اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

آموزش رزومه نویسی فارسی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    آموزش رزومه نویسی فارسی

    با سلام به دوستان عزیزم در eca
    از اونجائیکه نوشتن رزومه برای برای مصاحبه های شغلی بسیار مهم است و یک رزومه خوب می تونه تاثیر بسزایی بر روی دیدگاه مصاحبه گران شغلی ایجاد کنه و همچنین نظر به اینکه اکثر دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با نحوه نگارش یک رزومه خوب آشنایی ندارند ، لذا تصمیم گرفتم که در خصوص نحوه نگارش یک رزومه خوب مطلبی را فراهم کنم و ان شاالله که مقبول شما قرار بگیره و برای پدر عزیزم که تازه عمرشو داده به شما یه صلوات بفرستین. :cry:
    سئوال را با این جمله آغاز می کنیم که : رزمه چیست و چه کاربردی دارد ؟

    رزومه در اصل یک کلمه فرانسوی هست (résumé) و در فارسی هم به همین اسم یا C.V (که مخفف واژه انگلیسی Curriculum Vitae هست) شناخته می شود.
    رزومه یک مدرک چند صفحه ای می باشد که خلاصه ای از سوابق کاری و تحصیلات و مشخصات فرد در آن نوشته شده و معمولا برای استخدام و گزینش (خصوصا در مواردی که مصاحبه ای وجود داره) کاربرد دارد. یعنی فرد این چند صفحه سوابق خودش رو به جایی که تمایل داره استخدام بشه یا مثلا ادامه تحصیل بده ، ارائه می ده.

    خیلی ساده اینکه: وقتی شما داوطلب یک موقعیت شغلی یا تحصیلی هستید، باید رزومه خودتون رو برای بررسی توسط داور یا مسئول گزینش محل موردنظر تحویل دهید تا آنها با مطالعه رزومه نسبت به جذب شما تصمیم بگیرند.

    اگر چه خیلی مهم هست که شما رزومه را برای کجا و چه منظوری می نویسید و طبیعتاً تفاوتهایی در نحوه نگارش رزومه های مختلف برای ارسال به مکانهای متفاوت و درخواست کردن موقعیتهای گوناگون وجود داره ، اما مطالبی که در اینجا بیان میشن تقریبا عمومی هستن و در تمامی انواع رزومه ها قابل استفاده می باشد . به طور کلی اصول و سرفصل بندی عمومی رزومه ها به شرح زیر است که در پست های بعدی چند فرمت خوب و استانداردش آورده شدن:
    جانم به فدای ائمه اطهار
    می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

    #2
    پاسخ : آموزش رزومه نویسی فارسی

    - اطلاعات شخصی(Personal Details)

    اغلب رزومه ها با این بخش آغاز می شوند . آن چه باید در این بخش ذکر شود شامل نام ، تاریخ تولد ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس پست الکترونیک است.

    · نام

    · نام خانوادگی

    · تاریخ تولد

    · وضعیت تاهل(همیشه اجباری نیست)

    · آدرس دقیق

    · شماره تلفن

    · آدرس پست الکترونیک


    2- تحصیلات و توانایی های علمی(Education and Qualifications)

    این بخش شامل تمام سوابق تحصیلی و علمی شما ، از دیپلم دبیرستان و نام دبیرستان گرفته تا آخرین مدرک تحصیلی (البته برای کسایی که لیسانس و بالاتر هستن اگر چیز خاصی مثل جشنواره و ... در دوره دبیرستان ندارن خیلی واجب نیستا)، رشته ها و گرایش ها و زمان بندی هر دوره ی (سال ورود و فراغت) تحصیلی خواهد بود. در صورت امکان معدل هر مقطع را نیز قید نمایید که خودش خیلی جاها اجباری هم هست . به یاد داشته باشید که حتماً ذکر کنید در حال حاضر مشغول گذراندن چه دوره ای هستید . سایر دوره های علمی - کابردی که در کنار تحصیل آکادمیک گذرانده اید یا کارگاههای آموزشی که شرکت نموده اید ، رو هم حتماً بنویسید.

    نکته: در مورد رشته های دانشگاهی، غالبا عنوان پایان نامه های تحصیلی را می توان در همین بخش ذکر کرد و یا در صورت تمایل می توان در یک سرفصل جداگانه ارایه داد .


    3- توانمندیآ‌ها و مهارتآ‌ها

    شامل توانایی های خاص گروهی یا اجتماعی، توانایی های کامپیوتری و نرم افزاری مرتبط و زبان هایی خارجی که شما با آنها آشنا هستید و میزان سطح توانایی خودتون در هر یک از این موارد .


    4- سوابق شغلی (Skills and Work Experiences)

    در این بخش باید کل سوابق شغلی شما ، اعم از تمام وقت یا پاره وقت ، با ذکر نام و تلفن یا آدرس محل کار ، به اضافه تاریخ و دوره اشتغال فهرست شود.


    · عنوان فعالیت

    · سمت

    · نوع فعالیت (قراردادی، پیمانی، رسمی ...)

    · محل کار (و یک توضیح بسیار خلاصه در صورت نیاز)

    · دوره زمانی کار


    هنگام فهرست کردن تجارب کاری، همیشه آخرین شغلی که در آن مشغول بوده ایم را اول می نویسیم و به همین ترتیب به گذشته بر می گردیم . این در مورد فهرست کردن سوابق تحصیلی نیز صدق می کند .



    5- سوابق علمی و پژوهشی (Publications)

    فهرست کارهای تحقیقاتی ، کتب و مقالاتی که منتشر کرده اید و یا کنفرانس هایی که ارائه نموده اید به اضافه زمان انتشار را در این بخش بیاورید. اگر چکیده مقالات را به رزومه ضمیمه نمایید بهتر است.

    الف ) فعالیت های تحقیقاتی

    این بخش شامل فعالیتهای علمی و تحقیقاتی انجام شده توسط شما در قالب تحقیقات و پروژه های علمی است. در اینجا شما موارد زیر را باید ذکر کنید:



    · عنوان طرح یا فعالیت ِ علمی

    · زمان

    · کارفرمای شما (کسی که کار پژوهشی به سفارش یا زیر نظر او انجام شده و میبایست حتی المقدور حقوقی باشد )

    · نقش شما در پروژه (مسئول پروژه، مدیر پروژه ، مجری ، پژوهشگر، راهنما، مشاور ... یا مسئول تدارکات یا خدمات)


    ب) تالیفات

    در این قسمت کتابها ، مقاله ها چاپ شده در مجلات علمی و تخصصی ، مقالات ارائه شده در کنفرانس ها و همایش های ملی و بین المللی و دیگر تالیفات شما نوشته میشود . فرمت صحیح آوردن یک مقاله در رزومه به این صورت هست:
    نام نویسنده یا نویسندگان؛ "نام مقاله"، محل چاپ یا ارائه، و سال انتشار .



    6- سایر اطلاعات(Additional Information)

    نگارش این قسمت ضروری نیست ، اما چنان چه لازم دانستید توضیحی جانبی روی سوابق تحصیلی و شغلی خود بنویسید ، می توانید این بخش را اضافه نمایید.



    7 - عناوین و افتخارات

    در صورتی که در مقاطع مختلف تحصیلی شما موفق به کسب افتخارات علمی شدید ، می توانید آن را در این بخش ذکر نمایید . بطور مثال کسب رتبه های بالا در قبولی دانشگاه در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ، کسب رتبه های بالا در فارغ التحصیلی در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ، کسب افتخارات در المپیادهای علمی دانش آموزی و دانشجویی در سطح ملی و بین المللی، انجام اختراع و ثبت آن و ...... .



    8 - علائق(Interests)

    در صورت تمایل می توانید فهرستی از علایق خود در زمینه های فوق برنامه مثل ورزش یا هنر را در این بخش بنویسید و احیاناً اگر سوابق حرفه ای در این زمینه ها نیز دارید ، حتما ذکر کنید.



    8 - معرف ها(References)

    در رزومه های علمی معمولا رسم هست که افرادی را بعنوان معرف فرد در انتهای رزومه با مشخصات کامل و نحوه تماس می آورند. شما هم می توانید این کار را انجام دهید. لذا نام ، رتبه ، درجه تحصیلی ، آدرس یا تلفن و کلاً اطلاعات مربوط به معرفین خود ( که معمولا اساتید شما هستند ) را در این بخش بیاورید . این معرف ها می بایست همان معرفینی باشند که توصیه نامه های شما را تکمیل نموده اند (بیشتر برای کسانی که برای ادامه تحصیل درخواست می دن).

    منبع: خیلی پراکنده بوده و به مرور جمع آوری کرده بودم.
    جانم به فدای ائمه اطهار
    می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : آموزش رزومه نویسی فارسی

      چگونه یک رزومه مناسب بنویسیم؟

      روی نیازهای کارفرما تأکید کنید نه نیازهای خودتان:
      کسی که رزومه شما را بررسی خواهد کرد معمولاً خود نیز از نزدیک با شغل مربوطه در ارتباط است و صحت انجام کار برای وی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین باید در نوشتن رزومه خود تواناییهای خود را به خوبی نشان دهید. از خود بپرسید که یک داوطلب خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ چه تواناییهای ویژهای وی را در بین سایر داوطلبان متمایز میکند؟ کارفرما حقیقتاً چه نیازی دارد؟ این مرحله از اهمیت ویژهای برخوردار است. اگر نتوانید به نیازهای آنان پاسخ دهید، از رزومه خود جوابی نخواهید گرفت. سعی کنید تا خود را جای کارفرما قرار دهید تا بتوانید دید بهتری پیدا کنید. این دید در تمام مراحل نوشتن رزومه کارگشای شما خواهد بود.

      ابتدا برنامه ریزی کنید:
      روی موضوع خوب تمرکز کنید. ببینید کارفرما چه میخواهد و شما چه چیزی برای ارایه به وی در دست دارید. پاسخ سوالهای مطرح شده در قسمت قبل را روی کاغذی یادداشت کنید. سپس به ترتیب اهمیت به آنها پاسخ دهید. سعی کنید هر آنچه را که به نوعی در مطرح کردن شما به عنوان کاندیدای مطرح موثر است لحاظ کنید.
      مسأله اصلی اینست که بتوانید با فکری باز بین آنچه کارفرما میخواهد و آنچه که تا کنون انجام دادهاید ارتباطی مناسب برقرار کنید. لزومی ندارد که خود را به مباحث شغلی محدود کنید. از هر نکتهای در زندگیتان که میتواند برای کارفرما جالب توجه باشد، استفاده کنید.
      این یادداشتها هسته اولیه رزومه شما خواهد بود.

      قالبهای رزومه:
      تصمیم گیری نکته مهم دیگر در مورد نحوه نگارش، قالب و آرایش رزومه است. آرایشهای معمول لزوماً بهترین راه حل برای شما نیستند، بلکه در وضعیتهای مختلف آرایشهای مختلف و یا ترکیبی از آنها جواب میدهند. در فرمهای الکترونیکی رزومه معمولاً این مسأله حل شده است. آنچه باقی میماند، ترتیب ذکر موارد مختلف (مثل سوابق کاری) است که میتواند به صورتهای گوناگونی باشد:
      یکی از قالبهای معمول رزومه، رزومه زمانی (Chronological) است. در این شیوه سوابق کاری به ترتیب عکس زمانی با ذکر نام شرکت، تاریخ و عنوان کار آورده میشود. کسانی که تجربه کاری طولانی و ممتد دارند معمولاً از این نوع رزومه استفاده میکنند.
      نوع دیگر رزومه، رزومه عملکردی (Functional) است در این روش نویسنده بر دستاوردها و تواناییهای شغلی خود تأکید میکند و آنها را در دستههایی مثل مدیریت، رهبری، طراحی و سایر مهارتها و تواناییها مرتب میکند. چنین رزومهای برای کسانی که به تازگی فارغالتحصیل شدهاند یا تجربه کاری زیادی ندارند و یا میخواهند زمینه کاری خود را تغییر دهند، مناسب است.
      میتوان از ترکیب هر دو قالب نیز استفاده کرد. یعنی هر دو بخش سوابق شغلی و تواناییها و تخصصها را در رزومه گنجاند.

      قسمتهای اصلی رزومه:

      بخشهای اصلی رزومه عبارتند از :
      · اطلاعات شخصی
      · سوابق تحصیلی
      · تجارب شغلی
      · مهارتها
      · زبان خارجه
      · اهداف شغلی
      · قسمتهای دیگر شامل:
      جوایز و تشویقها
      عضویت در انجمنها و گروههای حرفهای
      انتشارات
      علایق جنبی
      معرفین

      منبع: روزنامه بازار کار
      جانم به فدای ائمه اطهار
      می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : آموزش رزومه نویسی فارسی

        نکات مهم در تهیه رزومه: Resume tips

        1.برای هر کارفرمایی رزومه های بر اساس نیاز وی تهیه کنید. بدین ترتیب رزومه شما میتواند تأثیرگذارتر باشد.

        2.مختصر و مفید توضیح دهید. سعی کنید رزومه خود را در یک یا حداکثر دو صفحه خلاصه کنید تا کارفرما بتواند در زمانی کوتاه اطلاعات کلیدی را پیدا کند. از بیان موارد غیر مفید پرهیز کنید. شلوغ شدن و طولانی شدن رزومه باعث میشود تا نکات قوت آن کمتر در معرض دید قرار گیرد.

        3.به تخصصها و مهارتهای مورد نیاز کارفرما با تأکید بیشتری اشاره کنید. میتوانید با پر رنگ کردن یا خط کشیدن زیر مهارتهای مربوط به شغل مورد نظر توجه کارفرما را به نکات قوت و تواناییهای خود جلب کنید.

        4. رزومه باید واضح و روشن نوشته شود. اطلاعات خود را با دقت و واضح توضیح دهید و از کلمات و عبارات مناسب استفاده کنید تا کارفرمایان بتوانند بدون مشکل و سریعاً اطلاعات مورد علاقه خود را در آن پیدا کنند.

        5. از عبارات استفاده کنید نه جملات. حتی الامکان از جمله استفاده نکنید. جملات طول رزومه شما را افزایش میدهد و پیدا کردن کلمات کلیدی در آن را مشکل می سازد.

        6. تاریخها را دقیق ذکر کنید. یکی از نکات مهم در رزومه سندیت آن است. بنابراین تا حد ممکن سعی کنید تاریخها، آدرسها و سایر مراجع را با دقت و کامل وارد کنید.

        7.رزومه به هیچ وجه نباید حاوی اشتباهات چاپی و غلطهای املایی باشد. وجود یکی دو غلط املایی در رزومه ارزش و تأثیرگذاری آن را به شدت کاهش میدهد. این نشان دهنده بی دقتی و بی نظمی نویسنده آن است و تأثیر بسیار بدی روی نظر کارفرما می گذارد.

        8. بعد از حاضر کردن نسخه اولیه رزومه آنرا خوب بررسی کنید. رزومه را چندین بار مرور کنید و آنرا به دوستان و آشنایان خود بدهید تا در مورد آن نظر دهند. در هر مورد تغییرات لازم را اعمال کنید و دوباره آنرا مرور کنید تا از هر حیث بدون ایراد و مشکل باشد.

        9. ظاهر رزومه کاغذی باید منظم و تأثیرگذار باشد. حتماُ آنرا پرینت کنید (حتی الامکان با کیفیت لیزری) و در صفحه آرایی و انتخاب فونتهای مناسب دقت کنید تا ظاهری پسندیده و زیبا داشته باشد. سعی کنید از نسخه اصل استفاده کنید نه فتوکپی.( والا من که نفهمیدم این یعنی چی!!!!!!!!!!)
        10. همانطور که در بالا گفته شد رزومه باید در اولین نگاه کاملاً جذاب و مرتب باشد. به یاد داشته باشید که رزومه جنبه های تبلیغاتی دارد.

        11. فارغ التحصیلان تازه کار و کسانی که تجربه کاری زیادی ندارند باید سعی کنند تا بخش تجربیات کاری رزومه را خالی نگذارند. در آن میتوانند کارآموزی، پروژه های کلاسی و تجربیات و مطالعات شخصی و امثال آنها را نیز ذکر کنند.

        12.هدف شغلی را با ذکر یک منسب مشخص همراه کنید و یا باالکل از آن بگذرید. اگر میخواهید بخشی برای بیان اهداف شغلی در رزومه خود داشته باشید، آنرا با ذکر منسب مشخصی همراه کنید. زیرا هدف از این بخش ایجاد رابطه بین تواناییهای شما و موقعیت معین کاری است. عباراتی مثل:
        به دست آوردن یک موقعیت کاری خوب و متناسب با تحصیلات و تواناییهای من به هیچ وجه کمکی نمیکند (چه موقعیتی؟ چه منسبی؟).

        13. در بیان سوابق کاری سعی کنید نتیجه فعالیت شغلی خود را در هر مورد توضیح دهید. به نکاتی اشاره کنید که مشخصاً نتیجه حضور شما در جریان کار بوده (مثلاً با ارایه روشهای جدید هزینه های شرکت را تا 10% کاهش داده ام)

        14.دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان: بهتر است تحصیلات خود را در ابتدای رزومه بیاورید.

        15.بر نقاط قوت خود تأکید کنید و نقاط ضعف را تا حد ممکن کم رنگ کنید.

        16. اولین خط هر پاراگراف یا بخش بیش از سایر قسمتها خوانده میشود. بنابرین مهمترین جملات خود را در ابتدا بیاورید.

        اشکالات عمده رزومه: (Resume blunders)
        با اجنناب از اشکالات معمول زیر، میتوانید رزومه های تراز اول داشته باشید:

        1. تمرکز بیش از حد روی وظایف شغلی: یکی از ایرادات عمده رزومه تبدیل آن به لیست خسته کننده ای از وظایف و مسئولیتهای شغلهای قبلی است. به جای این که شرح طویلی از مجموعه وظایف خود ارایه کنید، بهتر است نشان دهید که در هر مورد چه تأثیری از خود باقی گذاشته اید. میتوانید با مثال دقیقاً توضیح دهید که عملکرد شما به چه نحوی به شرکت سود رسانده است. برای این کار میتوانید سوالهای زیر را از خود بپرسید:

        · چگونه کار را بهتر از آنچه دیگران ممکن بود انجام دهند، انجام دادید؟

        · چه مشکلاتی بر سر راه شما و شرکت قرار داشت؟

        · برای غلبه بر این مشکلات چه اقداماتی انجام دادید؟

        · نتایج تلاشهای شما چه بود و شرکت چگونه از عملکرد شما بهره مند شد؟

        · آیا در نتیجه این اقدامات جایزه، تشویق و یا ارتقاء موقعیتی پیدا کرده اید؟

        2. هدف شغلی ای که بیش از حد بلند پروازانه و یا کلی است: بسیاری از داوطلبین شغل شانس خود را در همان ابتدای رزومه از دست میدهند: عبارت مربوط به هدف شغلی. بدترین آنها با عبارتی مانند این شروع میشوند: موقعیت شغلی مناسبی که در آن حین کمک به اهداف سازمان جای کافی برای رشد و ترقی موجود باشد. چنین عباراتی بیش از حد کلی اند و فراوان استفاده شده اند. به جای چنین عباراتی میتوانید محدوده تخصص و یا سمت مورد نظر خود را ذکر کنید. برای اطلاع بیشتر میتوانید به رزومه های نمونه رجوع کنید.

        3. رزومه طولانی و رزومه کوتاه: بسیاری تلاش میکنند تا رزومه خود را حتماً در یک صفحه جا بدهند. زیرا شنیده اند که رزومه نباید بیش از یک صفحه باشد و در نتیجه بسیاری از خصوصیات مهم خود را از رزومه حذف میکنند. برعکس آن نیز صادق است: کسانی هستند که چندین صفحه در مورد جزئی ترین تجربه های بی اهمیت یا کم اهمیت خود قلم فرسایی میکنند. چنین رزومهای به سادگی خواننده را بی حوصله میکند. هنگامی که رزومه خود را مینویسید، سر هر جمله از خود بپرسید که آیا این جمله در جلب نظر کارفرما و نزدیک کردن من به مصاحبه موثر است؟ و تنها اطلاعاتی را اضافه کنید که از این سوال پاسخ مثبت دریافت کنند.
        هیچ قانون صریحی در مورد طول مناسب رزومه وجود ندارد. تنها نکته مهم اینست که هر کلمه رزومه باید حساب شده و در جهت اقناع کارفرما باشد.

        4. آوردن اطلاعات شخصی یا بی فایده: اضافه کردن اطلاعات شخصی مثل تاریخ تولد، وضعیت تأهل، قد و وزن و یا اطلاعاتی مثل علایق و سرگرمی ها معمول نیست و توصیه نمی شود. البته موارد استثنایی هم وجود دارد که چنین اطلاعاتی مورد نیاز کارفرماست و در انتخاب او می تواند موثر باشد.

        5. رزومه بدون کلمات کلیدی: اگر رزومه خود را برای استفاده الکترونیکی (در شبکه های کاریابی) مینویسید، باید حتماً در متن رزومه از کلمات کلیدی و متداول تخصص خود استفاده کنید. زیرا کارفرمایان معمولاً با کمک این کلمات کلیدی رزومه های مطلوب خود را جستجو میکنند. هر چه کلمات کلیدی موجود در رزومه شما مناسب تر و جامع تر باشد، احتمال دیده شدن آن توسط کارفرمایان نیز بیشتر خواهد بود. البته احتیاجی نیست که بخش جداگانه ای برای این کار کنار بگذارید، بلکه بهتر است این کلمات را در طول رزومه و در بخشهای مختلف آن پراکنده کنید.

        6. غلطهای املایی: وجود حتی یک غلط املایی در رزومه میتواند آنرا به سطل آشغال بفرستد! رزومه خود را بارها و بارها مرور کنید و حتی آنرا به چند نفر دیگر بدهید تا بررسی کنند. رزومه شما منعکس کننده شخصیت شماست بی نظمی و بی دقتی در آن به هیچ وجه جایز نیست.

        منبع: بازارکار
        جانم به فدای ائمه اطهار
        می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : آموزش رزومه نویسی فارسی

          و تجربیات و نوشته های خودم به عنوان * سایر توصیه ها

          ۱ - پیش از نگارش رزومه ، خوب در مورد سوابق تحصیلی و شغلی خود فکر کنید تا چیزی را از قلم نیندازید . سعی کنید تا حد امکان ، مدارکی دال بر سوابقتان آماده و ترجمه کنید تا ضمیمه رزومه نمایید.

          ۲ - از دروغگویی یا بزرگنمایی جداً پرهیز کنید ، ممکن است برایتان دردسر ساز شود!

          ۳ - بهتر است رزومه را در یک روی کاغذ A4 تنظیم نمایید. بهترین حجم رزومه حداکثر پنج صفحه است. پس نه کم بنویسید و نه زیاد،حتما توجه کنید که مفید و کافی بنویسید.

          ۴ - حتماً چند نسخه اضافه از رزومه برای خودتان نگه دارید تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.در واقع بهتره فایل word اصلی رو تو کامپیوتر خودتون نگه دارید و در صورت لزوم ویرایش کرده و دوباره چاپ کنید تا خلاصه کار بگیرین :job:

          ۵ - در مورد نگارش انگلیسی ، حتماً درباره متن رزومه با یک مترجم و یا کسی که انگلیسی ادبی را به خوبی می داند مشورت کنید.
          ملاحظه: منم در صورت داشتن وقت و توان علمی می تونم کمکتون کنم.
          ۶ - رزومه رو حتما تایپ کنید و از ارایه رزومه دست نویس جداً خود داری کنید که احتمالا به سطل زباله انداخته میشه.



          جانم به فدای ائمه اطهار
          می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : آموزش رزومه نویسی فارسی

            با تشکر از مطلب خوب شما
            نوشته اصلی توسط ahmadpashaei
            9. ظاهر رزومه کاغذی باید منظم و تأثیرگذار باشد. حتماُ آنرا پرینت کنید (حتی الامکان با کیفیت لیزری) و در صفحه آرایی و انتخاب فونتهای مناسب دقت کنید تا ظاهری پسندیده و زیبا داشته باشد. سعی کنید از نسخه اصل استفاده کنید نه فتوکپی.( والا من که نفهمیدم این یعنی چی!!!!!!!!!!)
            یعنی برای هر شرکتی که رزومه میبری باید یک سری پرینت بگیری نه این که یک بار پرینت بگیری بعد بری از روش 10 تا کپی بزنی چون کاملا تابلو میشه
            شرکت های معمولی زیاد توجه نمیکنن ولی شرکت های خصوصی درست حسابی خیلی به این چیزا توجه میکنن


            2 تا نکته هم من اضافه میکنم
            هیچ وقت رزومه کاغذی منگنه نکنین یا همینطوری ندین. حتما در پوشه تمیز و مناسب بزارین
            تا جایی که ممکنه از کاور های پلاستیکی هم خودداری کنین


            حتما در انتهای رزومه تاریخ نگارش اون ذکر کنین
            [glow=red,2,300]تاپيک هاي ايجاد شده[/glow]

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : آموزش رزومه نویسی فارسی

              البته! من خیلی از نکات خوب شما ممنونم. میدونم اونم چی گفته بود ولی به نظرم خیلی فرقی نداره و تابلو نمیشه آخه A4 هستن دیگه،همون کاغذ با همون رنک،فقط اینکه دستگاهش با کیفیت باشه.ولی کلا به نظرم مهم نبود که فهمیدم مهمه.
              با تشکر.
              جانم به فدای ائمه اطهار
              می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : آموزش رزومه نویسی فارسی

                نوشته اصلی توسط ahmadpashaei
                البته! من خیلی از نکات خوب شما ممنونم. میدونم اونم چی گفته بود ولی به نظرم خیلی فرقی نداره و تابلو نمیشه آخه A4 هستن دیگه،همون کاغذ با همون رنک،فقط اینکه دستگاهش با کیفیت باشه.ولی کلا به نظرم مهم نبود که فهمیدم مهمه.
                با تشکر.
                منم قبلا همینطوری فکر میکردم ولی خودم تجربه کردم
                واسه خیلی جاها زیاد فرقی نمیکنه ولی شرکت های حرفه ای خیلی دقیقا
                من یه بار کلمه ای تو رزومه اورده بودم بعدش که برای مصاحبه رفتم کلا تنها سوالی که ازم پرسید همون کلمه بود
                [glow=red,2,300]تاپيک هاي ايجاد شده[/glow]

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : آموزش رزومه نویسی فارسی

                  سلام.
                  برای مقالاتی که داشتیم تو رزومه باید به چه شکلی بنویسیمش؟مثل فرمت مراجع پایان نامه باید نوشته بشه؟

                  موضوع پروژه کارشناسی و پایان نامه در چه قسمتی باید نوشته بشه؟کنار مدرک؟یا اصلا نیازی به نوشتنش هست؟
                  هرگز توان خودت را در تغيير دادن خويش،دست كم نگير!
                  هرگز توان خودت را در تغيير دادن ديگران،دست بالا نگير!

                  http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=112772.0

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : آموزش رزومه نویسی فارسی

                    نوشته اصلی توسط hasting_m
                    سلام.
                    برای مقالاتی که داشتیم تو رزومه باید به چه شکلی بنویسیمش؟مثل فرمت مراجع پایان نامه باید نوشته بشه؟

                    موضوع پروژه کارشناسی و پایان نامه در چه قسمتی باید نوشته بشه؟کنار مدرک؟یا اصلا نیازی به نوشتنش هست؟
                    سلام
                    مقالات رو در بخش Publication وارد می کنید و باید اول مقالات ژورنال و بعد مقالات کنفرانس رو بیارید یعنی
                    -مقالات ژرورنال
                    Names, "Title," Journal name,***, year, DOI[2]
                    [1] ....
                    ***: اگر submit کردین و publish نشده می نویسید In Press, و اگر چاپ شده می نویسید:
                    Volume ..., Number ..., year, Pages .... to ....
                    -مقالات کنفرانس
                    [2]
                    [1]
                    برای کنفرانسی ها هم مثل ژورنال با این تفاوت که باید بعد از title باید مشخصات کامل کنفرانس و محلش و ... نهایتا هم تاریخش رو وارد کنید. اینم اجباری نیست ولی میشه نوشت که اگر پوستر بوده می نویسید accepted in 5th.....aaa یا اگر ارایه داشته Presented at .... conference: 5th Symposium on .....و بقیه مثل قبلی نوشته میشه تا آخر.
                    نکته: به ترتیب وار د کردن مقالات و شماره گذاری من توجه کنید که از آخرین به اولین نوشته میشن.
                    جانم به فدای ائمه اطهار
                    می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : آموزش رزومه نویسی فارسی

                      سلام.خیلی ممنون.اما مال من مقاله مربوط به کنفرانسی هست که سابمیت شده اما هنوز زمان ارایه اش نرسیده.ضمنا مقاله هم فارسیه.اینو میشه بگین به چه ترتیبی و چجوری اطلااعتشو بنویسم؟
                      هرگز توان خودت را در تغيير دادن خويش،دست كم نگير!
                      هرگز توان خودت را در تغيير دادن ديگران،دست بالا نگير!

                      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=112772.0

                      دیدگاه

                      لطفا صبر کنید...
                      X