اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

گرفتن 5 ولت از باطری ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    گرفتن 5 ولت از باطری ماشین

    با درود . . .
    از دوستان کسی تابحال براش پیش اومده از باطری ماشین با یه رگولاتور 7805 ولتاژ 5 ولت بگیره؟؟؟
    من همین الان یه مگا 8 رو به اون دنیا فرستادم.
    به محض اینکه مدار رو به باطری وصل کردم شروع به بال بال زدن کرد و دیگه کار نکرد. اومدم نگاه کردم دیدم رگولاتور ورودی و خروجیش یکسره شده و 12 رو داده به میکرو.(همش 2 ثانیه طول کشید)
    من مدارم رو با چند نوع منبع 12 ولتی تست کرده بودم(آداپتور معمولی، پاور کامپیوتر، یه ترانس 5 آمپری شارژر)
    با همه هم درست جواب داد و خوب هم کار میکرد. اما باطری ماشین ناکارش کرد.

    کسی میتونه بگه چه اتفاقی افتاده؟؟؟

    با سپاس
    درد من تنهایی نیست؛ بلكه مرگ ملتی است كه گدایی را قناعت، بی‏عرضگی را صبر، و با تبسمی بر لب این حماقت را حكمت خداوند می‏ نامند! "گاندی"

    به دلیل وجود برخی مشکلات و بی احترامی ها این اکانت رو غیر فعال کردم. همیشه سر بلند باشید.
    بدرود . . .

    #2
    پاسخ : گرفتن 5 ولت از باطری ماشین

    من فقط اینو میدونم که این کار رو بار ها کردم
    فقط یه مشکلی هست که باعث میشه رگلاتور ولتاژ متغیری بده
    اون هم اینه که توی ورودی رگلاتور خازن 4.7 میکرو باید بزارین
    خیلی عجیبه این فقط مشکل من نبوده
    همیشه تو ورودی و خروجی رگلاتور ها خازن بزارین رگلاتو بدون خازن یعنی ترکیدن میکرو
    یه بار دیگه هم امتحان کنید خبر بدید
    در ضمن اگر یک لحضه پایه منفی رگلاتور قطع بشه رگلاتور به صورت زاتی اتصال کوتاه عمل میکنه و وردی رو میده خروجی
    [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : گرفتن 5 ولت از باطری ماشین

      ؟؟؟
      یعنی واقعا میتونه از خازن باشه؟؟؟
      من برای ورودی خازن نزاشتم اما برای خروجیش یدونه 100 میکرو گذاشته بودم.
      در ضمن اگر قرار بود بدون خازن منفجر شه پس چرا با اون 3 تا منبع قبلی منفجر نشد؟؟؟
      خازنهایی هم که برای ورودی خروجی رگول ها وصل میشن بیشتر جنبه نویز و ریپل گیری دارن تا چیز دیگه. باطری ماشین که دیگه DC خالصه خیر سرش!!! :mrgreen:
      جالب اینه که رگولاتور یکسره شده!!! (کلا ورودی به خروجی اتصال کوتاه کرده!)
      جریانی هم که قرار بود از رگولاتو کشیده بشه 72 میلی آمپر بود. پس احتمال اینکه بگیم داغ کرده و به ملکوت رفته 0 هستش. (زمان هم 2 ثانیه بیشتر نبود!)

      الان من نسبت به این موضوع این طوری هستم: oo: oo:
      درد من تنهایی نیست؛ بلكه مرگ ملتی است كه گدایی را قناعت، بی‏عرضگی را صبر، و با تبسمی بر لب این حماقت را حكمت خداوند می‏ نامند! "گاندی"

      به دلیل وجود برخی مشکلات و بی احترامی ها این اکانت رو غیر فعال کردم. همیشه سر بلند باشید.
      بدرود . . .

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : گرفتن 5 ولت از باطری ماشین

        برق رو مستقیما ازسر باتری گرفتی؟
        ولتاژ باتری ماشین در زمان فول شارژ یا روشن بودن موتور میتونه به 16 هم برسه
        فکر کنم 7805 بتونه نهایتا 13 ولت تو ورودی بگیره
        با تشکر

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : گرفتن 5 ولت از باطری ماشین

          نوشته اصلی توسط علی علی پور ریکنده
          برق رو مستقیما ازسر باتری گرفتی؟
          ولتاژ باتری ماشین در زمان فول شارژ یا روشن بودن موتور میتونه به 16 هم برسه
          فکر کنم 7805 بتونه نهایتا 13 ولت تو ورودی بگیره
          با تشکر
          دایی دیگه اونقدرها هم هویج نیستیم که!! :mrgreen:
          ولتاژ در حالت عادی بین 12 تا 13 ولته و در زمان روشن شدن ماشین 14 ولت میرسه. دیشب هم اندازش گرفتم قبل از اینکه مدارو وصل کنم. 12.4 بود.
          اینم قسمتی از دیتاشیت:


          حالا بگذریم که این اطلاعات مال قطعه اصلی هست و راجع به قطعات مزخرف چینی صادق نیست. ولی من با 14 ولت هم مدارو تست کرده بودم و جواب داده بود.

          درد من تنهایی نیست؛ بلكه مرگ ملتی است كه گدایی را قناعت، بی‏عرضگی را صبر، و با تبسمی بر لب این حماقت را حكمت خداوند می‏ نامند! "گاندی"

          به دلیل وجود برخی مشکلات و بی احترامی ها این اکانت رو غیر فعال کردم. همیشه سر بلند باشید.
          بدرود . . .

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : گرفتن 5 ولت از باطری ماشین

            :cry:
            اقا وحید این قبول که خازن برای ریپل گیری هست
            ولی یک بار امتحان کنید
            در ضمن شما فقط یک بار امتحان کردین
            من به ازمایش شما اطمینان ندارم
            اگه بار 3وم هم این مشکل پیش بیاد قبوله
            ازمایشی که میتونه شمارو راضی کنه اینه
            یه مقاومت به جای میکرو به خروجی رگلاتور وصل کن بعد بزن به باتری
            ولتاژ خروجی اگر از 5.1 بیشتر بود مدارت خرابه :cry2:
            [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : گرفتن 5 ولت از باطری ماشین

              نوشته اصلی توسط حامد رحیمی
              :cry:
              اقا وحید این قبول که خازن برای ریپل گیری هست
              ولی یک بار امتحان کنید
              در ضمن شما فقط یک بار امتحان کردین
              من به ازمایش شما اطمینان ندارم
              اگه بار 3وم هم این مشکل پیش بیاد قبوله
              ازمایشی که میتونه شمارو راضی کنه اینه
              یه مقاومت به جای میکرو به خروجی رگلاتور وصل کن بعد بزن به باتری
              ولتاژ خروجی اگر از 5.1 بیشتر بود مدارت خرابه :cry2:
              اتفاقا امتحان هم کردم!!! هنوز جاش داره درد میکنه!!!
              اگه بری توی انجمن گفتگوی آزاد میفهمی چی میگم!!! :mrgreen:
              درد من تنهایی نیست؛ بلكه مرگ ملتی است كه گدایی را قناعت، بی‏عرضگی را صبر، و با تبسمی بر لب این حماقت را حكمت خداوند می‏ نامند! "گاندی"

              به دلیل وجود برخی مشکلات و بی احترامی ها این اکانت رو غیر فعال کردم. همیشه سر بلند باشید.
              بدرود . . .

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : گرفتن 5 ولت از باطری ماشین

                همونطور که دوستان گفتند خازن ورودی رگولاتور رو فراموش نکنین درسته که باتری ماشین dc هست ولی بین باتری تارگولاتورتون سیم رابط وجود داره که به هر حال مقاومتی داره و تغییرات سریع جریان باعث تغییرات سریع ولتاژ در ورودی رگولاتور میشه که با عث نا پایداری رگولاتور داغ کردن و... در نهایت سوختن اون خواهد شد .

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : گرفتن 5 ولت از باطری ماشین

                  قضیه کاملا حل شد
                  اون قضیه ترکیدن مدار هم ربطی به باتری و خازن و یا چیز دیگه ای نداشت.
                  توی مدار ما یا بار 12 آمپری با فرکانس 15 کیلوهرتز داشت کار میکرد که باعث شده بود روی مدار تاثیر بذاره. حتی یه خازن ظرفیت بالا و ولتاژ بالا هم که میزاشتیم داغ میکرد و مدار میسوخت.
                  چند جای مدار رو عوض کردیم و مثل ساعت کار کرد.

                  با تشکر از همه دوستانی که نظر دادند.
                  درد من تنهایی نیست؛ بلكه مرگ ملتی است كه گدایی را قناعت، بی‏عرضگی را صبر، و با تبسمی بر لب این حماقت را حكمت خداوند می‏ نامند! "گاندی"

                  به دلیل وجود برخی مشکلات و بی احترامی ها این اکانت رو غیر فعال کردم. همیشه سر بلند باشید.
                  بدرود . . .

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X