:question:
در يك پست فشار قوي با طرح باسبار دوبل، تيم طراحي در بخش حفاظت و كنترل براي رله هاي تريپ در گير با سيستم حفاظت باسبار امپدانس زياد، يك رله الكترومكانيكي با قابليت اطمينان مناسب ، سرعت عملكرد حدود 4 ميلي ثانيه همچنين بار مصرفي حدود 2.5 وات ، منظور مي نمايد.
همانطور كه مي دانيد در سيستم حفاظت باسبار امپدانس بالا ، در صورت عملكرد سيستم حفاظت ، تعداد قابل توجهي رله تريپ مربوط به فيدرهاي متصل به باس از طريق يك Trip bus wire بطور همزمان تحريك شده و محل خطا را از سيستم جدا مي نمايند. در اين شرايط گروه طراحي بايد مراقب كنتاكتهاي خروجي رله هاي حفاظتي جهت ممانعت از Over load شدن آنها ناشي از بار رله هاي تريپ باشند.(كه ظاهراً بوده اند)
اما در عمل يك مشكل ديگر ظاهر مي شود. در مرحله پيش راه اندازي پست بعضي مواقع رله هاي تريپ ياد شده دچار عملكرد نابجا مي شوند. بررسي هاي بيشتر نشان مي دهد اينگونه عملكردها معمولاً با آلارم سيستم dc پست بخاطر وقوع يك جريان نشدي همراه بوده است.

آيا توضيحي براي عملكرد نابجاي رله هاي مذكور وجود دارد؟


-------------------------------------------------------------------------
تفکر خلاق شادی بخش است،
پس در مورد آنچه در اطرافتان رخ می دهد
همچنین محصولات فکری دیگران تعمق کنید.
http://electrical-riddles.com