشت؟؟

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : کاهش جرقه ناشی از اتصال کنتاکت رله

                              بارت دقیقا چیه؟
                              موتور باشه یه بحثیه. سلف خالی باشه یه بحثیه. جریانت ac یا dc???
                              اینا رو بگی بیشتر میشه کمک کرد.

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X