اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

همیاری در مورد کراس اور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    همیاری در مورد کراس اور

    عزیزان بنده یه امپلی فایر 200وات با ماسفت دارم که در بخش مدار گسسته هست
    واسه خونه هست اما خب محوطه بزرگه
    خروجی امپلی رو میخوام بدم به یه ساب 10 اینچ و در کنار اون به یه میرنج و توییتر هم متصل باشه
    حال با توجه به این توضیحاتی که گفتم شما چه کراس اوری رو به من پیشنهاد میکنید؟
    که بتونه یه خروجیه 200 وات رو به یه ساب 10 اینچ و یه میدرنج و یه توییتر منتقل کنه
    ممنون میشم اگه مداری رو بم معرفی کنید
    . ترسو پرخاش میکند .
    و
    قدرتمند سکوت

    . هیتلر .

    #2
    پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

    اگه بخوای اکتیو باشه که در این صورت باید 6 تا سیم ببری به باند.

    برای اکتیو میتونی از همون مداری که سام گزاشته استفاده کنی. تست شده هست و قبلا هم یکی از بچه ها ساخته بودش


    ولی اگه بخوای فقط از 2 تا سیم برای باند استفاده کنی باید از فیلتر پسیو استفاده کنی که راندمان کمتری داره نسبت به فیلتر اکتیو .
    زکات علم نشر آن است
    بیشتر با من اشنا بشین :
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
    ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

      نوشته اصلی توسط b e h n a m
      اگه بخوای اکتیو باشه که در این صورت باید 6 تا سیم ببری به باند.

      برای اکتیو میتونی از همون مداری که سام گزاشته استفاده کنی. تست شده هست و قبلا هم یکی از بچه ها ساخته بودش


      ولی اگه بخوای فقط از 2 تا سیم برای باند استفاده کنی باید از فیلتر پسیو استفاده کنی که راندمان کمتری داره نسبت به فیلتر اکتیو .
      ممنون بهنام جان
      عزیز مدار اکتیو سام کدوم بود؟
      همونی که کلی ic داشت؟
      تغذیه دوبل 15؟
      . ترسو پرخاش میکند .
      و
      قدرتمند سکوت

      . هیتلر .

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

        :applause: :applause: :applause: :applause:
        سلام
        منم نظرم رو کراس اور های پسیو هست
        من خودم تعمیر کار باندهای اکتیو هستم تو همشون از پسیو استفاده میکنند
        ساختشون خیلی راحته خاستی بهم بگو چندتا لینک واست بذارم در ضمن بگو چند کاناله میخای؟؟؟؟؟؟؟؟ :wow: :wow: :wow:
        کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. امام حسین(ع)
        «علم زیباست وقتی هزینهٔ گذران زندگی از آن تامین نشود.»آلبرت انیشتن
        «اگر انسانآ‌ها در طول عمر خویش فعالیت مغزشان به اندازه یک میلیونیوم معدهآ‌شان بود، اکنون کره زمین تعریف دیگری داشت.»آلبرت انیشتن

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

          در مورد کراس های اکتیو شما به امپیلیهای بیشتری نیاز دارید. برای تقویت هر باند فرکانسی یه امپ :eek:

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

            نوشته اصلی توسط hassanenginer
            :applause: :applause: :applause: :applause:
            سلام
            منم نظرم رو کراس اور های پسیو هست
            من خودم تعمیر کار باندهای اکتیو هستم تو همشون از پسیو استفاده میکنند
            ساختشون خیلی راحته خاستی بهم بگو چندتا لینک واست بذارم در ضمن بگو چند کاناله میخای؟؟؟؟؟؟؟؟ :wow: :wow: :wow:
            دوست عزیز اگر ممکنه مدار کراس پسیو 3کانال رو قرار بدید :nice:

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

              نوشته اصلی توسط -LEO-
              ممنون بهنام جان
              عزیز مدار اکتیو سام کدوم بود؟
              همونی که کلی ic داشت؟
              تغذیه دوبل 15؟

              بله همون مدار رو میگم

              نوشته اصلی توسط shahin-m
              در مورد کراس های اکتیو شما به امپیلیهای بیشتری نیاز دارید. برای تقویت هر باند فرکانسی یه امپ :eek:
              تنها ایراد اکتیو هم همینه دیگه


              ولی پسیو کیفیتی که اکتیو داره رو نداره :icon_razz:
              معمولا هم از پسیو استفاده میکنن تا حجم مدار کم بشه :cry2:
              زکات علم نشر آن است
              بیشتر با من اشنا بشین :
              http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
              ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
              http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

                سلام
                من همیشه از این نقشه ها و کراس اور ها استفاده میکنم
                چندتاشو هم ساخته ام
                اینم یه سه مسیره
                www.audiocomponents.nl/downloaddrawings/mini-ref.zip

                دانلودش کن بقیه جزییاتو واست میگم :nerd: :nerd: :nerd: :nerd: :nerd:
                کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. امام حسین(ع)
                «علم زیباست وقتی هزینهٔ گذران زندگی از آن تامین نشود.»آلبرت انیشتن
                «اگر انسانآ‌ها در طول عمر خویش فعالیت مغزشان به اندازه یک میلیونیوم معدهآ‌شان بود، اکنون کره زمین تعریف دیگری داشت.»آلبرت انیشتن

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

                  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
                  سلام راستی اینم یه برنامه طراحی کراس اور
                  http://www.electroniq.net/files/SpeakerBoxFilterDesigner.zip
                  دانلود بکن سئوال داشتی
                  بپرس
                  کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. امام حسین(ع)
                  «علم زیباست وقتی هزینهٔ گذران زندگی از آن تامین نشود.»آلبرت انیشتن
                  «اگر انسانآ‌ها در طول عمر خویش فعالیت مغزشان به اندازه یک میلیونیوم معدهآ‌شان بود، اکنون کره زمین تعریف دیگری داشت.»آلبرت انیشتن

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

                    نوشته اصلی توسط hassanenginer
                    :applause: :applause: :applause: :applause:
                    سلام
                    منم نظرم رو کراس اور های پسیو هست
                    من خودم تعمیر کار باندهای اکتیو هستم تو همشون از پسیو استفاده میکنند
                    ساختشون خیلی راحته خاستی بهم بگو چندتا لینک واست بذارم در ضمن بگو چند کاناله میخای؟؟؟؟؟؟؟؟ :wow: :wow: :wow:
                    داداشی اره منم زیاد دیدم تو این جعبه باند ها و
                    اگه لطف کنی یه جند تا پسیو بم بدی ممنونت میشم
                    داداش این توضیحی بود که گفتم

                    خروجی امپلی رو میخوام بدم به یه ساب 10 اینچ و در کنار اون به یه میرنج و توییتر هم متصل باشه
                    حال با توجه به این توضیحاتی که گفتم شما چه کراس اوری رو به من پیشنهاد میکنید؟
                    که بتونه یه خروجیه 200 وات رو به یه ساب 10 اینچ و یه میدرنج و یه توییتر منتقل کنه

                    . ترسو پرخاش میکند .
                    و
                    قدرتمند سکوت

                    . هیتلر .

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

                      نوشته اصلی توسط b e h n a m

                      بله همون مدار رو میگم

                      تنها ایراد اکتیو هم همینه دیگه


                      ولی پسیو کیفیتی که اکتیو داره رو نداره :icon_razz:
                      معمولا هم از پسیو استفاده میکنن تا حجم مدار کم بشه :cry2:
                      داداش اگه محبت کنی یه توضیح جمع در رابطه با تفاوت های کراس های پسیو و اکتیو بدی ممنونت میشم
                      من اونقدر اطلاعات ندارم
                      . ترسو پرخاش میکند .
                      و
                      قدرتمند سکوت

                      . هیتلر .

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

                        نوشته اصلی توسط hassanenginer
                        :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
                        سلام راستی اینم یه برنامه طراحی کراس اور
                        http://www.electroniq.net/files/SpeakerBoxFilterDesigner.zip
                        دانلود بکن سئوال داشتی
                        بپرس
                        قربون دست داداش ایول داری
                        شما یه توضیح جامع بده در رابطه با قسمت های نرم افزار
                        . ترسو پرخاش میکند .
                        و
                        قدرتمند سکوت

                        . هیتلر .

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

                          نوشته اصلی توسط -LEO-
                          داداش اگه محبت کنی یه توضیح جمع در رابطه با تفاوت های کراس های پسیو و اکتیو بدی ممنونت میشم
                          من اونقدر اطلاعات ندارم

                          تو فیلتر های پسیو با اسفاده از قوانین فیزیکی میان صدا ها رو جدا میکنن. مثلا مقدار سلف با مقاومت سلف در برابر فرکانس های بالا رابطه مستقیم داره.

                          برای همین اگه توجه کرده باشی تو این فیلتر ها برای ساب از ی سلف 12-20 میکرو هانری استفاده میکنن فقط.

                          تو میدرنج برای حذف فرکانس های بالا از یه سلف و برای حدف فرکانس های پایین از خازن استفاده میکنن. (چون خازن مقاومتش در برابر فرکانس های بالا نزدیک به صفره )

                          برای تیوتر هم که از ی خازن استفاده میکنن که فرکانس های پایین رو عبور نده .


                          ولی تو فیلتر های اکتیو قضیه فرق داره. مثلا میان با ی خازن مابین ورودی اپ امپ و زمین فرکانس های بالا رو حذف میکنن یا با استفاده از ی اپ امپ و 2 تا حازن فیلتر بالا گذر میسازن و ...
                          بییشتر از اینش رو مطمین نیستم پس نمیگم :icon_razz:
                          زکات علم نشر آن است
                          بیشتر با من اشنا بشین :
                          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                          ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

                            نوشته اصلی توسط b e h n a m

                            تو فیلتر های پسیو با اسفاده از قوانین فیزیکی میان صدا ها رو جدا میکنن. مثلا مقدار سلف با مقاومت سلف در برابر فرکانس های بالا رابطه مستقیم داره.

                            برای همین اگه توجه کرده باشی تو این فیلتر ها برای ساب از ی سلف 12-20 میکرو هانری استفاده میکنن فقط.

                            تو میدرنج برای حذف فرکانس های بالا از یه سلف و برای حدف فرکانس های پایین از خازن استفاده میکنن. (چون خازن مقاومتش در برابر فرکانس های بالا نزدیک به صفره )

                            برای تیوتر هم که از ی خازن استفاده میکنن که فرکانس های پایین رو عبور نده .


                            ولی تو فیلتر های اکتیو قضیه فرق داره. مثلا میان با ی خازن مابین ورودی اپ امپ و زمین فرکانس های بالا رو حذف میکنن یا با استفاده از ی اپ امپ و 2 تا حازن فیلتر بالا گذر میسازن و ...
                            بییشتر از اینش رو مطمین نیستم پس نمیگم :icon_razz:
                            یعنی اکتیو ها بهترن؟
                            بعد یه چیز دیگه بهنام نگفتی تفاوتاشونو
                            تو کیفیت انتقال قدرت و..
                            . ترسو پرخاش میکند .
                            و
                            قدرتمند سکوت

                            . هیتلر .

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

                              :agree: :agree: :agree: :agree:
                              تو کراس اورهای اکتیو فرکانس بالا و میانی و بالا رو توسط مقاومتو خازنو و opamp تفکیک میکنند بعد هر سیگنالو به یه امپلی میدن مدار های پیچیده ای میخاد
                              ولی تو پسیوها این مشکل پیچیدگی نیست
                              ببین واسه سابت میتونی یه 10 تا اهن ترانس i اهنی روش 200 دور سیم 1 ببندی و تو مسیر ساب بذاری
                              واسه میدرنج سیم .5 رو 100 دور روه هسته هوا بپیچی و تو مسیر میدرنج بذاری و در نهایت واسه توییتر یه خازن 4.7 میکرو بی پلار بذار وسلام
                              به همین سادگی به همین خوشمزگی :job: :job: :job: :job: :job:
                              کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. امام حسین(ع)
                              «علم زیباست وقتی هزینهٔ گذران زندگی از آن تامین نشود.»آلبرت انیشتن
                              «اگر انسانآ‌ها در طول عمر خویش فعالیت مغزشان به اندازه یک میلیونیوم معدهآ‌شان بود، اکنون کره زمین تعریف دیگری داشت.»آلبرت انیشتن

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X