ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






کاربران برچسب زده شده

صفحه 3 از 14 نخست 12345678910111213 ... آخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 140
  1. #21
    2009/01/28
    Th
    438
    1

    پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

    نقل قول نوشته اصلی توسط USSmain
    اينونتور مصرف بالايي داره و اصلا بهينه نيست
    1.از بين رفتن خلاقيت و نو آوري بچه ها :NO:
    2.قيمت بالا
    3.بيشتر آنان با tec کار ميکنند
    در مورد اینورتور فک نکنم راندمانش کمتر از 70% باشه! oo:

    منظورم ازین یخچال کوچیک هایی بود که در تمام خونه های دانشجویی یافت میشه ، کمپرسور هم داره!
    پشت به کنکور ، رو به سربازی...
  2. #22
    2010/02/19
    2,371
    133

    پاسخ : کمپرسور يخچال (12ولت DC)

    نقل قول نوشته اصلی توسط voyager2020
    در مورد مطالب علمي و عمليش من واردم سيستم هاي سردخانه چند هزار تني و يخچالهاي کارخانه هم طراحي کردم(کلا سيستم هاي برودتي انواعش رو ميدونم و واردم-ريا نشه يه وقت :mrgreen
    از اون جهت خيلي مشکلي نيست همونطوري که گفتم اگه خواستيد ميتونم تو قسمت علميش کمک کنم!
    مشکل فقط هموني هست که گفتم يکي پايه باشه کولر ماشينش رو خراب کنه! البته نه خراب بلکه دست کاري! در ضمن يخچال کمتر از کولر مصرف دارد! و به نظرم کاملا عملي هست و ميشه زير پايه بغل راننده گذاشت! هر چقدر هم حجم ظرف (يخچالتون) کمتر باشه زودتر خنک خواهد شد!
    در مورد کمپرسور ماشين هم همونطور که گفتم من نديدم ولي اگه بشه با يک موتور براش لس به جاي محرکه مکانيکي راش انداخت ميشه يک سيستم جداگانه داشت براي يخچال!
    امکانش هست از سمت موتور (از قسمتي که باد کولر مياد يعني وصل بشه به لوله هاي قسمتي که کولر سرما ميسازه) دو تا لوله مسي 8 به قطر ميليمتر وارد زير پاي بغل راننده کرد؟! يا حتي يه يخچال به اندازه کنسول و به جاي کنسول گذاشت البته کوچک تر خواهد شد!
    آقا پایه ام
    ولی ماشین ندارم
    از سیستم سرمایس هم سر درنمیارم
    کلا آدم الکی خوشی هستم! ن؟ :sad:

    اگه بتونین همون سیستم جدا رو راه بندازین طلا میشه
    چون ممکنه وزنش زیاد بشه ولی میشه یه دستگاه تقریبا پرتابل داشت


    نقل قول نوشته اصلی توسط USSmain
    3.بيشتر آنان با tec کار ميکنند
    منظورشون یخچالهای کوچک 220 ولتی بود
    اونا که TEC ندارن!
    Hidden Content - Hidden Content - Hidden Content

    Hidden Content

    از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.
  3. #23
    2008/12/29
    2,015
    718

    پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

    نقل قول نوشته اصلی توسط black-8
    در مورد اینورتور فک نکنم راندمانش کمتر از 70% باشه! oo:

    منظورم ازین یخچال کوچیک هایی بود که در تمام خونه های دانشجویی یافت میشه ، کمپرسور هم داره!
    منم با نظر شما موافقم بهترین کار همینه .اینورتورهای سویچینگ هم بالای85درصد بازده داره و یک 1000واتش حدود 60تا80قیمت داره .اندازه یک چهارم قوطی کفش هم هست .از یخچال داشجویی کوچکتر هم هست .این آب سرد کن هایی که زیرشون یک یخچال کوچیک داره.

    ما اگه یدونه موتور 220 125واتی بخریم با یازده اینورتور 80 درصد150وات برق میکشه که این عالیه و مصرف قابل قبولی است.موتور و اینورتور هم رو هم زیر 200میشه
    کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
    ولتر
  4. #24
    2009/12/26
    1,732
    277

    پاسخ : کمپرسور يخچال (12ولت DC)

    خيلي عالي پس يک متخصص هم داريم .

    به عنوان اولين سوال رادياتورهايي که در صنعت سردخانه و تبرد استفاده ميشه (اپراتور)بايد جنس خاصي داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟يعني حتما بايد لوله مسي باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    :redface:
    لزوما نه! شما وقتي که جنس مبدل تون تغيير ميکنه ميتونيد با تغيير پارامتر هاي ديگه اون افت و خيز رو جبران کنيد! ولي شرايط بحراني داره! معمولا هم از لوله هاي مسي با پره هاي الومينيومي هست(اواپراتور)-در کل شرايط زيادي داره ولي مس عاليه چون هم مقاومه در مقابل فشار هم ضريب هدايت گرمايي بالاتري داره و انعطاف پذيره و...
    در کل طراحيه! و شما بايد با توجه به امکانات و قيمت و حجم و اندازه سرخانه يا ... بهترين شرايط رو انتخاب کنيد(اقتصادي ترين) مثلا همون کمپرسور ماشين وقتي اونقدر در مياد مسلما راه عاقلانه اي نيست!
    والا به نظر خود منم بهترين و عملي ترين راه همون استفاده از کول ماشينه! مشکلي هم پيش نمياره دست کاريش! مصرف يخچال هم خيلي کمتر از خود کولره! فقط بايد يکي بررسي کنه ببينه ميتونه از اواپراتور(سرماساز) دو تا لوله مسي جوش بده و دو تا شير بذاره و بياره داخل ماشين! البته بايد عاق بندي بشه لوله ها!
  5. #25
    2010/02/19
    2,371
    133

    پاسخ : کمپرسور یخچال (12ولت DC)

    نقل قول نوشته اصلی توسط deremel400
    محفظه حجم گاز را میشه داخلش ذخیره کرد فشار خود به خودی بالا نمیره وقتی شما پمپی دارید که خودشو بکشه 8 بار فشار میده .چه محفظش 1 لیتر باشه چه 1000لیتر .کلا به نظر من استفاده از پمپ هوا و ساخت کمپرسور (قسمت سبلندر)به صورت دستی اتلاف وقته..................
    نمیشه ینی؟ :cry2:

    نقل قول نوشته اصلی توسط deremel400
    کمی خنگ هستم اما فارسی عامیانه تا حدی درک می کنم :redface:
    نفرمایید من بد بیان کردم

    نقل قول نوشته اصلی توسط deremel400
    چندتا راه داریم
    1-استفاده از کمپرسور ماشین:
    مشکلاتی مثل تخصص لازم و ایجاد تغییرات درسیستم کولر و از طرفی ثابت بود یخچال و مشکلاتی که وقع انجام کار امکان پیش آمدنش هست.
    زیاد با این کار موافق نیستم!
    دوست دارم سیستمی باشه که اگه روزی طرف ماشینشو عوض کرد رو ماشینش نره!
    نقل قول نوشته اصلی توسط deremel400
    2-استفاده از کمپرسورهای 220 این یخچال های شرکتی کوچک که فکر کنم توانش درحد یک شیشم تا یک هشتم اسب باشه ویک اینوتور 1000واتی که موقع پیک هم مشکل نداشته باشه (به نظرم معقول ترین راه باشه)
    راه حل عملی هست
    ولی میگم بذاریمش برای گزینه آخر
    نقل قول نوشته اصلی توسط deremel400
    3-خریدن یک عدد کمپرسور کوچک سوخته(از نمکی)و تعویض موتور آن با یک موتور 12 ولتی که من خودم این کار را انجام نمی دهم و اگر قرار به این کار باشه مورد 1و2 بهتره
    فکر نمیکنم جواب بده!
    نقل قول نوشته اصلی توسط deremel400
    البته آقا مسعود من حدود 8سال پیش یدونه از این یخچالهای کمپرسور دار را 12ولتیدیدم و قصد خرید داشتم(حدود 400تومن بود) اما اصلی ترین چیزی که منو منصرف کرد اندازه خیلی بزرگش بود .منظور اینکه قبل دست به عمل شدن حتما این مطلب هم در نظر داشته باشید ......
    کاش میخریدین؛ الان ازتون برمیداشتمش! :biggrin:

    نقل قول نوشته اصلی توسط deremel400
    برای مطالعه بیشتر هم در مورد یخچال بهترین کتاب .کتاب تاسیسات برودتی فنی حرفه ای که از اینترنت هم قابل دانلوده

    خیلی عالی پس یک متخصص هم داریم .

    کمپرسور ماشین توان زیادی لازم داره خودش هم بزرگه(اندازه دینام ماشین)قیمتش هم بالاست .خلاصه اینکه قیمش از یدونه کمپرسور 12 که از خارج سفارش بدهید گرون تر میشه و با اندازه حداقل 2برابر و از طرفی فکر نکنم برق ماشین کشش را داشته باشه .

    کلا استفاده از کولر ماشین خیلی می تونه ایده جالبی باشه اما که نفر نیاز داره که هم مایه داشته باشه هم ریسک پذیر و هم اینکه فنی و کاربلد باشه .

    به عنوان اولین سوال رادیاتورهایی که در صنعت سردخانه و تبرد استفاده میشه (اپراتور)باید جنس خاصی داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی حتما باید لوله مسی باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ب نظر میاد توان خروجی کمپرسور ماشین از کمپرسور 12 ولتی باید خیلی بالاتر باشه




    نمیشه یه کمپرسور اضافه بر قبلی رو ماشین سوار کرد که نیروش رو از موتور بگیره؟
    Hidden Content - Hidden Content - Hidden Content

    Hidden Content

    از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.
  6. #26
    2009/12/26
    1,732
    277

    پاسخ : کمپرسور يخچال (12ولت DC)

    منم با نظر شما موافقم بهترين کار همينه .اينورتورهاي سويچينگ هم بالاي85درصد بازده داره و يک 1000واتش حدود 60تا80قيمت داره .اندازه يک چهارم قوطي کفش هم هست .از يخچال داشجويي کوچکتر هم هست .اين آب سرد کن هايي که زيرشون يک يخچال کوچيک داره.
    ما اگه يدونه موتور 220 125واتي بخريم با يازده اينورتور 80 درصد150وات برق ميکشه که اين عاليه و مصرف قابل قبولي است.موتور و اينورتور هم رو هم زير 200ميشه
    اگه اينورتور و موتور با هم اينقدر توان مصرف کنه! ميشه يه دونه از اين يخچالهاي (لازم نيست کوچک باشه چون بايد باز و دوباره در يک سيستم ديگه به صورت کوچکتر دو باره سرهم بشه)دست دوم خريد و بازش کردو دوباره در يک محفظه کوچکتر بهينه اش کرد! حجمش 60 درصد کمتر خواهد شد!و مسلما مصرفش هم کمتر!
    به نظر خود من اين راه از دستکاري ماشين هم بهتره! و هزينش هم احتمالا همون اينورتر+يخچال دست دوم+يک کلمن متوسط! قسمت موتور و اينورتور و ... در صندوق عقب قرار ميگيره و لوله هاي سرماساز با عايق بندي حرارتي ميرسه به داخل ماشين و کلمن!
  7. #27
    2010/02/19
    2,371
    133

    پاسخ : کمپرسور يخچال (12ولت DC)

    نقل قول نوشته اصلی توسط voyager2020
    :redface:
    لزوما نه! شما وقتي که جنس مبدل تون تغيير ميکنه ميتونيد با تغيير پارامتر هاي ديگه اون افت و خيز رو جبران کنيد! ولي شرايط بحراني داره! معمولا هم از لوله هاي مسي با پره هاي الومينيومي هست(اواپراتور)-در کل شرايط زيادي داره ولي مس عاليه چون هم مقاومه در مقابل فشار هم ضريب هدايت گرمايي بالاتري داره و انعطاف پذيره و...
    در کل طراحيه! و شما بايد با توجه به امکانات و قيمت و حجم و اندازه سرخانه يا ... بهترين شرايط رو انتخاب کنيد(اقتصادي ترين) مثلا همون کمپرسور ماشين وقتي اونقدر در مياد مسلما راه عاقلانه اي نيست!
    والا به نظر خود منم بهترين و عملي ترين راه همون استفاده از کول ماشينه! مشکلي هم پيش نمياره دست کاريش! مصرف يخچال هم خيلي کمتر از خود کولره! فقط بايد يکي بررسي کنه ببينه ميتونه از اواپراتور(سرماساز) دو تا لوله مسي جوش بده و دو تا شير بذاره و بياره داخل ماشين! البته بايد عاق بندي بشه لوله ها!
    کار نشد نداره
    حیف که ماشین ندارم :cry:

    نقل قول نوشته اصلی توسط voyager2020
    اگه اينورتور و موتور با هم اينقدر توان مصرف کنه! ميشه يه دونه از اين يخچالهاي (لازم نيست کوچک باشه چون بايد باز و دوباره در يک سيستم ديگه به صورت کوچکتر دو باره سرهم بشه)دست دوم خريد و بازش کردو دوباره در يک محفظه کوچکتر بهينه اش کرد! حجمش 60 درصد کمتر خواهد شد!و مسلما مصرفش هم کمتر!
    ولی ب نظر من حجم موتور یه یخچال خونگی برای ماشین یکم بزرگه
    نیست؟
    Hidden Content - Hidden Content - Hidden Content

    Hidden Content

    از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.
  8. #28
    2009/12/26
    1,732
    277

    پاسخ : کمپرسور يخچال (12ولت DC)

    ولي ب نظر من حجم موتور يه يخچال خونگي براي ماشين يکم بزرگه
    نيست؟
    والا يخچال ما سايد باي سايد نيست از اين تکي هاست و خيلي موتورش با اون يخچال هاي کوچک فرقي نميکنه! ولي اين رو هم در نظر بگيريد که سريعتر خنک شده و زمان کمتري موتور روشن خواهد بود! درکل دوستان اگه بتونيد با اينورتور راش بندازيد خريد يک يخچال دست دوم معمولي(چون يخچال کوچک ممکنه گرونتر باشه يا گير نياد دست دوم) و دوباره ساختنش در حجم کوچکتر يهترين راهه و خيلي هم سخت نيست! يعني از همه راههاي قبلي بهتره

    يک مورد بي ربط دوستان نقل قول ها رو خلاصه کنيد و اخرش ... بذاريد و موقع نوشتن متن اينتر نزنيد تا خط کامل پر بشه تا صفحه طولاني نشه
  9. #29
    2008/12/29
    2,015
    718

    پاسخ : کمپرسور يخچال (12ولت DC)

    نقل قول نوشته اصلی توسط voyager2020

    والا به نظر خود منم بهترين و عملي ترين راه همون استفاده از کول ماشينه! مشکلي هم پيش نمياره دست کاريش! مصرف يخچال هم خيلي کمتر از خود کولره! فقط بايد يکي بررسي کنه ببينه ميتونه از اواپراتور(سرماساز) دو تا لوله مسي جوش بده و دو تا شير بذاره و بياره داخل ماشين! البته بايد عاق بندي بشه لوله ها!
    نمی دونم دقت کردید یا نه لوله های کولر ماشین آلومینیومه و از همه جالبت یک سری جا ها میشه شلنگ پلاستیک و نخ و حتما نباید از اپراتور لوله گرفت میشه از قبلش داخل خود کاپوت لوله کشید .اما کلا این که یخچال همیشه تو ماشین ثابت میشه ...............از عیب هاشه

    البته من در مورد محاسبات کمپرسور اطلاعی ندارم اما فکر کنم هر کمپرسوری محدودیت طول لوله داره(مثل کولر اسپلیت)

    نمیشه یه کمپرسور اضافه بر قبلی رو ماشین سوار کرد که نیروش رو از موتور بگیره؟
    این دیگه از همه روشها مشکل تر و هزینه بردار تره و لزومی هم نداره وقتی میشه از خود کولر استفاده کرد .هر وقت هم خواستید ماشینو بفروشید فوقش اینه که لوله ها را باز می کنید و سیستم را دوبار گاز می کنید
    کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
    ولتر
  10. #30
    2009/12/26
    1,732
    277

    پاسخ : کمپرسور يخچال (12ولت DC)

    نمي دونم دقت کرديد يا نه لوله هاي کولر ماشين آلومينيومه ...
    درسته!کولر ماشين ظرفيت بالايي نداره و با همين لوله الومينيومي ميشه کارش رو راه انداخت ولي بازدهش کمتر از لوله مسي هست يعني اگه مسي بود ميشد کوچکتر ساختش! ولي گرانتر ميشد و البته اينو هم در نظر بگيرين که الومينيوم 3 برابر سبک تر از مس هست! يعني اگه اون رادياتور از مس بود الان سه برابر سنگينتر بود با همان حجمو اندازه! والا من بررسي نکردم کولر ماشين رو! حتما امکانش هست بالاخره بايد ديد راحت ترين راه از کجا ميشه انشعاب ايجاد کرد!دقيقا کمپرسور ها با توانشون محدوديت طول دارن چون در فاصله طولاني تر توان بيشتري براي کمپرس ميخواد!
صفحه 3 از 14 نخست 12345678910111213 ... آخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 140

موضوعات مشابه

  1. اطلاعاتی در مورد کمپرسور یخچال ها
    توسط roberto در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2016/01/18, 19:48
  2. راه اندازي کمپرسور هواي سه فاز همراه با قطع کن
    توسط Alireza_esmaily در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2015/02/11, 12:07
  3. اطلاعاتی در خصوص کمپرسور
    توسط mapmap در انجمن الكترونيك صنعتی
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2014/11/30, 14:29
  4. کمک فوري در مورد سيمکشي کمپرسور باد
    توسط Mohazalla در انجمن تاسیسات الکتریکی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2011/06/07, 07:51
  5. سوال:مدار کمپرسور بادی
    توسط nazanin66 در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: 2011/01/04, 16:23

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •