ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5
  1. #1
    2011/05/18
    29
    0

    راهنمایی در مورد رابط اتصال موتور به PLC

    سلام به همه دوستان عزیز

    وقت به خیر
    به فرض مثال برنامه کنترل موتور سه فاز در PLCنوشته شده حال با فشردن کلید ها وصل شده به PLCخروجی های PLC تغیر می کنه اما به صورت صفر و یک .
    در حالی که در تخته کلم موتور سه سیم برای کنترل وجود دارد.رابط بین موتور و PLC چه المانی هست .مهندسان عزیز اگه لطف کنن توضیح مختصری در باره بدن

    ممنون میشم.
  2. #2
    2011/07/13
    484
    4

    پاسخ : راهنمایی در مورد رابط اتصال موتور به PLC

    کنتاکتوره دیگه

    :mrgreen:
    از سختی نترس! این سختی هاست که جایگاه و مقام انسان را بالا میبرد...
  3. #3
    2011/05/18
    29
    0

    پاسخ : راهنمایی در مورد رابط اتصال موتور به PLC

    سلام وقت بخیر

    پی ال سی امد تا کنتاکتور رو حذف کنه.خوب با همون کنتاکتور راه اندازی می کردیم دیگه نیازی به پی ال سی نبود
    دوستانی که تو این زمینه وارد هستنتد لطف کنن بنده رو توجیه کنن.

    با سپاس
  4. #4
    2011/07/13
    484
    4

    پاسخ : راهنمایی در مورد رابط اتصال موتور به PLC

    ببین دوست عزیز PLC اومد که حجم مدارات رو کمتر کنه نه حذف کنه...

    مثل این میمونه که شما بتونید یک موتور DC رو با AVR بدون هیچ رابطی راهندازی کنید !!! آیا شدنیه ؟ oo:
    از سختی نترس! این سختی هاست که جایگاه و مقام انسان را بالا میبرد...
  5. #5
    2006/11/16
    23
    2

    پاسخ : راهنمایی در مورد رابط اتصال موتور به PLC

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mortal Kombat
    سلام وقت بخیر

    پی ال سی امد تا کنتاکتور رو حذف کنه.خوب با همون کنتاکتور راه اندازی می کردیم دیگه نیازی به پی ال سی نبود
    دوستانی که تو این زمینه وارد هستنتد لطف کنن بنده رو توجیه کنن.

    با سپاس
    PLC ها در بخش کنترل سیستم و به جای مدار فرمان قرار میگیرند نه به جای مدار قدرت پس در هر حال شما باید کنتاکتورها رو در بخش مدار قدرت داشته باشید و توسط PLC اون رو کنترل کنید البته مسلما اگر قرار به راه اندازی یک موتور بصورت ساده باشه کسی از PLC استفاده نمی کنه و PLC ها در مداراتی که منطق کنترل پیچیده تری دارند استفاده میشن.

    از ویژگی های PLC ها سرعت عملکرد بالا ، نداشتن اصطحلاک مکانیکی ، کاهش حجم سیم کشی ، امکان تغییر عملکرد سیستم (منطق کنترل و یا کاربرد سیستم ) در حداقل زمان و ... رو میشه نام برد وبعنوان نمونه در صنایع خودرو سازی که شرکت ها هر ساله مدل ماشین های تولیدیشون رو عوض میکنند و نیاز به تغییر در عملکرد سیستم کنترل خط تولید دارند.

    برای سیستم های کوچکتر هم با به بازار آمدن MiniPLC ها و همچنین رله های هوشمند با قیمت مناسب با توجه به توابع و قابلیت های آنها و محاسنی که نسبت به مدارات رله کنتاکتوری دارند. بجای استفاده از کنتاکتورهای فرمان (رله شیشه ای ) برای بدست آوردن منطق کنترل مورد نظر از این گروه استفاده میکنند.
    تویی که مرا در سقوط میبینی،

    آیا تاکنون اندیشیده ای شاید خود وارونه ایستاده ای!؟
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5

موضوعات مشابه

  1. راهنمایی در مورد محل اتصال دیود پشت سلول خورشیدی
    توسط hesan در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2015/06/26, 19:42
  2. دیاگ خودرو (عیبآ*یاب موتور) رابط ماشین و کامپیوتر - کمک
    توسط neoanderson در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2012/07/15, 21:31
  3. راهنمایی در مورد استپ موتور
    توسط skiboys در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2011/12/04, 11:07
  4. پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2011/09/24, 22:43
  5. پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2010/07/28, 20:10

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •