ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 21
  1. #1
    2011/05/01
    566
    3

    تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

    سلام و عرض احترام.
    دوستان بنده در کاری نیاز هست که تغذیه ی مدارم از باتری ماشین باشه و از اونجایی که این منبع تحت شرایط مختلف نوساناتی رو داره و گاها ولتاژ اون تا 20 ولت هم بالا میره و حساسیت کار بنده هم بالاست و احتیاج هست که نوسانات ولتاژ و جریان از جانب منبع تغذیمون نداشته باشیم، برای همبن از دوستان با سوادم تمنا دارم که بنده رو یاری بفرمایند که چی کار میتونم بکنم، که این کم و زیاد شدن ولتاژ و جریان رو مدارم تاثیر نگذاره...
    از لطفتون یک دنیا سپاسگذارم :nerd:
    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!
  2. #2
    2008/07/16
    تهران
    677
    6

    پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

    خیلی راحته یه رگولاتور بعد از ورودی باتری بزار و مدارتو از اون تغذیه کن.
  3. #3
    2012/03/06
    1,628
    29

    پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

    بهتره یک سلف هم قبل از رگولاتر بزاری تا زیاد داغ نکنه رگولاتور.

    فقط سلفت رو کم اندازه انتخاب کن که باعث تلفات نشه.
    زکات علم نشر آن است
    بیشتر با من اشنا بشین :
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
    ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0
  4. #4
    2011/05/01
    566
    3

    پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی کربلایی
    خیلی راحته یه رگولاتور بعد از ورودی باتری بزار و مدارتو از اون تغذیه کن.
    متشکرم دوست من.
    اما یه مقدار قضیه فراتر از این حرفاست، جناب شاهرخ از دوستان انجمن، پیشنهاد میدادن که از آیسی رگولاتور سوئیچینگ mc34063 که تو مشخصاتش نوشته یه step-up/down DC-DC converter هست، استفاده کنم...
    اما نمیدونم به چه نحو؟!
    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!
  5. #5
    2008/09/29
    6,000
    440

    پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

    چه جریان و چه ولتاژی نیاز داری؟
  6. #6
    2011/05/01
    566
    3

    پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

    نقل قول نوشته اصلی توسط arvinfx
    چه جریان و چه ولتاژی نیاز داری؟
    سلام دوست من.
    بسیار متشکرم از حضورتون.
    بنده تو کارم 7 تا موتور dc باید مستقیما با باتری راه اندازی بشن که ولتاژ 12 ولت میخوان و هر کدوم از اونها در حالت عادی و no load جریانشون 130 میلی آمپره، در حالت STALL جریانه 1.8 میلی آمپر داره
    من با آمپر متر تست هم کردم، در حالت عادی جریانم دور و بر 128.5 میلی آمپره و وقتی شافت رو نگه میدارم max مقداری که داره 196.8 میلی آمپر هست، البته در حالتی که مستقیما موتورو دادم به 12 ولت آداپتور و روشنش کردم...

    و الان سوالم اینه که برای درایو 7 تا موتور باید باید به چه نحو عمل کنم که نوسانات ولتاژ و جریان باتری رو کارم تاثیر نگذاره؟


    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!
  7. #7
    2008/09/29
    6,000
    440

    پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

    نقل قول نوشته اصلی توسط pama
    سلام دوست من.
    بسیار متشکرم از حضورتون.
    بنده تو کارم 7 تا موتور dc باید مستقیما با باتری راه اندازی بشن که ولتاژ 12 ولت میخوان و هر کدوم از اونها در حالت عادی و no load جریانشون 130 میلی آمپره، در حالت STALL جریانه 1.8 میلی آمپر داره
    من با آمپر متر تست هم کردم، در حالت عادی جریانم دور و بر 128.5 میلی آمپره و وقتی شافت رو نگه میدارم max مقداری که داره 196.8 میلی آمپر هست، البته در حالتی که مستقیما موتورو دادم به 12 ولت آداپتور و روشنش کردم...

    و الان سوالم اینه که برای درایو 7 تا موتور باید باید به چه نحو عمل کنم که نوسانات ولتاژ و جریان باتری رو کارم تاثیر نگذاره؟
    این که میگید شفت رو با دست نگه داشتم یه خرده غیر علمیه! مگه میخای موتور رو روی یه همچین باری بزاری؟!!! در حالت عادی رو در نظر بگیریم بهتره البته باید ببینی پیک چریان چقدره که این با اسکپ مشخص میشه و اگه نداری بهدتره یه درصدی بالا تر بگیریم. یعنی 150ma برای هر موتور. چطوریه؟

    حالا 150 * 7 = میشه حدود 1 آمپر که اگر دقت کار براتون مهمه باید از همون mc34063 استفاده کنید که بهترین انتخابه ولی پیچیدگی هایی که داره ممکنه شما رو 1 ماه معطل کنه و این بستگی به میزان تجربه شما در سویچینگ داره که خودمم هنوز توش لنگم.!

