ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4
  1. #1
    2007/05/11
    87
    2

    پرش جریان در سلف

    سلام
    می دانیم در سلف جریان پرش نمی کند .
    ولی در یک موتور القایی با وجود اینکه مدار معدل آن یک مقاومت و سلف است جریان راه اندازی چند برابر جریان نامی است
    این تناقض ناشی از چست.
    یه نفر به من گفت حلقه های سلف اثر خازنی دارند و این پرش جریان به خاطر همینه ؟؟!!!؟؟؟؟!!!!
    عجیبه!!!
    ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید
    www.eeep.ir
  2. #2
    2007/11/28
    11
    0

    پاسخ : پرش جریان در سلف

    با سلام

    مهم ترین دلیل جریان راه اندازی در ماشین های القایی این است که روتور آنها اتصال کوتاه است .( چه در روتور قفسی و چه در روتور سیم پیچی شده ) در نتیجه با توجه به تئوری راه اندازی ماشین های الکتریکی جریان راه اندازی زیاد می شود .
  3. #3
    2006/03/24
    ECA
    2,422
    234

    پاسخ : پرش جریان در سلف

    مهمترين علتي كه باعث اين مشه تا موتور در لحظه راه اندازي جريان زيادي بكشه ، اينرسي اونه !
    شما يه سنگ رو در نظر بگير ! لحظه اول كه به اون فشار وارد مي كنيد ، انرژي زيادي وارد ميشه و بعد از اون كه راه افتاد انرژي وارده كمتر !
    موتور هم همينطور ! لحظه اول راه اندازي ، چون در حالت اينرسي سكون هست ، انرژي زيادي مي خواد تا اونو حر كت بده !
    البت چون سلف هم وجود داره يكي از عواملش هم اينه ! كه اگر ديده باشين با يكسيري كارها اين جريان راه اندازي رو كم مي كنند ! مثلا قرار دادن يكسري مقاومت تا مقدار اهمي رو افزايش بدند يا حالتهاي ستاره مثلث !
    در ضمن اين گفته شما هم كه مي گين سلف حالت خازني داره اشتباهه ! خازن براي خودش يه مقوله جدا و سلف هم براي خودش يه مقوله جداست

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


  4. #4
    2007/07/01
    138
    3

    پاسخ : پرش جریان در سلف

    نقل قول نوشته اصلی توسط Farshad
    مهمترين علتي كه باعث اين مشه تا موتور در لحظه راه اندازي جريان زيادي بكشه ، اينرسي اونه !
    شما يه سنگ رو در نظر بگير ! لحظه اول كه به اون فشار وارد مي كنيد ، انرژي زيادي وارد ميشه و بعد از اون كه راه افتاد انرژي وارده كمتر !
    موتور هم همينطور ! لحظه اول راه اندازي ، چون در حالت اينرسي سكون هست ، انرژي زيادي مي خواد تا اونو حر كت بده !
    البت چون سلف هم وجود داره يكي از عواملش هم اينه ! كه اگر ديده باشين با يكسيري كارها اين جريان راه اندازي رو كم مي كنند ! مثلا قرار دادن يكسري مقاومت تا مقدار اهمي رو افزايش بدند يا حالتهاي ستاره مثلث !
    در ضمن اين گفته شما هم كه مي گين سلف حالت خازني داره اشتباهه ! خازن براي خودش يه مقوله جدا و سلف هم براي خودش يه مقوله جداست
    من درست منظور شما رو متوجه نشدم!! آخرش چه طور می تونه جریان سلف پرش کنه؟ مگه در صفر منفی جریانش صفر نیست و وقتی موتور راه اندازی می شه می گیم جریان زیادی می کشه بنابراین در صفر مثبت جریان غیرصفر هست و این با این اصل که جریان سلف نمی تونه جهش کنه تناقض داره!!

    البته جریان سلف در شرایطی که با منبع جریان موازی شده باشه می تونه جهش داشته باشه نه؟

    درضمن منم شنیدم که در فرکانسهای خاصی سلف اثر خازنی از خودش نشون می ده! حالا نمی دونم چقدر درسته...
    It's okay to pick your friends, but don't pick them to pieces- means give prize then criticism if it's a friend!
نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوعات مشابه

  1. سویچینگ 32 ولت با محدود کننده جریان و محافظ اتصال کوتاه و اضافه جریان
    توسط mrpmmm در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2014/11/26, 11:10
  2. اندازه گیری جریان ac با avr و سنسور جریان ACS754
    توسط amirmufc در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2013/08/21, 16:54
  3. اندازه گیری جریان یک فن AC با حداکثر جریان 200 میلی آمپر
    توسط tictactoe در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 14
    آخرين نوشته: 2012/05/18, 23:10
  4. اعمال جریان DC به اولیه ترانسفورماتور و افزایش جریان
    توسط jakitmf در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2011/04/14, 00:06
  5. آیا شما میدانید حداقل جریان (مینیمم جریان) پایه بیس ترانزیستورها چنده ؟
    توسط abehzadian در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2009/05/15, 12:53

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •