ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 11
  1. #1
    2012/06/24
    18
    0

    کسي ميتونه در مورد نقشه هاي اين نوع موتورهاي الکتريکي منو راهنمايي کنه ؟

    نقشه ي اکثر موتورهاي الکتريکي به اين شکله که تعداد مشخصي دور سيم توي يه خونه زده ميشه (اکثرا" بصورت دو کلاف رو هم ديگه)

    ولي به چند مورد برخورد کردم که مثلا مقداري از يکي از کلاف ها رو به خونه هاي سمت راست يا چپ اختصاص ميدن

    مثلا" يه 10 دور تو يه خونه اي ميزنن بعنوان کلاف اول و براي کلاف دوم 5 دور ميزنن و به خونه ي بعدي يا قبلي ميرن و 5 دور ديگه ميزنن

    کسي ميدونه دليل اين نوع سيم پيچي ها چيه ؟ چه مزيتي دارن ؟

    يه مدل ديگه که ديدم اين بود که پيشروي سيم پيچي توي خونه هاي هسته به سمت راست بود ولي توي تيغه هاي کلکتور به سمت چپ بوده !

    اين نوع سيم پيچي به چه دليل ميتونه باشه ؟
  2. #2
    2012/06/24
    18
    0

    پاسخ : سيم پچي متفاوت يک پارميچر !

    يعني کسي با همچين موردي برخورد نکرده !
  3. #3
    2012/06/24
    18
    0

    پاسخ : کسي ميتونه در مورد نقشه هاي اين نوع موتورهاي الکتريکي منو راهنمايي کنه ؟

    ممنون ميشم دوستان کتابي ، مقاله اي ، مرجعي ، چيزي پيشنهاد کنن يا راهنمايي بکنن
  4. #4
    2012/08/11
    64
    0

    پاسخ : کسي ميتونه در مورد نقشه هاي اين نوع موتورهاي الکتريکي منو راهنمايي کنه ؟

    موتور چی هست ؟
    هیچی نشد نداره
  5. #5
    2012/06/24
    18
    0

    پاسخ : کسي ميتونه در مورد نقشه هاي اين نوع موتورهاي الکتريکي منو راهنمايي کنه ؟

    بتن کن - سنگ جت - دريل
  6. #6
    2006/03/24
    ECA
    2,422
    234

    پاسخ : کسي ميتونه در مورد نقشه هاي اين نوع موتورهاي الکتريکي منو راهنمايي کنه ؟

    اگر درست فهمیده باشم، شما نوعی از موتورهارو میگین که اندازه شیارهاش متفاوت هستند
    این برمیگرده به طراحی موتور و انواع روش های حذف هارمونیک ها و در آخر گرفتن بیشترین توان از موتور
    یعنی فقط و فقط برای افزایش راندمان اینجوری طراحی می کنند

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


  7. #7
    2012/06/24
    18
    0

    پاسخ : کسي ميتونه در مورد نقشه هاي اين نوع موتورهاي الکتريکي منو راهنمايي کنه ؟

    نه اتفاقا" اندازه ي شيارها متفاوت نيست

    ولي يه کلاف رو توي يه خونه نميزنه ، مثلا" اگه کلاف 20 دوره 15 دورش رو ميزنه توي همين خونه بدون اينکه به جايي وصلش کنه 5 دور باقيمانده رو توي خونه ي بعديش ميزنه و بعد سر سيم رو به کلکتور وصل ميکنه
  8. #8
    2013/01/14
    421
    37

    پاسخ : کسي ميتونه در مورد نقشه هاي اين نوع موتورهاي الکتريکي منو راهنمايي کنه ؟

    اگه ازش عکس ميزاشتين خوب ميشد.بايد ديد کلاف ها تو در تو هستن يا نه کلافهاي گروه بعدي کجاها ميفته.يا کمبود جا باعث اين کار نشده؟.و.......
  9. #9
    2013/02/26
    12
    0

    پاسخ : کسي ميتونه در مورد نقشه هاي اين نوع موتورهاي الکتريکي منو راهنمايي کنه ؟

    با سلام پس چرا نقشه موتور مورد نظرت رو قرار ندادی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  10. #10
    2013/02/26
    12
    0

    پاسخ : کسي ميتونه در مورد نقشه هاي اين نوع موتورهاي الکتريکي منو راهنمايي کنه ؟

    در پاسخ این نوع سیم پیچی ها معمولا باید برای افزایش راندمان خروجی موتور و کاهش تلفات باشد منظورم حذف هارمونیک های 3 ؛5؛7 در موتور است . اصلا میدونی هارمونیک چیه ؟
    هامونیک ها به یک سری فرکانس های مضر گفته میشود که بیشتر هم توسط همین موتور ها و در کل سیستم هایی که دارای بوبین اند تولید میشود و در جریان متناوب موجب تغیر شکل موج سینوسی چه در حالت افزایش دامنه ولتاژ و چه در جهت کاهش دامنه ولتاژ سینوسی که اگر این هارمونیک ها موجب اتفاق فوق برای شبکه برق به موتور القایی شود باعث گیجی ای در ولتاژ مورد نظر درج شده در پلاک میگردد و این توان موتور را کاهش میدهد .
    این هارمونیک ها در شاخه شبکه های انتقال بحث مهمی میباشد و در آنجا مهندسین با فهمیدن غیر استاندارد بودن این هارمونیک از حد استاندارد خود میان از فیلتر های حذف هارمونیک استفاده میکنند که از تعدادی سلف و خازن تهیه شده استفاده میکنند مثلا جایی که ولتاژ کم شده خازن در فیلتر عمل کرده و شکل سینوسی را درست و دامنه آن را افزایش میدهد و در جایی که ولتاژ زاد شده سلف انرژی ان را میگیرد و هارمونیک را در موتور و یا شبکه های انتقال استاندارد میکنند . البته این چکیده ای از بحث هارمونیک ها بود و من در این حد میدانم امیدوارم پاسخ خوبی بوده باشد .
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 11

موضوعات مشابه

  1. حداقل مقاومت عايقي قابل قبول براي موتورهاي الکتريکي
    توسط شهاب9868 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2016/04/29, 07:29
  2. كسي ميتونه درمورد نرم افزارtsuprem-4 منو راهنمايي كنه ؟
    توسط chista-60 در انجمن آموزش نرم افزارهاي آناليز و شبيه ساز
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2015/11/30, 13:51
  3. نمونه نقشه تاسيسات الکتريکي نظام مهندسي
    توسط masuod619 در انجمن تاسيسات الكتريكي
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2014/12/25, 14:46
  4. پاسخ: 20
    آخرين نوشته: 2013/09/24, 02:30
  5. نقشه تاسيسات الکتريکي
    توسط elm_8688 در انجمن تاسيسات الكتريكي
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2013/06/01, 11:42

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •