اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نحوه محاسبه خازن در موتور های سه فاز

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    نحوه محاسبه خازن در موتور های سه فاز

    دوستان من یه موتور سه فاز دارم که به صورت ستاره مثلث راه اندازی کردم و با افت ولتاژ مواجه شدم می خواستم ببینم میشه از خازن استفاده کرد واگه میشه ظرفیت ونحوه اتصال را توضیح بدین ..........راستی موتور را با ولتاژ380 راه اندازی کردم

    #2
    پاسخ : نحوه محاسبه خازن در موتور های سه فاز

    نوشته اصلی توسط moslemm7d
    دوستان من یه موتور سه فاز دارم که به صورت ستاره مثلث راه اندازی کردم و با افت ولتاژ مواجه شدم می خواستم ببینم میشه از خازن استفاده کرد واگه میشه ظرفیت ونحوه اتصال را توضیح بدین ..........راستی موتور را با ولتاژ380 راه اندازی کردم
    در مورد موتور هایی که ستاره مثلث راه اندازی می شن نباید از خازن استفاده کنی
    کیلو وات موتور چنده ؟؟
    کابل ارتیاطی چنده ؟؟
    cos موتور رو پلاک نوشته شده اون چنده ؟؟؟


    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : نحوه محاسبه خازن در موتور های سه فاز


      افت ولتاژ مواجه شدم می خواستم ببینم میشه از خازن استفاده کرد
      این خازن رو از کجا شنیدی ؟ یک بانک خازنی است برای افزایش کوسینوس فی که اون هم مربوط به هزینه برق است نه افت ولتاز موتور
      تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
      داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : نحوه محاسبه خازن در موتور های سه فاز

        این خازن رو از کجا شنیدی ؟ یک بانک خازنی است برای افزایش کوسینوس فی که اون هم مربوط به هزینه برق است نه افت ولتاز موتور
        فکر میکنم خازن با کاهش جریان راکتیو باعث کاهش افت ولتاژ میشه.
        خدایا نمی گویم دستم را بگیر .... عمریست گرفته ای ..... مبادا رها کنی

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : نحوه محاسبه خازن در موتور های سه فاز

          موتور 22کیلو وات و کابلی که از ترانس اومده تا پای تابلو حدود 200 متر میشه و دو موتور با این مشخصات که گفتم با هم موازی شده اند و هردو تابلو به صورت ستاره مثلث راه اندازی کردم ام وقتی هر دو را هم زمان روشن می کنم ولتاژ پشت فیوز از 380 ولت به 356 ولت کاهش پیدا میکنه به نطر شما می تونه مشکل ساز باشه اگه هم مشکل ساز هست راه حلش چیه..........کابل هم نمره 16 هست اگه اشتباه نکنم!!!!!!

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : نحوه محاسبه خازن در موتور های سه فاز

            ببینید شما برای این کار به نظر من نیاز به یه خازن لحظه ای دارید این خازن پس از راه اندازی از مدار خارج میشه این خازن ها بسته به قدرت موتور فرق میکنه جدول دارند من حفظ نیستم ولی همچین جدولی رو شاید برق صنعتی فروش ها داشته باشند شایدم یدونه برقکار صنعتی با تجربه بتونه از روی تجربه چیزی بگه
            گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
            همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : نحوه محاسبه خازن در موتور های سه فاز

              با موتور 22 کیلو وات سایز کابل با افت ولتاژ 5 درصد 4*16 مناسبه
              اگه خازن بزارید و ضریب توان رو به 1 برسونید زیاد فرقی توی ماجرا نداره و راه حل اساسی نیست
              برای داشتن افت ولتاژ 3 درصد از کابل 3*25+16 استفاده کنید

              راه حل بهتر :
              افت ولتاژ در موتور ها تا 5 درصد کاملا طبیعی و مجازه که با اون مقطع شما مشکلی نداره
              این مشروط به اینه که موتور با این ولتاژ مشکلی نداشته باشه
              مثلا گشتاور راه اندازی کم نشه
              موتور زیر بار نخوابه و ...


              اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X