سلام یکسری اطلاعات دارم که امیدوارم به دردتون بخوره
1. تو درایو ها حتی اگر نخواهید حلقه بسته کار کنید باید فیدبک جریان -گشتاور داشته باشید یعنی با توجه به جریان منحنی سرعت گشتاور موتور القایی را همواره روی گشتاور ماکزیمم نگه دارید مثلا اگر در اثر باری دور موتور کم شد(جریان افزایش می یابد) درایو باید فرکانس رو هم کم کنه تا وقتی که جریان دوباره به میزان مشخصی کم بشه در واقع منحنی گشتاور سرعت موتور با درایو بدون PI یک خط صاف هست با مقدار گشتاور ماکزیمم
2.اگه خواستین حلقه بسته کارکنید باید موتور را به قسمت پایینتر گشتاور سرعت ببرید و در محدوده ی مجاز منحنی گشتاور-سرعت باتوجه به سرعت شافت و جریان موتور گشتاور را جابه جا کنید کنترلر D استفاده نمیشود چون عملا بهبود خاصی به کنترلر نمیدهد.اینم اضافه کنم که با کمال تعجب باید با فیدبک سرعت. ولتاژو(جریان)کم و زیاد کنین و با فیدبک جریان گشتاور رو کم و زیاد کنید
3.به نظر من تو فاز های بعدی طراحی اگه روی فیلتر اکتیو هم کار کنین خیلی خوب اگه در مورد درایو کم مطلب درست و حسابی هست در مورد فیلتر اکتیو که بعضی درایوها دارن هیچی نیست
1. تو درایو ها حتی اگر نخواهید حلقه بسته کار کنید باید فیدبک جریان -گشتاور داشته باشید یعنی با توجه به جریان منحنی سرعت گشتاور موتور القایی را همواره روی گشتاور ماکزیمم نگه دارید مثلا اگر در اثر باری دور موتور کم شد(جریان افزایش می یابد) درایو باید فرکانس رو هم کم کنه تا وقتی که جریان دوباره به میزان مشخصی کم بشه در واقع منحنی گشتاور سرعت موتور با درایو بدون PI یک خط صاف هست با مقدار گشتاور ماکزیمم
2.اگه خواستین حلقه بسته کارکنید باید موتور را به قسمت پایینتر گشتاور سرعت ببرید و در محدوده ی مجاز منحنی گشتاور-سرعت باتوجه به سرعت شافت و جریان موتور گشتاور را جابه جا کنید کنترلر D استفاده نمیشود چون عملا بهبود خاصی به کنترلر نمیدهد.اینم اضافه کنم که با کمال تعجب باید با فیدبک سرعت. ولتاژو(جریان)کم و زیاد کنین و با فیدبک جریان گشتاور رو کم و زیاد کنید
3.به نظر من تو فاز های بعدی طراحی اگه روی فیلتر اکتیو هم کار کنین خیلی خوب اگه در مورد درایو کم مطلب درست و حسابی هست در مورد فیلتر اکتیو که بعضی درایوها دارن هیچی نیست
دیدگاه