سلام دوستان موتور AC تک فاز در حال کار است اگر به هر دلیلی موتور از کار ایستاد یا دورش خیلی کم شد یا بد کار کرد که علتهای مختلفی میتونه داشته باشه قطع برق -خرابی موتور-اعمال بار بیش از حد و غیره مداری باشد که به ما هشدار بدهد و ما سریعا اقدام کنیم مدار باید جریان و عدم جریان در سیم را تشخیص دهد با سنسور جریان میشود این مدار را ساخت؟ البته راه هایی هست میخاستم نظر شما دوستان را بپرسم
اطلاعیه
Collapse
No announcement yet.
درخواست مدار هشدار عدم کارکرد موتور
Collapse
X
-
پاسخ : درخواست مدار هشدار عدم کارکرد موتور
سلام
یه شفت انکودر بزار سر موتور یه فرستنده گیرنده مادون قرمز هم دو طرفش.
خروجیشو از یه فیلتر پایین گذر رد کن و سپس با یه اپ امپ مقایسه با ولتاژ مرجع.
خروجی پ امپ میشه آلارم.
البته براساس همون جریان هم که گفتید میشه کار کرد ولی هزینه بیشتری داره.تولید کننده انواع تابلو فرمان آسانسور با تکنولوژی روز دنیا
-
پاسخ : درخواست مدار هشدار عدم کارکرد موتور
نوشته اصلی توسط mehdi_nxpسلام
یه شفت انکودر بزار سر موتور یه فرستنده گیرنده مادون قرمز هم دو طرفش.
خروجیشو از یه فیلتر پایین گذر رد کن و سپس با یه اپ امپ مقایسه با ولتاژ مرجع.
خروجی پ امپ میشه آلارم.
البته براساس همون جریان هم که گفتید میشه کار کرد ولی هزینه بیشتری داره.
تو روش جریانی ممکنه موتور طوری گیر کنه که جریان بکشه ولی کار نکنه که این باعث سوختن موتور میشه.
البته روش جریانی اون موقع بهتر جواب میده که بدونیم محدوده جریان نرمال موتور چقدره ولی باز هم نمیشه از روی عبور جریان تشخیص قطعی داد که موتور می چرخه یا نه.
دیدگاه
-
پاسخ : درخواست مدار هشدار عدم کارکرد موتور
سلام
با یک سنسور القایی ، یک speed monitor و یک آژیر می تونید اینکار رو کنید. سنسور القایی رو طوری نصب کنید که چرخش موتور رو ببینه. خروجی سنسور رو به speed monitor بدید و حد پایین سرعت رو روی speed monitor تنظیم کنید. کنتاکت speed monitor رو به آژیر بدید که هر وقت سرعت کم شد شما رو مطلع کنه.
دیدگاه
-
پاسخ : درخواست مدار هشدار عدم کارکرد موتور
المان ها و فاکتورهای کنترل کننده در موتورهای الکتریکی که معمولا باعث سوختن و مشکا کار کردن اونها میشن این موارد البته برای موتورهای تکفاز هستن:
1.اضافه جریان
2.اضافه بار بیش از حد ( که اینم باعث اضافه جریان کشی میشه)
اگر بخواهید این مورد رو کنترل کنید یک ماژول رله بی متال که رنجش کمی بالاتر و پایین تر از رنج جریان کشی ماکزیمم موتور که روی پلاک اون نوشته شده رو خریداری و در مسیر فاز رفته به موتور نصب کنید خیلی هم بستنش آسونه و تنظیم هم میشه.
این مورد بسیار مهمه و موتور رو از معیوب شدن حفاظت میکنه.
در حالت دوم هم که فرموده بودید که موتور در دور پایین کار کنه یا بیاسته دوتا راه حل دارید.
اولیشو دوستامون گفتن که همون شفت انکدر هستش و برات پالس میسازه و باید با خوندن پالس ها اتفاقات رو تفسیر کنی و روش دوم استفاده از تاکو ژنراتور هستش که بر حسب نوع اون در یک رنج خاصی ولتاژ برات تولید میکنه.
که من خودم شخصا برای کارایی که به سرعت های خیلی دقیق نیاز نداره از اون استفاده کردم.تفسیر خروجیش هم چون ولتاژه بسیار آسونه.بازم اگر کمک موردی بود بفرمایید اگر از دست بر اومد کمک کنیم.
<<The only place that you can find success before work is in the dictionary>>
دیدگاه
دیدگاه