اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سنسور القایی ترافیکی کف آسفالت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سنسور القایی ترافیکی کف آسفالت

    سلام من شنیدم تو بحث کنترل ترافیک از سنسورهایی که کف خیابان قرار میگیره که نسبت به حجم ماشین ها زمان چراغ خطر رو تنظیم کنه
    کسی از دوستان کار کرده یا اطلاعات داشته باشه؟؟

    #2
    پاسخ : سنسور القایی ترافیکی کف آسفالت

    سلام دوست عزیز

    سنسورهایی که الان توی ایران استفاده می شه و در سیستم های ITS و تردد شمار شهری و بین شهری استفاده می شه یه مدل سنسور القایی هستن که دقیقا مثل یه فلزیاب عمل می کنه، یه سیم پیچ که هسته ی این سیم پیچ خودروی عبوری هست، حالا با توجه به چگالی آهن خودرو یه فرکانس تولید می شه که با اندازه گیری این فرکانس عبور خودرو تشخیص داده می شه و با توجه به فرکانس تولیدی ، می شه کلاس خودرو رو هم تشخیص داد. البته ابعاد لوپ که معمولا 1.5 در 2 متر در نظر گرفته می شه و تعداد دور لوپ در تولید این فرکانس نقش دارن. نکته ی جالبی که می شه بهش اشاره کرد اینه که اگه یه جسم حجیم غیر فلزی از روی لوپ عبور کنه هیچ فرکانسی تولید نمیشه و عملا تشخیص وسیله غیر ممکن می شه.
    مشکلی نیست که آسان نشود مرد میخواهد که هراسان نشود

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : سنسور القایی ترافیکی کف آسفالت

      خیلی جالبه
      ولی این سنسورها زیاد برای بحث ترافیک جالب نیست
      شاید برای بحث تردد شماری خوب باشه
      چون مثلا وقتی تعدادی عابر پیاده جلوی ماشین رو بگیرن و ماشین ها حرکت نکنن حجم زیاد ترافیک رو نشون میده
      من دنبال راه حل هستم

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سنسور القایی ترافیکی کف آسفالت

        آره جالبه، ولی اگه توی چهارراه ها دقت کنی از همین سنسورها استفاده شده، موردی که شما گفتی کاملا درسته و در این جور موارد بحث اوتو کالیبره مطرح می شه، مثلا فرض کن دقیقا روی سنسور دو تا خودرو تصادف کردن، حالا باید چه استراتژی بکار برد؟
        البته یه مدل سنسورهای دیگه هم هستن که به سنسورهای دوپلر معروفن که پلیس برای کنترل سرعت ازشون استفاده می کنه...
        مشکلی نیست که آسان نشود مرد میخواهد که هراسان نشود

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : سنسور القایی ترافیکی کف آسفالت

          نوشته اصلی توسط رضا اسماعیل زاده
          آره جالبه، ولی اگه توی چهارراه ها دقت کنی از همین سنسورها استفاده شده، موردی که شما گفتی کاملا درسته و در این جور موارد بحث اوتو کالیبره مطرح می شه، مثلا فرض کن دقیقا روی سنسور دو تا خودرو تصادف کردن، حالا باید چه استراتژی بکار برد؟
          البته یه مدل سنسورهای دیگه هم هستن که به سنسورهای دوپلر معروفن که پلیس برای کنترل سرعت ازشون استفاده می کنه...
          خوبه
          بحث اتو کالیبره رو میشه باز کنید؟؟

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : سنسور القایی ترافیکی کف آسفالت

            سلام بچه ها :nerd:
            دیدم در مورد لوپ های مغناطیسی دارید بحث می کنید برام جالب شد.چون من یک نمونه از این دستگاه هارو ساختم.
            لوپ های مغناطیسی کاربرد بالایی دارن برای مثال
            کنترل حجم ترافیک اتوبان ها و جاده ها
            اندازه گیری و کنترل سرعت و سرعت میانگین جاده ای
            اندازه گیری فاصله ی دو خودرو
            تشخیص خودرو های با طول غیر مجاز
            تشخیص خودرو به هنگام ورود به محدوده های غیر مجاز
            فرمان عکس گیری به دوربین های پلاک خوان البته در جاهایی که حرف سرعت نباشه از پردازش تصویر برای عکس گیری استفاده می کنن
            و خیلی چز های دیگه که بخوایم با اون ماشین رو تشخیص بدیم
            همون طور که دوستمون گفت لوپ یه سیم پیچ هست که با برش کاری سطح جاده یا خیابان اون رو درون زمین دفنش می کنن و با مداری که عملش مثل فلز یاب هست خودرو فلزی رو تشخیص می ده.
            ابعاد لوپ ها بسته به کارشون متفاوت هست و از 50 در 50 سانتی متر شروع میشه تا 2.5 متر در 2.5 متر
            باز اگه میتونم کمکی بکنم بگین
            دودمانم بر باد رفت

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : سنسور القایی ترافیکی کف آسفالت

              نوشته اصلی توسط gt700 نمایش پست ها
              سلام بچه ها :nerd:
              دیدم در مورد لوپ های مغناطیسی دارید بحث می کنید برام جالب شد.چون من یک نمونه از این دستگاه هارو ساختم.
              لوپ های مغناطیسی کاربرد بالایی دارن برای مثال
              کنترل حجم ترافیک اتوبان ها و جاده ها
              اندازه گیری و کنترل سرعت و سرعت میانگین جاده ای
              اندازه گیری فاصله ی دو خودرو
              تشخیص خودرو های با طول غیر مجاز
              تشخیص خودرو به هنگام ورود به محدوده های غیر مجاز
              فرمان عکس گیری به دوربین های پلاک خوان البته در جاهایی که حرف سرعت نباشه از پردازش تصویر برای عکس گیری استفاده می کنن
              و خیلی چز های دیگه که بخوایم با اون ماشین رو تشخیص بدیم
              همون طور که دوستمون گفت لوپ یه سیم پیچ هست که با برش کاری سطح جاده یا خیابان اون رو درون زمین دفنش می کنن و با مداری که عملش مثل فلز یاب هست خودرو فلزی رو تشخیص می ده.
              ابعاد لوپ ها بسته به کارشون متفاوت هست و از 50 در 50 سانتی متر شروع میشه تا 2.5 متر در 2.5 متر
              باز اگه میتونم کمکی بکنم بگین
              سلام من برا یه پروژه نیاز به تشخیص خودرو دارم در مورد مدار لوپ میشه راهنمایی کنید

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X