ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 21
  1. #1
    2006/09/02
    تهران
    348
    2

    رله و موتور و ميكرو

    من يه مدار دارم كه دائما يك رله كه موتور ( موتور AC با جريان 7 آمپر) را باهاش روشن و خاموش ميكنم .
    مشكل اينجاست كه رله من 10 آمپر هستش ولي بخاطر جريان راه اندازي و زمان قطع و وصل رله ، رله بعد از مدتي خراب ميشه.
    چه كار كنم كه رله خراب نشه ؟ موتور 220 ولت هستش.
    ديود برگشتي رو هم گذاشتم. بجز ديود چه كار كنم ؟
  2. #2
    2012/02/14
    1,185
    72

    پاسخ : رله و موتور و ميكرو

    نقل قول نوشته اصلی توسط iman4web
    من يه مدار دارم كه دائما يك رله كه موتور ( موتور AC با جريان 7 آمپر) را باهاش روشن و خاموش ميكنم .
    مشكل اينجاست كه رله من 10 آمپر هستش ولي بخاطر جريان راه اندازي و زمان قطع و وصل رله ، رله بعد از مدتي خراب ميشه.
    چه كار كنم كه رله خراب نشه ؟ موتور 220 ولت هستش.
    ديود برگشتي رو هم گذاشتم. بجز ديود چه كار كنم ؟
    سلام
    می تونی خروجی رله رو بدی به یک کنتاکتور و برق موتور رو از کنتاکتور بگیری.
    البته باز هم کنتاکتور لختی مربوط به خودش رو داره .

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

  3. #3
    2008/10/29
    2,098
    211

    پاسخ : رله و موتور و ميكرو

    سلام
    می تونین برای افزایش عمر از رله های نیمه هادی استفاده کنین مثلا ESR , SSR
    یا ار ترایاک و آرایش اپتوکوپلر
    یا همون طوری که دوسمتون فرمودن از کنتاکنتورها استفاده کنین که عمری بیش از رله ها دارن اما به اندازه نیمه هادی ها باز نیستن
    هیچ دانش آموزی نیست که به در خانۀ دانشمندی آمد و شد کند, مگر این که خداوند برای هر گامی که برمی دارد عبادت یک سال را برایش رقم زند.
  4. #4
    2006/09/02
    تهران
    348
    2

    پاسخ : رله و موتور و ميكرو

    امكان استفاده چيزي بجز رله وجود نداره. بخاطر هزينه تمام شده. و اينكه فضا هم كم هستش.
    براي اينكه كنتاكت هاي رله زمان روشن شدن و خاموش شدن خال نزنن يا نچسبونن چه كارهايي ميشه انجام داد ؟
  5. #5
    2008/10/29
    2,098
    211

    پاسخ : رله و موتور و ميكرو

    سلام
    بیشتر برای این منظور از اسنابر های مختلفی استفاده می کنن که سادهترینش شبکه RC موازی با تبغه های رله هست
    هیچ دانش آموزی نیست که به در خانۀ دانشمندی آمد و شد کند, مگر این که خداوند برای هر گامی که برمی دارد عبادت یک سال را برایش رقم زند.
  6. #6
    2006/09/02
    تهران
    348
    2

    پاسخ : رله و موتور و ميكرو

    بلاخره جواب مناسبی نگرفتم. برای حفاظت از رله چه کاری باید بکنم ؟
  7. #7
    2011/08/23
    دامغان
    621
    11

    پاسخ : رله و موتور و ميكرو

    با سلام
    داداش من که هنوز توجيه نشدم شما چرا نبايد از تراياک استفاده کني
    بخدا خيلي خوبه هم کوچيکه هم راحته و هم ...
    امكان استفاده چيزي بجز رله وجود نداره. بخاطر هزينه تمام شده. و اينكه فضا هم كم هستش.
    هم کوچيکه هم ارزونه

  8. #8
    2011/01/27
    كاشان
    917
    151

    پاسخ : رله و موتور و ميكرو

    نقل قول نوشته اصلی توسط iman4web
    من يه مدار دارم كه دائما يك رله كه موتور ( موتور AC با جريان 7 آمپر) را باهاش روشن و خاموش ميكنم .
    مشكل اينجاست كه رله من 10 آمپر هستش ولي بخاطر جريان راه اندازي و زمان قطع و وصل رله ، رله بعد از مدتي خراب ميشه.
    چه كار كنم كه رله خراب نشه ؟ موتور 220 ولت هستش.
    ديود برگشتي رو هم گذاشتم. بجز ديود چه كار كنم ؟
    سلام
    توي اين مواقع كه جرقه كليد رله ، خيلي خفن ميشه ، از يه خازن موازي با كليد رله ، استفاده ميكنن !

    اين جوري.....




  9. #9
    2009/12/28
    2,138
    68

    پاسخ : رله و موتور و ميكرو

    من يه مدار دارم كه دائما يك رله كه موتور ( موتور AC با جريان 7 آمپر) را باهاش روشن و خاموش ميكنم .
    مشكل اينجاست كه رله من 10 آمپر هستش ولي بخاطر جريان راه اندازي و زمان قطع و وصل رله ، رله بعد از مدتي خراب ميشه.
    چه كار كنم كه رله خراب نشه ؟ موتور 220 ولت هستش.
    ديود برگشتي رو هم گذاشتم. بجز ديود چه كار كنم ؟
    موتور از چه نوعیه روتور قفسیه تک فازه یا یونیورسال؟
    زیر بار راه اندازی میشه یا در بی باری؟
    با اسنابر و خازن میزان جرقه کنتاک کنترل میشه اما
    جریان استارت هست که باعث جوش خوردن کنتاک رله
    میشه.

    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود
  10. #10
    2008/09/02
    خرم آباد
    143
    3

    پاسخ : رله و موتور و ميكرو

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehdi-mashreghi
    سلام
    توي اين مواقع كه جرقه كليد رله ، خيلي خفن ميشه ، از يه خازن موازي با كليد رله ، استفاده ميكنن !

    اين جوري.....

    یه سوال ؟ مگر خازن در ولتاژ متناوب مدار بسته نیست ؟! این مشکل ایجاد نمیکنه ؟ منطورم اینه با توجه به متناوب بودن ولتاژ در زمان قطع بودن رله ، باز خازن جریان رو از خودش عبور نمیده ؟
    خدایا هر چقدر دوست داری از عمر من کم کن و به طول عمر پدر و مادرم اضافه کن...
صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 21

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2012/01/24, 00:27
  2. كمك در راه اندازي استپ موتور با ميكرو AVR تحت Bascom
    توسط mostafa202010 در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2012/01/22, 13:10
  3. راه اندازي موتور DC با ميكرو AVR
    توسط Hekmateca در انجمن پروژه ها و مقالات تكميل شده AVR
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2012/01/15, 23:04
  4. ساختمان داخلی سه نوع موتور (موتور dc و سروو موتور و استپ موتور)*انفجاری*
    توسط فرشاد اکرمی در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2010/10/07, 15:25
  5. سوال در مورد درايور استپ موتور (ميكرو استپ)
    توسط S_B_T در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2007/03/19, 02:16

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •