اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کنترل جریان دشارژ باتری

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کنترل جریان دشارژ باتری

    سلام به همگی
    یک باتری رو می خواهم با جریان 110 آمپر در load دشارژ بشه.
    نمونه این کار برای جریان های پایین :

    http://bigbro.biophys.cornell.edu/documents/Temperature_Control/Duesing/tc2.html

    http://elm-chan.org/works/bt/report_e.html

    کسی ایده خاصی نداره - چگونه باید اینکار رو انجام بدهم!!!

    #2
    پاسخ : کنترل جریان دشارژ باتری

    باطری که داری میتونه 110 امپر رو بده؟

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کنترل جریان دشارژ باتری

      آر می تونه 110 آمپر بده. کلا مساله آمپر بالا هست 100 آمپر و 200 آمپر .

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : کنترل جریان دشارژ باتری

        میشه بیشتر توضیح بدی که دقیقا میخای چیکار کنی؟با این توضیحات نمیشه چیزی گفت .باید بدونم بارت چی هست چقدر میخای 110 امپر رو از باطری بکشی.و.......

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : کنترل جریان دشارژ باتری

          صــــــــــد و ده آمـــــــــــپـــــــــر
          می دونی یعنی چه قدر؟

          حتماً جریان لحظه ای رو مد نظرتون هست. اگر لحظه ای باشد با فرض باطری لیتیوم پلیمر 2.2 آمپر با جریان لحظه ای 50C شاید بشود.
          البته باید خیلی پول بابتش بدهید.به اندازه ی یک موتورسیکلت :mrgreen:
          با این فرض ناقص بنده (اگر ولتاژتان ولتاژ یک باطری یعنی 3.7 باشد) توان می شود: 110*3.7=407 وات :eek: :eek:

          در کل باید بگویم با این جریان بالا هیچ کاری نمی شود کرد. حتی لحظه ای!



          البته شک نکنید که هیچ کار غیر ممکن نیست!
          همواره يادمان باشد:
          1-مردان بزرگ اراده مي کنند و مردان کوچک آرزو
          2-افراد بزرگ، هميشه به دنبال ايده هاي بزرگند و افراد کوچک به دنبال افراد بزرگ
          3-هميشه سعي کن آنقدر کامل باشي که بزرگترين تنبيه تو براي ديگران گرفتن خودت از آنها باشد.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : کنترل جریان دشارژ باتری

            نوشته اصلی توسط S_Ahmad
            صــــــــــد و ده آمـــــــــــپـــــــــر
            می دونی یعنی چه قدر؟

            حتماً جریان لحظه ای رو مد نظرتون هست. اگر لحظه ای باشد با فرض باطری لیتیوم پلیمر 2.2 آمپر با جریان لحظه ای 50C شاید بشود.
            البته باید خیلی پول بابتش بدهید.به اندازه ی یک موتورسیکلت :mrgreen:
            با این فرض ناقص بنده (اگر ولتاژتان ولتاژ یک باطری یعنی 3.7 باشد) توان می شود: 110*3.7=407 وات :eek: :eek:

            در کل باید بگویم با این جریان بالا هیچ کاری نمی شود کرد. حتی لحظه ای!



            البته شک نکنید که هیچ کار غیر ممکن نیست!
            با یه باطری کامیون ایا اکه 2 تا باطری ماشین رو موازی کنی میشه .
            اگه بخوای یه کوره القایی درست کنی جریان بالایی میخواد..

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : کنترل جریان دشارژ باتری

              ممنون از تمام مهندسین.

              باتری رو می خواهیم با جریان مشخصی دشارژ کنیم- این جریان مشخص 110 آمپر می باشد. در مخابرات از بارهای مجازی (dummy load) برای دشارژ باتری استفاده می کنند. مدار باید طوری طراحی شود که بتواند متناسب با جریان خواسته شده کاربر, باتری را در load دشارژ کند.
              بیان دیگر سوال: باتری داریم 200AH و 12 ولت. اکنون می خواهیم باتری ما با جریان 100 آمپر دشارژ(تخلیه) شود.(نیاز به یک کنترل کننده(محدود کننده) جریان داریم). البته نیاز به تخلیه کامل باتری نیست وقتی که ولتاژ باتری به 10 ولت برسد نیز کافی می باشد.

              منتظر نظرات شما هستم.
              ممنون

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : کنترل جریان دشارژ باتری

                پس شما تو کار فوق قدرت هستید. باطری ماشین . آره 110 آمپر رو راحت می دهد.
                ---------------------------
                در مورد این قضیه باید گفت:
                اولین چیزی که به ذهنم می رسه اینکه شما اصلا چرا جریان را می خواهید محدود کنید.؟ آیا حتما باید میزان جریان در مدت زمان های مختلف تغییر کنه؟
                این نظر خودم هست. حالا می گم شاید مفید باشه.
                به نظر شما جریان باطری رو روی یک بار تخلیه کنید.بدون هیچ کنترلی
                نهایتا چون فاکتور مهم برای اتمام دشارژ اینکه ولتاژ به یک حد خاصی برسه، خب شما، فقط ولتاژ رو کنترل کنید و با از رسیدن به ولتاژ مورد نظر مسیر جریان رو قطع کنید.
                ----------------------
                دومین چیزی که به ذهنم می رسه اینکه خوب برای کنترل جریان عبوری راهی نیست جز کنترل ولتاژ تا در نهایت جریان کنترل بشود.
                برای اینکار شما نیز به یک عنصر سوئیچ کننده قدرت دارید.(البته همین جا بگم که راه اندازی یک سوئیچ قدرت گاهی اوقات سخته)
                و این عنصر سوئیچ کننده باید توسط PWM اعمالی به اون دیوتی سایکل روی بار رو تنظیم کنه.تا ولتاژ نهایی کم و زیاد بشود.
                با کم و زیاد شدن ولتاژ نهایی روی بار جریان نیز تغییر می کند و یه جورایی تحت کنترل در می آید.
                همواره يادمان باشد:
                1-مردان بزرگ اراده مي کنند و مردان کوچک آرزو
                2-افراد بزرگ، هميشه به دنبال ايده هاي بزرگند و افراد کوچک به دنبال افراد بزرگ
                3-هميشه سعي کن آنقدر کامل باشي که بزرگترين تنبيه تو براي ديگران گرفتن خودت از آنها باشد.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : کنترل جریان دشارژ باتری

                  باری که 100امپر رو از 12ولتمی کشه باید 0.12اهم مقاومت داشته باشه و بتونه عبو این جریان رو تحمل کنه!!!!!!!!!!
                  اگه داری میشه با GTO یاIGBT LNHVD XVHPD ;VN.
                  با کنتاکتور هم امکانش هست

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : کنترل جریان دشارژ باتری

                    مطمئناً این مقاومت های کربی موجود نهایت 10 وات تحمل دارند. :mrgreen:

                    لذا برای بار اهمی باید از نوع مقاومت های سیمی استفاده کرد. من یادم هست توی آزمایشگاه ماشین برای راه اندازی موتور های 3 فاز خیلی قوی (خیلی جثه ی بزرگی داشتند) مقاومت های باری استفاده می کردیم که اهم پایین و توان بالایی (جثه بزرگ) داشتند. لذا در این صورت تنها گزینه ی فعلی این هست.



                    همواره يادمان باشد:
                    1-مردان بزرگ اراده مي کنند و مردان کوچک آرزو
                    2-افراد بزرگ، هميشه به دنبال ايده هاي بزرگند و افراد کوچک به دنبال افراد بزرگ
                    3-هميشه سعي کن آنقدر کامل باشي که بزرگترين تنبيه تو براي ديگران گرفتن خودت از آنها باشد.

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X