اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

    جریان موتور در یک بار ثابت مثلا .2 در حالت ستاره و مثلث را بررسی کنید

    #2
    پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

    به ضمیمه های کتاب ماشین های الکتریکی چاپمن مراجعه کنید.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

      در حالت راه اندازی فکر می کنم جریان هایش با هم فرق داشته باشن و در حالت که پایدار هستش فکر می کنم جریان یکی است
      سخت ترين چيزي كه مي توان در زندگي ياد گرفت اين است كه از روي كدام پل
      بايد رد شد و كدام پل را بايد خراب كرد
      از سه چيز متنفرم 1- خيانت 2- دروغ 3- نامردي
      { خلاف قوانین - پاک شد }

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

        سلام:
        فرق این دو در این است که در حالت ستاره جریان مصرفی کمتره و قدرت موتور هم کم است ولی در حالت مثلث جریان و قدرت موتور بشتر از حالت ستاره است
        برای همین موتور رو به صورت مثلث راه اندازی می کنن و بعد از اینکه موتور به راه افتاد برای کاهش مصرف متور رو به حالت ستاره می برن

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

          :smile:سلام

          جریانی که موتور در لحظه راه اندازی در حالت مثلث میکشد بیشتر از موقعی است که در حالت ستاره است.به همین دلیل ابتدا موتور رار در حالت ستاره راه اندازی میکنند.وقتیکه موتور به مثلا" 75 % دور نامی خودش رسید آن را از حالت ستاره به مثلث میبرند.

          در حالت ستاره جریان خط با جریان فاز برابر است .

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

            سلام دوستان
            همون طور که می دونید جریان راه اندازی موتور سه فاز زیاده که اگه کمش نکنیم به موتور آسیب میرسه.
            برای کاهش این جریان چند راه وجود داره:
            1-استفاده از اتو ترانسفورماتور(افزایش ولتاژ به آرامی)
            2-مقاومت متغیر سه فاز
            3-قراردادن مقاومت روی روتور در موتورهای روتور سیم پیچی شده
            4-راه اندازی ستاره- مثلث
            .
            .

            که همون طور که دوستان گفتن اول به صورت ستاره راش می ندازن و وقتی که به 75%دور نامی رسید،به اتصال مثلث تبدیل میکنن(با استفاده از کلید ستاره-مثلث دستی یا اتوماتیک)

            اینا رو که دوستان اطلاع داشتن،
            ولی من یه سوال داشتم. .... اصلا چرا جریان راه اندازی بالاست؟ این که موتور ساکنه و اینرسی و این چیزا یا چیز دیگه ایه.....
            (اگه سوالم پیش پا افتاده بود ببخشید،آخه من الکترونیکیم)
            با تشکر.موفق باشید

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

              سلام:
              تا جایی که من میدونم به این علته که متور باید از حالت سکون خارج بشه این خودش باعث اضافه جریان لحظه راه اندازی میشه

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

                سلام.
                به این علت جربان راه اندازی در موتور های القایی زیاد است که :
                چون موتورهای القایی بر اساس القا مغناطیسی کار می کنند...(مانند ترانسفورماتور) و استاتور اولیه است و روتور ثانویه...پس در لحظه راه اندازی چون رتور به گردش در نیامده و روتور توسط حلقه ها اتصال کوتاه شده است جریان زیادی را طلب می کند تا خود را از اون شرایط خارج کند...مثل این می مونه که ثانویه ترانس را اتصال کوتاه کنیم...
                امیدوارم توضیحاتم قابل درک بوده باشه...
                موفق باشید.
                زهر است عطاي خلق هر چند كه دوا باشد***حاجت ز كه مي خواهي جايي كه خدا باشد

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

                  ممنون از پاسختون.
                  راجع به تاپیکتون:
                  اگه دوستی پاسخ رو بدونن حتما راهنمایی می کنن. :smile:
                  ولی یه چیزه دیگه.
                  قبل از ایجاد تاپیک تو سایت سرچ کردید؟
                  من خودم کار نکردم ولی یه سر به تاپیک های زیر بزنید،امیدوارم مشکلتون حل شه.(البته اگه دیر نشده باشه! )

                  http://www.eca.ir/forum2/index.php/topic,9721.0/topicseen.html

                  http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=13139.msg57571

                  موفق باشید


                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

                    سلام.
                    ممنون حسنی جان...
                    مشکل حل شد...یک کتاب پیدا کردم و خریدم... :agree:
                    موفق و پیروز باشید.
                    زهر است عطاي خلق هر چند كه دوا باشد***حاجت ز كه مي خواهي جايي كه خدا باشد

