اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

    سلام
    دوستان ما یک جدول داریم که اگه موتور رو به صورت مستقیم راه اندازی کنیم با توجه به آن جریان کنتاکتور -بی متال-وفیوز رو به دست می آوریم
    جدول:http://parhamfar.persiangig.com/1.bmp?ssitoken_1325865438443_
    اما سوال من اینه که محاسبات این جدول چه جوریه؟اگه خودم بخوام به صورت دستی فیوز -بی متال -و جریان کنتاکتور رو حساب کنم چه جوریه؟
    دوم اینکه تو این جدول نگفته موتور رو می خواهیم ستاره وصل کنیم یا مثلث به صورت مستقیم راه اندازی کنیم ؟مگه جریان در دوحالت فرق نمی کنه؟
    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

    #2
    پاسخ : راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

    کسی از اساتید نیست راهنمایی کنه؟
    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

      نوشته اصلی توسط hamid256
      سلام
      دوستان ما یک جدول داریم که اگه موتور رو به صورت مستقیم راه اندازی کنیم با توجه به آن جریان کنتاکتور -بی متال-وفیوز رو به دست می آوریم
      جدول:http://parhamfar.persiangig.com/1.bmp?ssitoken_1325865438443_
      اما سوال من اینه که محاسبات این جدول چه جوریه؟اگه خودم بخوام به صورت دستی فیوز -بی متال -و جریان کنتاکتور رو حساب کنم چه جوریه؟
      دوم اینکه تو این جدول نگفته موتور رو می خواهیم ستاره وصل کنیم یا مثلث به صورت مستقیم راه اندازی کنیم ؟مگه جریان در دوحالت فرق نمی کنه؟
      سوال دومو که خودتون جواب دادین oo: :mrgreen: بله این جدول برای موتور هایی مورد استفاده قرار میگیره که به صورت مستقیم به شبکه متصل میشن

      معمولا به صورت تجربی جریان فیوز و بی متال و کنتاکتور انتخاب میشه و از روش محاسباتی اطلاعی ندارم .
      از سختی نترس! این سختی هاست که جایگاه و مقام انسان را بالا میبرد...

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

        نوشته اصلی توسط shahin2222
        سوال دومو که خودتون جواب دادین oo: :mrgreen: بله این جدول برای موتور هایی مورد استفاده قرار میگیره که به صورت مستقیم به شبکه متصل میشن

        معمولا به صورت تجربی جریان فیوز و بی متال و کنتاکتور انتخاب میشه و از روش محاسباتی اطلاعی ندارم .
        دوست عزیز منظورم این بود که ما میتونیم در تخته کلم موتور ، موتور رو به صورت مثلث ویا ستاره ببندیم دار این حالت می شه راه اندازی مستقیم ستاره و راه اندازی مستقیم مثلث...
        هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

          نوشته اصلی توسط hamid256
          سلام
          دوستان ما یک جدول داریم که اگه موتور رو به صورت مستقیم راه اندازی کنیم با توجه به آن جریان کنتاکتور -بی متال-وفیوز رو به دست می آوریم
          جدول:http://parhamfar.persiangig.com/1.bmp?ssitoken_1325865438443_
          اما سوال من اینه که محاسبات این جدول چه جوریه؟اگه خودم بخوام به صورت دستی فیوز -بی متال -و جریان کنتاکتور رو حساب کنم چه جوریه؟
          دوم اینکه تو این جدول نگفته موتور رو می خواهیم ستاره وصل کنیم یا مثلث به صورت مستقیم راه اندازی کنیم ؟مگه جریان در دوحالت فرق نمی کنه؟
          جدول انتخابی نشریه 110 فعلن مبنای محاسباتی ه
          در صورتی که در بعضی از موارد در رنج های پایین و تکفاز اعداد این جدول اشتباه ه
          بهترین راه ممکنه استفاده از اتومات حرارتی بجای فیوز و بیمتال در تمامی رنج هاست و ان قطعه علاوه بر این کار جریان راه اندازی موتور رو هم ساپورت می کنه چه بصورت ستاره مثلث و یا چه به صورت مستقیم ( حدود 15 برابر جریان نامی ) که تنها فیوز های تیپ d و کلید های اتومات این قابلین رو دارن و در کل برای شما ارزون تر در میاد

          اما جواب اینجایت که مبنای محاسبات

          برای تکفاز
          P=U*I*COS.a
          برای سه فاز
          P= 3^1/2 * U*I*COS.a
          که باز هم در موتور های مختلف میزان COS.a متغیر ه و بستگی به شرایط مختلف داره و برای بدست آوردن عدد دقیق باید به پلاک موتور رجوع کنی
          در هر موتور با بالا رفتن توان میزان ضریب قدرت اون هم بالا میره
          در موتور های تکفاز با خازن دایم کار ضریب توان بسیار بالاست

          معمولن برای انتخاب بیمتال در راه اندازی مستقیم اون رو برابر جریان نامی موتور می گیرن و در راه امدازی ستاره مثلث 0.577 برابر جریان نامی موتور در نظر می گیرن

          رنج فیوز هم کاملن بستگی به نوع بار و ممان اینرسی و تایم راه اندازی و ... داره و بر اساس اون باید بتونی فیوز مناسب رو انتخاب کنی

          من یادمه توی راه اندازی یه دستگاه نورد با موتور 75 کیلو وات تایم راه اندازی به صورت ستاره مثلث حدود 47 ثانیه بود در صورتی که در خیلی از موتور ها ایتن زمان کمتر از 1 ثانیه است


          اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

            سلام آقای باقرانی خوبید؟دلمون تنگ شد برات و همش یاد شما می افتادم.چندبارم اسم شما رو آوردم که کجایید.کجا بودین حالا؟
            جانم به فدای ائمه اطهار
            می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

              نوشته اصلی توسط ahmadpashaei
              سلام آقای باقرانی خوبید؟دلمون تنگ شد برات و همش یاد شما می افتادم.چندبارم اسم شما رو آوردم که کجایید.کجا بودین حالا؟
              لطف دارین شما
              اتفاقا من هر شب دارم میام توی سایت :redface:


              اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

                ممنون آقای باقرانی عزیز
                راستی در نشریه 110 که گفتید منظور از اندازه چیه؟
                واینکه اگه فاصله موتور تا تابلو زیاد باشه چه جوری از این جدول نشریه 110 استفاده کنیم؟
                دوست عزیز این تایم راه اندازی رو چگونه بدست می آورید؟
                جدول مربوطه نشریه 110
                http://up98.org/upload/server1/01/z/omp2xw2fpb7tk4d9kio.pdf
                هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

                  نوشته اصلی توسط hamid256
                  ممنون آقای باقرانی عزیز
                  راستی در نشریه 110 که گفتید منظور از اندازه چیه؟
                  واینکه اگه فاصله موتور تا تابلو زیاد باشه چه جوری از این جدول نشریه 110 استفاده کنیم؟
                  دوست عزیز این تایم راه اندازی رو چگونه بدست می آورید؟
                  جدول مربوطه نشریه 110
                  http://up98.org/upload/server1/01/z/omp2xw2fpb7tk4d9kio.pdf
                  این اعداد برای فاصله های کوتاه ه البته تا حدود 50 متر مشکلی نداره و برای ضافه تر شدن فاصله از محاسبات افت ولتاژ استفاده کنید

                  تایم راه اندازی رو نمیتونی بدست بیاری و باید در عمل ببینی موتور توی چه زمانی راه اندازی میشه و یه چیز تجربی ه



                  اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

                    نوشته اصلی توسط سعید باقرانی
                    این اعداد برای فاصله های کوتاه ه البته تا حدود 50 متر مشکلی نداره و برای ضافه تر شدن فاصله از محاسبات افت ولتاژ استفاده کنید

                    تایم راه اندازی رو نمیتونی بدست بیاری و باید در عمل ببینی موتور توی چه زمانی راه اندازی میشه و یه چیز تجربی ه

                    آقای باقرانی عزیز معنی اندازه و جریان اسمی چیه؟




                    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

                      جریان اسمی همون جریان نامی ه
                      مثلن توی موتور 5.5 کیلو وات سه فاز جریان اسمی حدود 11 آمپره جریان نامی = جریان اسمی 11= آمپر

                      توی اون جدول جریان اسمس در راه اندازی = مقدار نامی فیوز رو نشون داده
                      در یک کلمه = جریان فیوز


                      اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : راهنمایی برای به دست آوردن فیوز بی متال و...

                        نوشته اصلی توسط سعید باقرانی
                        جریان اسمی همون جریان نامی ه
                        مثلن توی موتور 5.5 کیلو وات سه فاز جریان اسمی حدود 11 آمپره جریان نامی = جریان اسمی 11= آمپر

                        توی اون جدول جریان اسمس در راه اندازی = مقدار نامی فیوز رو نشون داده
                        در یک کلمه = جریان فیوز

                        آقای باقرانی معنی اندازه رو نگفتید؟
                        هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

                        دیدگاه

                        لطفا صبر کنید...
                        X