اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نحوه اتصال کلید گریز از مرکز کولر آبی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    نحوه اتصال کلید گریز از مرکز کولر آبی

    با سلام
    یک موتور کولر بعد از این که سیم پیچی بشه، چگونه باید سیمهای هریک از دورها رو به کلید گریز از مرکز متصل کرد؟
    با تشکر

    #2
    پاسخ : نحوه اتصال کلید گریز از مرکز کولر آبی

    از اون کلید ها 2 مدل وجود داره

    ولی باید در نظر داشته باشی که هنگام راه اندازی چه با دور تند و چه با دور کند موتور بصورت دور تند راه م یافته و بعدش می افته روی اون دور مورد نظر

    حا لا می تونی اگه خوب تحلیل کنی سربندی کلید چتری رو انجام بدی
    در ضمن
    دور تند سیم هاش زرد ه و 2 تا سرسیم داره
    مشترک سبز
    دور کند قرمز
    راه انداز = آبی




    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : نحوه اتصال کلید گریز از مرکز کولر آبی

      من هم یه سوال دارم چون به نوعی به این تاپیک میخوره اینجا مطرح میکنم!

      از الکتروموتور پمپ موتورخونه ما (شوفاژ) موقع راه افتادن یـک صدای "تــــــــــق" خفنی بلند میشه که دیگه این روزها هر کی تو طبقه پایین باشه ، بند دلش پاره میشه!

      چون یه این موضوع حساس شدم ، به نظرم رسید یه دیمر در مسیرش قرار بدم و بعد از دو ثانیه با تایمر مستقیمش کنم. فکر کردم اینطوری نرم راه میفته!

      ولی چون از الکترو موتورهای صنعتی اطلاعاتی ندارم ، گفتم قبل از ساخت تایمر و جعبه و . . . با یه دیمر موتور رو تست بکنم ببینم پیشبینی هام درست در میاد یا نه!

      چشمتون روز بد نبینه ، وقتی دیمر رو در مسیر قرار دادم ، و برق رو وصل کردم ، انگار موتور دیوونه شده بود. با صدای خفن تری یه جهش میکرد و می ایستاد دوباره یه جهش خفن تره دیگه و دوباره ایست. اون جهش ها رو هم ، با صدایی چند برابر قبلی ها انجام میداد. در ضمن موقع اون جهش ها ، جرقه درشتی هم از پشت موتور دیده میشد.

      چون حدس زدم این موتور ها مثل موتور ضبط صوت و سشوار نیستند تا ازشون سر در بیاورم ، اینه که آزمایشهای علمی خودم رو ( :mrgreen خوابوندم و شروع به مطالعه کردم و بعد فهمیدم که اینگونه الکترو موتور ها سیم پیچ راه انداز دارند و گریز از مرکز و . . .

      حالا میخوام بدونم آیا راه افتادن این الکترو موتور در لحظه اول که با صدای نسبتا بلند و بصورت ضربه ای هست ، طبیعیه؟
      چطوری از بیرون با دقت کردن بهش ، بفهمم که سیستم راه انداز دور آهسته کار میکنه یا نه؟
      نکنه این سیستم از کار افتاده و الکتروموتور با همون دور زیاد داره راه اندازی میشه؟

      مدت خیلی زیادی نیست به این خونه اومدیم و از سابقه سرویس موتورخونه خبر نداریم.
      نمیخوام توی این فصل هم سیستم رو بخاطر باز کردن الکتروموتور بخوابونم!
      در ضمن نمیخوام از بیرون هم سرویسکار بیارم. کم آوردن توی این رشته ها برام قابل قبول نیست. :biggrin:

      " آقای باقرانی " اینهمه اطلاعات کامل و جامع بهت دادم که شما هم بصورت کامل و جامع راهنماییم کنید ها!

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : نحوه اتصال کلید گریز از مرکز کولر آبی

        سلام
        آقای فردی
        )(feredy)
        دلیل صدای ناهنجارموتورِ شما درصورت بوشی بودن گشاد کردن بوش سرشفت ودر صورت بلبرینگی بودن آن گشاد کردن جای بلبرینگ میباشد که در صورتِ عدم اصلاح موجب گیر وسوختن موتور میشود

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : نحوه اتصال کلید گریز از مرکز کولر آبی

          درضمن موتورِ سیرکوله آب گرم با سیم پیچ راه انداز عموماً دو دور نیستند فقط یک دور هستند!
          نکته دیگر اینکه مدار دیمر بدلیل برش فاز ومسائل ریز دیگر در موتورهایی که روتور آن سیم پیچی نیست (کلکتور و ذغال ندارد) کار نمیکند وباعث صدمه زدن به موتور میشود!

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : نحوه اتصال کلید گریز از مرکز کولر آبی

            با تشکر از فرشیدFz
            لطفا یه بار دیگه نوشته هامو بخونید!
            اینجا که فرمودید:
            دلیل صدای ناهنجارموتورِ شما درصورت بوشی بودن گشاد کردن بوش سرشفت ودر صورت بلبرینگی بودن آن گشاد کردن جای بلبرینگ میباشد
            توجه بفرمایید که اون صدای بلند رو فقط در لحظه راه افتادن ، دارم و بعد که موتور دور میگیره صداش عادی هست. یعنی فقط در کسری از ثانیه ، در ابتدای وصل برق ، اون صدا رو دارم و بعد کارش رو طبیعی انجام میده. با این توضیحات ، اون صدای اولیه ، باز هم میتونه از بوش و بلبرینگ اون باشه؟


            درضمن موتورِ سیرکوله آب گرم با سیم پیچ راه انداز عموماً دو دور نیستند فقط یک دور هستند!
            نظر شما درسته! و با دقت به صداش در موقع راه افتادن ، به نظر نمیاد که تغییر دوری داشته باشه.
            پس اگه حتی تک دور هم باشه ، اون سیستم کمکی و گریز از مرکز رو داره؟

            به نظر خودم داره! چون حدس میزنم اون جرقه هایی که از ته الکتروموتور موقع در مدار قرار دادن دیمر دیدم ، مال همون سیستم گریز از مرکز بوده!
            پس در اینصورت باز هم سوالات من کماکان مطرح خواهند بود و نیاز هست تا دوباره نوشته های پست اولم رو مجددا مطالعه بفرمایید. لطفا!

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : نحوه اتصال کلید گریز از مرکز کولر آبی

              با یه آمپر متر جریان راه اندازی و بعدش هم جریان حالت پایدار موتور رو اندازه بگیر
              ولی با توجه به چیزائی که گفتی احتمالا سیم پیچ کمکی یا ران اندازت نیم سوز یا اینکه سوخته
              هميشه به ياد خدا باش !

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X