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

                      نوشته اصلی توسط حسنی
                      ممنون از پاسختون.
                      راجع به تاپیکتون:
                      اگه دوستی پاسخ رو بدونن حتما راهنمایی می کنن. :smile:
                      ولی یه چیزه دیگه.
                      قبل از ایجاد تاپیک تو سایت سرچ کردید؟
                      من خودم کار نکردم ولی یه سر به تاپیک های زیر بزنید،امیدوارم مشکلتون حل شه.(البته اگه دیر نشده باشه! )

                      http://www.eca.ir/forum2/index.php/topic,9721.0/topicseen.html

                      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=13139.msg57571
                      من هم موافقم

                      موفق باشید
                      از علي آموز اخلاص عمل
                      http://tajrobehha.blogfa.com/post/4

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

                        نوشته اصلی توسط Arash_
                        سلام.
                        ممنون حسنی جان...
                        مشکل حل شد...یک کتاب پیدا کردم و خریدم... :agree:
                        موفق و پیروز باشید.
                        اگر میشه حل مسئله رو هم آخر تاپیک بزارید تا دوستانی که مشکل مشابه دارن رفع رجوع بشن.

                        ممنون

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

                          به طور کلی مبحث جریان در حالت ستاره مثلث در صورتی که بار مساوی باشه میشه تو چند خط خلاصش کرد :

                          اول اینکه جریان در حالت ستاره برابر جریان خط هست ! و ولتاژ 1/3 ولتاژ شبکه ( یعنی ایران که 380 هست در حالت ستاره ولتاژ 220 می رسه ) خب طبیعتا زمانی که ولتاژ پایین بیاد زمان راه اندازی جریان راه انداز هم کمتر میشه ! حالا چرا باید جریان راه انداز رو کم کنیم ؟ چون جریان راه انداز زمان راه اندازی 4 تا 6 برابر جریان نامی هست ! اگر جریان نامی موتوری 10 آمپر باشه زمان راه اندازی 40 تا 60 آمپر می کشه ! حالا اگه ولتاژ بالا باشه این نسبت بیشتر میشه و جریان بیشتری می کشه که نه تنها به موتور آسیب میزنه به شبکه تاسیساتی هم آسیب میزنه ! برای همین ابتدا ستاره و سپس به طور مثلث راه اندازی می کنن یک موتور رو ( چون دیگه بعد از رسیدن به دور نامی صحبتی از جریان راه انداز نداریم که موجب آسیب زدن بشه برای همین ولتاژ موتور رو بالا می برن تا قدرت بالا بره )

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

                            خوب یک سوال پیش میاد .
                            در حالت ستاره موتور زیر بار چطور میتونه سرعتش به 75 درصد نامی برسه ؟ وقتی توان موتور 57 درصده ؟
                            یعنی حتما باید این نو سیستم ها که از 5.5 اسب بیشتره باید حتما کلاج مکانیکی داشته باشن ؟
                            تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
                            داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : تفاوت جریان در اتصال ستاره و مثلث

                              نوشته اصلی توسط aliila
                              خوب یک سوال پیش میاد .
                              در حالت ستاره موتور زیر بار چطور میتونه سرعتش به 75 درصد نامی برسه ؟ وقتی توان موتور 57 درصده ؟
                              یعنی حتما باید این نو سیستم ها که از 5.5 اسب بیشتره باید حتما کلاج مکانیکی داشته باشن ؟
                              درسته تو حالت ستاره برای اینکه موتور به دور نامی برسه سیم پیچ ها و کلا موتور فشار زیاد و تحمل می کنه اما این زمان نهایت 6 یا 7 ثانیه باشه بعد که بره رو مثلث موتور از زیر فشار اولیه در میاد ( در عوض موتور با اطمینان راه اندازی شده )

                              در مورد کلاج مکانیکی هم فکر نکنم چون خیلی از موتورهای 5.5 یا موتورهایی هستن که ستاره مثلث ساده و بدون دخالت راه می افتند

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X