اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)



    دوستان سلام. برداشتتون از دیود D3 که با کویل تغذیه موازی شده( و نیم سیکل منفی از ولتاژ AC رو که به 300 ولت هم میرسه به آسونی هدر میده) چیه؟

    برای حفاظت D2 از ولتاژ معکوس استفاده شده یا بالانس کردن دو نیم سیکل و کاهش اثرات هارمونیکی بر ژنراتور؟

    اگر مشکل ولتاژ معکوس D2 باشه که میشه با چند تا دیود سری حلش کرد اما اگر پای مسائل دیگه ای در میون باشه بفرمایید تا با همفکری هم حلش کنیم.

    #2
    پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)

    این دقیقآ سیستم جرقه زنی CDI هست که در موتورها وجود داره اتفاقآ من یکم باهاش ور رفتم
    ظاهرآ اتلاف انرژی وجود نداره چون اگر اینطور بود سیم پیچ مولد توی دور بالا میسوخت
    من احتمال میدم دیود باعث میشه انرژی نیم سیکل منفی در شکاف هوایی بین رتور
    و استاتو ذخیره و در نیم سیکل مثبت به میدان افزوده بشه.

    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)

      خوب دقیقا سیم پیچ مولد موتور من تو دور بالا نیم سوز شد و اهمش بشدت کم شد. چرا این دیود تو بعضی از cdi ها وجود نداره و بجاش از واریستور 380 ولتی استفاده میکنند.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)

        خوب دقیقا سیم پیچ مولد موتور من تو دور بالا نیم سوز شد و اهمش بشدت کم شد. چرا این دیود تو بعضی از cdi ها وجود نداره و بجاش از واریستور 380 ولتی استفاده میکنند.
        این دلیل نمی شه .موتور منم توی دور بالا هیچ اتفاقی براش نیفتاده
        اینکه بعضی واریستور داره باید دید که جنس اصلیه یا نه .
        توی اصلی که دیود داره .الان خیلی چیزا هم قلابی و من درآوردی شده مثلآ چند فقط پیش آفتامات موتور سوخت یکی خریدم باطری رو داغون کرد بازش کردم دیدم یه رگلاتور 7812 گذاشت توش چسب ریخته روش مجبور شدم خودم ساختم.

        اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)

          بله اون جنس اصلی بوش بود که واریستور داشت. اما نکته مهم اینه که این دیود نمیتونه هیچ گونه ذخیره انرژی در گپ ژنراتور داشته باشه و الان نقشش فقط اتصال کوتاه کنندست.به نظر من تو دور بالا مانع از این میشه که ولتاژ معکوس به دیود d2 برسه و اون رو به آستانه شکست نزدیک کنه.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)

            وقتی یه شرکت مثل هندا از این مدار استفاده میکنه یعنی هیچ مشکلی نداره هر چی باشه
            قطب اول الکترونیک ژاپنه پس بهتره دنبال تحلیلش توی سایتهای اونور بگردی.

            اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروج

              دوست عزیز و گرامی ، بدست آوردن جواب از فرومهای خارجی که کاری نداره. هدف از مطرح کردن سوالم اینجا اینه که ما ایرانیها بیایم تحلیلش کنیم و به نوعی خودمون تحلیلگرش باشیم الکترونیک که فقط میکرو کنترلر نیست که اکثر ما باهاش کلنجار میریم و درجا میزنیم
              در هر صورت اطمینان دارم که برای ما این مدار از نظر سادگی هیچ هم نیست! در ضمن هوندا هیچ وقت از این طرح CDI تو محصولاتش استفاده نکرده الان حد اقل 50 تا مدار CDI مربوط به اکثر مدلهای هوندا (اصلی نه چینی)رو دارم.

              خوب بزارید این مدلCDI رو باهم تحلیل کنیم

              سه تا سیم مشکی -سبز و قهوه ای مربوط به مولد وارد CDI میشن. سیم سیاه با خط سفید که گراند مداره و قهوه ای هم به رکتیفایر وصل میشه تا اینجا هیچ ! اما میبینیم که سیم سبز خورده به کاتد دیودD1 و آند هم به سیم مشکی یا شاسی وصله. این یعنی تو نیم سیکلی که سیم قهوه ای نسبت به سیم مشکی مثبته دیود تو بایاس معکوس عمل کرده و از تمام دور و ظرفیت سیم پیچ برای جرقه زنی استفاده میشه. اما تو نیم سیکل منفی نصف سیم پیچ توسط D1 اتصال کوتاه میشه که مساوی با ولتاژ معکوس کمتر سر دیود اصلی. آیا این تحلیل رو تایید میفرمایید؟

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)

                سه تا سیم مشکی -سبز و قهوه ای مربوط به مولد وارد CDI میشن. سیم سیاه با خط سفید که گراند مداره و قهوه ای هم به رکتیفایر وصل میشه تا اینجا هیچ ! اما میبینیم که سیم سبز خورده به آند دیودD1 و کاتد هم به سیم مشکی یا شاسی وصله. این یعنی تو نیم سیکلی که سیم قهوه ای نسبت به سیم مشکی مثبته دیود تو بایاس معکوس عمل کرده و از تمام دور و ظرفیت سیم پیچ برای جرقه زنی استفاده میشه. اما تو نیم سیکل منفی نصف سیم پیچ توسط D1 اتصال کوتاه میشه که مساوی با ولتاژ معکوس کمتر سر دیود اصلی. آیا این تحلیل رو تایید میفرمایید؟
                سیم سبز خورده به کاتد دیودD1 .
                نیازی نیست اینقدر پیچیدش کنی این مدار هم مثل مدار اولته با فرق اینکه نصف ولتاژ پریود منفی رو زمین کرده
                این مدار چی اینم چینیه.

                اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروج

                  خوب چرا به آسونی از لفظ زمین کردن میگذری؟ کم چیزیه این تلفات ؟ همون مدار شارژری که ساختی از نوع شانت بوده یعنی پیک ولتاژ توسط 2 تا تریستور BT151 اتصال کوتاه میشه این تلفات کمیه؟ میدونستی که مصرف موتور من بخاطر تغییر تو طراحی شارژر چقدر کمتر شده؟ دوست گرامی چینی یا ژاپنی مهم نیست مهم اینه که این نوع جنس فعلا در دسترسه و اصلاحات رو باید رو باید رو همین انجام داد.(اون آند کاتد هم اشتباه تایپی بود ببخشید)

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)

                    خوب چرا به آسونی از لفظ زمین کردن میگذری؟ کم چیزیه این تلفات ؟
                    کدوم تلفات دوست عزیز اگر اینطور بود که سیم پیچ تو دور بالا دوم نمی اورد .
                    همون مدار شارژری که ساختی از نوع شانت بوده یعنی پیک ولتاژ توسط 2 تا تریستور BT151 اتصال کوتاه میشه این تلفات کمیه؟
                    مگه مدار شارژر منو دیدی :eek: منظورت چیه که میگی از نوع شنت یه نقشه بکش ببینم منظورت چی هست شاید به علم غیبت ایمان بیارم.

                    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)

                      به نظر من تو دور بالا مانع از این میشه که ولتاژ معکوس به دیود d2 برسه و اون رو به آستانه شکست نزدیک کنه.
                      یه بچه هم میتونه از یه دیود با ولتاژ بالا استفاده کنه تا شکست اتفاق نیوفته بابا شما در مورد طراحان ژاپنی خیلی کم لطفی میکنی. oo:

                      اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)

                        اصلا شنت چی هست؟ نکنه نشت بوده؟ آره تو رشته ماشینهای الکتریکی که تحصیل میکردم یه همچین چیزی داشتیم.

                        کم لطفی به طراحان ژاپنی؟ الان پای مهندسی معکوس چینی ها وسطه و دیگه کسی قیمت رو فدای کیفیت نمیکنه.
                        تو تیراژ بالا یه واریستور گرونتره یا یه دیود 4007 ؟

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : دلیل اتصال کوتاه کردن نیم سیکل از خروجی ژنراتور توسط دیود (همراه با نقشه)

                          پستهای اضافی حذف شدند
                          خواهش می کنم ادب توی ارسال پست هاتون رعایت بشه
                          چون با نام واقعی خودتون ثبت نام نکردید، این اجازه رو ندارید که هرجور دوست داشتید با همدیگه صحبت کنید!
                          در صورت تکرار، کاربری شما بصورت موقت غیرفعال میشه و در صورت تکرار غیر فعال میشه
                          لطفاً بعد از این پست من هم توضیح و شرح تفاصیل نزارید.
                          پیشاپیش ممنون از شما که به قوانین انجمن و همدیگه احترام یمزارید متشکرم
                          موفق باشید

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X