اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی در مورد کنتاکتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راهنمایی در مورد کنتاکتور

    با سلام خدمت دوستان عزیز

    یه راهنمایی در مورد کنتاکتور( شماره نوشته شده در روی کنتاکتور -نحوه متصل کردن شستی ها -تعداد ورودی و خروجی و ....)

    به فرض مثال وقتی یه شستی وصل می کنیم بعد از فشار دادن شستی چه کنتاکتی باز و بسته میشه .

    دوستان اگه محبت کنن یه توضیح در مورد کارکرد کنتاکتور نه ساختارش یه توضیح مختصر بدن ممنون میشم
    البته اگه عکس یا فیلم راجب کنتاکتور دارین دریغ نکنید .....اجرکم عند الله

    #2
    پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

    به برق صنعتی کاردانش یا جزوات کارگاه برق و مدار فرمان دانشگاه ها رجوع کنید.با اطلاعاتی که شما دارید لازمه حتما ساختمانش رو هم بشناسید وگرنه چجوری میخواین مفهوم تیغه ها و کنتاکت و نحوه حفاظت رو بفهمید؟!!!
    البته چون اینترنت دارید بهتره در گوگل یک سرچ ساده بزنید :agree:
    جانم به فدای ائمه اطهار
    می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

      بفرمایید:http://barghcontrol.mihanblog.com/post/73
      جانم به فدای ائمه اطهار
      می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

        سلام
        من خودم هنرستان خوندم ولی چون دو ساله سربازی بودم دیگه همه چی یادم رفته
        سوال من خیلی مبتدییه
        مشکل من یه نکته است تو شکل زیر اون k1m چیه.




        در واقع سیم بندی در کنتاکتور چطوریه .با سپاس

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

          K1M=کنتاکتور موتور یک
          F=فیوز | و || =شستی استپ استارت لحظه ای(برای همین نیاز به خود نگهدارنده دارن و از یک تیغه باز کنتاکتور K1M موازی با اون استفاده میشه تا وقتی توسط استارت،فاز به بوبین کنتاکتور (پایهA1) رسید و تیغه استارت با برداشتن دست از روی اون دوباره به حالت اول که باز هست برگشت،موتور خاموش نشه و توسط تیغه باز کنتاکتور که حالا دیگه بسته شده برق همچنان به بوبین کنتاکتور برسه.نول هم که دایم به پایه A2 وصل هست.
          جانم به فدای ائمه اطهار
          می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

            دوست عزیز اگر روی کنتاکتور ها نگاه بکنی
            تیغه 13 و14 رو میبینی
            این همون تیغه است
            زمانه که شما شستی رو فشار میدی بوبین کنتاکتور عمل کرده و تیغهای اصلی ، برق سه فاز رو منتقل میکنند و تیغه های دیگه اگر باز باشن بسته میشن و اگر بسته باشن باز میشن



            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

              نوشته اصلی توسط Mortal Kombat
              سلام
              من خودم هنرستان خوندم ولی چون دو ساله سربازی بودم دیگه همه چی یادم رفته
              سوال من خیلی مبتدییه
              مشکل من یه نکته است تو شکل زیر اون k1m چیه.




              در واقع سیم بندی در کنتاکتور چطوریه .با سپاس
              به نظر میاد که لین مدار ترمز جریان مخالف باشه
              k1m دور اصلی و اون یکی دور مخالف برای ترمز باشه
              البته این مدار خیلی ساده است و خیلی ابتدایی

              اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

                این یک مدار چپگرد راستگرد کنترل از یک نقطه است

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

                  نوشته اصلی توسط sam166
                  این یک مدار چپگرد راستگرد کنترل از یک نقطه است
                  نه نیست
                  مدرک داری بسم ا...
                  حوصله بحث داری بسم ا...


                  اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

                    دعوا که با هم نداریم :redface:

                    طبق استدلال من اگر K1M را کنتاکتور راستگرد و K2M را چپگرد در نظر بگیریم

                    زمانی که شما استارت میکنید K1M روشن میشود و تیغه بسته K1M باز میشود(این مدار دارای حفاظت ضعیف است و این حفاظت ماله اینه که موتور همزمان چپگرد و راستگرد نشود)

                    و زمانی که شما کلید استاپ را میزنید K1M خاموش و تیغه بسته K1M که در استارت بالا باز شده بود دوباره بسته میشود و تا زمانی که شستی استاپ را فشار دهیم K2M شروع به حرکت میکند

                    البته جسارته ولی من در کارخانجاتی دیدم که دقیقا همین مدار فرمان را دارن . این مدار به درد زمانی میخوره که مثلا دارید یک انتقال مایع انجام میدید و پس از اتمام کار باید موتور چپگرد شود و لوله تخلیه شود.البته در این مداری که دوستمون گذاشته یک شستی استاپ کلی باید باشه که نیست

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

                      بله
                      فرمایش شما هم می تونه درست باشه و احتمالا هم درسته
                      ولی معمولن این مدارات رو برای چپگرد راستگرد استفاده نمیکنن
                      فرمایش شما کاملا درسته و بنظر میاد که این مدار بیشتر حالت آشنایی و تست و ... داشته باشه و کاربرد صنعتی نداره اگرچه که داره درست کار میکنه



                      اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

                        با سلام

                        بنظرتون اگه این مدار چپگرد راستگرد باشه , تو یکی از حالت ها موتور بصورت لحظه ای کار نمیکنه ؟؟؟ :mrgreen: اگه اینطور باشه خوب کاربرد خودشو داره...
                        :mrgreen:به جای دعوا بهتره دنبال مدار قدرتش باشید تا همه چی روشن بشه
                        از سختی نترس! این سختی هاست که جایگاه و مقام انسان را بالا میبرد...

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

                          دعوا کجا بود دیگه :mrgreen:


                          تا مدار قدرت نباشه مشخص نیست

                          کلیه ادعا هایی که در مورد مدار هم میشه درسته
                          چپگرد راستگرد - ترمز جریان مخالف - ترمز مستقیم و ....


                          اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

                            سلام به همه دوستان محترم

                            سوال پرسیده شده اصلا به کاربرد اشاره نکرده


                            دوستان این مداره استارت از دونقطه جهت دستگاه برش که هر دو دست باید روی شستی باشه

                            خلاصه مطلب حل شد دست همگی درد نکنه.با سپاس

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : راهنمایی در مورد کنتاکتور

                              نوشته اصلی توسط Mortal Kombat
                              سلام به همه دوستان محترم

                              سوال پرسیده شده اصلا به کاربرد اشاره نکرده

                              دوستان این مداره استارت از دونقطه جهت دستگاه برش که هر دو دست باید روی شستی باشه

                              خلاصه مطلب حل شد دست همگی درد نکنه.با سپاس

                              نه نیییییییییست !!! :NO:

                              میشه بدونم برای استارت، دو تا دست باید رو کدوم شستی ها قرار بگیره ؟؟؟ :mrgreen:

                              بعدشم برای دستگاه برش دوتا شستی استارت رو با هم سری میکنن و نیازی هم به تیغه نگهدارنده نداره! چون باید لحظه ای کار کنه...
                              از سختی نترس! این سختی هاست که جایگاه و مقام انسان را بالا میبرد...

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X