اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

    سلام دوستان
    اگر میشه بگین چه جوری باید یک درایور طراحی کنم که بتونم موتور استارت ماشینو روشن کنم
    باید بگم که جریانی که زیر بار میکشه حدود 40-80 بستگی به موتور داره ولی مدت زمان روشن بودن حدود 10 ثانیه کمتر است خوب ولتاژ هم که معلومه 12 ولت باطری ماشین

    مرسی
    :job: :job: :job:

    #2
    پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

    میخای چیکار کنی؟ از راه دور ماشین رو روشن کنی؟

    استارت ماشین 100A هستش که اگر من بودم رله چند کنتاکتوره میزاشتم که افت ولتاژ کمتری هم داشته باشه.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

      نوشته اصلی توسط arvinfx
      میخای چیکار کنی؟ از راه دور ماشین رو روشن کنی؟

      استارت ماشین 100A هستش که اگر من بودم رله چند کنتاکتوره میزاشتم که افت ولتاژ کمتری هم داشته باشه.
      خوب رله چند کنتاکه خیلی گرونه و حجیم
      من نمیدونم این اتومبیل های خارجی که فقط با یک دکمه روشن میشن به چه شکله ولی 100% ecu ماشینو روشن میکنه ولی نه با رله 3 کنتاکت که بزرگ هم هست
      با ماسفت که خطرناکه (بار سلفی )
      پس فقط میمونه igbt و دیاک

      یعنی یه igbt که بتونه 100 آمپر بتونه تحمل کنه نیست حالا قیمتشم 10 -20 تومن هم باشه مشکلی نیست
      :job: :job:

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

        نوشته اصلی توسط ramin20007
        خوب رله چند کنتاکه خیلی گرونه و حجیم
        من نمیدونم این اتومبیل های خارجی که فقط با یک دکمه روشن میشن به چه شکله ولی 100% ecu ماشینو روشن میکنه ولی نه با رله 3 کنتاکت که بزرگ هم هست
        با ماسفت که خطرناکه (بار سلفی )
        پس فقط میمونه igbt و دیاک

        یعنی یه igbt که بتونه 100 آمپر بتونه تحمل کنه نیست حالا قیمتشم 10 -20 تومن هم باشه مشکلی نیست
        :job: :job:
        رله نصف اینم که گفتی نمیشه :mrgreen: میخای برو از مکانیکی ها آفتامات بوق بگیر.

        برای ای پی بی تی می دونی افت ولتاژ چقدره!؟ 100*0.7=70V یعنی از 12 ولت هیچیش به بارن نمیرسه. بعدشم من ندیدم سر راه استارت از رله استفاده کنن! حتی فیوز هم نداره. چرا؟ بخاطر همون افت ولتاژ. یه بار هم استارت سمندم دود شد . برای استارت زدن برو بگر د دنبال اون مکانیزمی که استارت رو راه اندازی میکنه فکر کنم اون 1-2 آمپر بیشتر نباشه.



        اضافه شده در تاریخ :
        اینجارو ببین

        http://mohsenmalaki.blogfa.com/post-4.aspx



        باید اون سیستمی که استارت رو میکشه جای اصلیش و برق رو همزمان بهش وصل میکنه رو کنترول کنی .

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

          نوشته اصلی توسط arvinfx
          اینجارو ببین

          http://mohsenmalaki.blogfa.com/post-4.aspx



          باید اون سیستمی که استارت رو میکشه جای اصلیش و برق رو همزمان بهش وصل میکنه رو کنترول کنی .
          اتفاقا آفتامات هم گرفتم 50 پرش بیشتر توی بازار نیست با 2-3 بار زدن خیلی خوشگل دود میکنه آب میشه یه چیزی میگم یه چیز میشنوی
          یه چند بار با ماسفت این کارو کردم شد ولی میترسم آخه موتورو برای دیزل هست و قرار خودش بدون دخالت دست روشن بشه و کسی نمیره بهش سر بزنه که اگر خراب شدن اون مطلع بشه :angry: :angry:

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

            خوب الان بهت ثابت کردم که! اصلا اون لینک رو خوندی؟ جریانی که میخای خیلی باشه 1-2A نه بیشتر باید ST که به استارت میره رو دمشو ببینی تا ماشین روشن بشه... البته به این سادهگی ها هم نیست برای روشن کردن ماشین باید کل تشکلیات سویچ رو روی حالت استارت قرار بدی. ماشین چیه؟

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

              خوب من که گفتم برای ماشین نمیخوام این استارت روی موتور های دیزل هست که باید روشنش کنم

              بلههه خوندمش ولی خدایییش هیچی نفهمیدم که چی به چی شد
              مرسی

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

                نوشته اصلی توسط ramin20007
                خوب من که گفتم برای ماشین نمیخوام این استارت روی موتور های دیزل هست که باید روشنش کنم

                بلههه خوندمش ولی خدایییش هیچی نفهمیدم که چی به چی شد
                مرسی
                خو از اول بگو... میتونی بگی استارتش چطوریه؟ عکسی چیزی ازش بندازی؟

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

                  نوشته اصلی توسط arvinfx
                  خو از اول بگو... میتونی بگی استارتش چطوریه؟ عکسی چیزی ازش بندازی؟
                  من که گفتم برای ژنراتوره

                  استارتش همه مدلی داره نمیتونم برای یه مدل طراحی کنم و مثلا این مدلی که دارم مال میتسوبیشی هست ولی الان در دسترسم نیست که عکشو بگزارم
                  و اگر دنده فرایویل دیده باشین به اون متصل میشه یعنی اونو میچرخونه و دنده فرایویل هم به شفت اصلی موتور دیزل ژنراتور متصل میشه که اونو روشن کنه

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

                    نوشته اصلی توسط ramin20007
                    من که گفتم برای ژنراتوره

                    استارتش همه مدلی داره نمیتونم برای یه مدل طراحی کنم و مثلا این مدلی که دارم مال میتسوبیشی هست ولی الان در دسترسم نیست که عکشو بگزارم
                    و اگر دنده فرایویل دیده باشین به اون متصل میشه یعنی اونو میچرخونه و دنده فرایویل هم به شفت اصلی موتور دیزل ژنراتور متصل میشه که اونو روشن کنه
                    خودش چطوری استارت میزنه؟ این دستگاه باید طراحی بشه یا میخای چیزی بهش اضافه کنی؟

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

                      نوشته اصلی توسط arvinfx
                      خودش چطوری استارت میزنه؟ این دستگاه باید طراحی بشه یا میخای چیزی بهش اضافه کنی؟
                      خودش که با یه سویچ استارت روشن میشه
                      نه می خوام طراحی کنم
                      اگه امکانش باشه ( که باید حتما یه کاری براش انجام بدم )

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی مو&#1

                        نوشته اصلی توسط ramin20007
                        خودش که با یه سویچ استارت روشن میشه
                        نه می خوام طراحی کنم
                        اگه امکانش باشه ( که باید حتما یه کاری براش انجام بدم )
                        سلام
                        میخواهید سیستم استارت خودش رو کلا حذف کنید؟
                        یه شماتیک کلی از سیستم استارتش بزارید ، اینجور که معلومه میتونید با گذاشتن رله به جای سویچ استارت مشکل رو حل کنید ...
                        پ ن :
                        عبارت فلایویل = fly wheel درست است.
                        با سپاس

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

                          نوشته اصلی توسط ramin20007
                          خودش که با یه سویچ استارت روشن میشه
                          نه می خوام طراحی کنم
                          اگه امکانش باشه ( که باید حتما یه کاری براش انجام بدم )
                          سلام

                          سوییچ که به تنهایی نمی تونه اون 40 50 آمپر رو تحمل کنه . احتمالا باید یک رله ای چیزی باشه که سوییچ به اون وصل بشه و با چرخوندن سوییچ رله قعال بشه و برق به استارت برسه .

                          اضافه شده در تاریخ :
                          اینو ببینید :
                          http://www.tt.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=69350
                          تاپیک جامع سیستم مدیریت ساختمان BMS و خانه هوشمند Smart Home
                          دانلود مجموعه آموزشی شرکت Altium ا (Altium Training)
                          مقالات و فایل های آموزشی نرم افزار Labview
                          حل مشکل درایور و راه اندازی FT232 های غیراورجینال

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : طراحی مدار درایور igbt برای راه اندازی موتور استارت ماشین

                            ممنون که انقدر پیگیر هستید
                            http://beergarage.com/PathRelay.aspx

                            یک سری به سایت بالا بزنید البته قبلا این سایتو ندیده بودم الان پیداش کردم دقیقا همین طوری که این گفته من انجامش دادم ولی آفتامات به دیار باقی پیوست(آفتامات 50 آمپری بود )

                            امکان داره به خاطر اتوماتیک استارت باشه ( یک آمپرمتر گیر آوردم زدم بهش 41 آمپر نشون داد از طرفی اگر بیشتر از 20 ثانیه روشن بمونه دماش به بالای 100 درجه میرسه ( اندازه گرفتم ) ) به خاطر همینه که گفتم شاید بشه با igbt یا یک چیز مشابه راه اندازیش کنم

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X