ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4
  1. #1
    2010/04/28
    74
    2

    ترانس ایزوله و اتوترانس

    سلام بر همه
    توضیح مختصر در مورد ترانس ایزوله و اتوترانس؟
    ممنون
  2. #2
    2007/05/02
    1,757
    94

    پاسخ : ترانس ایزوله و اتوترانس

    خلاصه اینه که ترانس ایزوله اولیه و ثانویه اون از هم جدا هستند و هیجچ اتصال الکتریکی بین اونا وجود نداره ولی در اتو ترانس اینطور نیست
    خب این توضیحات شاید یه خورده بنظر مسخره بیاد ولی این قضیه تو توان اینجور ترانسها و در نتیجه قیمت اونا تاثیر گذاره فرض کنین میخواین 220 ولت رو به 380 ولت تبدیل کنین مثلا به 380 ولت یک آمپر اگه از ترانس استفاده کنین باید ترانستون 380 ولت آمپر باشه یک طرف اولیه یک طرف دیگه ثانویه با ولتاژ 380 ولت و جریان یک آمپر

    ولی اگه ایزوله نبودن مشکلی نباشه این قضیه رو میشه یه جور دیگه هم حل کرد میشه یه ترانس 160 ولت یک آمپر پیچید ( اولیه 220 ولت ثانویه 160 ولت یک آمپر ) و خروجی اونو با رعایت جهت سیم پیچی با ورودی سری کرد نتیجه بدست آورده 380 ولت یک آمپر اما ایزوله نیست ولی ترانس بکار رفته 160 ولت آمپره خب معلومه که کلی صرفه جویی در حجم و وزن و صد البته هزینه شده
  3. #3
    2008/02/25
    340
    3

    پاسخ : ترانس ایزوله و اتوترانس

    سلام
    اتو ترانس (ترانس صرفه ای) فقط یه سیم پیچ داره و در واقع قسمتی از همین یه سیم پیچ بین اولیه و ثانویه مشترکه ، چون تو این نوع ترانس سیم پیچ اولیه و ثانویه از نظر الکتریکی به هم متصل هستن نمیشه ازش در موارد حفاظتی استفاده کرد. اندازه هستش کمه و در نتیجه در مصرف اهن صرفه جویی میشه ضمن اینکه تلفات اهنی هم کم میشه همین طور قطر قسمتی از سیم پیچ که بین اولیه و ثانویه مشترک هستش چون تفاضل دو جریان ازش عبور میکنه میتونه کم اختیار بشه و در نتیجه در مس مصرفی هم صرفه جویی میشه و تلفات مسی هم کم میشه و کلا به همین دلایل اتوترانس ها راندمان بالایی دارن
    اما ترانس ایزوله (ترانس 1:1 ) یه وسیله حفاظتی در مقابل برق گرفتگی غیر مستقیمه که منبع تغذیه رو از زمین جدا میکنه نسبت دور اولیه و ثانویش هم برابره چون نمی خوایم کاهنده یا افزاینده باشه.
    حاصل عمرم سه سخن بیش نیست
    خام بودم - پخته شدم - سوختم
  4. #4
    2008/08/11
    تهران
    560
    18

    پاسخ : ترانس ایزوله و اتوترانس

    اتوترانس :



    ترانس ایزوله :



    - در نگاه اول کاملا مشخصه که در اتوترانس ، اولیه با ثانویه در ارتباط است و ترانس ایزوله هیچ ارتباط الکتریکی برقرار نیست.
    - در اتوترانس میتوانید با جا به جایی سیم ثانویه ، ولتاژ خروجی را تغییر دهید.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوعات مشابه

  1. طراحی و ساخت ترانس ایزوله یک به یک (1:1)
    توسط amin20107 در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: 2016/02/01, 23:47
  2. استفاده از ترانس ایزوله در منزل ممکنه ؟
    توسط Takesh-3 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2015/06/24, 10:26
  3. تفاوت ترانس معمولی با ترانس ایزوله چیه؟
    توسط oscilator در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2013/07/28, 10:52
  4. کمک در مورد ترانس ایزوله
    توسط amin1985 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2011/02/17, 17:11
  5. نشت جریان در ترانس های ایزوله
    توسط S_B_T در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2010/12/08, 15:47

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •