اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

    سلام بچه ها
    من یه ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری دارم ، که مصرف ککنده 300 آمپر دی سی میکشه ، حالا من اینو میخوام قطعش کنم ، به نظرتون چطوری این کار رو انجام بدم؟ که افت ولتاژ نداشته باشم ؟ چون با igbt و ماسفت و اینجور چیزا حداقل 2-3 ولت افت ولتاژ داریم! کسی هست راهنمایی کنه؟
    یه چیز ارزون میخوام با قابلیت اطمینان بالا و راه اندازی ساده

    #2
    پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

    با چنین جریانی افت ولتاژ اجنتاب ناپذیره ولی از انجایی که ولتاژ پایینه میتونی از ماسفت هایی با rdson پایین استفاده کنی که فکر میکنم بتونی 3 و 7 میلی اهمش را پیدا کنید.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

      به نظرتون اگه 10 تا رله 30 آمپری رو با هم موازی ببندم نمیشه؟
      کاری که دارم انجام میدم اینه که با میکرو کنترلر جریان عبوری از سیم رو میخونم ، و اگه جریان از حد مجاز بیشتر شد ، رله ها مدار رو قطع کنن ، دقیقا یک فیوز اکترونیکی با خطای خیلی کم هست ! همه چیزش امادس ، فقط نمیدونم این جریان رو چجوری قطع کنم!
      این ماسفتی که گفتین چجوریه؟ دیتا شیتی چیزی ازش ندارین؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

        اگه اینجا برات سرعت خیلی مهم نیست اصلا به نیمه هادی ها فکر نکن . تلفات نیمه هادی توی این جریان به شدت زیاده . به نظر من از کنتاکتورهایی که مخصوص خودروهای الکتریکی هست استفاده کن هم 400 و هم 600 آمپرش با تحریک 12 ولت موجوده .

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

          این خوبه! کجا میشه اینارو پیدا کرد؟ من کل لاله زار و پاساژ امجد جمهوری رو زیر پا گذاشتم نبود

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

            نوشته اصلی توسط x_force
            این خوبه! کجا میشه اینارو پیدا کرد؟ من کل لاله زار و پاساژ امجد جمهوری رو زیر پا گذاشتم نبود
            توی قرن ارتباطات چرا اینقدر به خودت زحمت میدی
            یه سرچ کوچیک
            http://www.iran-module.ir/index.php/cPath/126/pname/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C
            من اینو در عرض کمتر از یک دقیقه پیدا کردم . شما یکم بیشتر وقت بذار بیشتر پیدا میکنی

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

              باسلام.
              برای این کاربردها ماسفتهای خوبی ساخته شده. مثل ixun350n10.البته به نوع بار مصرفی هم باید توجه داشت.
              بار اندوکتانسی یا خازنی یا مقاومتی

              http://media.digikey.com/pdf/Data%20Sheets/IXYS%20PDFs/IXUN350N10.pdf
              موفق باشید.
              من دریافته ام که ایده های بزرگ هنگامی به ذهن راه می یابند که اراده کنیم چنین ایده هایی را داشته باشیم. "چارلز چاپلین "

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

                اگه کنتاکتور تحریک 12 که دوستمون معرفی کردند پیدا کردی که هیچ
                وگرنه از رله های موازی استفاده نکن که 100 درصد تو همون دفعه اول تیغه ها به هم جوش میخوره

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

                  نوشته اصلی توسط x_force
                  سلام بچه ها
                  من یه ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری دارم ، که مصرف ککنده 300 آمپر دی سی میکشه ، حالا من اینو میخوام قطعش کنم ، به نظرتون چطوری این کار رو انجام بدم؟ که افت ولتاژ نداشته باشم ؟ چون با igbt و ماسفت و اینجور چیزا حداقل 2-3 ولت افت ولتاژ داریم! کسی هست راهنمایی کنه؟
                  یه چیز ارزون میخوام با قابلیت اطمینان بالا و راه اندازی ساده
                  :arrow: :arrow: :arrow:
                  نوشته اصلی توسط علی علی پور ریکنده
                  اگه کنتاکتور تحریک 12 که دوستمون معرفی کردند پیدا کردی که هیچ
                  وگرنه از رله های موازی استفاده نکن که 100 درصد تو همون دفعه اول تیغه ها به هم جوش میخوره
                  بله درسته رله هم 100% قابلیت تحمل همچین جریانی رو نداره

                  اما....

                  چون خودم کارگاه ماشین و مدار فرمان گذروندم یه چیزایی سرم میشه
                  و یه راه حلی داریم....
                  بگم؟؟؟

                  باشه میگم...

                  کنتاکتور اصلی خودروهای هیبرید (600 آمپر)

                  در همه خودروهای هیبرید یک کنتاکتور اصلی جهت برقراری جریان بالا بین موتور و کنترولر استفاده میشود. از آنجا که جریان عبوری از این کنتاکتور بسیار بالا است و به چند صد آمپر خواهد رسید لازم است این کنتاکتور از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار باشد.

                  این کنتاکتور بگونه ای طراحی شده تا بتونه ماکزیمم جریان 600 آمپر را تا حداقل 100000 سیکل قطع و وصل، سویچ کنه.

                  ولتاژ درایو این کنتاکتور 12 ولت است که با ولتاژ سلولهای باتری در خودروهای هیبرید هم سازگار است. این کنتاکتورها علاوه بر خودروهای الکتریکی در دیگر پروژه های جریان بالا هم کاربرد دارند.

                  البته کنتاکتور 400 آمپریش هم هست .

                  مشخصات این نوع کناکتور:

                  ماکزیمم جریان کویل کنتاکتور: 1.5 آمپر
                  مقاومت ایزولاسیون بین کنتاکتها: 100 مگا اهم
                  توان دی الکتریک بین کنتاکتها: 2000VAC
                  توان دی الکتریک بین کویل و کنتاکتها: 1500VAC
                  دمای کاری: 40- تا 85+ درجه سانتیگراد
                  رطوبت نسبی مجاز: 98 درصد
                  شتاب اتصال کنتاکتها: 4g


                  این هم تصاویری ازش تا بیشتر باهش آشنا بشی:





                  امیدوارم با این دیگه مشگلت بشه
                  موفق باشید.....
                  هنگامي که چيزي مينويسي، کاري نکن تنها کسي که از مغزش استفاده کرده باشد ،مدادت باشد .

                  \|/_\/_

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

                    آقا مهران اگه دو پست قبلی بنده در بالا رو می خوندی متوجه می شدی که من به دوستمون همین رو پیشنهاد دادم و در پست دوم لینکی رو براش گذاشتم که مشخصات و توضیحاتی که شما ذکر کردید دقیقا برای کنتاکتور 600 آمپر ذکر شده و همچنین مشخصات 400 آمپر هم هست که با کلیک روی هر کدوم میشه دید و همچنین میشه قیمت گرفت اما کار خوبی کردید که اینجا نوشتید تا کسی لازم نباشه به اونجا مراجعه کنه .
                    اما پیشنهاد من بازم همین کنتاکتور هست(البته اگه مشکل سرعت سوئیچ نداشته باشی) چون ماسفتی که دوستمون معرفی کردند اگر چه مقاومت حالت روشنش خیلی خوبه اما باز هم با یه حساب کتاب متوجه میشیم که نزدیک 170 وات تلفات توی بار کامل داریم و این مقدار نسبتا زیادیه

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

                      نوشته اصلی توسط مهران چمنی
                      :arrow: :arrow: :arrow:
                      بله درسته رله هم 100% قابلیت تحمل همچین جریانی رو نداره

                      اما....

                      چون خودم کارگاه ماشین و مدار فرمان گذروندم یه چیزایی سرم میشه
                      و یه راه حلی داریم....
                      بگم؟؟؟

                      باشه میگم...

                      کنتاکتور اصلی خودروهای هیبرید (600 آمپر)

                      در همه خودروهای هیبرید یک کنتاکتور اصلی جهت برقراری جریان بالا بین موتور و کنترولر استفاده میشود. از آنجا که جریان عبوری از این کنتاکتور بسیار بالا است و به چند صد آمپر خواهد رسید لازم است این کنتاکتور از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار باشد.

                      این کنتاکتور بگونه ای طراحی شده تا بتونه ماکزیمم جریان 600 آمپر را تا حداقل 100000 سیکل قطع و وصل، سویچ کنه.

