ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





  1. #11
    تاریخ عضویت
    2005/11/18
    تهران
    1,181
    176

    پاسخ : راه اندازی ir2113

    با سلام--با این کار هنگامیکه 1 روشن و 4 پی دبیلیو ام میگیرد در زمانهای خاموشی 4 -سوییچ بالایی 1 از طریق دیود داخلیش هدایت کرده و از مسیر 1 اتصال کوتاه شده و خواهد سوخت.
    در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2008/09/29
    6,000
    526

    پاسخ : راه اندازی ir2113

    نقل قول نوشته اصلی توسط B2
    اروین oo:درود بر تو جوان نابغه...اره کار جالبیه و با این کار ماسفتهایی که اول روشن میشن تو شرایط ZVS روشن شده و تلفات روشن شدن نداره و جالبتر اینه که برای خاموش کردن هم اول همین ترانزیستورها اول خاموش بشن و اون دو ترانزیستور بدبخت که از ZVS بی نصیب موندن تو حالت ZCS خاموش بشن
    بهترین حالت برای یک سوئیچ زمانیست که وقتی ولتاژ دو سرش صفره بسته بشه و زمانی خاموش بشه که جریانش صفر باشه.
    ها بله؟

    ببین تا الان یه 5 تا مقاله راجعب ZVS و ZCS خوندم ولی آخرش نفهمیدم چی بود جان کلام .

    تو توی 2-3 خط جنان برای من بی سواد جا انداختی که نمیدونم چطوری تشکر کنم!
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2010/03/05
    3,251
    106

    پاسخ : راه اندازی ir2113

    سلام استاد
    منظورتونو از اتصال کوتاه شدن سویچ بالایی نفهمیدم
    مگه در زمان های خاموشی s4 جریان به صورت زیر از طریق دیود s3 و سویچ s1 که روشن هست عبور نمیکنه؟

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    با سپاس
  4. #14
    تاریخ عضویت
    2007/03/01
    تهران
    1,248
    261

    پاسخ : راه اندازی ir2113

    نقل قول نوشته اصلی توسط علی علی پور ریکنده
    ....
    مثلا شکل زیر رو در نظر بگیرید
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d4/H_bridge.svg/461px-H_bridge.svg.png
    وقتی که میخوایم جریان از s1 و s4 و موتور عبور کنه بیایم s1 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s4 اعمال کنیم
    و وقتی که میخوایم جریان از s2 و s3 و موتور عبور کنه بیایم s3 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s2 اعمال کنیم
    ....
    با سلام،

    بله میشه و متداوله، مثلا توی این مدار هم از همین روش استفاده کردیم و خوب هم جواب میده :
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=52169.msg417538#msg417538
    مادامی که از شخصی یاد میشود، او و افکارش زنده اند ....

    Hidden Content

    http://s2.picofile.com/file/7170362468/_Wall_e_.jp
  5. #15
    تاریخ عضویت
    2012/03/02
    1,337
    140

    پاسخ : راه اندازی ir2113

    وقتی که میخوایم جریان از s1 و s4 و موتور عبور کنه بیایم s1 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s4 اعمال کنیم
    و وقتی که میخوایم جریان از s2 و s3 و موتور عبور کنه بیایم s3 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s2 اعمال کنیم
    اینجوری ماسفت بالایی تلفات سویچ نداره و جریان کمتری هم از درایور میکشه و ...
    ایا از این روش استفاده میشه؟ اگه نه چرا؟
    درسته .مشکلی نیست و بنده هم با موتور تست کردم . اگر بحث روی موتور 3 فاز باشه با تغییراتی 6 سوئیچ رو میشه به 3 سوئیچ هم کاهش داد و تلفات که کم شد هیچ قدرت و گشتاور موتور هم افزایش پیدا کرد
    من نمیدونم چرا باید همش از راه های متداول استفاده کنیم
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2009/10/13
    1,434
    140
    B2

    پاسخ : راه اندازی ir2113

    با سلام خدمت جناب جبراییلی میشه یه کم بیشتر توضیح بدید اخه من متوجه نشدم اتصال کوتاه کجا اتفاق میفته
  7. #17
    تاریخ عضویت
    2009/10/27
    تهران
    3,312
    1,073

    پاسخ : راه اندازی ir2113

    روشن نگه داشتن یک سوئیچ در یک بازو به جای خاموش کردن هر دو سوئیچ متقابل، یک روش کاملا شناخته شده و مرسوم است که مثلا در درایورهای موتور در جای خود از آن استفاده می شود. به عنوان یک نمونه در ترکیب L297-L298 هر یک از دو روش برای ثابت نگه داشتن جریان و فرمان به ترانزیستورها از طریق ورودی control در L297 قابل فعال سازی است. در متون st برای روش خاموش کردن هر دو سوئیچ (در پاسخ به فیدبک جریان) اصطلاح inhibit chopping و برای وضعیت روشن نگه داشتن یک سوئیچ، اصطلاح one phase chopping به کار رفته است. با توجه به تفاوت امپدانس دیده شده توسط موتور در هر یک از این دو روش، نرخ تغییرات جریان در هر یک متفاوت است و به خصوص در بارهای سلفی بزرگ، روش نگه داشتن یک سوئیچ به دلیل امپدانس بزرگی که در مقابل بار قرار می گیرد، در مواردی جواب نمی دهد. در یکسری از IC های درایور موتور هم ترکیب این دو روش بصورت هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد (که خارج از بحث این تاپیک است).
    اما در مورد درایورهایی مثل Ir2113 که از خازن برای تغذیه سوئیچ بالا استفاده می شود، روشن نگه داشتن دائمی سوئیچ دارای یک محدودیت زمانی است و بعد از مدت زمانی(بیش از چند صد میلی ثانیه)، به دلیل تخلیه خازن تغذیه کننده درایور high side، عملا سوئیچ بالا خاموش خواهد شد. این مشکل در کاربردهای dc یا مواردی که pwm فقط در یک جهت اعمال می شود، خود را نشان می دهد. بنابراین روشن شدن سوئیچ پائینی هر بازو، برای سوئیچ بالایی جنبه Refresh کردن ولتاژ تغذیه آن را دارد و در روشن نگه داشتن طولانی سوئیچ های بالایی باید به این مسئله تخلیه شارژ خازن تغذیه توجه شود. مواردی را که توضیح دادم در طول سال ها طراحی درایورهای موتور مختلف به دفعات مشاهده کرده ام که بدون توجه به مسئله بار محدود موجود در دو سر خازن سوئیچ های بالا و روشن نگه داشتن طولانی مدت آن، به دلیل از کار افتادن درایور سوئیچ بالا مشکلات مختلفی را ایجاد می کند. اگر روشن نگه داشتن، به جای سوئیچ های بالا به سوئیچ های پائین هم اعمال شود، بدون توجه به مسئله شارژ خازن های تغذیه بخش بالا، مشکل می تواند همچنان برقرار باشد. در L298 هم علتی که چنین مشکلی ایجاد نمی شود، عدم وجود مکانیزم دیود-خازن برای تغذیه درایور سوئیچ های بالایی است.
    اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
    دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
    برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
    وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
    قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
    اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
    ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد
  8. #18
    تاریخ عضویت
    2009/10/13
    1,434
    140
    B2

    پاسخ : راه اندازی ir2113

    با تشکر از جناب طراح ونکته مفیدشون میشه بفرمایید که دقیقا چه مشکلی پیش میاد اگه سویچ پایینی روشن بمونه و عرض پالس های ساید تغییر کنه?
    نظر شما راجع به مشکل اتصال کوتاه که جناب جبراییلی فرمودن چیه؟
    ممنون.
  9. #19
    تاریخ عضویت
    2008/01/02
    104
    3

    پاسخ : راه اندازی ir2113

    جناب کی نژاد یه توضیحی هم در مورد سازوکار سویچ توی l298 می دین
  10. #20
    تاریخ عضویت
    2005/11/18
    تهران
    1,181
    176

    پاسخ : راه اندازی ir2113

    با سلام-با عرض پوزش در مورد اتصال کوتاه --با مطلب دیگری اشتباه شده.واصلاح میشود.اتصال کوتاه اتفاق نمیافتد.
    در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp
صفحه 2 از 3 نخست 123 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 27

موضوعات مشابه

  1. آی سی ir2113
    توسط EhsanHejazi در انجمن الكترونيک صنعتی
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2015/04/01, 00:55
  2. آی سی ir2113
    توسط EhsanHejazi در انجمن مدار های ديجيتال
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2015/03/13, 18:13
  3. ir2113
    توسط yusef12 در انجمن الكترونيک صنعتی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2013/04/03, 19:23
  4. مشکل در راه اندازی آی سی ir2113
    توسط mjs1990s در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2013/01/05, 23:48
  5. راه اندازی IR2113 برای یه H-bridge
    توسط arvinfx در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2012/12/22, 23:29

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •