با تشکر از شما دوست عزیز؛
- ولی سوالی که هست اینه که اگر ولتاژ Vce منفی بشه چه میشه؟
- ترانزیستور برای این ولتاژ معکوس حد تحملی داره؟
- و اینکه عامل اصلی ایجاد این ولتاژ معکوس احتمالی از طرف موتور هستش؟
تشکر :rolleyes:
با تشکر از شما دوست عزیز؛
- ولی سوالی که هست اینه که اگر ولتاژ Vce منفی بشه چه میشه؟
- ترانزیستور برای این ولتاژ معکوس حد تحملی داره؟
- و اینکه عامل اصلی ایجاد این ولتاژ معکوس احتمالی از طرف موتور هستش؟
تشکر :rolleyes:
ترانزیستور خواهد سوخت .ولتاژ معکوس روی کلکتور امیتر از رابطه vbc-vbe= vecبدست میاد چون vec در این حالت مثبت است و vbc حداکثر 0.7 ولت است پس vbe منفی خواهد بود به عبارت دیگر محدودیت ولتاژ معکوس کلکتور امیتر تقریبا همان محدودیت ولتاژ معکوس بیس امیتر خواهد بود یعنی در حد پنج شش ولت.
از این دیود برای محافظت ترانزیستور در مقابل معکوس بسته شدن تغذیه استفاده میشود ولی در اینجا این کاربرد را ندارد یعنی به محض معکوس شدن تغذیه هر دو دیود به علت نداشتن مقاومت سری برای محدودیت جریان ،خواهند سوخت. شاید طراح نگران عملکرد موتور به عنوان ژنراتور بوده یعنی موتور تحت عامل بیرون بچرخه و باعث ایجاد ولتاژ بشود.
دیود هرزگرد هستند به نظرم.
مسیر عبور جریان را در لحظاتی که ترانزیستور ها قطع شوند به عهده می گیرند.توجه کنید که جریان عبوری از آرمیچر Ia نمی تواند به طور آنی تغییر کند.
رجوع کنید به دیود های هرزگرد که در مدارات HBridg در راه اندازی PWM موتوز های dc استفاده می شود.
دیدگاه