اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

پیاده سازی GPU در FPGA

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پیاده سازی GPU در FPGA

    سلام.
    آیا این امکان هست که داخل FPGA یک پردازنده ی گرافیکی ساده و اینترفیس HDMI پیاده کنیم؟
    (میخوام برای AT91SAM9260 و کلا میکرو هایی که اینترفیس گرافیک ندارن از FPGA استفاده کنم.)

    #2
    پاسخ : پیاده سازی GPU در FPGA

    سلام،

    بله، امکانش هست. برای HDMI پیشنهاد میکنم از بردهای آماده استفاده بکنید، اینترفیسشون معمولا دیجیتال ویدئو موازی هست و خروجی HDMI میدن. اگر بخواین داخل خود FPGA پیاده سازی کنید خیلی زمان و هزینه بره.
    برای GPU هم بستگی به کارتون داره که چه قدر میخواین پیچیدش بکنید. برای رسم خط و اشکال ساده کار زیادی نیاز نداره که به صورت 2D باشه، اما برای 3D کارتون سخت میشه. رم هم برای حافظه گرافیکی خیلی مهمه و اینکه درایور رم گرافیکی، پیاده سازیش کاملا متفاوت هست نسبت به درایورهایی معمولی که برای همون نوع رم استفاده میشه و بستگی به تکنیک Render کردنتون داره. ساده ترینش همون Progressive Scan هست که پیکسل به پیکسل و خط به خط جلو میره، از بالا و سمت چپ تا پایین و سمت راست صفحه.

    موفق باشید.
    اسمایل، تومورو ویل بی وُرس

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : پیاده سازی GPU در FPGA

      ممنون از جوابتون

      GPU رو قصد دارم طوری طراحی کنم که بتونه مثلا یک رابط مثل رابط گرافیکی اندروید یا ویندوز CE رو نمایش بده.(2D)
      راستی آیا این امکان هست که این GPU رو برروی XC3S400پیاده سازی کنم؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : پیاده سازی GPU در FPGA

        سلام مهندس
        آزمایش دوم نوامبر
        http://www.dejazzer.com/ee478/index.html
        چه يافت آنــکه تــو را گم کرد وچه گم کرد آنـکه تــو را يافت.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : پاسخ : پیاده سازی GPU در FPGA

          نوشته اصلی توسط PLASMA
          ممنون از جوابتون

          GPU رو قصد دارم طوری طراحی کنم که بتونه مثلا یک رابط مثل رابط گرافیکی اندروید یا ویندوز XP رو نمایش بده.(2D)
          راستی آیا این امکان هست که این GPU رو برروی XC3S400پیاده سازی کنم؟
          بله، امکانش هست. برای هر سیستم عاملی باید درایور گرافیکی مربوط به اونو بنویسید. مثلا برای اندروید (من ترجیح میدم لینوکس کار کنم) میتونید یک درایور گرافیکی Single Buffer بنویسید که خیلی ساده باشه. البته باید رابط بین درایور و GPU ماژولی مثل DMA باشه که بتونه آدرس رو از درایور بگیره، ترجمه کنه و اطلاعات لازم رو با سرعت بالا جابه جا کنه. مثلا برای رسم لوگوی ابتدای بوت، اندروید پیکسلها رو دونه دونه به درایور نمیده، اون فقط یک پوینتر به درایور پاس میده که آدرس شروع دیتای اون عکس در رم هستش، که قبلا مثلا از یک فلش مموری خونده شده و در رم لود شده. البته نسخه های قدیمی اندروید بهتره، چون ساده ترن و کار باهاشون راحتتره.
          اسمایل، تومورو ویل بی وُرس

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : پیاده سازی GPU در FPGA

            منم لینوکس رو بیشتر دوست دارم. اندروید مثال بود :biggrin:
            در هر حال ممنون. راهنمایی های شما خیلی به من کمک کرد.

            موفق باشید

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : پیاده سازی GPU در FPGA

              برای HDMI میتونید از کر هایی که خود xilinx ارائه داده استفاده کنید. روی xc3s400 هم جا میشه اما فضاتون برای هسته گرافیک کم میشه!
              استفاده از سیستم RGB و progressive scan باعث میشه نیاز شما به خوندن از حافظه بیشتر بشه. خود FPGA محدودیتی نداره اما sd-ram ها تاخیر زادی دارند که...
              اول از همه فکر یه رم خوب برای سیستم باشید!
              [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : پیاده سازی GPU در FPGA

                به سایت opencore یه سر بزن، دقیقا چیزی که می خوایی رو می تونی اونجا پیدا کنی.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : پیاده سازی GPU در FPGA

                  باسلام
                  دوستان کاش یک توضیح در رابظه با gpu
                  بگزارید که چی هست و چجوری با اون کار میکنید؟
                  روش طراحیش و....

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X