اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نمایش عکس و فیلم با ال سی دی 7 اینچی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    نمایش عکس و فیلم با ال سی دی 7 اینچی

    ضمن عرض سلام خدمت دوستان،میخواستم بدونم برای نمایش عکس و فیلم روی ال سی دی 7 اینچی ،میشه از ARM7 استفاده کرد؟ اگه جواب مثبته راهنمایی بفرمائید،اگه ARM9 جواب سوالمه،بازم راهنمایی کنید.ممنونم

    #2
    پاسخ : نمایش عکس و فیلم با ال سی دی 7 اینچی

    آقا شرمندم کردین،یعنی هیچی !

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : نمایش عکس و فیلم با ال سی دی 7 اینچی

      سلام رفیق
      خوب معلومه که کسی جواب نمیده !!
      چون که نوع lcd شما , نحوه ارسال دیتا , تعداد باس دیتا , سرعت کلاک lcd و... به همه اینا ربط داره که شما میتونین با arm7 معمولی(مثلا arm7tdmi at91)راش بندازین یا نه
      ولی من میگم که حداقل امکان پخش فریم روی یک lcd 7" با یک arm7 وجود نداره و عملا فقط میشه عکس نشون داد
      حداقل چیزی که شما لازم دارین یک stm32f103 هستش تازه اگه اور کلاکش کنین !
      در اصل بهترین کار اینه که یک میکرویی استفاده کنین که درایور TFT-RGB داشته باشه

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : نمایش عکس و فیلم با ال سی دی 7 اینچی

        ساده ترین فرمت فایلهای فیلم برای پخش (از لحاظ سرعت زیاد در پخش و پروسس کم )چیست؟

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : نمایش عکس و فیلم با ال سی دی 7 اینچی

          صرف انجام شدن یک عمل رو میشه حتی با 8051 هم انجام داد. ولی مهمترین مسئله اینه که آیا با مشخصاتی که مد نظر شما هست تطابق داره یا نه. ممکنه شما با یک XScale یک گیگا هرتزی هم نتونین فیلم نمایش بدین ولی یکی بتونه با یک ARM7 سی مگاهرتزی هم این کارو انجام بده.
          اگر فرض کنیم که شما میخوای یک فیلم یا انیمیشن نشون بدی؛ کارت چند تا فاز داره.
          1- خوندن اطلاعات.
          2- دیکود اطلاعات.
          3- نمایش.

          1- اطلاعات از کجا خونده میشه؟ به اون وسیله به چه سرعتی دسترسی داری؟ این فاز و فاز دوم باید با حداکثر سرعت ممکنه یا به تعبیری دیگه با حداقل بار زمانی انجام بشه. مسلما اگر حجم اطلاعات کمتر باشه خواندن سریعتره. البته برای سریعتر کردن یک خواندن کند هم روشهایی وجود داره مثل cache کردن. ولی حتی این تکنیک ها هم بعضی جاها باعث کندی کار خوندن میشه.

          2- اطلاعات نمایشی شما بطور خام هست یا پروسس شده؟ خیلی ها فکر میکنن اگر از فرمتی مثل bmp برای ذخیره داده ها استفاده بکنن چون فاز دوم حذف میشه پس سریعتره. ولی مسلما در این روش حجم اطلاعات مورد نیاز برای خوندن و نمایش (ارسال روی خروجی) بسیار بیشتره. و غیر از اون زمان دسترسی و نوشتن اطلاعات روی خروجی هم خیلی حائز اهمیت میشه.

          3- معمولا اطلاعات رو برای کم شدن حجم فشرده میکنن. ولی نوع این فشرده سازی هم مهمه. چون زمانی برای دیکود اطلاعات احتیاج داره. بعضی ها هم کل اطلاعات فریم ها رو نگهداری نمیکنن و فقط میزان تفاوت رو نسبت به فریم قبلی در نظر میگیرن که در این حالت حجم اطلاعات در تصاویر عادی به نحو زیادی کم میشه اما خود همین روش هم در جایی که دو فریم متوالی بشدت با هم تفاوت دارن باعث افزایش حجم اطلاعات و نتیجتا عدم یکنواختی زمانی میشه. از طرفی مشخصات دستگاه خروجی هم مهمه. آیا فقط یک فریم رو میتونه در خودش جا بده یا صفحات مجزا رو پشتیبانی میکنه؟ در اغلب کارتهای صفحه تصویر میشه در حین نمایش یک فریم؛ فریم بعدی رو آماده کرد و فقط در طول زمان بین دو رفرش متوالی صفحه؛ صفحات رو سوئیچ کرد.

          اما من حیث المجموع شاید استفاده از فرمت های ساده ای مثل FLI (که قبلا برای نمایش انیمیشن های ساخته شده با 3DStudio استفاده میشد کار بهتری باشه. ضمنا نمیشه در این حالت در نظر گرفت که روی فریم فعلی کار بشه تا فریم جدید رو تولید کرد. چون زمان دسترسی به خروجی هم محدوده. اگر زمان دسترسی به خروجی رو صفر در نظر بگیریم؛ استفاده از تکنیک هایی مثل double buffering هم الزامیه. برای پرهیز از خطای چشمک زدن صفحه یا flicker.

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X