                      ولتاژ درایو این کنتاکتور 12 ولت است که با ولتاژ سلولهای باتری در خودروهای هیبرید هم سازگار است. این کنتاکتورها علاوه بر خودروهای الکتریکی در دیگر پروژه های جریان بالا هم کاربرد دارند.

                      البته کنتاکتور 400 آمپریش هم هست .

                      مشخصات این نوع کناکتور:

                      ماکزیمم جریان کویل کنتاکتور: 1.5 آمپر
                      مقاومت ایزولاسیون بین کنتاکتها: 100 مگا اهم
                      توان دی الکتریک بین کنتاکتها: 2000VAC
                      توان دی الکتریک بین کویل و کنتاکتها: 1500VAC
                      دمای کاری: 40- تا 85+ درجه سانتیگراد
                      رطوبت نسبی مجاز: 98 درصد
                      شتاب اتصال کنتاکتها: 4g
                      قیمت پایه این کنتاکتورها 150 تومنه البته اشغالش.
                      نمیشه این کنتاکتورها را مستقیم درایو کرد خودم بالا 20 مورد از لیفتراک و بالا بر برقی های شرکت که با این نمونه ها هستند رو تعمییر کردم البته به جز ecu دراها که قسمت قدرتش الکترونیکیه و گرنه این کنتاکتورها به هیچ وجه مستقیم جریان بالا 100 امپر را سویچ نمی کنه و برای کاهش تلفات از مقاومت های وات بالایی به شکل فنر استفاده میشه البته الیاژ اغلب از جنس فولاده ولی در حالت فید که این مقاومتها در مدار هستند مثل بخاری گرم می شن ولی در حالت رپید با یه کنتاکتور دیگه اینها رو جامپر میکنند.
                      بهترین حالت راه اندازی همینه که میگم واگرنه نمیشه جریان به این بالایی را به صورت مستقیم سویچ کرد پلاتین رو در لجظه اول می پوکونه !!

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

                        با تشکر از تمام دوستان که دارن برای به نتیجه رسیدن این پست کمک میکنن
                        ما داریم یه فیوز دیجیتال دقیق میسازیم ، که برای حفاظت از آمپیلی فایرهای گرانقیمت اتومبیل استفاده میشه ، قسمت الکترونیکیش ساخته شده ، اما قسمتی که قراره این جریان بالا رو قطع کنه هنوز به نتیجه نرسیده، از طرفی هم باید تا حد ممکن ارزون باشه که استفاده ازش مقرون به صرفه باشه
                        تا اینجا که نتایج جالبی بدست اومده ، امیدوارم که بحث به نتیجه مطلوب برسه
                        باز هم از همتون ممنونم

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

                          در موازی کردن رله ها به دلیل عدم برابری طمانهای قطع و وصل نمی تونی جریان نامی رو روی اونا قرار بدی . بهترین گزینه همان کنتاکتور با جریان بالا است که فقط یکی باشه

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

                            نوشته اصلی توسط x_force
                            با تشکر از تمام دوستان که دارن برای به نتیجه رسیدن این پست کمک میکنن
                            ما داریم یه فیوز دیجیتال دقیق میسازیم ، که برای حفاظت از آمپیلی فایرهای گرانقیمت اتومبیل استفاده میشه ، قسمت الکترونیکیش ساخته شده ، اما قسمتی که قراره این جریان بالا رو قطع کنه هنوز به نتیجه نرسیده، از طرفی هم باید تا حد ممکن ارزون باشه که استفاده ازش مقرون به صرفه باشه
                            تا اینجا که نتایج جالبی بدست اومده ، امیدوارم که بحث به نتیجه مطلوب برسه
                            باز هم از همتون ممنونم
                            ببخشید میشه بپرسم برای چی میخواید برای امپلی فایر خودرو اونم تو ورودی فیوز بزارید؟

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : قطع کردن ولتاژ 12 ولت 300 آمپری باتری (DC

                              از main swicht برق ورودی ماشینهای سنگین مثل volvo fh استفاده کنید.
                              البته اونها 24 ولت هستن یا باید تغیری در اونها بدین تا 12 بشه یا نوع 12 ولتشو
                              پیدا کنید.

                              اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X