اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

    سلام

    این موتور حدود 200 سال قبل ساخته شده و هزار جور میشه درستش کرد این سایت روببینید

    http://www.animatedengines.com/vstirling.shtml

    اینم اطلاعات وی کی پدیا

    http://en.wikipedia.org/wiki/Stirling_engine

    فکر کنم چیز خوبی باشه

    #2
    پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

    سلام
    مرسی از اطلاعات خوبتون
    من هر چی سرچ کردم نتونستم بفهمم گازی که داخل این موتور استفاده شده چی هست
    لطفا اگه اطلاعات بیشتری دارین در اختیار ما هم قرار بدید
    ايران کشوري ست که مردم اش بجاي حل مشکلاتشان سعي مي کنند به بهترين شکل خود را با آن تطبيق دهند ...!

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

      نوشته اصلی توسط saman 59
      سلام
      مرسی از اطلاعات خوبتون
      من هر چی سرچ کردم نتونستم بفهمم گازی که داخل این موتور استفاده شده چی هست
      لطفا اگه اطلاعات بیشتری دارین در اختیار ما هم قرار بدید
      راستش منم خیلی دنبالش نرفتم

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

        سلام
        کار کردش مثل موتور بخاره فقط فرقش اینه که مایع بخار شده با کمپرس شدن و سرد شدن بوسیله هیت سینک دوباره مورد استفاده قرار میگیره
        (این حدس حقیره) :read:
        این مدعیان در طلبش بی خبرانند
        آن را كه خبر شد خبری باز نیامد

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

          نوشته اصلی توسط Babak1367
          سلام
          کار کردش مثل موتور بخاره فقط فرقش اینه که مایع بخار شده با کمپرس شدن و سرد شدن بوسیله هیت سینک دوباره مورد استفاده قرار میگیره
          (این حدس حقیره) :read:
          آب خیلی چیز خوبی نیست از مایعات یا گازهای حساستر هم میشه استفاده کرد

          راستی این آفلاین و آنلاین چیه زدین کنار آیدی هاتون؟

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

            تلفاتش خیلی زیاده بدرد نمی خوره بازدهش کمتر از 10 درصد هست
            در مورد منبع گرما خوب مشکلی نیست با سوخت فسیلی که بازده حدود 40 درصد هست می شه یک قسمت از کار را حل کرد ولی در مورد منبع سرما بازده فوق العاده کم هست مثلا یخچال بازدهش حدود 20 درصد هست بعد از همه اینها در خود ماشین هم تلفات زیاد هست که در کل حتی بازده این ماشین به 10 درصد هم نمیرسه
            ولی کاربرد این ماشین تولید برق از اختلاف حرارت آب دریاست مثلا در سطح دریا آب 20 درجه هست و 100 پایین تر آب 10 درجه هست باین ماشین میشه برق تولید کرد که با بازده 5 درصد هم مقرون به صرفه هست
            تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
            داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

              سلام من یه فکر دیگه دارم من میگم این موتور رو با یه المان خنک کننده tec ترکیب کنیم چه جوری میشه؟
              یعنی یه سیلندر سرد و یه سیلندر گرم داشته باشیم.
              ايران کشوري ست که مردم اش بجاي حل مشکلاتشان سعي مي کنند به بهترين شکل خود را با آن تطبيق دهند ...!

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

                المانهای سرماساز بازده فوقالعاه پایینی دارن و بیشتر جاهایی که بازده مهم نیست استفاده میشن

                خنک کردن آب هم خیلی کار سختی نیست! رادیاتور میتونه اینکارو بکنه

                موترهای استرلینگ به کم صدایی و بازده بالا معروف هستند! من نمیدونم این درصد ها رو ازکجا اوردین!

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

                  نوشته اصلی توسط arvinfx


                  موترهای استرلینگ به کم صدایی و بازده بالا معروف هستند! من نمیدونم این درصد ها رو ازکجا اوردین!
                  موتور استرلینگ یک موتورحرارتی است که اختلاف زیادی با موتورهای احتراق داخلی در اتومبیل دارد که در سال 1816 توسط رابرت استرلینگ اختراع شد. موتور استرلینگ قابلیت بازدهی بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی و دیزلی دارد.اما امروزه موتورهای استرلنگ فقط در برخی کاربرد های خاص مانند زیر دریاییها یا ژنراتورهای کمکی در قایق ها که عملکرد بی صدا مهم است استفاده می شود. اگر چه موتورهای استرلینگ به تولید انبوه نرسید اما برخی اختراعات پرقدرت با این موتور کار می کند.موتورهای استرلنگ از چرخه استرلنگ استفاده می کند که مشابه چرخه های استفاده شده در موتورهای احتراق داخلی نیست. گاز استفاده شده در داخل موتورهای استرلنگ هیچ وقت موتور را ترک نمی کند و مانند موتورهای دیزل و بنزینی سوپاپ دود که گازهای پر فشار را تخلیه می کند و محفظه احتراق وجود ندارد .به همین علت موتورهای استرلنگ بسیار بی صدا هستند . چرخه استرلینگ از یک منبع حراتی خارجی که می تواند هر چیزی از بنزین و انرژی خورشیدی تا حرارت ناشی از پوسیدگی گیاهان باشد استفاده کند و هیچ احتراقی داخل سیلندرهای موتور رخ نمی دهد .صدها راه وجود دارد که یک موتورهای استرلنگ ایجاد کنیم .در این مقاله ما درمورد چرخه استرلینگ و چگونگی کار انوع مختلف این موتورمطالبی می آموزیم .چرخه استرلینگ:قاعده اصلی کار موتور استرلنگ این است که مقداری گاز داخل موتور محفوظ شده است .چرخه استرلینگ شامل یک سری رویداد است که فشار گاز داخل موتور را تغییر می دهد و سبب ایجاد کار می شود . چند خاصیت مهم گاز وجود دارد که برای عملکرد موتورهای استرلنگ مهم است : اگر مقداری گاز محبوس در یک حجم ثابت از فضا داشته باشید و شما به آن گاز حرارت بدهید , فشار گاز افزایش خواهد یافت . اگر مقداری گاز محبوس داشته باشید و آن را فشرده کنید (حجم آن را در فضا کاهش دهید ) ، دمای آن گاز افزایش خواهد یافت .اجازه دهید به هر کدام از مراحل سیکل استرلینگ ، هنگامی که به موتور ساده شده استرلینگ نگاه می کنیم برویم .موتور ساده شده ما از دو سیلندر استفاده می کند. یک سیلندر به وسیله ی یک منبع خارجی گرما، گرم می شود (مثل آتش) ودیگری به وسیله ی یک منبع سرد خارجی ، سرد می شود (مثل یخ ).محفظه گاز دو سیلندر به هم متصلند ، وپیستون ها به طور مکانیکی به وسیله ی یک اتصال که چگونگی حرکت انها را معین می کند به یکدیگر متصلند .دو پیستون در تمام مراحل سیکل را انجام می دهند .سیکل استرلینگ 4 مرحله دارد :1- حرارت به گاز داخل سیلندر گرم منتقل می شود (چپ) و سبب ایجاد فشار می شود این فشار پیستون را مجبور می کند تا به سمت پایین حرکت کند و این قسمتی از سیکل استرلینگ است که کار انجام می دهد .2- هنگامی که پیستون راست به طرف پایین حرکت میکند پیستون چپ بالا می آید .این جابجایی گاز داغ را به داخل سیلندر سرد می راند ، که به سرعت گاز داخل منبع سرد را ، سرد می کند و فشار آن کاهش می یا بد .این عمل فشرده کردن گاز را در قسمت بعدی سیکل ساده تر می کند .3- پیستون داخل سیلندر سرد (راست) شروع به فشرده کردن گاز می کند و گرمای تولید شده توسط این متراکم سازی به وسیله ی منبع سرد حذف می شود .4- هنگامی که پیستون چپ پایین می رود پیستون سمت راست بالا می آید .این عمل گاز را به داخل سیلندر گرم می راند ،که به سرعت گرم شده و فشار ایجاد می کند .در این هنگام سیکل تکرار می شود .موتوراسترلنگ فقط در طول مرحله اول سیکل نیرو تولید می کند . در این جا دو روش برای افزایش قدرت خروجی از سیکل استر لیتگ وجود دارد :افزایش قدرت خروجی در مرحله اول : در مرحله اول سیکل، فشار گاز گرم، پیستونی که کار انجام می دهد را می راند ، افزایش فشار در طول این قسمت از سیکل قدرت خروجی موتور را افزایش می دهد .یک راه افزایش فشار، افزایش دمای گاز است . هنگامی که ما بعدا به دو پیستون موتور استرلنگ در این مقاله نگاه کنیم خواهیم دید که چگونه یک وسیله که ریجناتورنامیده می شود قدرت خروجی موتور را به وسیله ی حرارت ذخیره شده ی لحظه ای بهبود می بخشد .کاهش قدرت استفاده شده در مرحله 3 :در مرحله سوم سیکل ، پیستون روی گاز کار انجام می دهد و از قسمتی ازکار ایجاد شده در مرحله اول استفاده می کند . کاهش فشار در طول این مرحله از سیکل، می تواند قدرت استفاده شده در این مرحله را کاهش دهد (و به طور موثر قدرت خروجی افزایش می یابد ). یک راه کاهش فشار سرد کردن گاز در دمای پایین تر است .این بخش سیکل ایده آل استرلینگ را توضیح داد .کار واقعی موتور به دلیل محدودیتهای طراحی فیزیکی مقداری با سیکل ایده آل اختلاف دارد .در دو قسمت بعدی ما نگاهی به دو نوع مختلف موتورهای استرلنگ می کنیم .تحلیل نوع جابجا شونده موتور ساده تر است بنابراین ما این نوع را شروع می کنیم .نوع جابجا شونده موتور استرلینگ : به جای داشتن دو پیستون ،نوع جابه جا شونده یک پیستون دارد که جابه جا می شود .جابه جا کننده برای کنترل موقعی که مخزن گاز گرم و یا موقعی که سرد است به کار می رود .این نوع موتور استرلینگ اغلب به صورت نمایشی در کلاس درس استفاده می شود .شما حتی می توانید قطعات آنرا برای سر هم کردن بخرید .این موتور حتی با استفاده از حرارت کف دستتان می تواند حرکت کند .به عبارتی حرکت موتور بالا مستلزم یک اختلاف دما بین بالا و پایین سیلندر بزرگ است . در این مورد ، اختلاف بین دمای دستتان و هوای اطراف آن برای چرخش موتور کافی است .دو موقعیت را وجود دارد :1- پیستون قدرت :که پیستون کوچکتر در بالای موتور است و به طور محکم محفوظ شده است وبه علت انبساط گاز داخل موتور بالا می آید .2- جابه جا کننده :که پیستون بزرگ در تصویر است .این پیستون در داخل سیلندر بسیار آزاد است بنابراین هوا به سادکی بین قسمت گرم و سرد موتور هنگامی که پیستون بالا و پایین می رود می تواند حرکت کند .جابه جا کننده بالا و پایین می رود تا گاز داخل موتور گرم و سرد شود .دو موقعیت برای این حالت وجود دارد : هنگامی که جابه جاکننده نزدیک بالای سیلندر بزرگ است بیشتر گاز داخل موتور توسط منبع گرم ، گرم و منبسط شده است و فشار ایجاد شده درداخل موتور، نیروی بالا برندگی پیستون را ایجاد می کند . هنگامی که جابه جاکننده نزدیک کف سیلندر بزرگ است بیشتر گاز داخل موتور سرد و متراکم شده است که سبب افت فشار می شود و پایین آمدن پیستون قدرت را ساده تر می کند و گاز فشرده می شود . موتور مکررا گاز گرم وسرد می کند و از گاز منبسط و منقبض شده انرژی دریافت می کند .ما نگاهی به موتور استرلینگ دو پیستونه خواهیم داشت .موتور استرلینگ دو پیستونه :در این موتور ،سیلندر به وسیله ی مشعل خارجی گرم می شود . سیلندر سرد با جریان هوا سرد شده و در آن بالا و پایین می رود تا به فرایند سرد شدن کمک کند . میل رابط هر پیستون به یک دیسک کوچک متصل است که در حال چرخیدن به یک فلایویل بزرگ متصل است و هنگامی که نیرویی توسط موتور تولید نمی شود باعث تداوم حرکت پیستون میشود . مشعل دائما انتهای سیلندر را گرم می کند1- در قسمت اول سیکل ، فشار تولید می شود و پیستون را به حرکت به سمت چپ مجبور می کند و کار صورت می گیرد . پیستون سرد چون در موقعیتی است که در حرکت خود تغییر جهت خواهد داد تقریبا ساکن باقی می ماند .2- در مرحله بعدی ، هر دو پیستون حرکت می کنند ،پیستون گرم به سمت راست و پیستون سرد به سمت بالا حرکت می کند . این عمل گاز را بیشتر به سمت رجیناتور و پیستون سرد حرکت می دهد .رجیناتور وسیله ای است که به طور موقت حرارت را می تواند ذخیره کند و از شبکه سیمی که گاز گرم از بین آن عبور می کند ساخته شده است .سطح بزرگ شبکه سیمی، حرارت را جذب می کند وآن را به آرامی به محیط سرد می دهد . 3- پیستون در سیلندر سرد شروع به متراکم کردن گاز می کند .گرمای ایجاد شده توسط این تراکم به واسطه ی سطح سرد از بین می رود .4- در آخرین مرحله سیکل هر دو پیستون حرکت می کنند ، هنگامی که پیستون گرم به سمت چپ حرکت می کند پیستون سرد به سمت پایین حرکت می کند .این عمل گاز اطراف رجیناتور (جایی که در طول سیکل قبلی گرما را ذخیره کرده بود ) را به داخل سیلندرگرم می راند .در این لحظه سیکل دوباره تکرار می شود.شما ممکن است از اینکه هیچ درخواستی برای تولید انبوه موتور استرلینگ نبوده است تعجب کرده باشید .چرا موتورهای استرلینگ متداول نیستند؟دو ویژگی وجود دارد که ساخت موتورهای استرلینگ را برای استفاده در بسیاری از کاربردها مانند بسیاری از ماشین ها و کامیون ها غیر عملی می کند .به دلیل اینکه منبع حرارت در خارج است برای موتور مقداری طول می کشد تا به تغییرات گرمایی داخل سیلندر عکس العمل نشان دهد. برای انتقال حرارت بین دیواره های سیلندر و گاز داخل موتور زمانی صرف می شود . این بدین معناست که :·موتورقبل از اینکه کار مفید را ایجاد کند به مقدارزمانی نیاز دارد تا گرم شود .·موتور نیروی خروجی اش را نمی تواند به سرعت تغییر دهد .این نقایص باعث شده است که این موتور با موتورهای احتراق داخلی اتومبیل جایگزین نشود. هر چند که وجود موتور استرلینگی که به ماشین هیبریدی نیرو می دهد امکان پذیر است .
                  ايران کشوري ست که مردم اش بجاي حل مشکلاتشان سعي مي کنند به بهترين شکل خود را با آن تطبيق دهند ...!

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

                    با سلام از دوستان کسی میدونه محاصبات این موتور برای نوع الفا چطوریه .چون من میخام یکی از این موتورها رو بسازم
                    روزی که درک کردیم همه چیز به خدا تعلق دارد . آن روز .روز طلوع دانش است

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

                      سلام خدمت دوستان عزیز
                      من خودم حدود سه ماه میشه دارم در مورد این موتور اطلاعات جمع میکنم
                      به زبان ساده این موتور با اختلاف دما کار میکنه و سریع ترین استرلینگ ساخته شده به دست یک روسی . که گفته موتورش تا 10 هزار دور بر دقیقه فلای ویل رو میچرخونه
                      (البته دروغ یا راستش دیگه پای خودشو خدای خودش)
                      این عکس رو اگه نگاه بفرمایید فکر کنم کاملا متوجه روش کارش بشین http://www.animatedengines.com/vstirling.html
                      الان من خودم در حال ساختش هستم و تا چند روز دیگه ویدئو یا عکس و توضیحات رو براتون میزارم
                      اگر لینک خواستید بگین بذارم
                      the life is a game
                      if you want to win
                      so just play and go to next level

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

                        سلام دوستان استرلینگم رو ساختم و نابودش کردم :biggrin:

                        کار میکرد ولی خیلی کند بود وبعد بخاطر حرارت زیاد چسب هاش باز شد :angry:

                        :cry2:یک هفته روش وقت گذاشته بودم
                        the life is a game
                        if you want to win
                        so just play and go to next level

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

                          محاسبات و دیگر مسائل موتور استرلینگ توی همون صفحه ای که دوستمون معرفی کردن ( ویکی پدیا) هست
                          مثلا گازهای استفاده شده رو نام برده
                          هلیوم ( فرار)
                          هیدروژن ( خطرناک و منفجر شونده)
                          نیتروژن ( بازده کم)
                          اکسیژن ( بازده کم)
                          تشکر هم چيز بدي نيست , به امتحانش مي ارزه

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

                            تا جایی که من میدونم دلیل اصلی این که تجاری سازی نشد اینه که خیلی به مراقبت و تعمیرات نیاز داره و البته پر هزینه
                            :job:
                            آیا جهالت نیست که آدمی ساعات شیرین امروز را فدای روزهای آینده کند؟

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : موتور استرلینگ ( تولید برق و آب گرم با بازده 90% )

                              سلام

                              موتور استرلینگ بازدهی بالا داره.

                              اما توجه داشته باشید احتمال رسیدن به بازدهی 80 وقتی با چسب و ... کار می کنیم خیلی کمه.

                              در هر صورت بازده موتور استرلینگ از بازده چرخه کارنو کمتره.
                              R = 1 - Tc/Th

                              موتورهای استرلینگی که تو نت هست و با گرمای دست کار می کنه (دمای دست حدود 308 کلوین هست و دمای محیط حدود 300 کلوین) بازده شون از ده درصد هم پایین تره.


                              ضمنا ایران هم موتور استرلینگ در سطح آموزشی با کیفیت بالا تولید می کنه
                              از نزدیک شاهد کار کردنش بودم

                              فقط نمی دونم چرا ملتی که موتور اختراع کردن و ثبت اختراعش رو گرفتن، بجای اسم خودشون، اسم استرلینگ رو گذاشتن ؟؟
                              http://www.gazette.ir/Detail.asp?NewsID=932695074612037&paperID=9869 65276478586
                              :rolleyes:
                              برای کاری در حوزه اربعین نیاز به نیروی داوطلب هستیم.
                              http://hosseinwalkingday.com

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X