اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راه اندازی ir2113

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راه اندازی ir2113

    سلام
    http://vip.eca.ir/sharing/uploads/13562741761.jpg
    در مدار بالا نوع دیود و مشخصات ولتاژ و جریانش چی باید باشه؟
    مقدار و ولتاژ خازن ها چقدر باید باشه؟ (فرکانس 30 کیلوهرتز)
    نیاز به دیود معکوس به موازات مقاومت گیت هست؟ یا دقیقا همین مدار بسته بشه کافیه؟
    با سپاس

    #2
    پاسخ : راه اندازی ir2113

    چی شده همه به 2113 علاقه مند شدن :biggrin: به اروین هم گفتم زیاد سخت نگیر مدار دیتاشیتو ببند جواب میده....
    کمترین مقدار بوت استراپ:


    عکس از مقاله an-978

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راه اندازی ir2113

      موسفت درایوره دیگه اگه سوات داشتیم با ترانزیستور بسازیم دست به دامن این IR2113 نمیشدیم که :mrgreen:

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راه اندازی ir2113

        سلام
        1-خازن از چه نوعی و چه ولتاژی باید باشه؟
        2-دیود چی؟
        3-شما این اپلیکیشن نوت ها رو چطور پیدا میکنید؟
        4-و نمیشه ماسفت بالایی رو روشن نگه داریم و پالس رو فقط به ماسفت پایینی اعمال کنیم؟ اینجوری هم تلفات کمتری داریم و هم مدار درایور خلوت تر میشه ...
        با سپاس

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : پاسخ : راه اندازی ir2113

          نوشته اصلی توسط علی علی پور ریکنده

          4-و نمیشه ماسفت بالایی رو روشن نگه داریم و پالس رو فقط به ماسفت پایینی اعمال کنیم؟ اینجوری هم تلفات کمتری داریم و هم مدار درایور خلوت تر میشه ...
          با سپاس
          ها! oo: راست میگیها! اصلا میشه موسفت های بالایی رو حذف کرد !

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راه اندازی ir2113

            فکر نکنم بشه حذف کرد ، حذف کنیم که سویچ های هر سمت اتصال کوتاه میشن؟!

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راه اندازی ir2113

              چرا اینقدر سختش میکنید اخه....
              1.تانتال باشه بهتره وای تو اینورترهای بازاری هم از یه خازن الکترولیت 100 میکرو 35 ولت استفاده میشه
              2.شاتکی باشه بهتره چون خازن رو با افت کمتری شارژ میکنه
              3. با جستجو :mrgreen:
              4.علی جان از معدود مواردی هست که نمیفهمم منظورت چیه.ماسفت پایینی دیگه کدومه؟ درایور خلوت میشه :surprised: همه چیز رو که تو ایسی خلاصه کردن و فقط یه دیود و خازن باید اضافه کنید.
              راستی میدونستید اگه یه تغذیه 15 ولت جدا داشتید دیگه نیازی به خازن بوت استراپ و دیودش نداشتید؟
              موسفت درایوره دیگه اگه سوات داشتیم با ترانزیستور بسازیم دست به دامن این IR2113 نمیشدیم که :mrgreen:
              اتفاقا چون سوات داری رفتی سراغ موسفت درایور.ترانزیستور مال زمانی که پیک جریانت بیش از این حرفاس که یه مدار مجتمع بخواد جواب بده که البته تا توان 15 کیلووات دیدم که از یه ایسی برای درایو گیت استفاده شده پس حالا تا وقتی کیلووات کار نشدیم همین ایسیهای کوچولو کارمونو راه میندازن.ولی شخصا استفاده از ایسیهای درایور صنعتی مثل HCPL3120 رو توصیه میکنم.
              ولی شما دو نفر مشکوک میزنید :mrgreen: چیکار دارید میکنید

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راه اندازی ir2113

                علی مگه بهش نگفتی موتور بدون سوخت ساختیم؟ :mrgreen: فقط مونده برق 220V بکنیم بزنیم به 2 شاخه برق شهر همه برق دار میشن

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راه اندازی ir2113

                  ممنون
                  نوشته اصلی توسط B2
                  چرا اینقدر سختش میکنید اخه....
                  به شدت ایده ال گرام
                  نوشته اصلی توسط B2
                  4.علی جان از معدود مواردی هست که نمیفهمم منظورت چیه.ماسفت پایینی دیگه کدومه؟ درایور خلوت میشه :surprised: همه چیز رو که تو ایسی خلاصه کردن و فقط یه دیود و خازن باید اضافه کنید.
                  مثلا شکل زیر رو در نظر بگیرید
                  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d4/H_bridge.svg/461px-H_bridge.svg.png
                  وقتی که میخوایم جریان از s1 و s4 و موتور عبور کنه بیایم s1 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s4 اعمال کنیم
                  و وقتی که میخوایم جریان از s2 و s3 و موتور عبور کنه بیایم s3 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s2 اعمال کنیم
                  اینجوری ماسفت بالایی تلفات سویچ نداره و جریان کمتری هم از درایور میکشه و ...
                  ایا از این روش استفاده میشه؟ اگه نه چرا؟ (من که یه سری مدارات دیدم استفاده نشده بود)
                  با سپاس

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راه اندازی ir2113

                    نوشته اصلی توسط arvinfx
                    علی مگه بهش نگفتی موتور بدون سوخت ساختیم؟ :mrgreen: فقط مونده برق 220V بکنیم بزنیم به 2 شاخه برق شهر همه برق دار میشن
                    اروین oo:
                    وقتی که میخوایم جریان از s1 و s4 و موتور عبور کنه بیایم s1 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s4 اعمال کنیم
                    و وقتی که میخوایم جریان از s2 و s3 و موتور عبور کنه بیایم s3 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s2 اعمال کنیم
                    اینجوری ماسفت بالایی تلفات سویچ نداره و جریان کمتری هم از درایور میکشه و .
                    درود بر تو جوان نابغه...اره کار جالبیه و با این کار ماسفتهایی که اول روشن میشن تو شرایط ZVS روشن شده و تلفات روشن شدن نداره و جالبتر اینه که برای خاموش کردن هم اول همین ترانزیستورها اول خاموش بشن و اون دو ترانزیستور بدبخت که از ZVS بی نصیب موندن تو حالت ZCS خاموش بشن
                    بهترین حالت برای یک سوئیچ زمانیست که وقتی ولتاژ دو سرش صفره بسته بشه و زمانی خاموش بشه که جریانش صفر باشه.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راه اندازی ir2113

                      با سلام--با این کار هنگامیکه 1 روشن و 4 پی دبیلیو ام میگیرد در زمانهای خاموشی 4 -سوییچ بالایی 1 از طریق دیود داخلیش هدایت کرده و از مسیر 1 اتصال کوتاه شده و خواهد سوخت.
                      در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : راه اندازی ir2113

                        نوشته اصلی توسط B2
                        اروین oo:درود بر تو جوان نابغه...اره کار جالبیه و با این کار ماسفتهایی که اول روشن میشن تو شرایط ZVS روشن شده و تلفات روشن شدن نداره و جالبتر اینه که برای خاموش کردن هم اول همین ترانزیستورها اول خاموش بشن و اون دو ترانزیستور بدبخت که از ZVS بی نصیب موندن تو حالت ZCS خاموش بشن
                        بهترین حالت برای یک سوئیچ زمانیست که وقتی ولتاژ دو سرش صفره بسته بشه و زمانی خاموش بشه که جریانش صفر باشه.
                        ها بله؟

                        ببین تا الان یه 5 تا مقاله راجعب ZVS و ZCS خوندم ولی آخرش نفهمیدم چی بود جان کلام .

                        تو توی 2-3 خط جنان برای من بی سواد جا انداختی که نمیدونم چطوری تشکر کنم!

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : راه اندازی ir2113

                          سلام استاد
                          منظورتونو از اتصال کوتاه شدن سویچ بالایی نفهمیدم
                          مگه در زمان های خاموشی s4 جریان به صورت زیر از طریق دیود s3 و سویچ s1 که روشن هست عبور نمیکنه؟

                          با سپاس

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : راه اندازی ir2113

                            نوشته اصلی توسط علی علی پور ریکنده
                            ....
                            مثلا شکل زیر رو در نظر بگیرید
                            http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d4/H_bridge.svg/461px-H_bridge.svg.png
                            وقتی که میخوایم جریان از s1 و s4 و موتور عبور کنه بیایم s1 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s4 اعمال کنیم
                            و وقتی که میخوایم جریان از s2 و s3 و موتور عبور کنه بیایم s3 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s2 اعمال کنیم
                            ....
                            با سلام،

                            بله میشه و متداوله، مثلا توی این مدار هم از همین روش استفاده کردیم و خوب هم جواب میده :
                            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=52169.msg417538#msg417538
                            مادامی که از شخصی یاد میشود، او و افکارش زنده اند ....

                            Sh_Nourbakhsh@Yahoo.com

                            http://s2.picofile.com/file/7170362468/_Wall_e_.jp

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : راه اندازی ir2113

                              وقتی که میخوایم جریان از s1 و s4 و موتور عبور کنه بیایم s1 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s4 اعمال کنیم
                              و وقتی که میخوایم جریان از s2 و s3 و موتور عبور کنه بیایم s3 رو روشن کنیم و روشن نگه داریم و pwm رو به s2 اعمال کنیم
                              اینجوری ماسفت بالایی تلفات سویچ نداره و جریان کمتری هم از درایور میکشه و ...
                              ایا از این روش استفاده میشه؟ اگه نه چرا؟
                              درسته .مشکلی نیست و بنده هم با موتور تست کردم . اگر بحث روی موتور 3 فاز باشه با تغییراتی 6 سوئیچ رو میشه به 3 سوئیچ هم کاهش داد و تلفات که کم شد هیچ قدرت و گشتاور موتور هم افزایش پیدا کرد
                              من نمیدونم چرا باید همش از راه های متداول استفاده کنیم

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X