اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

پرش جریان در سلف

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پرش جریان در سلف

    سلام
    می دانیم در سلف جریان پرش نمی کند .
    ولی در یک موتور القایی با وجود اینکه مدار معدل آن یک مقاومت و سلف است جریان راه اندازی چند برابر جریان نامی است
    این تناقض ناشی از چست.
    یه نفر به من گفت حلقه های سلف اثر خازنی دارند و این پرش جریان به خاطر همینه ؟؟!!!؟؟؟؟!!!!
    عجیبه!!!
    ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید
    www.eeep.ir

    #2
    پاسخ : پرش جریان در سلف

    با سلام

    مهم ترین دلیل جریان راه اندازی در ماشین های القایی این است که روتور آنها اتصال کوتاه است .( چه در روتور قفسی و چه در روتور سیم پیچی شده ) در نتیجه با توجه به تئوری راه اندازی ماشین های الکتریکی جریان راه اندازی زیاد می شود .

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : پرش جریان در سلف

      مهمترین علتی که باعث این مشه تا موتور در لحظه راه اندازی جریان زیادی بکشه ، اینرسی اونه !
      شما یه سنگ رو در نظر بگیر ! لحظه اول که به اون فشار وارد می کنید ، انرژی زیادی وارد میشه و بعد از اون که راه افتاد انرژی وارده کمتر !
      موتور هم همینطور ! لحظه اول راه اندازی ، چون در حالت اینرسی سکون هست ، انرژی زیادی می خواد تا اونو حر کت بده !
      البت چون سلف هم وجود داره یکی از عواملش هم اینه ! که اگر دیده باشین با یکسیری کارها این جریان راه اندازی رو کم می کنند ! مثلا قرار دادن یکسری مقاومت تا مقدار اهمی رو افزایش بدند یا حالتهای ستاره مثلث !
      در ضمن این گفته شما هم که می گین سلف حالت خازنی داره اشتباهه ! خازن برای خودش یه مقوله جدا و سلف هم برای خودش یه مقوله جداست

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : پرش جریان در سلف

        نوشته اصلی توسط Farshad
        مهمترین علتی که باعث این مشه تا موتور در لحظه راه اندازی جریان زیادی بکشه ، اینرسی اونه !
        شما یه سنگ رو در نظر بگیر ! لحظه اول که به اون فشار وارد می کنید ، انرژی زیادی وارد میشه و بعد از اون که راه افتاد انرژی وارده کمتر !
        موتور هم همینطور ! لحظه اول راه اندازی ، چون در حالت اینرسی سکون هست ، انرژی زیادی می خواد تا اونو حر کت بده !
        البت چون سلف هم وجود داره یکی از عواملش هم اینه ! که اگر دیده باشین با یکسیری کارها این جریان راه اندازی رو کم می کنند ! مثلا قرار دادن یکسری مقاومت تا مقدار اهمی رو افزایش بدند یا حالتهای ستاره مثلث !
        در ضمن این گفته شما هم که می گین سلف حالت خازنی داره اشتباهه ! خازن برای خودش یه مقوله جدا و سلف هم برای خودش یه مقوله جداست
        من درست منظور شما رو متوجه نشدم!! آخرش چه طور می تونه جریان سلف پرش کنه؟ مگه در صفر منفی جریانش صفر نیست و وقتی موتور راه اندازی می شه می گیم جریان زیادی می کشه بنابراین در صفر مثبت جریان غیرصفر هست و این با این اصل که جریان سلف نمی تونه جهش کنه تناقض داره!!

        البته جریان سلف در شرایطی که با منبع جریان موازی شده باشه می تونه جهش داشته باشه نه؟

        درضمن منم شنیدم که در فرکانسهای خاصی سلف اثر خازنی از خودش نشون می ده! حالا نمی دونم چقدر درسته...
        It's okay to pick your friends, but don't pick them to pieces- means give prize then criticism if it's a friend!

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X