اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

c. و h. و o.

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    c. و h. و o.

    میشه لطفآ یکی بگه که این فایل های c. و h. توی c چین و کی باید ایجاد بشن..و اگه نباشن چی میشه.. و اینکه o. چیه و کلآ هر چی که به این قسمت توی زبان c مربوط میشه..

    #2
    پاسخ : c. و h. و o.

    .c که سورس های برنامه هست. همین چیزایی که با زبان سی مینویسید.
    .h هدر فایل هستند و تو اضافه کردن کتابخونه و چند فایلی کردن برنامه کاربرد دارند.
    .o هم اگه اشتباه نکنم کتابخونه های کامپایل شده هستند.(اپن سورس نیستند)
    اگه از برنامه ای که کسی نوشته میخواید استفاده کنید به همه این ها نیاز دارید. اما اگه خودتون میخواید کار کنید 2تای اول بیشتر به کارتون میاد.....
    [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : c. و h. و o.

      مرسی از توضیحتون.میشه لطفآ توضیح بدین که کی از .c استفاده میکنن و کی مجبور میشن که به سراغ .h برن؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : c. و h. و o.

        سورس اصلی برنامه که شامل تابع main هست داخل یه فایل .c هست.هر چیز دیگه ای که نیاز بود اینجا مینویسیم. پس حداقل برنامه باید شامل یه فایل .c باشه.
        یه موقع حجم برنامه زیاد میشه و باید برنامه های قسمت های مختلف رو تو فایل های مجزا بنویسید که هم برنامه گنگ نباشه و هم اگر بعدا نیاز شد بشه از اون فایل های جدا تو پروژه های دیگه استفاده کرد. شما میتونید این قسمت های دیگه برنامه رو تو یه فایل .c و یا .h و یا هردو بنویسید.قانون خاصی برای این موضوع نیست اما اکثرا تعریف تابع ها رو توی یه فایل .h مینویسند و بدنه ی اون توابع رو توی فایل .c که هم اسم با فایل .h هست مینویسند.
        فرق این دو تو نحوه ی اضافه شدن اون ها هست. فایل های .h رو شما با دستور include به برنامه اضافه میکنید اما .c ها رو باید از project explorer به پروژه اضافه کنید.مطلب زیر رو هم بخونید شاید به دردتون خورد.مطلب رو از این جا آوردم:
        http://www.eca.ir/forum2/index.php?t...6417#msg346417
        نقل قول

        راستی اگه میشه نحوه نوشتن یه کتابخونه استاندارد رو توضیح بدید

        این یکم بحثش طولانی هست و یکم باید با نحوه کامپایل شدن کد ها آشنا بود.کلا کتابخونه ها یا اپن سورس هستند و یا بدون سورس.فعلا با بدون سورس کاری نداریم.
        ساده ترین کار این هست که شما یه فایل .h باز کنید و کدهایی که برای توابع در نظر دارید رو توی اون بنویسید. بعد با include کردن اون فایل به پروژه اضافه کنید.
        خیلی اوقات پیش اومده که کتابخونه ای دیدید که .h نداره و فقط یه فایل .c هست.قبلش این نکته در مورد کامپایل شدن رو بخونید:
        اگر تو فایل اصلی برنامه ما prototype تابع ها رو بنویسیم(فقط تعریف تابع و بدون تعریف بدنه). موقع کامپایل چون این توابع تعریف شده هستند کامپایل با موفقیت انجام میشه و میرسیم به مرحله link . تو این مرحله تو تمام فایل های .c که داخل پروژه هست دنبال بدنه این توابع میگرده. اگر پیدا شد که با موفقیت فایل نهایی رو میده اما اگه بدنه رو پیدا نکرد linker error رو به شما میده.این سیستم تو تمام پروژه های چند فایلی هست.
        اگر کتابخونه شما تو یه فایل .c نوشته شده باشه باید اون رو به پروژه اضافه کنید و prototype رو تو فایل اصلی بنویسید.
        حالت دیگه که پر کاربرد تر هست به این شکل هست که تعریف متغییر ها و prototype توابع رو داخل یه فایل .h بنویسید و این فایل رو با include به فایل اصلی اضافه کنید. حالا بدنه توابع رو داخل یه فایل .c مینویسیم و این فایل .c رو هم به پروژه اضافه میکنیم.(یادتون نره هر دو فایل به یه اسم باشن که بشه فهمید چی به چی هست.یکی .h و اون یکی .c .نکته بعد هم اینکه فراموش نکنید هدر رو تو فایل .c هم include کنید.
        کتابخونه خودش چیز پیچیده ای نیست فقط قسمتی از برنامه رو تو یک فایل جدا مینویسیم که قابل انتقال باشه.
        برای کتابخونه اگر شرایط خاصی باشه تا امکان استفاده از اون ممکن بشه از کامپایل شرطی از طریق پیش پردازنده ها استفاده میکنیم.
        [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X