اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

انتخاب نوع موتور....

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    انتخاب نوع موتور....

    با سلام.
    دوستان بزرگوارم بدون مقدمه عرض کنم بنده دنبال موتوری میگردم که خواص زیر رو داشته باشه، متاسفانه بعد از 1 سال کار با سرووهای تاور پرو، به این نتیجه رسیدم که این موتورها در رده ی کار با اسباب بازیهان و به درد کار ما که استفاده در محیط خودرو هست نمیخورن.

    مهم برامون این هست که موتوری داشته باشیم که یکی اینکه این موتورها رو بشه سرعتش رو در یه جاهایی از برنامه کم و زیاد کرد.
    منظورم اینه که در برنامه ای فرضا ما چند تا شرط داریم که با تحقق هر کدوم از این شرطها یه تعداد موتور باید در زاویه های تعریف شدشون قرار بگیرند، منتها در تعدادی از شرطها ما میخوایم مثلا 2 تا سروو از مثلا 7 تایی که تو مدار مورد استفاده است، با سرعت بیشتر از اون دیفالتی که داره در زاویه قرار بگیرند و یا برعکس با سرعت کمتر از حرکت نرمالشون برن تو زاویشون...

    و یکی دیگه اینکه از نظر قدرت و کار آیی در حد داینامیکسها و یا بالاتر باشند، و قابلیت کارکرد طولانیه 3 یا 4 ساله در مصارفی مثل صنعت خودرو داشته باشند.

    متاسفانه تاور پروها بد جایی دست ما رو گذاشت تو پوست گردو :angry:

    ما یه چیزی میخوایم که از نطر قدرت و طول عمر و سازگاری با محیط خودرویی در حد خوبی قرار داشته باشه.

    راستی گشتاور کاری ما هم خیلی زیاد نیست، ما به موتورهایی با گشتاور 10 و 15 و 25 و 49 کیلو نیاز داریم.

    از لطف همه ی دوستان یک دنیا سپاسگذار میشم تا بنده رو پس از مدتها از سر در گمی در بیارند.
    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!

    #2
    پاسخ : انتخاب نوع موتور....

    با سلام مجدد.
    دوستان بزرگوارم با کمک جناب solsal به این نتیجه رسیدیم که سروو موتورهای dc که در خودروها مورد استفاده قرار میگیره، به درد کار ما میخورن.
    حالا از شما دوستان بزرگوارم تمنا دارم در صورتی که با موتورهای فوق آشنایی دارید، چه از لحاظ اسم و شرکت سازنده یا اطلاعات دیگه ای که بتونه به بنده کمک کنه، بنده رو یاری برسونید.
    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : انتخاب نوع موتور....

      سلام مجدد خدمت همه ی دوستان محترم.
      بنده رفتم لوازم یدکی فروشی خودروها تو توپخونه و بعد از کمی پرس و جو رسیدم به پاساژ کاشانی که توش انواع موتورهای مورد استفاده رو برای خودروها میفروختند، منتها تا جایی که من گشتم و سوال کردم از فروشنده هاش، اطلاعاتی که اونا میدادن، چنگی به دل نمیزد، یعنی موتورهایی که اونا معرفی میکردند، یا اونقدر بزرگ بود که به درد کار ما نخوره، یا هم اینکه خیلی گرون بود، از طرفی هیچ کدوم یه کاتولوگ یا اطلاعات دقیق و فنی از موتورها نداشتن که بهم بدند...

      برا همین بیخیال شدم و اومدم جمهوری، تا بلکه بتونم از فروشنده ها و وارد کننده های موتور تو انجا یه آماری بگیرم، دسته جمع تا میگفتم داینامیکسل، میذاشتن میرفتن!!!!
      به هر حال بعد از کلی در به دری به تنها نتیجه ای که رسیدم این بود که سروو موتورهایی هستند به اسم GWS که اینا رو لاندا به یه شرکتی میداد که شرکته طرف قرار داد ایرانخودرو بود و برا کارای خودرویی سرووها رو میخواست.
      ولی بازم اینا گرون بودند، یه دونه 44 کیلوییش 170 تومن بود، حالا البته ما تا این گشتاور رو نمیخوایم و 10 کیلو و 25 کیلو کارمون رو راه میندازه، منتها خبر از قیمت اونا ندارم،
      و از طرفی مهمترین چیزی که وجود داره اینه که آیا با اینا به مشکلی که با تاور پروها داشتیم، بر نمیخوریم؟؟
      و اینکه آیا به صرف اینکه اون شرکته داره واسه کار خودرویی ازش استفاده میکنه، ما هم میتونیم بهش برا کارمون اعتماد کنیم؟؟


      زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
      امتحان ریشه هاست
      ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
      زندگی چون پیچک است
      انتهایش میرسد پیش خدا!

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : انتخاب نوع موتور....

        راستی گشتاور کاری ما هم خیلی زیاد نیست، ما به موتورهایی با گشتاور 10 و 15 و 25 و 49 کیلو نیاز داریم.
        از این اعداد مطمئنی داری جرثقیل میسازی :surprised: این گشتاور ها بعد گیر بکسه یا قبل گیر بکس
        ولا گشتاور 49 کیلو در دور 1400 دور در دقیقه حدودا هفت کیلو وات میشه یعنی هر موتور مثلا 50 تا 100 کیلو وزن داره ؟ oo:


        این سروو های مهر و موم شده گرون رو ول کن و از ترکیب استپ موتور + یک گیربکس هلزونی + یک میکرو سوئیچ استفاده کن

        گیربکس هلزونی کوچیک اگه نتونی پیدا کنی من کمکت میکنم ( البته 5 ماه بعد چون کارگاهمون رو داریم انتقال میدیم که 5 ماه طول میکشه )
        تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
        داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : انتخاب نوع موتور....

          نوشته اصلی توسط aliila
          از این اعداد مطمئنی داری جرثقیل میسازی :surprised: این گشتاور ها بعد گیر بکسه یا قبل گیر بکس
          ولا گشتاور 49 کیلو در دور 1400 دور در دقیقه حدودا هفت کیلو وات میشه یعنی هر موتور مثلا 50 تا 100 کیلو وزن داره ؟ oo:


          این سروو های مهر و موم شده گرون رو ول کن و از ترکیب استپ موتور + یک گیربکس هلزونی + یک میکرو سوئیچ استفاده کن

          گیربکس هلزونی کوچیک اگه نتونی پیدا کنی من کمکت میکنم ( البته 5 ماه بعد چون کارگاهمون رو داریم انتقال میدیم که 5 ماه طول میکشه )
          سلام، بسیار متشکرم از توجهتون.
          گشتاوری که عرض کردم، kg.cm هست، جناب مهندس.
          میشه لطف کنید و یه کم بیشتر راجع به ترکیبی که فرمودید توضیح بدید؟
          زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
          امتحان ریشه هاست
          ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
          زندگی چون پیچک است
          انتهایش میرسد پیش خدا!

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : انتخاب نوع موتور....

            دوستان خواهش میکنم یکی از مهندسین لطف کنند و یه چیزی بگن تا ما از این سر در گمی 2 ماهه واسه پیدا کردن یه سروو در بیایم، دیگه واقعا دارم دیوونه میشم :angry:
            زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
            امتحان ریشه هاست
            ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
            زندگی چون پیچک است
            انتهایش میرسد پیش خدا!

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : انتخاب نوع موتور....

              دوستان مهندسم لطفا به این تایپیک خاک خورده هم یه عنایتی داشته باشید...
              شدیدا محتاج کمکهای شمام.........
              زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
              امتحان ریشه هاست
              ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
              زندگی چون پیچک است
              انتهایش میرسد پیش خدا!

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : انتخاب نوع موتور....

                ببینید روش شما برای کار با سروو درست بود یعنی با ایپرام یا حافظه mmc آخرین مختصات رو نگه داشت ولی من نفهمیدم آخرش چرا نتونستی ؟

                اما اگه بخواه قیمت برت ارزون تموم شه میتونی سروو بسازی

                اگه از گیربکس هلرونی استفاده کنی

                تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
                داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : انتخاب نوع موتور....

                  من توصیه میکنم شما مشکلت رو با حافظه حل کن ولی اگه می خواهی ارزون در بیاد همانطوری که گفتم میتونی سروو بسازی
                  اول با چند شرکت تولید کننده گیربکس حلزونی صحبت کن ببین قیمت چنده میدونی گیربکس حلزونی یک خاصیت بی نظیر داره تو بالا بر ها ساختمانی حتما دیدی
                  وقتی محور رو می چرخونی چرخ می چرخه ولی چرخ نمی تونه محور رو بچرخونه یک خاصیت خود قفلی داره مثلا وقتی بالبر به طبقه دوم رسید برای اینکه در طبقه دوم بمونه تنها کار اینه که موتور رو خاموش کنی

                  اگه بخواهی گیربکس کوچیک بخری شاید پیدا نشه و شاید هم گرون باشه ولی مثلا شاید در مکانیزم های آماده پیدا بشه مثلا پرده های عمودی منزل هر پرده به یک چرخ و محور حلزونی وصله
                  گفتم که اگه یکم صبر کنی من میتونم کمکت بکنم


                  تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
                  داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : انتخاب نوع موتور....

                    نوشته اصلی توسط aliila
                    من توصیه میکنم شما مشکلت رو با حافظه حل کن ولی اگه می خواهی ارزون در بیاد همانطوری که گفتم میتونی سروو بسازی
                    اول با چند شرکت تولید کننده گیربکس حلزونی صحبت کن ببین قیمت چنده میدونی گیربکس حلزونی یک خاصیت بی نظیر داره تو بالا بر ها ساختمانی حتما دیدی
                    وقتی محور رو می چرخونی چرخ می چرخه ولی چرخ نمی تونه محور رو بچرخونه یک خاصیت خود قفلی داره مثلا وقتی بالبر به طبقه دوم رسید برای اینکه در طبقه دوم بمونه تنها کار اینه که موتور رو خاموش کنی

                    اگه بخواهی گیربکس کوچیک بخری شاید پیدا نشه و شاید هم گرون باشه ولی مثلا شاید در مکانیزم های آماده پیدا بشه مثلا پرده های عمودی منزل هر پرده به یک چرخ و محور حلزونی وصله
                    گفتم که اگه یکم صبر کنی من میتونم کمکت بکنم
                    سلام جناب مهندس.
                    بسیار متشکرم از لطفتون.
                    صحبتها و پیشنهاد شما کاملا متین و قابل قبول هست، منتها من فکر میکنم با شرایط بنده و گروهم نمیخونه...

                    اون هم به 2 دلیل؛ اولیش اینکه ما به تعداد بالایی سروو موتور برای دستگاهمون نیاز داریم، حدودا بیشتر از 7 تا و اگر انشاا... به تولید انبوه برسیم، اون وقت تهیه ی این موتورها در تعداد بالا هم فکر میکنم سخت باشه و هم اینکه یه کم ریسک کار بیاد بالا.

                    از طرفی جناب مهندس ما خیلی زمان از دست دادیم که همش مربوط به گیر کردن سر اون تاور پروهای لعنتی بود که با وجود اینکه هزار بلا سرش در آوردیم، اما باز هم مشکلشون حل نشد، به قول فرمایش شما آخریش هم استفاده از eeprom بود که قطعا جواب میداد اما با توجه به تلاش ما وقتی دیدیم به نتیجه نمیرسیم رهاش کردیم، ولی خوب دلیل اصلی کنار گذاشتن اون سرووها اون مشکل حرکت اولیشون نبود که ما با هیچ روشی قادر به حلّش نبودیم، کما اینکه من هنوزم مطمئنم اون مشکل حل شدنیه...
                    بلکه دلیل اصلی نامناسب بودن اون سرووها برای کار در محیط خودرویی بود، برای همین ما در به در شدیم برای موتوری که هم مشکلات سرووهای قبلی رو نداشته باشند و هم اینکه برای کارکرد طولانی در محیط خودرویی مناسب باشند...

                    و چون ما این وسط یک تایم خیلی زیادی رو از دست دادیم، اونم جایی که با موتورهای قبلیمون داشتیم به نتیجه میرسیدیم، (و الان تازه برگشتیم سر خونه ی اولمون) برای همین فکر میکنم بهتر باشه که از سرووهای آماده استفاده کنیم که تایمی برای ساخت سرووها ازمون گرفته نشه.

                    البته روشی که شما میفرمائید خیلی برام جالب هست و خدای نکرده حمل بر جسارت بنده نشه که از روش شما نمیتونیم استفاده کنیم، بلکه به دلایلی که عرض کردم، با شرایط ما فکر میکنم نخونه....

                    بنده بسیار مشتاقم که اصول کلّی رو که میشه باهاش سروو ساخت رو بدونم و بسیار ممنون میشم ازتون اگه کمی در موردش توضیح بفرمائید.

                    با تشکر.
                    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
                    امتحان ریشه هاست
                    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
                    زندگی چون پیچک است
                    انتهایش میرسد پیش خدا!

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X