    این قسمت رو خوب بخون:
    اگر حدف یادگیریه همین ای سی رو تهیه کنید و از روی دیتا شیت شروع کنید به کار. ولی من به شدت بهتون توصیه میکنم راه دیگه ای رو انتخاب کنید. حتی اگر این موتورها موقع روشن بودن ماشین قراره استفاده بشه بهتره از یه L7812 استفاده بشه! و یه انتخاب مطمعن تر اینه که ولتاژ تغذیه موتور ها رو که فکر نکنم با این جریان خیلی نیاز به ولتاژ نامی داشته باشه به 10 ولت کاهش بدید.
  8. #8
    2011/05/01
    566
    3

    پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

    بسیار سپاسگذارم دوست من.

    نقل قول نوشته اصلی توسط arvinfx
    این که میگید شفت رو با دست نگه داشتم یه خرده غیر علمیه! مگه میخای موتور رو روی یه همچین باری بزاری؟!!! در حالت عادی رو در نظر بگیریم بهتره البته باید ببینی پیک چریان چقدره که این با اسکپ مشخص میشه و اگه نداری بهدتره یه درصدی بالا تر بگیریم. یعنی 150ma برای هر موتور. چطوریه؟
    بله شما درست میفرمائید، منتها مساله اینجاست که ما تو کارمون نیاز هست که تعدادی از این موتورها با برخورد به مانع ما جریانش رو بدونیم و سر اون جریان موتورها رو بهشون فرمان استپ بدیم، منظورم اینه که بار زیادی در حالت عادی رو موتور نمیاد اما تو یه لحظه که به مانع برخورد میکنه، جریانش زیاد میشه، من هم مثلا! برای شبیه سازی اون حالتی که موتور به مانع میخوره، شافتش رو با دست گرفتم تا بتونم با LM324 لحظه ی high شدن جریان رو تشخیص بدم تا در نتیجه ی اون بتونم موتور رو سر اون جریان نگه دارم...

    یه آیسی هم دو روز پیش تو جمهوری گرفتم که یه آیسی smd و 8پین هست به اسم ACS712ELC که باهاش میشه تا 5 آمپر، جریان موتور رو خوند، منتها نمیدونم چه جوری؟!
    چون باهاش کار نکردم تا به حال! که البته فکر هم نمیکنم لازم باشه که برای این تیکه از کار جریان رو دقیقا بخونم، و میشه به قول شما یه درصدی بالاتر در نظر گرفت، اما برای ایستادن موتور سر جریان ماکزیمم یا همون لحظه ی برخورد به مانع رو نمیدونم، بهتره از این آیسی استفاده کنم یا همون پ امپ کفایت میکنه؟!
    حالا بگذریم...

    نقل قول نوشته اصلی توسط arvinfx
    حالا 150 * 7 = میشه حدود 1 آمپر که اگر دقت کار براتون مهمه باید از همون mc34063 استفاده کنید که بهترین انتخابه ولی پیچیدگی هایی که داره ممکنه شما رو 1 ماه معطل کنه و این بستگی به میزان تجربه شما در سویچینگ داره که خودمم هنوز توش لنگم.!
    خوب پس با این حساب، من نه وقتش رو دارم و نه اصلا سواد و تجربه ای در این زمینه...
    ولی خوب دقت کار هم برام خیلی مهم هست...


    نقل قول نوشته اصلی توسط arvinfx
    این قسمت رو خوب بخون:
    اگر حدف یادگیریه همین ای سی رو تهیه کنید و از روی دیتا شیت شروع کنید به کار. ولی من به شدت بهتون توصیه میکنم راه دیگه ای رو انتخاب کنید. حتی اگر این موتورها موقع روشن بودن ماشین قراره استفاده بشه بهتره از یه L7812 استفاده بشه! و یه انتخاب مطمعن تر اینه که ولتاژ تغذیه موتور ها رو که فکر نکنم با این جریان خیلی نیاز به ولتاژ نامی داشته باشه به 10 ولت کاهش بدید.
    راستش این موتورها در شرایط مختلف ماشین ممکنه مورد استفاده قرار بگیرند، حتی تو لحظه ی استارت زدن و تو شرایط مختلفی که ولتاژ و جریان باتری خیلی نوسان داره، از طرفی هم عرض کردم جناب arvinfx،هم خیلی حساسیت کارم بالاست و هم اینکه متاسفانه اصلا از سوئیچینگ هیچی نمیدونم!
    از سمت دیگه هم میخوام کار با ضریب اطمینان بالایی انجام بشه! هم اینکه زمان ندارم! هم اینکه سواد سوئیچینگ رو هم ندارم!
    با این اوصاف بنده و پیشنهادی که شما دادید، حسابی وسوسه شدم به استفاده از L7812 !
    میشه لطف کنید و بفرمائید به L7812 تا چه حد میتونم اطمینان کنم، که این نوسانات رو موتورم تاثیری نمیگذارن؟
    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!
  9. #9
    2008/09/29
    6,000
    440

    پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

    نقل قول نوشته اصلی توسط pama


    راستش این موتورها در شرایط مختلف ماشین ممکنه مورد استفاده قرار بگیرند، حتی تو لحظه ی استارت زدن و تو شرایط مختلفی که ولتاژ و جریان باتری خیلی نوسان داره، از طرفی هم عرض کردم جناب arvinfx،هم خیلی حساسیت کارم بالاست و هم اینکه متاسفانه اصلا از سوئیچینگ هیچی نمیدونم!
    از سمت دیگه هم میخوام کار با ضریب اطمینان بالایی انجام بشه! هم اینکه زمان ندارم! هم اینکه سواد سوئیچینگ رو هم ندارم!
    با این اوصاف بنده و پیشنهادی که شما دادید، حسابی وسوسه شدم به استفاده از L7812 !
    میشه لطف کنید و بفرمائید به L7812 تا چه حد میتونم اطمینان کنم، که این نوسانات رو موتورم تاثیری نمیگذارن؟
    داری چیکار میکنی با این موتورها؟

    متعسفانه موقع استارت زدن استارت حدود 100 آمپر استفاده میکنه و ولتاژ باطری در برخی مواقع ممکنه تا زیر 9 ولت هم بیاد البته میشه با افزایس خازن در مدار شما این مورد رو جبران کرد ولی این مسائل توی ماشین خاموش همیشه هست. L7812 اگر با خازن های درست و مقدار بالا در خروجی و ورودی ساپرت بشه مشکل ریپل نداری و فقط اون اختلاف ولتاژی که لازم داره برای ساختن 12 ولت مسئله سازه و من هم گفتم پایه محاسبات رو اگر میتونی روی 10 ولت انجام بده که خیالت راحت راحت باشه ( چون نمیدونم با موتور ها داری چیکار میکنی نمیدونم چطوری راهنماییت کنم) ولی اگر بار زیادی روی موتور ها نیست و با 10 ولت هم میتونه کاری که میخای بکنی رو انجام بدی بنظرم بهترین طرح همینه.


  10. #10
    2011/05/01
    566
    3

    پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

    نقل قول نوشته اصلی توسط arvinfx
    داری چیکار میکنی با این موتورها؟

    متعسفانه موقع استارت زدن استارت حدود 100 آمپر استفاده میکنه و ولتاژ باطری در برخی مواقع ممکنه تا زیر 9 ولت هم بیاد البته میشه با افزایس خازن در مدار شما این مورد رو جبران کرد ولی این مسائل توی ماشین خاموش همیشه هست. L7812 اگر با خازن های درست و مقدار بالا در خروجی و ورودی ساپرت بشه مشکل ریپل نداری و فقط اون اختلاف ولتاژی که لازم داره برای ساختن 12 ولت مسئله سازه و من هم گفتم پایه محاسبات رو اگر میتونی روی 10 ولت انجام بده که خیالت راحت راحت باشه ( چون نمیدونم با موتور ها داری چیکار میکنی نمیدونم چطوری راهنماییت کنم) ولی اگر بار زیادی روی موتور ها نیست و با 10 ولت هم میتونه کاری که میخای بکنی رو انجام بدی بنظرم بهترین طرح همینه.
    این موتورها با کمک چرخ دنده هایی که روشون هست نهایتا باید یک بازویی رو جابجا کنند، (البته نه همشون، چون تعدادیشون مستقیما یک باری روشون هست، که خوب البته بار قابل تحمل موتور هست و سعی شده متناسب با اون بار موتور با گشتاور و rpm مناسب انتخاب بشه)

    که البته این جابجایی همواره تو روشن بودن ماشین هست و الان هم مطمئن شدم که ما حتّی با لحظه ی استارت هم کاری ندارم، و موتورهای ما بعد از استارت زدن و فقط در حین روشن بودن ماشین (چه حرکت چه سکون ماشین) در حال کار هستند....

    تفاوتی که بیس 10 ولت با 12 ولت برامون میسازه، فقط رو سرعت موتورمون هست، وگرنه اگر از نوع بار کوپل شده به موتور بخوایم بگیم، عرض کردم این بار به نوعی هست که مطمئنا در حد توان موتور هست، و باعث نمیشه موتورها جریان زیادی بخوان بکشن، ما همه ی داستانمون سر سرعت موتور هست که تو ولتاژ 12 ولت و 10 ولت با هم تفاوت اساسی ای دارند یا خیر؟! که گمون نمیکنم این چنین باشه!


    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!
صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 21

موضوعات مشابه

  1. گرفتن خروجی 2 آمپر از باتری ماشین
    توسط m1368a1 در انجمن منابع تغذيه
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2015/06/13, 22:42
  2. صدا نداشتن دو خروجی آمپ و داغ کردن آی سی آمپ
    توسط O X Y G E N در انجمن مدارات صوتي
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2013/07/13, 21:50
  3. تنظیم فرکانس میکرو ( نوسان ساز داخلی)
    توسط ele_sav در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2012/07/24, 17:02
  4. کابل باتری به باتری ماشین
    توسط seyedmohsenho در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2011/02/23, 15:24
  5. تنظیم فیوز بیت نوسان ساز
    توسط heidarali در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 18
    آخرين نوشته: 2008/05/06, 21:55

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •