ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5
  1. #1
    2007/08/14
    24
    0

    سوال در مورد طراحی pcb

    سلام
    من می خوام با روش اتو یک pcb بسازم
    اما لازم هست که ضخامت خط ها را 0.25 mm و فاصله را 0.5 mm بذارم آیا امکان پذیره؟
    اگر نیست مینیمم مقدار باید چقدر باشه؟
  2. #2
    2007/01/25
    تهران
    96
    1

    پاسخ : سوال در مورد طراحی pcb

    سلام
    بله آقا امکان پذیره!!
    کمتر از این هم امکان پذیره!
    فقط باید چند تا نکته رو رعایت کنی
    1- نوع کاغذ
    2- نوع فیبر
    3- آماده سازی فیبر به بهترین نحو
    4- نوع اتو
    5- نوع اتو کشی
    5- زمان اتو کشی
    6- والسلام
    اینها کلیدی ترین نکات بودند. اگر همفکری خواستی بگو من یک کم تجربه دارم تو این قضیه

    حسین خواجه جعفری
    اللهم صل علی فاطمة و ابیها، و بعلها و بنیها، و سر المستودع فیها،
    بعدد ما احاط به علمک...
  3. #3
    2007/08/07
    تهران
    353
    2

    پاسخ : سوال در مورد طراحی pcb

    بله ميشه !
    با يك چاپگر ليزري
  4. #4
    2006/08/11
    215
    1

    پاسخ : سوال در مورد طراحی pcb

    نقل قول نوشته اصلی توسط حسین خواجه جعفری
    سلام
    بله آقا امکان پذیره!!
    کمتر از این هم امکان پذیره!
    فقط باید چند تا نکته رو رعایت کنی
    1- نوع کاغذ
    2- نوع فیبر
    3- آماده سازی فیبر به بهترین نحو
    4- نوع اتو
    5- نوع اتو کشی
    5- زمان اتو کشی
    6- والسلام
    اینها کلیدی ترین نکات بودند. اگر همفکری خواستی بگو من یک کم تجربه دارم تو این قضیه

    حسین خواجه جعفری
    آقای جعفری اگه شما با این روش pcb زدید (خودتون عملی با این روش کار کردین)
    یه راهنمای گام به گام یا به قول خارجی ها Step By Step همرات با تمامی نکات کلیدی و غیر کلیدی برامون بنویسید
    تا از تجربیات شما و سایر دوستان استفاده کنیم تا اگه اشتباهی یا خطایی یا نکته ای در بهتر شدن هر چه بیشتر طرح نهایی
    وجود داره متوجه بشیم و نتیجه کارمون خوب باشه

    پیشاپیش ممنون
    از ماست که بر ماست !
  5. #5
    2007/01/25
    تهران
    96
    1

    پاسخ : سوال در مورد طراحی pcb

    سلام
    من با روش اتو برد smd و دو رو هم زدم البته کلی خراب کردم و کلی دستم سوخت تا دستم اومد.
    به هر حال من تقریبا با همه نوع کاغذی امتحان کردم الا کاغذ فتو که نداشتمش! بهترین نتیجه با کاغذ روغنی پشت برچسب بدست اومد.
    در مورد نوع فیبر یه سری از فیبرها یا نازک بودند یا جنس عایقشون نوع خاص و یا ترکیب خاصی بود که در مقابل حرارت تاب برمی داشتند و کار باهاشون سخت بود. البته عمده فیبرهای توی بازار برای این کار خوب هستند.
    بعد از اینکه کار رو توی پروتئوس یا پروتل می کشیدم، اون رو پرینت می گرفتم. به جهت پرینت که آیا باید mirror باشه یا نه و این چیزها باید دقت کرد.
    بعد کارم رو پرینت میگرفتم.
    فیبر رو با دقت می شستم. هم با صابون هم با تاید. حتما فیبر رو با یک سمباده خیلی نرم سنباده می زدم. سنباده رو هم در حالی که برد خیس بود میزدم. بعد می ذاشتم خشک شه. در آخر هم فیبر رو با یه پنبه الکلی یا استون تمیز میکردم.
    بعد فیبر رو میذاشتم رو کاغذ و لبه های کاغذ رو بر میگردوندم تا تکون نخوره.
    مهمترین بخش کار اتو کشیه!
    وقتی اتو میکشی اگر زیاد فشار بدی تونر پرینتر رو مس پخش میشه و خطوط ضخیم میشن. اگر فشار ندی فیبر یه جاش سرد میشه یا جاش داغ اونوقت وقتی اتو میاد سمت جایی که سرد بوده تونر ها میشکنند و روی مس به صورت ترک های ریز در میان!! مخصوصا اگر برد بزرگ باشه. خلاصه مصیبتیه!!
    من از بخت خوشم تو خونه یک دونه از این اتو بخار پرسی ها که اینروزها مد شده دارم!! بهترین نتیجه رو با این اتو گرفتم.
    فیبر رو میذارم زیر اتو پرس و پرس میکنم. هر بار که پرس میکردم(البته بدون بخار) یه چند لحظه بهش فرصت میدادم هوا بخوره فقط چند لحظه.
    سه چهار دقیقه که اتو میکردم ردیف بود.
    بعضی وقتها هم با یک دستمال آروم روی کاغذ میکشیدم تا مطمئن شم طرح رو داده به مس. البته وقتی داغ بود. درست مثل عکس برگردون قدیمیها!
    به هر حال بعد از اتو باید کاغذ رو جدا می کردم. اگه داغ داغ کاغذ رو میکندم تونر های روی مس به کاغذ هم چسبیده بود و مثل آدامس کش میومد!
    من بلافاصله از زیر اتو میذاشتمش تو فریزر و سی ثانیه صبر میکردم تا خوب سرد بشه. بعد به راحتی کاغذ جدا میشد.
    چون از روی کاغذ روغنی مقداری چربی به مس منتقل میشه قبل از اسید کاری خیلی آروم با آب و تاید روی مس رو میشستم. خیلی آروم.
    بعد که خشک میشد با لاک ناخن یا ماژیک ضد آب ایرادات احتمالی رو درست مکردم و اسید کاری و تمام!!
    اگر بردم یه رو بود توی همون نرم افزار، طرح overlay رو که طرح قطعات و شماره المانها و جهتشون و جامپرهای احتمالی رو پرینت میگرفتم و به همون روش بالا روی طرف دیگه با اتو چاپش می کردم. این طوری موقع بستن مدار خیلی راحت بودم. بعد هم سوراخکاری و والسلام.

    حسین خواجه جعفری

    اللهم صل علی فاطمة و ابیها، و بعلها و بنیها، و سر المستودع فیها،
    بعدد ما احاط به علمک...
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5

موضوعات مشابه

  1. سوال در مورد vcc و gnd در طراحی شماتیک
    توسط aali361 در انجمن نرم افزار Protel
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2015/08/16, 09:10
  2. سوال در مورد طراحی اینورتر
    توسط karami.y75 در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2015/07/04, 11:48
  3. یه سوال در مورد طراحی این دستگاه جوش
    توسط sepehr63 در انجمن الكترونيك صنعتي
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: 2015/05/26, 01:48
  4. یک سوال در مورد طراحی برد تک رو در آلتیوم
    توسط amir2012new در انجمن نرم افزار Protel
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2014/06/24, 11:59
  5. سوال در مورد طراحی فرکانس متر
    توسط kasper در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: 2011/04/29, 01:32

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •