ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13
  1. #1
    2010/01/06
    438
    8

    استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

    خیلی خیلی خلاصه میگویم:
    در این طرح شمع از موتور حذف میشه ، سر سیلندر و پیستون مانند دو صفحه خازن عمل میکنند و سوخت هم حکم دی الکتریک را داره.


    در موتور هایی که با شمع کار می کنند از زمانی که جرقه زده میشه تا زمانی که سوخت کامل بسوزه زمان بیشتری نسبت به حالتی که از طرح استفاده میشه صرف میشه.
    با استفاده از این طرح میشه سوخت بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری نسبت به حالتی که از شمع استفاده میشه سوزوند که باعث بالا رفتن راندمان موتور میشه.
    همچنین میشه از سوخت های متنوع تری استفاده کرد که مهمترین مزیت این طرح هست.
    اگر بتونیم ماده ارزان قیمتی رو پیدا کنیم که با استفاده از این طرح راندمان بالایی داشته باشه ...


    من یه مدت داشتم روی این طرح کار میکردم ولی چون نیاز به آزمایش داره و امکانات هم نداشتم بیخیالش شدم حالا اگه کسی دوس داشت روش کار کنه
    نــــ_ـــمـــ_ــــیــــ_ــ
  2. #2
    2013/11/26
    2
    0

    پاسخ : استفاده از پديده فروشکست (فرو ريزش) به جاي شمع در موتور هاي درون سوز

    با سلام خدمت دوست عزيز
    بعيد ميدونم عملي باشه اخه تو موتور 4 زمانه نميشه سرسيلندر و پيستون رو از
    هم ايزوله كرد

    ولي اگه بخواي ميتوني تو موتور دوزمانه اين كارو بكني و راحت سرسيلندر نسبت ب سيلندر و پيستون عايق ميشه

    ولي بدرد نميخوره اخه موتوراي دوزمانه از رده خارجن و بخاطر مصرف زياد و دودزا بودن ازشون استفاده نميشه
    اگرم اينكارو كردي كل سرسيلندر ميشه ي قطب ك بايد جرقه ايجاد كنه و مجبوري بش هاي ولتاژ بدي ك خيلي خطرناكه
  3. #3
    2013/08/26
    بوشهر
    1,262
    402

    پاسخ : استفاده از پديده فروشکست (فرو ريزش) به جاي شمع در موتور هاي درون سوز

    سلام ايده خوبيه :biggrin: ولي من ميگم به جاي اين که سرسيلندر و پيستون دو صفحه خازن باشند بيايم سوپاپ و پيستون رو در نطر بگيريم چون اگه بخواد سرسيلندر و پستون باشه بوش سيلندر هم بايد عايق باشه که فکر کنم پيدا کردن جايگزين برا بوش سيلندر که سختي و مقاومت سايشي کافي داشته باشه سخته. به نظر من اگه بيايم سوپاپ و گيت سوپاپ و اسبک و بقيه قسمت هاي مرتبط رو از بوش سيلندر و پيستون و به طور کلي از موتور ايزوله کنيم و خود سر سيلندر رو از جنس نارسانايي بسازيم همه چيز حله :mrgreen: البته ميشه سرسيلندر رو از همون آلومينيوم خشک يا چدن بسازيم ولي روکشي از سراميک رو هم به اون اضافه کنيم که سطح نارسانا پيا کنه. البته بايد اينو در نطر بگيريم که ضريب انبساط اين دو ماده با هم متفاوته که ميتونه باعث شکستن اين سراميک بشه. جنسش بايد مثل توربين هاي توربوشارژر باشه که خيلي خفن تشريف دارن :biggrin:
    [hr]
    پ ن : عکس باز نميشه :mrgreen:
    لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.
  4. #4
    2007/03/15
    تبريز
    2,709
    154

    پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

    نقل قول نوشته اصلی توسط مجتبی جباری
    با استفاده از این طرح میشه سوخت بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری نسبت به حالتی که از شمع استفاده میشه سوزوند که باعث بالا رفتن راندمان موتور میشه.
    حتی اگر سیلندر و سرسیلندر و سوپاپ و .. از مواد نارسانای مثل سرامیک و رزین و پلاستیک و .. تولید بشه و فرض کنیم که این مواد بهتر از فولاد و آلومینیوم باشه باز هم فکر نکنم عملی بشه .مهمتر عامل در موتور درون سوز کنترلر لحظه احتراق نسبت به زاویه میل لنگ است . چه موتور دیزلی باشه چه موتور بنزینی باشه باید تو یک زاویه خاص عمل احتراق صورت بگیره . حال شما میخواهید این کار با ولتاز صورت بگیره عایا ؟ فرض کنید در این صورت 2 سانت مونده به نقطه مرگ بالا باید این عمل احتراق یا فروریزش صورت بگیرد در این صورت میدونید باید چند هزار ولت بین دوجوشن ایجاد کنید مثلا 2000 ولت خوب در ادامه راه بخواهید نقطه احتراق به 1.5 سانتی نقطه مرگ بالا بیاورید خوب فرض کنید این ولتاژبشه 1200 ولت این کنترل رو چگونه میخواهید اعمال کنید ؟

    شاید عملی بشه ؟

    یک پیشنهاد
    لازم نیست حتما سیلندر و پیستون نسبت به هم عایق باشن . میشه روی سرسیلندر یک لایه عایق نسوز کشید و روی این لایه یک دیسک فلزی قرارداد در اینصورت این دیسک یک لایه جوشن و کل مجموعه سیلندر و پیستون جوشن دیگه رو تشکیل میده .
    تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
    داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است
  5. #5
    2013/11/26
    2
    0

    پاسخ : استفاده از پديده فروشکست (فرو ريزش) به جاي شمع در موتور هاي درون سوز

    اين دوستمون ك ميگه بوش عايق برا ايزوله كردن پيستون استفاده كنيم ب شاتون هم بايد توجه كرد
    اگه بالفرض بوشي ك بتونه اون حرارت احتراقو تحمل كنه و عايق هم باشه رو پيدا كنيم(ك مطمئنم همچين چيزي وجود نداره)بذاريم دور پيستون بازم اتصال با شاتون و ميل لنگ و بدنه برقراره

    هرچند اينو گفتم ك بگم ايزوله كردن پيستون امكان نداره و بايد بگم اصن نيازي ب عايق كردن پيستون نيست چون يك قطب همواره بدنه موتوره ك بايد پيستون بش وصل باشه
    و فقط بايد قطبي ك ب سيم ولتاژ بالاي كويل وصله از بقيه موتور عايق بشه
    حالا بخواد سرسيلندر باشه يا سوپاپها

    اضافه شده در تاریخ :
    كلا احتياجي ب اين جنگولك بازيا نيس :mrgreen:
    گيريم ك اين كارو كرديم
    اونوقت نقاطي ك بينشون جرقه ميزنه اصطلاحا خال ميزنن و بعد مدت طولاني خوردگي ايجاد ميكنه خرابي ب بار مياره
    برا اين از شمع استفاده ميشه ك درصورت خراب شدن يا چرب شدن نوك شمع بشه بازش كرد و تميزش كرد يا دهانشو تنظيم كرد و يا عوضش كرد در صورتي ك تو اين طرح هيچ كنترلي روي اين گزينه ها نداريم در صورتي ك اندازه دهانه شمع يكي از عاملهاييه ك روي قدرت احتراق تاثير داره و بايد ثابت باشه
  6. #6
    2010/01/06
    438
    8

    پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

    این تاپیک عتیقه منو از کجا پیدا کردید؟

    همینطور ک دوستمون گفتن پیستون حکم بدنه رو داره و نیازی با عایق کاری نداره فقط باید سر سیلندر رو عایق کرد که اونم میشه دقیقا از عایقی که برای شمع استفاده میشه استفاده کرد فقط قطرش بیشتر میشه

    کنترل همچین سیستمی خیلی سخته و نیاز به کنترلر فازی داره
    چون حتی دما هم رو ولتاژ شکست تاثیر زیادی داره ( هر چی دما بره بالا تر ولتاژ شکست میاد پایین )

    من گفته بودم سرعت سوختن رو افزایش میده ، کاملا اشتباه میکردم من فکر میکردم همه مولکول ها با هم میشکنن ولی اینطوری نیست از یه نقطه شروع میشه
    بعدشم مولکول های بنزین تو این میدون از هم میپاشن و شاید اصلا سوختنی اتفاق نیوفته

    حالا من ول کنش نبودم
    اومدم گفتم ما ملکول های بنزین رو تا آستانه شکست ببریمشون بعد با شمع بسوزونیمشون
    این حالت چند تا مزیت داره
    یکی اینکه با میدون الکتریکی میتونیم آرایش و تجمع مولکول های بنزین رو کنترل کنیم تا تو بهترین موقعیت برای سوختن قرار بگیرن ( که اینم یه سیستم کنترلی پیشرفته ای میخواد)
    و اینکه شاید این انرژی پتانسیل ذخیره شده تو مولکول ها باعث بهتر سوختنشون بشه.
    بعدشم به این فکر کنید که پدیده شکست مثل سوختن نیست و برای همه مواد رخ میده ، حالا به این فک کنید مثلا بتونیم از یه ماده مثل آب استفاده کنیم که حجم فراوره هاش خیلی بیشتر از خودش باشه اینطوری میشه از سوخت های متنوع تری استفاده کرد حتی اگه بازدش کم باشه هم ممکنه خوب باشه ، بازم به این فکر کنید که ماده مورد نظر بعد شکست تبدیل به یه محصول مفید بشه اینطوری هم نیرو تولید کردیم هم یه محصول
    حیف که دستم واسه آزمایش کردن بسته اس فعلا
    قسمتی از این طرح رو برای شرکت تویوتا هم فرستادم
    شما هم نظرتون رو بگید.
    نــــ_ـــمـــ_ــــیــــ_ــ
  7. #7
    2007/04/23
    82
    3

    پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

    پدیده فروشکست در موتورهای دیزل به راحتی و بدون استفاده از شمع صورت میگیره
  8. #8
    2010/01/06
    438
    8

    پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

    نقل قول نوشته اصلی توسط armanic
    پدیده فروشکست در موتورهای دیزل به راحتی و بدون استفاده از شمع صورت میگیره
    تو موتور دیزل فروشکست ندارم ، سوختن داریم.
    نــــ_ـــمـــ_ــــیــــ_ــ
  9. #9
    2014/06/16
    1,156
    157

    پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

    آقا من چند سال پیش یادمه تو تلویزیون نشون داد یکی یه موتور سیکلت را تغییر داده بود که بدون شمع کار میکرد ...
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  10. #10
    2010/01/06
    438
    8

    پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahpoori
    آقا من چند سال پیش یادمه تو تلویزیون نشون داد یکی یه موتور سیکلت را تغییر داده بود که بدون شمع کار میکرد ...
    نمیدونی چکار کرده بود؟ شاید دیزلش کرده بوده
    نــــ_ـــمـــ_ــــیــــ_ــ
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2015/08/26, 08:48
  2. موتور درون هارد دیسک چه موتوری هست؟
    توسط ellateman در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2014/11/13, 10:22
  3. پدیده هارپ
    توسط جعفر حاجی بابایی در انجمن مهندسی پزشکی - بيو الكتريك
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2011/04/16, 03:18
  4. پدیده کورونا
    توسط djalikalan در انجمن سیستم های قدرت
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2008/11/27, 17:48
  5. پدیده ای عکس پدیده ی سیبک
    توسط reza-T60 در انجمن ابزار دقیق
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2008/06/04, 21:11

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •