اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

اشکال در لحظه توقف بالابر.

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    اشکال در لحظه توقف بالابر.

    سلام دوستان.برای یک بالابر از موتور تکفاز دو خازنه استفاده کردم.توقف(ترمز) توسط گیربکس انجام میشه ولی در لحظه توقف, یک حرکت اضافه داریم, قبل از توقف,حرکت به سمت بالا بوده باشه یا اینکه به سمت پایین بوده باشه هم فرقی نداره در هر دو صورت این اتفاق میافته.فکر میکردم این حرکت اضافی موتور ناشی از دشارژ خازن هاست ولی این هم نبود.قبلا از موتور های سه فاز برای بالابر زیاد استفاده کردم,اونجا مشکلی نیست.اگر تجربه یا اطلاعاتی دارین و در اختیارم بذارید خیلی ممنون میشم.

    #2
    پاسخ : اشکال در لحظه توقف بالابر.

    گریبکسش سالمه؟
    هميشه به ياد خدا باش !

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : اشکال در لحظه توقف بالابر.

      نوشته اصلی توسط پژمان اکبری
      گریبکسش سالمه؟
      بله سالمه.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : اشکال در لحظه توقف بالابر.

        نوشته اصلی توسط MOHSEN230
        سلام دوستان.برای یک بالابر از موتور تکفاز دو خازنه استفاده کردم.توقف(ترمز) توسط گیربکس انجام میشه ولی در لحظه توقف, یک حرکت اضافه داریم, قبل از توقف,حرکت به سمت بالا بوده باشه یا اینکه به سمت پایین بوده باشه هم فرقی نداره در هر دو صورت این اتفاق میافته.فکر میکردم این حرکت اضافی موتور ناشی از دشارژ خازن هاست ولی این هم نبود.قبلا از موتور های سه فاز برای بالابر زیاد استفاده کردم,اونجا مشکلی نیست.اگر تجربه یا اطلاعاتی دارین و در اختیارم بذارید خیلی ممنون میشم.
        این محدوده چقدر است

        اینرسی که ناشی از اینرسی موتور و بار باعث اون میشه و معمولن کاری نمیشه کرد
        خازن ها به هیچ عنوان نمیتونن موتور رو راه بندازن حتی به اندازه 1 دور
        اگه واقعا این مورد مشکل اساسی برات ایجاد کرده از ترمز ها باید استفاده کنی که معمولن گرون در میاد
        اگه مقدار اون ناچیز ه باید با تجربه مقدارش رو بدست بیاری و بیخیال خطا بشی
        معمولن گیربکس های مارپیچ حلزون انتقال گشتاور از یک سمت رو ممکن می کنن و از طرف دوم این کار میسر نیست مگه اینکه اینرسی وجود داشته باشه


        اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : اشکال در لحظه توقف بالابر.


          نوشته اصلی توسط سعید باقرانی
          این محدوده چقدر است

          اینرسی که ناشی از اینرسی موتور و بار باعث اون میشه و معمولن کاری نمیشه کرد
          خازن ها به هیچ عنوان نمیتونن موتور رو راه بندازن حتی به اندازه 1 دور
          اگه واقعا این مورد مشکل اساسی برات ایجاد کرده از ترمز ها باید استفاده کنی که معمولن گرون در میاد
          اگه مقدار اون ناچیز ه باید با تجربه مقدارش رو بدست بیاری و بیخیال خطا بشی
          معمولن گیربکس های مارپیچ حلزون انتقال گشتاور از یک سمت رو ممکن می کنن و از طرف دوم این کار میسر نیست مگه اینکه اینرسی وجود داشته باشه


          محدودش در حدود2تا5سانته و هر بار تغییر میکنه!!! .اگر به جای همون موتور تکفاز از موتور سه فاز استفاده کنم,به محض اینکه برق موتور قطع میشه,کفی بالابر درجا در همون نقطه می ایسته,در صورتی که همون اینرسی ناشی از دور موتور و بار روی همین موتور سه فاز هم هست از طرفی,زمانی که به سمت بالا حرکت میکنه و300کیلو بار روشه و توقف میکنه,دیگه اینرسی دور موتور نباید تاثیری داشته باشه . مهندس جان,از یک سیم پیچ سوال کردم,میگفت باید بیاریش(موتور)تا یه تغییری توی سیم پیچ تحریکش بدم,و یک مبلغی هم برای این کار میخواست,برای من این مبلغ مهم نیست چون من اونو نمیپردازم,ولی میخوام بدونم علتش چیه :angry:من روی سیم پیچ تحریک به نتیجه ای نرسیدم شما نظرتون چیه؟راستی در مورد خازن شما درست گفتید ولی تنها چیزی که به نظرم رسید که شاید ممکنه تاثیر گذار باشه همون خازن بود,که نبود.

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X