نقشه ی اکثر موتورهای الکتریکی به این شکله که تعداد مشخصی دور سیم توی یه خونه زده میشه (اکثرا" بصورت دو کلاف رو هم دیگه)
ولی به چند مورد برخورد کردم که مثلا مقداری از یکی از کلاف ها رو به خونه های سمت راست یا چپ اختصاص میدن
مثلا" یه 10 دور تو یه خونه ای میزنن بعنوان کلاف اول و برای کلاف دوم 5 دور میزنن و به خونه ی بعدی یا قبلی میرن و 5 دور دیگه میزنن
کسی میدونه دلیل این نوع سیم پیچی ها چیه ؟ چه مزیتی دارن ؟
یه مدل دیگه که دیدم این بود که پیشروی سیم پیچی توی خونه های هسته به سمت راست بود ولی توی تیغه های کلکتور به سمت چپ بوده !
این نوع سیم پیچی به چه دلیل میتونه باشه ؟
ولی به چند مورد برخورد کردم که مثلا مقداری از یکی از کلاف ها رو به خونه های سمت راست یا چپ اختصاص میدن
مثلا" یه 10 دور تو یه خونه ای میزنن بعنوان کلاف اول و برای کلاف دوم 5 دور میزنن و به خونه ی بعدی یا قبلی میرن و 5 دور دیگه میزنن
کسی میدونه دلیل این نوع سیم پیچی ها چیه ؟ چه مزیتی دارن ؟
یه مدل دیگه که دیدم این بود که پیشروی سیم پیچی توی خونه های هسته به سمت راست بود ولی توی تیغه های کلکتور به سمت چپ بوده !
این نوع سیم پیچی به چه دلیل میتونه باشه ؟
دیدگاه