اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

    سلام

    میخاستم بدونم صائقه وقتی به کابل های برق میخوره چی میشه؟

    #2
    پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

    :rolleyes:
    من این رو میدونم
    روی هر تیر برق فشار قوی بییشتر از 220 ولت برای هر فاز 2 تا سیم فلزی کلفت با فاصله معین هست
    فاصله این سیم ها با مقدارن امی برق فاصله مستقیم داره
    وقتی ساعقه میخوره به سیم مثلا ولتاز سیم از 15 کیلو ولت به 30 کیلو ولت میرسه در این لحظه هوای بین دو رسانه که یکی زمین هست و دیگری فاز قوس الکتریکی ایجاد شده و این برق به زمین میره به همین راحتی
    در ساعقه های بسیار قوی امکان زوب سیم هم وجود داره :agree:
    [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

      نوشته اصلی توسط حامد رحیمی
      :rolleyes:
      من این رو میدونم
      روی هر تیر برق فشار قوی بییشتر از 220 ولت برای هر فاز 2 تا سیم فلزی کلفت با فاصله معین هست
      فاصله این سیم ها با مقدارن امی برق فاصله مستقیم داره
      وقتی ساعقه میخوره به سیم مثلا ولتاز سیم از 15 کیلو ولت به 30 کیلو ولت میرسه در این لحظه هوای بین دو رسانه که یکی زمین هست و دیگری فاز قوس الکتریکی ایجاد شده و این برق به زمین میره به همین راحتی
      در ساعقه های بسیار قوی امکان زوب سیم هم وجود داره :agree:
      چه راه حل ساده و موثری! خوب حالا اگه سیم ذوب بشه چی میشه؟

      اصلا اگه توی یه ساختمون که صائقه گیر داره مثل برج میلاد بری و صاعقه بهش بزنه چی میشه؟ صدایی هم شنیده میشه؟ چه میزان؟ :rolleyes:

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

        :redface:
        صدای ساعقه رو تا به حال از نزدیک نشنیدم
        اگه به زمین بخوره و کنارش باشی چیزی به اسم ولتاژ گام تورو میگیره
        برای فهمیدن ولتاز گام بهتره توی گوگل بگردی اگر چیز مفیدی پیدا نکردی توضیح میدم
        ولی اکثرن موقع برخورد به زمین چند رشته میشه که یه رشته نا زکش میتونه جریانی معادل 100 امپر داشته باشه
        با 1 امپر جریان توانی در حد 3000 وات در بدن تلف میشه که باعث کباب شدن میشه
        حالا شما خودت 100 امپر رو حساب کن
        ولی اون چیزایی که من شنیدم ساعقه گیر میتونه تا چند صد هزار امپر رو تحمل کنه البته به صورت لحظه ای
        [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

          اون سیم هایی که آقا حامد گفت که به سیم گارد معروفه برای جلوگیری از برخورد صاعقه به هادی هامونه. درواقع کارش پیشگیری از برخورد هست نه درمان! یعنی اگه صاعقه به خطوط اصلیمون برخورد کرد دیگه سیم گارد کاری نمیتونه بکنه. (نمی دونم آقا حامد مطمئنه اون چیزی رو که گفت یا نه. اون چیزی که من می دونستم اینه شایدم اشتباه باشه -ولی درسته- ) تعدادشم کلا 2 تاست (نه برای هر فاز 2تا) گاهی وقتا هم مثلا برای دکل های 63 کیلو ولت که دکلا کوچیک تره 1 عدد سیم گارد کفایت میکنه.
          صاعقه چون یه پدیده گذرا با سرعت فوق العاده زیاده اگه به هادی هامون برخورد بکنه رله ها تا بیان بفهمند و کلید ها بیان قطع کنند، صاعقه کار خودش رو کرده. زمان وقوعش درحد چند میکرو ثانیه س. در حالی که مثلا کلیدها چند میلی ثانیه طول میکشه تا عمل کنند. اگه به سیم گارد بخوره که بلافاصله از طریق دکل به زمین میره و آقا حامد حرفای خوبی درمورد خطراتش و ولتاژ گام و ... زد. ولتاژ دکل در این لحظه در حد چند 100 کیلو ولت میشه البته محاسبات خودش رو داره که جاش اینجا نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر back flashover voltage رو سرچ کنید.
          یک توصیه ایمنی : حالا اگه یه وقت دیدید یک سیم برقی در اطرافتون رو زمین افتاده یا به صورت لی لی کنان (با یک پا) از اون محل دور بشید یا پاهاتون رو به هم بچسبونید و مثل کانگورو (مثال بهتر پیدا نکردم!) از اون محل دور شید به خاطر همین ولتاژ گام step voltage. وگرنه جریان از یک پا میاد و از اون پا میره و باعث برق گرفتگی میشه
          البته آروین جان بهتر بود به جای کابل می نوشتی هادی. چون تو خطوط انتقال هوایی از کابل استفاده نمیشه. اگر هم میشد صاعقه بی کار نبود بیاد به عایق pvc برخورد بکنه :biggrin: تو کابل ممکنه خطای اصافه (ص نقطه دار کامپیوتر من خرابه به همین خاطر به جای اصافه نوشتم اصافه :mrgreen عرص می کردم اصافه جریان بوجود بیاد که خود کابل ها شیلد دارند که شیلدشونم زمین شده و ...
          HELLO WORLD

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

            سلام به دوستان.باید بگم که در دکلهای 63kv بالاش یک سیم گارد هست و در 230 و 400kvها هم اگه دقت کنید towerهاشون دوتا گوش بالاشون داره که از هردو سیم گارد رد میشه و میتونید به راحتی در شهرهاتون ببینید!!! :agree:این سیهمای گارد چون در بالاترین نقطه هستن و صاعقه(نه سائقه :angry: ) هم از بالا میاد طبیعیه که با بیشترین احتمال به اولین هادی بخوره و به زمین بره ولی خیلی کم پیش میاد که به مقره یا هادی بخوره و اونوقته که صدای یک انفجار بسیار بسیار مهیب تمام خونه ها و پنجره های منطقه وسیعی رو میلرزونه و باید بشنوید تا باور کنید من چندین بار شنیدم تا حالا.تازه به 63kv زد نه 400kv.شایدم یکیش به 230زده بود،آخه من که ندیدم!! در ضمن هادی فشار متوسط و قوی اگه روی زمین بیفته 10تا رله هیولا مثل رله earth fault and distance relay هستن که تشخیص بدن و بلافاصله با تشخیص امپدانس و جریان خط و ... تریپ میکنن.نگران نباشد و چیزی که elec boy فرمود خیلی خیلی خیلی نادره رله دیستانس میتونه اتصال کوتاه خط رو بر اساس امپدانس خط تشخیص بده که میتونه بر اثر باز شدن مسیر خط و اتصال دو فاز(دیگه چه طوفانی باشه!!) رعد و برق و... تریپ کرده و باعث قطع خودکار بریکرها میشه و خط را تا پست برق بعدی به سه zone(ناحیه) تقسیم میکنه و در ناحیه عملکردی خودش اگه امپدانس(z=v/I) تغییر کنه به مدار فرمان trip میدهد.
            مشخصه عملکرد رله دیستانس معمولا در صفحه مختلط ترسیم میشود(همون صفحه های گرد که در نیرو هوایی هست و هواپیما رو روی صفحه نشون میده)و رله دیستانس در مرکز دایره نصب شده است و مرز ناحیه عملکرد و عدم عملکرد باید در این رله تنظیم بشه(تنظیم Zr) کلی داستان داره که الان یادم نیست و باید به جزواتم نگاه کنم.البته رله های دیگه ای هم هستن که خیلی مهمن.
            جانم به فدای ائمه اطهار
            می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

              نوشته اصلی توسط ahmadpashaei
              در ضمن هادی فشار متوسط و قوی اگه روی زمین بیفته 10تا رله هیولا مثل رله earth fault and distance relay هستن که تشخیص بدن و بلافاصله با تشخیص امپدانس و جریان خط و ... تریپ میکنن.نگران نباشد و چیزی که elec boy فرمود خیلی خیلی خیلی نادره
              اون چیزی که بنده گفتم خیلی خیلی خیلی شایعه. بنده که نگفتم خط 400 کیلو ولت بیوفته زمین! منظورم تو سیستم توزیع بود. که اتفاقا هم مبحثی هست که بسیار در موردش صحبت میشه و تو درس طراحی خطوط انتقال درموردش بحث میشه. در مواردی که فیوز های کات اوت تو توزیع عمل نکنند که اتفاقا شایع هم هست این خطر وجود داره. خب معلومه که اگه فیوزها قطع کنند دیگه خطری نیست. درصمن فقط بحث پاره شدن سیم ها نیست ممکنه برخورد درخت به سیم باشه. یا حتی ممنه یکی با ماشین به یه کیوسک برق بزنه یا حتی همون صاعقه. من یک مثال زدم که همه اینا رو شامل بشه. همچنین اینو درنظر داشته باشید که تو خطوط انتقال هم این اتفاق خیلی خیلی خیلی (:biggrin شایعه. به این صورت که درنظر بگیرید یک درخت بشکنه و بیوفته رو خطوط، سیستم های حفاظتی عمل میکنند و ممکنه مجددا بعد از یک زمانی توسط سیستم های کنترل از راه دور (اسکادا و ..) برق دار بشند. تو توزیع هم این خطر هست. ایران رو نگاه نکنید هنوز اگه خطایی بوجود بیاد و قطع بشه شما باید زنگ بزنی یه مامور بیارند. تو کشورهای پیشرفته هم اینا دارای سیستم های مشابه خطوط انتقالشون هست.
              اگه اطلاعاتتون در این زمینه کم هست بهتون پیشنهاد میکنم کتاب آموزش ایمنی انتشارات دانشگاه صنعت آب و برق رو ملاحظه بفرمایید. تمامی این مباحث به عنوان یک فصل مفصل توش شرح داده شده.
              حتی من یک فیلم آموزشی هم در این زمینه دارم قول نمی دم ولی اگه وقت کردم میذارم ببینید.
              موفق باشید.
              HELLO WORLD

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

                من ادعا نمیکنم اطلاعاتم در این زمینه زیاده ولی با توجه به کنایه های شما باید بگم که من نخوندم بلکه دیدم :agree:(البته خوندم ولی نه در دانشگاه)اطلاعات تئوریم حتما از شما اگه قدرتی باشد کمتر خواهد بود ولی چیزهایی که گفتم کوچکترین خطایی نداره مطمئن باشید.در سیستم توزیع فشار ضعیف این جیزها رخ میده ولی در خطوط 230 و 400 با تاورهای 30متری و اونهمه مراقبت و ایمنی در طراحی کدوم درخت؟اونها که از حاشیه جنگل رد میشن(من خودم نوشهریم) و جاهای دیگه ایرانم که بیابونه!! در ضمن من کنترلم ولی به شما توصیه میکنم اطلاعاتتون رو افزایش بدین آخه 16رله وظیفه حفاظت خط و 9رله وظیفه حفاظت ترانس رو به عهده دارن چطور نمیفهمن که سیم روی زمینه؟!!!! 16 رله ای که هر کدوم پشتوانه شرایط همدیگه هستن! در مورد فرمایشتون درباره برقدار شدن دوباره باید بگم که رله وصل مجدد(auto recloser) در مواقعی که خطاهای گذرا داریم برای اولین بار عمل میکند(90%خطاها گذرا هستند) و باعث وصل مدار فرمان -close coil-میشود و مدت زمان آن 0.6-0.5ثانیه هست.یعنی اگر خطا بیش از این زمان باشد وقتیکه بار اول این رله خط رو وصل کرد اگر بازهم خطا داشته باشه این رله مدار closeرو قطع کرده چون خطای ماندگار تشخیص میده.
                رله ای مثل fault locator در پستهای 230 و 400 داریم که بسیار پیشرفته است و فاصله محل خطا رو تشخیص میده،چجوری میشه که همچین چیزی زمان طولانی پوشیده بمونه؟!در ضمن رله دیفرانسیل هم اولین بار میتونه چنین خطایی رو تشخیص بده(البته بعد از زمان طولانی) و در هر 3 ناحیه فرمان tripمیده
                جانم به فدای ائمه اطهار
                می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

                  من کنایه ای نزدم دوست عزیز باور بکن به سواد شما شک ندارم تازه الان فهمیدم شما قدرتی نیستید. اطلاعاتتون در این زمینه خیلی خوبه من به شخصه از شما خیلی چیزا یاد گرفتم. ولی حرف های شما نیاز به بحث داره همین رله recloser که فرمودید نیاز به بحث داره. همه ی اینها تو یه مبحث جداگانه تو درس رله و حفاظت بهشون اشاره میشه. شما که انقدر اطلاعات عملی تون خوبه واقعا عالیه که درکنارش این مباحث : "طراحی خطوط" و "حفاظت و رله" رو هم بخونید الان ساعت 12:20 دقیقه هست ساعت 1 من باید جایی باشم که هیچ کاری نکردم فقط برای احترامی که برای شما قائلم از وقتم زدم گفتم این پست رو بزنم که سوء تفاهم برطرف بشه. خیلی خوشحال میشدم اگه بیشتر از اطلاعاتتون استفاده میکردم و با هم بیشتر بحث میکردیم
                  موفق باشید. بعدا بیشتر حرف میزنیم و اون فیلمی رو هم که گفتم میذارم.
                  HELLO WORLD

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

                    نوشته اصلی توسط elec-boy
                    من کنایه ای نزدم دوست عزیز باور بکن به سواد شما شک ندارم تازه الان فهمیدم شما قدرتی نیستید. اطلاعاتتون در این زمینه خیلی خوبه من به شخصه از شما خیلی چیزا یاد گرفتم. ولی حرف های شما نیاز به بحث داره همین رله recloser که فرمودید نیاز به بحث داره. همه ی اینها تو یه مبحث جداگانه تو درس رله و حفاظت بهشون اشاره میشه. شما که انقدر اطلاعات عملی تون خوبه واقعا عالیه که درکنارش این مباحث : "طراحی خطوط" و "حفاظت و رله" رو هم بخونید الان ساعت 12:20 دقیقه هست ساعت 1 من باید جایی باشم که هیچ کاری نکردم فقط برای احترامی که برای شما قائلم از وقتم زدم گفتم این پست رو بزنم که سوء تفاهم برطرف بشه. خیلی خوشحال میشدم اگه بیشتر از اطلاعاتتون استفاده میکردم و با هم بیشتر بحث میکردیم
                    موفق باشید. بعدا بیشتر حرف میزنیم و اون فیلمی رو هم که گفتم میذارم.
                    خواهش میکنم مهندس من بعد از کنترل قدرت رو خیلی دوست دارم ولی مگه وقت میشه؟!!!!! :angry: :cry2: منم معذرت میخوام و برای افزایش اطلاعاتم دوست دارم نظراتمون رو بازهم بگذاریم.منم خوشم اومد و استقبال می کنم.ایشلا امشب ادامه میدیم :applause:
                    جانم به فدای ائمه اطهار
                    می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

                      خب حالا آقای پاشایی عزیز ادامه میدیم :biggrin:
                      نوشته اصلی توسط ahmadpashaei
                      در سیستم توزیع فشار ضعیف این جیزها رخ میده
                      خب خدا رو شکر که تو قسمت اول با هم بحثی نداریم پس هر دو قبول داریم که تو سیستم توزیع اتفاق میوفته. پس خطر برق گرفتگی با پارگی سیم و درخت رو سیم و ... هست.
                      نوشته اصلی توسط ahmadpashaei
                      ولی در خطوط 230 و 400 با تاورهای 30متری و اونهمه مراقبت و ایمنی در طراحی کدوم درخت؟اونها که از حاشیه جنگل رد میشن(من خودم نوشهریم) و جاهای دیگه ایرانم که بیابونه!!
                      اصلا بگو دکل 40 ، 50 متری. ( تو پرانتز : بسته به شرایط تا 50 متر هم برای خطوط 400 کیلو ولت میسازند جاهایی که مثلا بنا به شرایط محیط - رد شدن از رودخانه و... - برای شکم زیاد ننداختن سیم لازمه)
                      مگه درخت 50 متر نداریم؟ دو برابرشم داریم اینم مدرکش :
                      http://www.wikihow.com/Measure-the-Height-of-a-Tree
                      :mrgreen:
                      نوشهر و تهران و کلا ایران رو ولش کن. اینجا چون کار طراحی بلد نیستند همیشه دنبال راحت ترین و در عین حال گرون ترین کارند. شاید تو ایران دلشون بخواد یک خط رو از یک جای پر درخت رد کنند همه درخت ها رو از ریشه قطع کنند. در ثانی دستت درد نکنه دیگه فقط نوشهر شما خوش آب و هواست بقیه ایران بیابونه؟ :icon_razz:
                      خطوط انتقال از بین درخت ها هم (البته با فاصله ایمنی معقول) رد میشه نشون به اون نشون که تو این تاپیک :
                      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=24063.0
                      پاورز یه فیلم گذاشته باحاله تا آخر ببین
                      گفتم اینجا جرات کارای ریسکی و سخت رو ندارند. یه نمونه ساده ش برای خبران سازی خطوط جرات نمی کنند خازن سری بذارند. شدیدا محاسبات دقیقی داره و گرنه باعث ناپایداری شبکه میشه. ولی تو کشور شیطان بزرگ! این کارا عادیه.
                      نوشته اصلی توسط ahmadpashaei
                      در ضمن من کنترلم ولی به شما توصیه میکنم اطلاعاتتون رو افزایش بدین آخه 16رله وظیفه حفاظت خط و 9رله وظیفه حفاظت ترانس رو به عهده دارن چطور نمیفهمن که سیم روی زمینه؟!!!! 16 رله ای که هر کدوم پشتوانه شرایط همدیگه هستن!
                      درمورد جمله اولتون چشم میرم زیادش میکنم
                      ولی در مورد بقیه جملات : همه رله ها تو یه شبکه که یک کار انجام نمیدند که. مثلا یک خط یک رله داره رله پشتیبان هم داره که با زمانی حدود 0.2 تا 0.4 ثانیه بعد عمل میکنه این درست. اما این رله پشتیبان که بلافاصله پشت سر رله اصلی که نیستش! چند کیلومتر اونورتره. درواقع کار فرعی ش پشتیبانی هست کار اصلی ش حفاظت ناحیه خودشه. تو یه شبکه 1001 اتفاق مختلف ممکنه بیوفته شبکه که یک خط صاف نیست شما فرص کن رو یه خط یه خطایی اتفاق بیوفته رله عمل نکرد خطوط دیگه هم بار زیادی روشون نبود رله بالا دستی که آمپرش به مراتب بالاتره ممکنه این جریان رو در حد یه اصافه بار کوچیک ببینه. بعدشم اون رله هایی که برای ترانس هم هست همین طور همه که یک کار نمیکنند و همه که پشتیبان هم نیستند که. مثلا رله بوخ هولتس هم تو ترانس داریم این که ربطی به اصافه جریان نداره. قبول یه رله دیفرانسیل هست که کارش اینه (برا دو طرف ترانس) تموم شد. درسته که یه بحثی تو رله داریم بهش میگیم همپوشانی یعنی نواحی مختلف رو از لحاظ حفاظتی پوشش میدیم برای هر رله هم پشتیبان میذاریم. میدونی فقط همین یک پشتیبان طراحیش چه مکافاتی داره؟ مگه الکیه پشتیبان گذاشتن طراحی این رله ها که تداخل نداشته باشند تو ناحیه حفاظتی هم مصیبته! حالا شما میگی 16 تا رله تو یه ناحیه پشتیبان همدیگه ان؟ تو نواحی مختلف بله اینا رو تنظیم میکنند رو یه زمانی که اگه ناحیه پایین دستی عمل نکرد این بعد از یک مدت کوتاه عمل کنه شما فکر کن بعد از 16 امین رله شما دیگه میرسی به پست! (شوخی ولی تا حدودی جدی) اونجا انقدر جریان زیاده که خطاهای پایین براش خطا حساب نمیشه اصلا نمیفهمه. پس من فکر می کنم اینقدر حفاظت دقیق ممکن نیست.
                      در مورد تنظیم رله ها هم حرف زیاده ها. بعصی جاها اصلا رله ها پشتیبان ندارند بهش میگند هماهنگی جریانی که مفصله جاش اینجا نیست. بعصی جاها با هماهنگی زمانی این کار رو میکنند اینجا پشتیبان داریم ولی ایراداتی داره. بهترین نوع رله های با مشخصه کاهشی هست که هرچی جریان خطا بیشتر باشه سریع تر قطع میکنه. مشخصه ای مثل فیوز داره.

                      اینجا خیلی شلوغ شد تو پست بعد فیلم ها رو میذارم.
                      HELLO WORLD

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

                        این یک درخته که به خطوط توزیع برخورد کرده و همونطور که می بینید نه فیوزی عمل کرده نه رله ای فرمانی داده و نه ..
                        http://yeki1.persiangig.com/video/tree-f.rar
                        بعد از 2 - 3 دقیقه انگار قطع میکنه. جناب پاشایی نظرت راجع به آخر کلیپ چیه؟ اونجا ریکلوزر عمل میکنه؟ چون یک دفعه قطع می کنه و بعد از چند ثانیه وصل میکنه و بعد بازم قطع.

                        اینم همون کلیپی هست که اول گفتم میذارم :
                        http://yeki1.persiangig.com/video/What%20if%20a%20Power%20Line%20Falls%20on%20Your%2 0Car.rar
                        نکات ایمنی در مورد افتادن خط روی زمینه. همون بحث ولتاژ گام و ...

                        خیلی پرحرفی کردم. جناب پاشایی عزیز خوشحال میشم نقطه نظراتتون رو بدونم اگه جایی رو هم از نظرتون اشتباه گفتم حتما اشاره کنید.
                        ممنون
                        HELLO WORLD

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

                          دوستان در مورد حرف های قبلیم :
                          اون چیزی که من دیدم خدا وکیلی اسمش یادم نیست
                          کنار چخماق تیر برق های 15 کیلو دیدمم معمولن توی ورودی ترانس 15 کیلو به 220
                          روی هر فاز یه محافظت ولتاز هست که با اصول یونیزه کرن هوا کار میکنه
                          اگه اسمی عکسی چیزی پیدا کردم براتون میزارم
                          [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

                            سلام
                            این جمله درسته؟
                            سیم های گاردی که تو بالاترین قسمت دکل ها نصب میشن حدود 60 درجه زیرشون رو (از برخورد صائقه) پوشش میدن

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : برخورد سائقه به کابل های فشار قوی یا ضعیف

                              میشه در مورد اون کارگره که روی کابل های ولتاژ 500K کار میکنه توضیح بدین اون انتن چیه اول و آخرش دستش گرفت؟

                              چرا هلکوپتر مشکل پیدا نمیکنه؟ پدم چرا لباس تنشه؟ جنس لباس چیه؟

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X