اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل در تابلوبرق

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مشکل در تابلوبرق

    با سلام خدمت اساتید
    یه تابلو برق داریم که 4 کنتاکتور داره،یکی از این کنتاکتورها که یه بی متال روش داره وقتی که تابلو رو استارت میکنیم سیم هایی که به کنتاکت های قدرت آن بالا وصل است شروع به سوختن میکنه و موتوری که به این کنتاکتور وصله روشن نمیشه فقط موتور یه صدا کمی میکنه و پس از مدتی کنتاکتور قطع میکنه.سه کنتاکتور دیگه هم به سه موتور دیگه وصله.البته این تابلو مشکلی نداشته و سالم کار میکرده و یه دفعه به همچین مشکلی خورده.حال به نظر شما مشکل از کنتاکتوره یا بی متال و یا سیم هاست....؟؟؟؟؟

    #2
    پاسخ : مشکل در تابلوبرق

    فک کنم ایراد از موتور باشه
    می تونی قدرت موتور و سایز سیم ها رو بگی
    1 راه دیگه هم هست که آمپر بزنی ببینی چقدر جریان اولیه داره ( بنظر خیلی بالا میاد )


    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل در تابلوبرق

      سایز سیم هایی که از کنتاکتور اومده 4 می باشد.قدرت موتور رو هم حضور ذهن ندارم.آخه سوال اینجاست تا قبل از این درست کار میکرده،یعنی منظور شما اینه که مشکل از سیم پیچی موتوره ؟یا از قسمت برق و سیم بندی موتور؟یا کلا از قسمت های مکانیکی موتور؟متاسفانه مولتی متر و وسیله اندازه گیری در دسترس نیست

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل در تابلوبرق

        قدرت موتور 15 اسب بخار معادل 20.1 کیلو وات است.در ضمن برخی از سیم هایی که به این کنتاکتور وصل است خشک و شکننده شده است.
        اگه جریان زیاد باشه مشکل از کجاست؟از اتصال ناقص سیم ها یا ...؟؟؟؟؟؟[move][shadow=red,left][glow=red,2,300][/glow][/shadow][/move]

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل در تابلوبرق

          نوشته اصلی توسط p111
          برخی از سیم هایی که به این کنتاکتور وصل است خشک و شکننده شده است.
          اگه جریان زیاد باشه مشکل از کجاست؟از اتصال ناقص سیم ها یا ...؟؟؟؟؟؟[move][shadow=red,left][glow=red,2,300][/glow][/shadow][/move]
          تا آقا سعید بیاد ، من آنچه که به عقلم میرسه بگم.
          وقتی سیمها اینطوری خشک وشکننده شده ، نشانه اونه که جریانهای غیر مجاز شدیدی ازش عبور کرده و دمای کابل برای مدت زیادی بالا رفته و به عبارتی کابل داغ شده!
          خوب چه عاملهایی میتونه باعث اینکار بشه؟
          1- اتصال کوتاه در مسیر کابلها تا الکترو موتور ، حالا به هر طریقی که ممکنه ، اعم از له شدن کابل و . . .
          2- نیم سوز شدن الکترو موتور
          البته احتمال شماره 2 خیلی بیشتره!
          قبلا آقا سعید هم همین حدس رو زدند.

          میتونی برای اطمینان ، کابلها رو از موتور جدا کنی و بدون الکترو موتور به کنتاکتور فرمان بدی. اگه برق تا نوک سیمهای الکترو موتور موجود بود و اتفاقات غیر عادی ، دیگه دیده نشوند . با اطمینان به موتور شک کن!

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : مشکل در تابلوبرق

            سلام دوست عزیز
            موتور رو جدا کردم کنتاکتور درست عمل کرد.ام دوباره موتور رو وصل کردم روشن نشد و اینکه به تیغه های بالای کنتاکتور برق میرسه اما به تیغه های قدرتی که روی بی متاله(بی متالی که به پایین همین کنتاکتوره) برق نمیرسه.حالا مشکل از کنتاکتوره درسته؟؟؟یعنی تیغه های قدرت پایین کنتاکتور؟؟؟؟؟؟

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : مشکل در تابلوبرق

              نوشته اصلی توسط p111
              قدرت موتور 15 اسب بخار معادل 20.1 کیلو وات است.؟؟؟[
              15 اسب = 11 کیلو وات
              راه ساده که بفهمی موتور سوخته اینه که درب قاب تخت کلم موتور رو باز کنی و اون رو بو بکشی
              موتوری که سوخته باشه کاملن مشخصه و بوی سیم سوخته می ده و معمولن در موارد حاد خیلی زننده است
              البته اگه موتور نیم سوز باشه یا زیاد هم کار کرده باشه اون بو رو میده که باید اشتباه کنی

              سیمهای تابلو برق رو هم باید عوض کنی
              این دفعه سیم 6 کار کن تا جریان راه اندازی و مشکلات این چنین باعث خشک شدن سیم ها نشه
              در ضمن امکانات حفاظتی هم درست کار نمیکنه و گرنه تحت هیچ شرایطی موتور نباید زیر اضافه کار کنه
              یا بدتر از اون که سیم ها هم خشک بشه
              پیشنهاد من استفاده از کلید اتومات حرارتی ه با رنج 18-25 آمپر شرکت تله مکانیک ه
              اون قطعه کار فیوز و بیمتال رو با هم انجام میده
              کنتاکتور هم 11 کیلو وات مورد نیازه یا d25 تله مکانیک


              موفق باشد




              اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : مشکل در تابلوبرق

                نوشته اصلی توسط p111
                سلام دوست عزیز
                موتور رو جدا کردم کنتاکتور درست عمل کرد.ام دوباره موتور رو وصل کردم روشن نشد و اینکه به تیغه های بالای کنتاکتور برق میرسه اما به تیغه های قدرتی که روی بی متاله(بی متالی که به پایین همین کنتاکتوره) برق نمیرسه.حالا مشکل از کنتاکتوره درسته؟؟؟یعنی تیغه های قدرت پایین کنتاکتور؟؟؟؟؟؟
                احتمال بسیار زیاد از اون ه
                و میتونه عامل دوفاز شدن و سوختن موتور بشه



                اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : مشکل در تابلوبرق

                  ببخشید یعنی از کنتاکتوره یا بی متاله زیرشه؟؟؟؟؟
                  البته بی متالشو عوض کردم بازم همون نتیجه قبلی رو داد.همون کنتاکتور مشکل داره درسته؟؟؟
                  راستی کنتاکتورش D32 تله مکانیکه.
                  در ضمن کسی که تابلو رو بسته سیم ها رو خیلی ضعیف کار کرده،برق اصلی سه فاز رو که وارد کلید و فیوز میشه رو سیم 4 کار کرده و همچنین کنتاکتورهارو.

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X