اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

    سلام
    کسی میتونه اطلاعاتی از تجهیزات لازم برای ساخت ترمزهای ضد قفل بهم بده؟
    طرز کارش رو میدونم فقط میخوام ببینم فشار روغن و سنسور تشخیص سرعت و... چیا هستن و چطور کار میکنن؟
    پیشاپیش تشکر فراوان
    آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

    116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

    از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

    #2
    پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

    سلام دوست عزیز
    میشه از کارای و چگونگی کار ترمز یه کم توضیح بدید به زبان روان؟
    بعد دوستان میان و جوابتون رو میدن
    مرسی
    **** k i n j ****

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

      نوشته اصلی توسط kinj
      سلام دوست عزیز
      میشه از کارای و چگونگی کار ترمز یه کم توضیح بدید به زبان روان؟
      بعد دوستان میان و جوابتون رو میدن
      مرسی
      اصل کار ترمز بر اساس ایجاد اصطحکاک و تبدیل انرژی به گرماست
      دو نوع اصلی هستند دیسکی و کفشکی
      دیسکی رو که احتمالا دیدین
      ترمز جلو ماشینهایی که تو ایران هستن اکثرا دیسکی هستند و با روغن کنترل میشن
      اینجوریه که یه دیک به چرخ متصل هست و دوتا لنت دو طرفشه وقتی ترمز میگیرین لنتا به دیسک میچسبن و سعی میکنن نگهش دارن
      این وسط مقدار کمی از دیسک و لنت بر اثر سایش از بین میره اما کار اصلی تبدیل انرژی جنبشی چرخ به گرما هست
      مدل کفشکی لنت رو به دیواره میچسبونه و هم با روغن و هم با سیم کنترل میشه
      که دو مدل هستند
      از داخل و از خارج
      مدل داخلی رو تو چرخ عقب ماشینهای ارزون قیمت میشه دید
      به این صورت عمل میکنن که یه حلقه متصل به چرخ دارن و لنتها به صورت منحنی موقع ترمز از داخل به دیواره حلقه میچسبن
      خارجی رو تو قطارها میشه دید که معمولا مستقیم به محیط چرخ میچسبن
      و مسلما هر چه مساحت سطح اصطحکاک بیشتر باشه قدرت ترمز بیشتر میشه

      حالا ترمزهای ABS که روی ترمزهای دیسکی نصب میشن به این صورت عمل میکنن بر اساس سرعت وسیله ترمز رو مدام میگیره و ول میکنه
      یعنی هرچی سرعت بالاتر باشه سرعت باز و بسته شدن لنت هم بالاتره
      اینجوری چرخ قفل نمیشه و به محض این که خواسته باشه قفل بشه لنت ول میکنه و چرخ میچرخه و دوباره میگیره
      اینجوری از سر خوردن وسیله جلوگیری میشه

      امیدوارم دوستان اشتباهاتم رو بگن و توضیحات کاملتری بدن
      آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

      116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

      از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

        ولی تا اونجایی که من میدونم ربطی به سرعت ماشین نداره.این ترمز ها به صورت پیش فرض برنامه ریزی شدن فکر میکنم دقیق یادم نیست ولی تو هر یه ثانیه 5 بار میگیره برمیگرده(فکر کن یه ال ای دی رو به فاصله 100 میلی ثانیه خاموش و روشن شه که جمعش میشه یه ثانیه)
        هممینطور که تو اموزشگاه های رانندگی میگن تو موقع بارندگی ترمز رو بگیر ول کن بگیر ول کن

        تو abs مهم اون تجهیزاتیه که لنت رو بر میگردونه
        **** k i n j ****

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

          ترمز abs اصول کارش بر اساس قفل شدن چرخ هاست. حالا کی چرخ قفل میشه؟ زمانی که سرعت چرخ ها با سرعت ماشین همخونی نداشته باشه. مثلا شما فرض کنید برای توقف کامل خودرو از سرعتی 5 ثانیه نیاز هست. وقتی شما ترمز رو فشار میدید سرعت چرخ طی 2 ثانیه صفر میشه.به دلیل تفاوت ضریب اصطکاک به خاطر صفر شدن سرعت چرخ و لیز خوردنش دیگه تو 5 ثانیه متوقف نمیشه.
          اگه یونیت کنترلش رو دیده باشید 6 تا لوله بهش وصله که 2 تاش ورودی روغن (مثل ترمز های معمولی) و 4 تا خرئجی برای هر چرخ به صورت جدا. هر چرخی که تو استانه لیز خوردن قرار گرفت نیروی ترمز قطع میشه و پس از اون توسط پمپی که داخلش هست دوباره نیرو رو تامین میکنه.
          این سیستم ترمز علاوه بر سیستم ترمز عادی هست یعنی در صورت از کار افتادن این یونیت ترمز های ماشین حالت عادی میگیرند ( نه این که اصلا نگیرند.)
          abs پیش نیاز نصب بقیه سیستم ها مثل EBD ,ASR ,.... هست. جایی دوستی میگفت این ماشین abs نیست اما ebdهست!
          [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

            نوشته اصلی توسط kinj
            ولی تا اونجایی که من میدونم ربطی به سرعت ماشین نداره.این ترمز ها به صورت پیش فرض برنامه ریزی شدن فکر میکنم دقیق یادم نیست ولی تو هر یه ثانیه 5 بار میگیره برمیگرده(فکر کن یه ال ای دی رو به فاصله 100 میلی ثانیه خاموش و روشن شه که جمعش میشه یه ثانیه)
            هممینطور که تو اموزشگاه های رانندگی میگن تو موقع بارندگی ترمز رو بگیر ول کن بگیر ول کن

            تو abs مهم اون تجهیزاتیه که لنت رو بر میگردونه
            من خیلی وقت پیش یه چیزایی دیدم و چیزی که یادم مونده اینه که یه سنسور به چرخ وصل میشد
            نمیدونم!

            نوشته اصلی توسط shahinbahari
            ترمز abs اصول کارش بر اساس قفل شدن چرخ هاست. حالا کی چرخ قفل میشه؟ زمانی که سرعت چرخ ها با سرعت ماشین همخونی نداشته باشه. مثلا شما فرض کنید برای توقف کامل خودرو از سرعتی 5 ثانیه نیاز هست. وقتی شما ترمز رو فشار میدید سرعت چرخ طی 2 ثانیه صفر میشه.به دلیل تفاوت ضریب اصطکاک به خاطر صفر شدن سرعت چرخ و لیز خوردنش دیگه تو 5 ثانیه متوقف نمیشه.
            اگه یونیت کنترلش رو دیده باشید 6 تا لوله بهش وصله که 2 تاش ورودی روغن (مثل ترمز های معمولی) و 4 تا خرئجی برای هر چرخ به صورت جدا. هر چرخی که تو استانه لیز خوردن قرار گرفت نیروی ترمز قطع میشه و پس از اون توسط پمپی که داخلش هست دوباره نیرو رو تامین میکنه.
            این سیستم ترمز علاوه بر سیستم ترمز عادی هست یعنی در صورت از کار افتادن این یونیت ترمز های ماشین حالت عادی میگیرند ( نه این که اصلا نگیرند.)
            abs پیش نیاز نصب بقیه سیستم ها مثل EBD ,ASR ,.... هست. جایی دوستی میگفت این ماشین abs نیست اما ebdهست!
            آها اینجوری عاقلانه تره
            خب چطور سیستم متوجه میشه یه چرخ داره لیز میخوره؟
            آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

            116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

            از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

              اساسش اینه که چهار تا چرخ با قل خوردن ماشین رو متوقف کنه نه با سر خوردن . اصل کار اینه که موقع ترمز شاید 4 چرخ در موقعیت یکسان نباشن مثلا 2 تا چرخ طرف شوفر رو شانه خاکی و دوتا چرخ طرف راننده رو یخ باشه اگه ترمز شدیدی بگیری ماشین کله پا میشه
              ترمز abs میاد هر چهارتا چرخ رو مستقل کنترل میکنه تا چرخ ها موقع ترمز بچرخن - قل بخورن - که خوب یک سنسور تشخیص سورخوردن و قل خوردن رو هر چرخ وصل میشه و ....
              تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
              داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

                نوشته اصلی توسط masoud_m_bf

                خب چطور سیستم متوجه میشه یه چرخ داره لیز میخوره؟
                یه روش میتونه اندازه گیری سرعت چرخش چرخها نسبت به هم باشه وقتی سرعت چرخش یه چرخ کمتر از بقیه هست نشونه اینه که چرخ مورد نظر داره سر میخوره و سیستم abs نیروی ترمز روی این چرخ رو کم میکنه تا جلوی سرخوردن چرخ رو بگیره
                مورد دیگه میتونه محاسبات ناشی از سرعت ماشین و شتاب منفی ناشی از ترمز و همچنین سرعت چرخها باشه (وقتی که هر چهار چرخ سر بخورن )که البته فکر کنم پیچیده بشه

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

                  نوشته اصلی توسط aliila
                  اساسش اینه که چهار تا چرخ با قل خوردن ماشین رو متوقف کنه نه با سر خوردن . اصل کار اینه که موقع ترمز شاید 4 چرخ در موقعیت یکسان نباشن مثلا 2 تا چرخ طرف شوفر رو شانه خاکی و دوتا چرخ طرف راننده رو یخ باشه اگه ترمز شدیدی بگیری ماشین کله پا میشه
                  ترمز abs میاد هر چهارتا چرخ رو مستقل کنترل میکنه تا چرخ ها موقع ترمز بچرخن - قل بخورن - که خوب یک سنسور تشخیص سورخوردن و قل خوردن رو هر چرخ وصل میشه و ....
                  این کار سیستم abs نیست. abs فقط از قفل شدن چرخ ها جلوگیری میکنه تا اولا ضریب اصطکاک جنبشی از بین نره و دوم اینکه فرمون پذیری از دست نره.
                  این وضعیت که شما مثال زدید کار سیستم EBD هست که مکمل abs هست. abs خالی این کار رو برای شما انجام نمیده!

                  آها اینجوری عاقلانه تره
                  خب چطور سیستم متوجه میشه یه چرخ داره لیز میخوره؟
                  دقت نکردی دیگه مسعود جان به پست قبلیم. اگر سرعت حرکت چرخ با سرعت ماشین متناسب نباشه معلومه که داره سر میخوره دیگه. فرض کن ماشین 20 کیلومتر بر ساعت سرعت داره اما سرعت چرخش چرخ صفر شده. چی میشه گفت به جز اینکه بگیم چرخ داره لیز میخوره. یکم دقیق ترش میشه حاصل تقسیم سرعت ماشین بر سرعت چرخ که حالت عادی 1 هست.استانه عملکرد سیستم رو با این عدد تعین میکنند. این یکی از اعدادی هست که سیستم برای کار نیاز داره.
                  فقط یه نکته که منظورم از سرعت چرخ تبدیل شده سرعت زاویه ای اون به سرعت خطی هست!
                  [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

                    از همه دوستان خیلی خیلی ممنون

                    نوشته اصلی توسط shahinbahari
                    دقت نکردی دیگه مسعود جان به پست قبلیم. اگر سرعت حرکت چرخ با سرعت ماشین متناسب نباشه معلومه که داره سر میخوره دیگه. فرض کن ماشین 20 کیلومتر بر ساعت سرعت داره اما سرعت چرخش چرخ صفر شده. چی میشه گفت به جز اینکه بگیم چرخ داره لیز میخوره. یکم دقیق ترش میشه حاصل تقسیم سرعت ماشین بر سرعت چرخ که حالت عادی 1 هست.استانه عملکرد سیستم رو با این عدد تعین میکنند. این یکی از اعدادی هست که سیستم برای کار نیاز داره.
                    فقط یه نکته که منظورم از سرعت چرخ تبدیل شده سرعت زاویه ای اون به سرعت خطی هست!
                    چرا داداش فهمیدم
                    فقط منظورم این بود که سرعت باید از کیلومتر خونده بشه یا جور دیگه ای میشه فهمید که جوابشو گرفتم
                    پس عملا از هر چرخ و از کیلومتر باید یه ورودی برای سیستم کنترل داشته باشیم

                    فقط چندتا سوال دیگه

                    فشار روغن چطور تنظیم میشه؟
                    یعنی شما یه نمور ترمز بگیری تا قیف ترمز(به قول معروف) فشار روغن چطور تنظیم میشه؟

                    بعد گفتین اگه این سیستم از کار بیافته به حالت عدی برمیگرده
                    اونو چطور میشه کنترل کرد؟


                    دیگه اینکه فرض کنید واحد کنترل و شیر و میر و همه رو خودم بخوام بسازم
                    حالا فرض که روغن پمپ میشه شیر هم باز میشه
                    چرخ قفل میکنه شیر بسته میشه
                    فشار روغن پشت لنت چطور تخلیه بشه؟ یعنی باید شیر 2 راه داشته باشه که وقتی قطع میکنه روغن برگرده به مخزن؟
                    آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

                    116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

                    از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

                      پس عملا از هر چرخ و از کیلومتر باید یه ورودی برای سیستم کنترل داشته باشیم
                      ما عملا نیاز به سرعت مطلق داریم. سرعتی که روی پشت امپر میبینید از سنسور روی گیربکس اومده و تقریبا با دور چرخ ها یکی هست( تقریبا به خاطر دیفرانسیل و اختلاف سرعت.....) پس این سرعت چیزی نیست که ما نیاز داریم. جدا از این ها همه این مسایل مربوط به تئوری و محاسبات بود و در عمل به این شکل نیست.راه حلش همون جور که دوستان گفتند مقایسه سرعت چرخ ها با هم هست. پس چیزی که در عمل نیاز داریم فید بک از 4 چرخ هست.


                      فشار روغن چطور تنظیم میشه؟
                      یعنی شما یه نمور ترمز بگیری تا قیف ترمز(به قول معروف) فشار روغن چطور تنظیم میشه؟
                      به قول شما یه نمور ترمز اصلا باعث فعال شدن abs نمیشه و عادی هست همه چیز. ولی اگه ترمز تو شرایطی باشه که abs فعال بشه(ضربه های پدال رو زیر پا حس میکنید) با استفاده از شیر برقی هایی که تو کنترلر هست فشار روغن قطع یا وصل میشه! فشار متغییر برای سیستم EBD هست که هر چرخ با یه فشار ترمز میکنه. فکر کنم بدونید دیگه که از 6 تا لوله ای که به کنترلر وصل هست 4تاش مستقیم به چرخ رفته.

                      بعد گفتین اگه این سیستم از کار بیافته به حالت عدی برمیگرده
                      اونو چطور میشه کنترل کرد؟
                      شما فرض کنید تو مسیر ترمز یه شیر برقی گزاشتید که حالت عادی همیشه باز هست. abs هم همینه. اگر خطایی داشته باشه و یا کلا برقش قطع شه یا شدت ترمز در حد فعال شدن نباشه فقط اون شیر ها رو کسی نمیبنده. پس سیستم میشه ترمز معمولی.

                      دیگه اینکه فرض کنید واحد کنترل و شیر و میر و همه رو خودم بخوام بسازم
                      حالا فرض که روغن پمپ میشه شیر هم باز میشه
                      چرخ قفل میکنه شیر بسته میشه
                      فشار روغن پشت لنت چطور تخلیه بشه؟ یعنی باید شیر 2 راه داشته باشه که وقتی قطع میکنه روغن برگرده به مخزن؟
                      شیر باز باشه و فشاری پشتش نباشه روغن برمیگرده به سمت کنترلر.یه پمپ هم داخلش هست که دوباره میتونه اون فشار رو ایجاد کنه. البته خیلی من راجع به مسیر روغن داخل کنترلر نخوندم ولی شیر ها و پمپ رو میدونم داره...
                      [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

                        خیلی ممنون از راهنماییتون
                        از راهنمایی کاملتون

                        نوشته اصلی توسط shahinbahari
                        ما عملا نیاز به سرعت مطلق داریم. سرعتی که روی پشت امپر میبینید از سنسور روی گیربکس اومده و تقریبا با دور چرخ ها یکی هست( تقریبا به خاطر دیفرانسیل و اختلاف سرعت.....) پس این سرعت چیزی نیست که ما نیاز داریم. جدا از این ها همه این مسایل مربوط به تئوری و محاسبات بود و در عمل به این شکل نیست.راه حلش همون جور که دوستان گفتند مقایسه سرعت چرخ ها با هم هست. پس چیزی که در عمل نیاز داریم فید بک از 4 چرخ هست.
                        آها
                        خب اگه از دیفرانسیل بگذریم دو حالت داریم دیگه:
                        یا 4تا چرخ با یه سرعت میچرخن
                        یا یکی یا چندتاشون قفلن
                        حالتی که 4 تا چرخ با سرعتهای مختلف بچرخنم که عملا امکان نداره(با فرض نداشتن دیفرانسیل)
                        بعد ببخشید اگه 4 چرخ با هم قفل بشن چی؟
                        نوشته اصلی توسط shahinbahari
                        به قول شما یه نمور ترمز اصلا باعث فعال شدن abs نمیشه و عادی هست همه چیز. ولی اگه ترمز تو شرایطی باشه که abs فعال بشه(ضربه های پدال رو زیر پا حس میکنید) با استفاده از شیر برقی هایی که تو کنترلر هست فشار روغن قطع یا وصل میشه! فشار متغییر برای سیستم EBD هست که هر چرخ با یه فشار ترمز میکنه. فکر کنم بدونید دیگه که از 6 تا لوله ای که به کنترلر وصل هست 4تاش مستقیم به چرخ رفته.
                        مرسی گرفتم چی شد
                        من فکر میکردم فشار روغن با پمپی چیزی تامین میشه
                        پس این فشار عمل توسط همون پدال مثل رمزهای معمولی ایجاد میشه
                        نوشته اصلی توسط shahinbahari
                        شما فرض کنید تو مسیر ترمز یه شیر برقی گزاشتید که حالت عادی همیشه باز هست. abs هم همینه. اگر خطایی داشته باشه و یا کلا برقش قطع شه یا شدت ترمز در حد فعال شدن نباشه فقط اون شیر ها رو کسی نمیبنده. پس سیستم میشه ترمز معمولی.
                        شیر باز باشه و فشاری پشتش نباشه روغن برمیگرده به سمت کنترلر.یه پمپ هم داخلش هست که دوباره میتونه اون فشار رو ایجاد کنه. البته خیلی من راجع به مسیر روغن داخل کنترلر نخوندم ولی شیر ها و پمپ رو میدونم داره...
                        من بازم یه چیزی رو متوجه نشدم
                        ببینید
                        شما با سرعت رانندگی میکنین
                        شیرها هم همه باز هستن
                        یهو ترمز میکنین
                        تا اینجا که ترمز معمولیه و لنت میچسبه به دیسک
                        حالا یک چرخ قفل میشه
                        بعد فرمان میاد که شیر مربوط به اون چرخ بسته بشه
                        درسته؟
                        شیر که بسته میشه چون روغن درحال فشار بوده پس پشت شیر و اینور شیر فشار روغن فرقی نداره
                        درست میگم؟
                        یعنی عملا لنت آزاد نمیشه
                        مگه شیر دوراهه باشه
                        یعنی یه راه رو برای برگشت روغن باز کنه
                        آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

                        116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

                        از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

                          خب اگه از دیفرانسیل بگذریم دو حالت داریم دیگه:
                          یا 4تا چرخ با یه سرعت میچرخن
                          یا یکی یا چندتاشون قفلن
                          حالتی که 4 تا چرخ با سرعتهای مختلف بچرخنم که عملا امکان نداره(با فرض نداشتن دیفرانسیل)
                          بعد ببخشید اگه 4 چرخ با هم قفل بشن چی؟
                          حدود ماکزیمم شتاب ترمز رو میدونه. اگر از اون حد سریعتر سرعت چرخ کم بشه.....
                          شما به سرعت لحظه ای چرخ فقط نگاه نکنید. سیستمش باید شبیه کنترلر pid باشه.

                          بعد فرمان میاد که شیر مربوط به اون چرخ بسته بشه
                          درسته؟
                          شیر که بسته میشه چون روغن درحال فشار بوده پس پشت شیر و اینور شیر فشار روغن فرقی نداره
                          درست میگم؟
                          یعنی عملا لنت آزاد نمیشه
                          مگه شیر دوراهه باشه
                          یعنی یه راه رو برای برگشت روغن باز کنه
                          من قسمت مکانیکی اون رو بررسی نکردم اما مطمئنا فشار پشت شیر رو بر میداره. اگه مسیر رفت و برگشت داشتیم و فشار همیشه داخلش بود دیگه چه نیازی به اون پمپ بود؟!!
                          [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

                            نوشته اصلی توسط shahinbahari
                            حدود ماکزیمم شتاب ترمز رو میدونه. اگر از اون حد سریعتر سرعت چرخ کم بشه.....
                            شما به سرعت لحظه ای چرخ فقط نگاه نکنید. سیستمش باید شبیه کنترلر pid باشه.
                            من قسمت مکانیکی اون رو بررسی نکردم اما مطمئنا فشار پشت شیر رو بر میداره. اگه مسیر رفت و برگشت داشتیم و فشار همیشه داخلش بود دیگه چه نیازی به اون پمپ بود؟!!
                            پس یکمی خیلی پیچیده میشه
                            بعد...
                            شرمنده اینقدر سوال میپرسم
                            PID چیه؟
                            آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

                            116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

                            از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : اطلاعاتی در مورد ترمزهای ABS؟

                              نوشته اصلی توسط masoud_m_bf
                              پس یکمی خیلی پیچیده میشه
                              بعد...
                              شرمنده اینقدر سوال میپرسم
                              PID چیه؟
                              pid یه روش کنترل هست که تاخیر عملکرد سیستم رو کم میکنه.از نمودار انتگرال و مشتق استفاده میکنه تا نمودار پاسخ ورودی رو به ایده ال نزدیک کنه. بحثش مفصل هست. همین جا یکم بگردید مطالبش رو پیدا میکنید.
                              [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X