ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 10 12345678910 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 93
  1. #1
    2011/05/01
    566
    3

    موتور dc و انتخاب انکدر مناسب برای خوندن پالسها

    با سلام و عرض احترام خدمت دوستان.
    دوستان گرامی پیرو ماجرای سرووها و عدم جوابگویی اونها یا بهتر بگم ناتوانی ما در به کار گیری درست اونها! بنده به پیشنهاد یکی از دوستان بر این شدم تا از موتورهای dc برای کارمون استفاده کنم، موتورهای dc گیربکس دار البته با گیربکس خورشیدی.
    راستش ما یک زاویه ی مطلق رو نمیخوایم و هدف این هست که در یک پوزیشنهایی موتورمون وایسته...
    و متاسفانه بنده نمیدونم به چه نحو میشه با استفاده از انکدر موتور دی سی رو سر یه زاویه های خاصی نگهش داشت؟
    از دوستان و اساتید با تجربه ای که تعدادی از این بزرگواران ماههاست در جریان کار بنده هستند، تمنا دارم مثل همیشه بنده رو یاری بفرمایند.
    یک دنیا سپاسگذارم.



    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!
  2. #2
    2011/05/01
    566
    3

    پاسخ : موتور dc و ترمز کردن خروجی آن در پوزیشنهای خاص

    با سلام مجدد خدمت دوستان بزرگوار.
    بنده تمنای یاری دارم از دوستان متخصصم...
    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!
  3. #3
    2010/04/09
    اسلامشهر
    1,494
    31

    پاسخ : موتور dc و ترمز کردن خروجی آن در پوزیشنهای خاص

    با سلام

    بنده به پیشنهاد یکی از دوستان بر این شدم تا از موتورهای dc برای کارمون استفاده کنم، موتورهای dc گیربکس دار البته با گیربکس خورشیدی.
    راستش ما یک زاویه ی مطلق رو نمیخوایم و هدف این هست که در یک پوزیشنهایی موتورمون وایسته...
    آقا ببخشید ، برای همچین کاری نمیشد از استپر استفاده کرد ؟ کنترل موقعیت استپر به نسبت راحتتره!

  4. #4
    2011/05/01
    566
    3

    پاسخ : موتور dc و ترمز کردن خروجی آن در پوزیشنهای خاص

    نقل قول نوشته اصلی توسط mojtaba_led
    با سلام
    آقا ببخشید ، برای همچین کاری نمیشد از استپر استفاده کرد ؟ کنترل موقعیت استپر به نسبت راحتتره!
    سلام. بسیار متشکرم دوست من از پاسختون، منتها خیر ما نمیتونیم از استپر استفاده کنیم چون اونها برای کار مورد نظر ما اصلا قدرت کافی رو ندارند و حتما میبایست از dc ها استفاده بشه.
    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!
  5. #5
    2010/04/09
    اسلامشهر
    1,494
    31

    پاسخ : موتور dc و ترمز کردن خروجی آن در پوزیشنهای خاص

    چزی که درمورد انکودر به ذهن من میرسه اینه که ،

    مثلا بیایید یه مبدا حرکتی برای گردش شفت موتور در نظر بگیرید ، و تو اون موقعیت تعداد پالس های شمرده شده از خروجی انکودر رو صفر کنید بعد اینجوری میتونیم بگیم که مثلا پالس N ام (که تو بازه تعداد پالسهای انکودر به ازای هر دور هست) معادل زاویه فلان هست ، و به محض رسیدن و یا یه پله قبل اون به جهت مقابله با اینرسی ، موتور قفل بشه !
  6. #6
    2011/05/01
    566
    3

    پاسخ : موتور dc و ترمز کردن خروجی آن در پوزیشنه

    نقل قول نوشته اصلی توسط mojtaba_led
    چزی که درمورد انکودر به ذهن من میرسه اینه که ،

    مثلا بیایید یه مبدا حرکتی برای گردش شفت موتور در نظر بگیرید ، و تو اون موقعیت تعداد پالس های شمرده شده از خروجی انکودر رو صفر کنید بعد اینجوری میتونیم بگیم که مثلا پالس N ام (که تو بازه تعداد پالسهای انکودر به ازای هر دور هست) معادل زاویه فلان هست ، و به محض رسیدن و یا یه پله قبل اون به جهت مقابله با اینرسی ، موتور قفل بشه !
    باز هم از لطفتون ممنونم جناب مهندس.
    ok، اتفاقا نحوه ی عملکرد موتورهای ما به این صورت هست که در نظر بگیرید که ما یک مسیر L شکلی رو داریم که باید خط افقی این L ما توسط یک موتور و خط عمودی اون با یک موتور دیگه طی بشه.
    حالا ما میخوایم موتور اول (که در مسیر افقی حرکت میکنه) زمانی که به انتهای مسیر رسید، متوقف بشه، و بعد موتور دوم شروع به حرکت کنه و مسیر عمودی رو طی کنه و در پایان اون هم متوقف بشه...

    در نتیجه باید یک انکدر کوپل بشه به شافت خروجی هر یک از 2 موتور ما، و تعداد پالسهایی رو که در حین حرکت هر کدوم از این خطوط توسط انکدر زده میشه رو با میکرو بخونیم، بعد به قول دوستمون پالس N ام معدل یک زاویه ی خاص هست، یک استپ قبله اون باید موتور رو قفل کنیم، درست متوجه شدم؟!

    اما دوستان، بنده اصلا نمیدونم در عمل باید دقیقا چه کار کنم و از کجا باید شروع کنم، تمنا دارم که دوستان با تجربه مثل همیشه بنده رو یاری بفرمایند...
    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!
  7. #7
    2010/04/09
    اسلامشهر
    1,494
    31

    پاسخ : موتور dc و ترمز کردن خروجی آن در پوزیشنهای خاص

    حالا ما میخوایم موتور اول (که در مسیر افقی حرکت میکنه) زمانی که به انتهای مسیر رسید، متوقف بشه، و بعد موتور دوم شروع به حرکت کنه و مسیر عمودی رو طی کنه و در پایان اون هم متوقف بشه...
    در نتیجه باید یک انکدر کوپل بشه به شافت خروجی هر یک از 2 موتور ما، و تعداد پالسهایی رو که در حین حرکت هر کدوم از این خطوط توسط انکدر زده میشه رو با میکرو بخونیم، بعد به قول دوستمون پالس N ام معدل یک زاویه ی خاص هست، یک استپ قبله اون باید موتور رو قفل کنیم، درست متوجه شدم؟!
    خوب الان یه سوال ، آیا تعداد این پالس ها که فرمودید قابل اندازه گیری هست ؟
    نمیشه کلا جای انکودر با یه سنسور انتهای مسیر رو تشخیص داد ؟
  8. #8
    2011/05/01
    566
    3

    پاسخ : موتور dc و ترمز کردن خروجی آن در پوزیشنهای خاص

    نقل قول نوشته اصلی توسط mojtaba_led
    خوب الان یه سوال ، آیا تعداد این پالس ها که فرمودید قابل اندازه گیری هست ؟
    نمیشه کلا جای انکودر با یه سنسور انتهای مسیر رو تشخیص داد ؟
    سلام جناب مهندس.
    بسیار متشکرم از حضور و پاسخ مجددتون.
    متاسفانه بنده هم اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم که چگونه میشه این پالسها رو اندازه گیری کرد، منتها با راهنمائی جناب eMicro و دوستان دیگه به این نتیجه رسیدم که بله این پالسها با کمک کانتر میکرو قابل اندازه گیری هستند، و هدف از استفاده از انکدر و شمارش پالسها این هست که بتونیم موقعیت شافت خروجی موتور رو یا به عبارتی زاویه ای رو که باید موتور در اون زاویه قفل بشه یا بایسته، تشخیص بدیم.

    و فکر میکنم به عبارتی ما انکدر رو برا این میخوایم که بتونیم موقعیت شافت خروجی موتور رو تشخیص بدیم و بتونیم به موتور بگیم در اون موقعیت مورد نظرمون بایسته...
    البته اینا برداشتهای بنده است که اصلاعاتم از موتور dc و انکدر محدود به مطالبی هست که در این تایپیک گفته شد و ممکنه اشتباه باشه...
    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!
  9. #9
    2009/10/27
    تهران
    3,303
    807

    پاسخ : موتور dc و ترمز کردن خروجی آن در پوزیشنهای خاص

    نقل قول نوشته اصلی توسط pama
    خیر ما نمیتونیم از استپر استفاده کنیم چون اونها برای کار مورد نظر ما اصلا قدرت کافی رو ندارند و حتما میبایست از dc ها استفاده بشه.
    اگر مشکل نیاز به دور بالا برای موتور در در کاربرد شما وجود نداشته باشد، استپر موتورهایی با گشتاورهای خروجی بزرگ هم وجود دارند که می توانند بدون نیاز به به چرخ دنده، دقت های بالایی را در خروجی تامین کنند. گشتاور مورد نیاز شما در این کاربرد چقدراست؟
    اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
    دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
    برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
    وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
    قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
    اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
    ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد
    امکان پاسخگویی به سوالات از طریق پیغام خصوصی مقدور نیست
  10. #10
    2011/06/11
    69
    16

    پاسخ : موتور dc و ترمز کردن خروجی آن در پوزیشنهای خاص

    سلام
    با اجازه اساتید
    من هم با نظر جناب طراح موافقم
    یه مدل انکودر هم هست که خروجی اون 360 درجه رو توی 9بیت به صورت باینری توی خروجیهاش میده که برای تعیین موقعیت شافت خیلی مناسبه چون خروجیشون به ازای یه درجه خاص همیشه ثابته ودیگه نیازی به شمارش و مابقی مسایل انکودر با پالسهایzabندارین فکر کنم تعیین موقعیت موتور dc قبل ازگیربکس(سر شافت موتور)تقریبا غیر ممکنه مگر اینکه طبق نظرجناب طراح از استپ موتور با توان مناسب استفاده کنید
صفحه 1 از 10 12345678910 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 93

موضوعات مشابه

  1. کمک،انتخاب موتور مناسب
    توسط mohsenyari در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2015/06/17, 23:16
  2. سوال در مورد انتخاب موتور مناسب
    توسط alamdar_313 در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2013/07/06, 11:45
  3. انتخاب موتور دی سی مناسب
    توسط akbar seraj در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2013/02/05, 18:41
  4. انتخاب موتور مناسب برای روبات
    توسط Navid-69 در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2011/04/07, 13:40
  5. انتخاب موتور DC مناسب برای ساخت ربات
    توسط mhm_004 در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2011/03/02, 06:22

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •