ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7

موضوع: Head Up Display

  1. #1
    2006/05/28
    شيراز
    9
    1
    NNT

    Head Up Display

    سلام به همه دوستان
    تو بعضي از اتومبيل ها به جاي اينکه اطلاعات مورد نياز راننده روي مانيتور GPS نشون داده بشه ، روي شيشه جلو اتومبيل هست و راننده ميتونه همينطور که جلو رو ميبينه اونرو هم بخونه، اينجور که شنيدم اين سيستم Head Up Display ناميده ميشه و اولين بار روي هليکوپتر هاي نظامي پياده شده.
    اگر از بين دوستان کسي با نحوه کارکرد اين سيستم آشنا هست لطفا يه مقدار برامون توضيح بده.
    پيشاپيش ممنونم
  2. #2
    2005/06/10
    بابل
    1,808
    40

    Head Up Display

    سلام . خوبي دوست عزيز ؟
    ممنون از اينكه اين مسئله رو مطرح كرديد . من نميدونم همچين چيزي ساخته شده . هميشه فكر ميكردم اگه همچين چيزي باشه چقدر كار راحته .
    اميدوارم كسي از دوستان اطلاعاتي در موردش داشته باشه .
    موفق باشيد .
    شأن انسان در ايمان و هجرت و جهاد است و هجرت، مقدمهآ*ي جهاد فيآ*سبيلآ*الله.
    هجرت، هجرت از سنگينيآ*هاست و جاذبهآ*هايي كه تو را به خاك ميآ*چسباند.
    چكمهآ*هايت را بپوش، رهآ*توشهآ*ات را بردار و هجرت كن.
  3. #3
    2005/10/15
    tabriz
    255
    0

    Head Up Display

    http://www.answers.com/topic/head-up-display#after_ad1

    http://tri.army.mil/LC/CS/csa/cphud.htm
    http://www.solutiaautomotive.com/en/lgi/hud.aspx
    http://wearcam.org/head-mounted-displays.html
    [size=14pt]خواندن کلمات قصار برای یک آدم تحصیلآ*نکرده چیز خوبی است[/size]
    چرچیل

    [size=14pt]تنها معجزه بزرگ و نابودنشدنی، اعتقاد بشر به معجزه است.[/size]
    ژان پل سارتر
    [color=red][size=14pt]جادوی دست یک انسان، در دست دیگری، توانایی "مهندسیآ*کردن" است. "ماوراءالطبیعه" واژهآ*ای پوچ است. رابرت آنسون هاینآ*لاین
  4. #4
    2006/05/28
    شيراز
    9
    1
    NNT

    Head Up Display

    سلام آقا محمد
    خوبم ممنون، ارادت داريم
    راستش من اين خبر رو نزديک 5 يا 6 سال پيش شنيدم، و اصل ماجرا اين بوده که :
    يه نمايشگاه اتومبيل بوده که تو اون يکي از اتومبيل هاي BMW هم بوده، يکي از ايرادهايي که از اين BMW گرفته ميشه اينه که GPS در جاي مناسبي قرار نداره و باعث خراب کردن ديد راننده ميشه، روي همين حساب BMW مياد و در مدل بعدي کليه چيز هايي که روي مانيتور GPS بود رو به وسيله اين سيستم ميفرسته روي شيشه که ديگه از اين لحاظ مشکلي نباشه،متاسفانه اون موقع که من اينو شنيدم نه تو کار ماشين بودم نه الکترونيک بره همين دنبال نکردم فقط گفتم چه جالب.
    تا اينکه از يه نفر ديگه فهميدم که اين سيستم اين نام داره و اولين بار در هليکوپتر نظامي به کار رفته، و چند وقت پيش هم توي مجله ماشين در مورد اين سيستم نوشته بود که :
    ""Citroen C6 نخستين خودرو اروپايي است که به اين سيستم مجهز ميشود،( يعني تازه شده ) و اين سيستم توسط "نيپون سيکي" ژاپن ساخته و پرداخته ميشود.""
    در صورتي که Bmw اين رو نزديک 6 سال پيش روي ماشينش آزمايش کرده بود. و از اواخر سال گذشته در مدل هاي سري 5 و 6 خود، براي آمريکا نصب کرد. البته طبق گفته مجله جنرال موتورز هم در سال هاي دهه 1980 از ين سيستم بهره برداري کرده.
    خلاصه اينکه خيلي وقت هست که اين سيستم وجود داره
    من هم اميدوارم از بين دوستان يکي به اين سيستم آشنايي داشته باشه، به هر حال دير يا زود ميفهميمش بعد همينجا رو ژيان پيادش ميکنيم، نه ببخشيد روي خودرو ملّي
  5. #5
    2006/05/28
    شيراز
    9
    1
    NNT

    Head Up Display

    تشكر علي جان
    بعد از پست دومم، پست شمارو ديدم
  6. #6
    2005/10/15
    tabriz
    255
    0

    Head Up Display

    ابته تو سايت خود bmwهم جديدشو گذاشته
    [size=14pt]خواندن کلمات قصار برای یک آدم تحصیلآ*نکرده چیز خوبی است[/size]
    چرچیل

    [size=14pt]تنها معجزه بزرگ و نابودنشدنی، اعتقاد بشر به معجزه است.[/size]
    ژان پل سارتر
    [color=red][size=14pt]جادوی دست یک انسان، در دست دیگری، توانایی "مهندسیآ*کردن" است. "ماوراءالطبیعه" واژهآ*ای پوچ است. رابرت آنسون هاینآ*لاین
  7. #7
    2007/06/28
    721
    22

    پاسخ : Head Up Display

    میدونم این پست هم خیلی وقت هست که ایجاد شده اما فکر کنم بد نباشه دوباره دست و رویی به سرش بکشیم به خصوص که توضیحات فارسی نداشت این مطلب رو قبلا جای دیگه نوشته بودم حالا Paste میکنم اینجا برای همین اگر نا هماهنگی توش بود ببخشید.
    سیستم Head Up Display یا HUD روشی از نمایش دادن اطلاعات در سطحی شفاف مانند شیشه است که بدون اینکه مانع دید آنطرف سطح شفاف بشه اطلاعات و داده هارو روی همون سطح نشون میده.
    این سیستم هم مانند خیلی دیگه از سیستم های الکترونیکی و غیر الکترونیکی اولین بار برای استفاده ارتش طراحی و ساخته شد در دهه 1960 این سیستم در جت های جنگنده و هلیکوپترهای ارتش به کارگیری شد تا از به هم زدن تمرکز خلبان برای نگاه کردن به قسمتهای مختلف جلوگیری بشه، البته در نمونه های اولیه این سیستم در اصل فقط با هدف بهتر کردن سیستم نشانه روی انجام شد و پس از اینکه مشاهده شد که خلبانانی که با این سیستم کار میکنند بازده بهتری نسبت به سایر نمونه های معمولی دارند کم کم اطلاعات و خیلی فاکتورهای دیگه هم برای نمایش بر روی این صفحات در نظر گرفته شد.
    در دهه 1970 این تکنولوژی گسترش یافت و کم کم وارد هواپیماهای تجاری هم شد. در این HUD ها اطلاعاتی از قبیل سرعت باد، ارتفاع و موقعیت نشان داده میشد که قبل از این در جت ها و هلیکوپترهای جنگنده ارتش استفاده شده بود. HUD در نمونه های کنونی هواپیماهای تجاری علاوه بر چند فاکتوری که گفته شد خط افق، قطب نما، چرخش ها و موقعیت های مختلف رو نشون میده و نسبت به نمونه های اولیه خیلی کاملتر شدند.
    در سال 1988 برای اولین بار از HUD در اتومبیل استفاده کردند، الدزمبیل اولین اتومبیلی بود که از این سیستم استفاده کرد.
    تا چند سال پیش تنها تعداد محدودی از هواپیماهای مسافربری از HUD استفاده میکردند اما امروزه بیشتر هواپیماهای مسافربری از این سیستم استفاده میکنند.
    به طور کلی دو نوع HUD استفاده میشه: نوع اول Fixed HUD ها هستند که در آنها خلبان باید دیدش رو روی صفحه متمرکز کنه و تصاویر رو ببینه منظورم این هست که محل قرارگیری ثابت هست یعنی تصویر روی سطح شیشه مانند جلوی خلبان قرار داره و خلبان همونطور که جلو رو نگاه میکنه اطلاعات رو هم میبینه.
    نوع دوم Helmet Mounted HUD یا Head Mounted HUD ها هستند که با چرخش سر خلبان مچرخند و خلبان میتونه زمانی که دیدش مقابل نیست هم اطلاعات رو ببینه. این نمونه از سیستم ها اغلب تک چشمی هستند. آخرین جنگنده ارتش که از سیستم Fixed HUD استفاده میکرد F-22 Raptor بود. Helmet Mounted HUD در جنگنده F16 به کار گرفته شده همچنین در همه جنگنده های جدید F35 از این سیستم استفاده کردن.
    به طور کلی هر HUD از سه قسمت تشکیل شده : 1- Combiner 2- OverHead Projector Unit (OPU) 3- Computer
    Combiner قسمتی هست که دقیقا روبروی دید خلبان قرار گرفته و خلبان میتونه به اون نگاه کنه و استفاده کنه. Combiner تقریبا مقعر هست و روی اون پوششی وجوود داره که نوری که از پرژکتور به اون تابانده میشه رو انعکاس میده و به بقیه شعاع های نور اجازه عبور میده. صفحه Combiner به راحتی قابل باز کردن هست که هر موقع خلبان خواست اون رو باز کنه و به صورت معمولی به حرکتش ادامه بده. همچنین جنس این صفحه طوری هست که به راحتی شکسته بشه چون ممکن هست در اثر ایست های ناگهانی یا تصادف یا فرود نا مناسب سر خلبان با آن برخورد کنه و آسیب ببینه، به همین خاطر شکننده در نظر گرفته میشه که اگر سر مبارک خلبان با اون برخورد کرد آسیبی به خلبان نرسه.
    OverHead Projector Unit دقیقا در بالای سر خلبان در فضای داخلی اتاق قرار گرفته که البته معمولا در جنگنده ها این قسمت هم با Combiner ترکیب میکنند و مقابل خلبان قرار میدن. کار اصلی این قسمت این هست که اطلاعات رو از کامپیوتر بگیره و به طور صحیح به Combiner بتابونه تا خلبان بتونه اونارو ببینه و استفاده کنه. در سیستم های قدیمی تصویری که از برخورد نور پرزکتور با Combiner ایجاد میشد بر اساس شکست نور بود اما در حال حاضر از انعکاس نور تصویر ایجاد میشه.
    OPU از یک لامپ اشعه کاتدی برای تاباندن تصویر استفاده میکنه. OPU ها هم به راحتی قابل باز کردن هستند تا در مواقع لازم بشه سریعا اونارو تعمیر یا تعویض کرد.
    Computer هم به طور مستقیم با سایر قسمتها و تجهیزات خودکار هواپیما در ادتباط هست و به عنوان یک واسط بین این قسمتها و OPU و Combiner در نظر گرفته شده. این کامپیوتر به عنوان یک قسمت مستقل از بقیه کامپیوتر ها هست و اطلاعات رو مستقیما از سنسورها و تجهیزات دیگه دریافت میکنه و بعد از پردازش به OPU ارسال میکنه. این کامپیوتر ها هم به راحتی به دیتا باسهای مربوطه متصل میشند و راحت هم باز میشند. برای جلوگیری از خطا در HUD کامپیوتر مربوطه بعد از اینکه داده ها رو پردازش کرد یک نمونه از اون رو میفرسته به کامپیوتر اصلی و در صورت صحیح بودن به OPU ارسال میکنه.
    در مقایسه بین HUD ها فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته میشند که مهم ترین اونا مربوط فیزیک نور و تصویرشون هست. مثلا میدان دید، درصد روشنایی و تاریکی، دقت نمایش ، اینکه آیا تصویر مانند صفحه LCD فقط از دید خلبان واضح هست یا از همه طرف دیده بشه و خیلی فاکتور های دیگه. HUD ها جای بحث زیادی دارند که بیشتر وارد جزئیات نمیشم.
    شاد و موفق باشید
    از آنجا که گاهی فرصت بازخوانی پست نیست، بابت غلط های املایی و نگارشی احتمالی معذرت میخوام.
    هیچیک از پاسخ هایی که میدم را کاملا تایید نمیکنم و ممکن هست اشتباه کرده باشم، اگر من به نوشته ام مطمئن هستم شما مشکوک باشید.
    اگر در حل مشکل من کمک کردید و دکمه تشکر رو نزدم حتما فراموش کردم کوچکترین کمک شما برایم ارزشمند است!
    اگر به هر طریقی از من ناراحت شدید حتما با یک پیام خصوصی تذکر بدهید تا مشکل رو حل کنیم و رابطه ی صمیمانه، پایدار بماند.
    شاد و موفق باشید
نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7

موضوعات مشابه

  1. RGB LED DISPLAY
    توسط Ramin_RRT در انجمن تابلو روان و تلویزیون شهری
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2013/03/23, 12:32
  2. plc logo text display
    توسط fox 145 در انجمن PLC
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2011/08/13, 08:13
  3. POV display
    توسط absa2004 در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2010/08/24, 22:20
  4. Font Display Driver
    توسط hrf در انجمن مدار هاي ديجيتال
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2010/03/31, 12:36
  5. Led Dot-Matrix Display
    توسط aj_k20 در انجمن 8051
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2007/11/12, 15:50

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •