اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

    خیلی خیلی خلاصه میگویم:
    در این طرح شمع از موتور حذف میشه ، سر سیلندر و پیستون مانند دو صفحه خازن عمل میکنند و سوخت هم حکم دی الکتریک را داره.


    در موتور هایی که با شمع کار می کنند از زمانی که جرقه زده میشه تا زمانی که سوخت کامل بسوزه زمان بیشتری نسبت به حالتی که از طرح استفاده میشه صرف میشه.
    با استفاده از این طرح میشه سوخت بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری نسبت به حالتی که از شمع استفاده میشه سوزوند که باعث بالا رفتن راندمان موتور میشه.
    همچنین میشه از سوخت های متنوع تری استفاده کرد که مهمترین مزیت این طرح هست.
    اگر بتونیم ماده ارزان قیمتی رو پیدا کنیم که با استفاده از این طرح راندمان بالایی داشته باشه ...


    من یه مدت داشتم روی این طرح کار میکردم ولی چون نیاز به آزمایش داره و امکانات هم نداشتم بیخیالش شدم حالا اگه کسی دوس داشت روش کار کنه
    نــــ_ـــمـــ_ــــیــــ_ـــدونـــــ_ــم.....

    #2
    پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

    با سلام خدمت دوست عزیز
    بعید میدونم عملی باشه اخه تو موتور 4 زمانه نمیشه سرسیلندر و پیستون رو از
    هم ایزوله کرد

    ولی اگه بخوای میتونی تو موتور دوزمانه این کارو بکنی و راحت سرسیلندر نسبت ب سیلندر و پیستون عایق میشه

    ولی بدرد نمیخوره اخه موتورای دوزمانه از رده خارجن و بخاطر مصرف زیاد و دودزا بودن ازشون استفاده نمیشه
    اگرم اینکارو کردی کل سرسیلندر میشه ی قطب ک باید جرقه ایجاد کنه و مجبوری بش های ولتاژ بدی ک خیلی خطرناکه

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

      سلام ایده خوبیه :biggrin: ولی من میگم به جای این که سرسیلندر و پیستون دو صفحه خازن باشند بیایم سوپاپ و پیستون رو در نطر بگیریم چون اگه بخواد سرسیلندر و پستون باشه بوش سیلندر هم باید عایق باشه که فکر کنم پیدا کردن جایگزین برا بوش سیلندر که سختی و مقاومت سایشی کافی داشته باشه سخته. به نظر من اگه بیایم سوپاپ و گیت سوپاپ و اسبک و بقیه قسمت های مرتبط رو از بوش سیلندر و پیستون و به طور کلی از موتور ایزوله کنیم و خود سر سیلندر رو از جنس نارسانایی بسازیم همه چیز حله :mrgreen: البته میشه سرسیلندر رو از همون آلومینیوم خشک یا چدن بسازیم ولی روکشی از سرامیک رو هم به اون اضافه کنیم که سطح نارسانا پیا کنه. البته باید اینو در نطر بگیریم که ضریب انبساط این دو ماده با هم متفاوته که میتونه باعث شکستن این سرامیک بشه. جنسش باید مثل توربین های توربوشارژر باشه که خیلی خفن تشریف دارن :biggrin:
      [hr]
      پ ن : عکس باز نمیشه :mrgreen:
      لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

        نوشته اصلی توسط مجتبی جباری
        با استفاده از این طرح میشه سوخت بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری نسبت به حالتی که از شمع استفاده میشه سوزوند که باعث بالا رفتن راندمان موتور میشه.
        حتی اگر سیلندر و سرسیلندر و سوپاپ و .. از مواد نارسانای مثل سرامیک و رزین و پلاستیک و .. تولید بشه و فرض کنیم که این مواد بهتر از فولاد و آلومینیوم باشه باز هم فکر نکنم عملی بشه .مهمتر عامل در موتور درون سوز کنترلر لحظه احتراق نسبت به زاویه میل لنگ است . چه موتور دیزلی باشه چه موتور بنزینی باشه باید تو یک زاویه خاص عمل احتراق صورت بگیره . حال شما میخواهید این کار با ولتاز صورت بگیره عایا ؟ فرض کنید در این صورت 2 سانت مونده به نقطه مرگ بالا باید این عمل احتراق یا فروریزش صورت بگیرد در این صورت میدونید باید چند هزار ولت بین دوجوشن ایجاد کنید مثلا 2000 ولت خوب در ادامه راه بخواهید نقطه احتراق به 1.5 سانتی نقطه مرگ بالا بیاورید خوب فرض کنید این ولتاژبشه 1200 ولت این کنترل رو چگونه میخواهید اعمال کنید ؟

        شاید عملی بشه ؟

        یک پیشنهاد
        لازم نیست حتما سیلندر و پیستون نسبت به هم عایق باشن . میشه روی سرسیلندر یک لایه عایق نسوز کشید و روی این لایه یک دیسک فلزی قرارداد در اینصورت این دیسک یک لایه جوشن و کل مجموعه سیلندر و پیستون جوشن دیگه رو تشکیل میده .
        تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
        داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

          این دوستمون ک میگه بوش عایق برا ایزوله کردن پیستون استفاده کنیم ب شاتون هم باید توجه کرد
          اگه بالفرض بوشی ک بتونه اون حرارت احتراقو تحمل کنه و عایق هم باشه رو پیدا کنیم(ک مطمئنم همچین چیزی وجود نداره)بذاریم دور پیستون بازم اتصال با شاتون و میل لنگ و بدنه برقراره

          هرچند اینو گفتم ک بگم ایزوله کردن پیستون امکان نداره و باید بگم اصن نیازی ب عایق کردن پیستون نیست چون یک قطب همواره بدنه موتوره ک باید پیستون بش وصل باشه
          و فقط باید قطبی ک ب سیم ولتاژ بالای کویل وصله از بقیه موتور عایق بشه
          حالا بخواد سرسیلندر باشه یا سوپاپها

          اضافه شده در تاریخ :
          کلا احتیاجی ب این جنگولک بازیا نیس :mrgreen:
          گیریم ک این کارو کردیم
          اونوقت نقاطی ک بینشون جرقه میزنه اصطلاحا خال میزنن و بعد مدت طولانی خوردگی ایجاد میکنه خرابی ب بار میاره
          برا این از شمع استفاده میشه ک درصورت خراب شدن یا چرب شدن نوک شمع بشه بازش کرد و تمیزش کرد یا دهانشو تنظیم کرد و یا عوضش کرد در صورتی ک تو این طرح هیچ کنترلی روی این گزینه ها نداریم در صورتی ک اندازه دهانه شمع یکی از عاملهاییه ک روی قدرت احتراق تاثیر داره و باید ثابت باشه

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

            این تاپیک عتیقه منو از کجا پیدا کردید؟

            همینطور ک دوستمون گفتن پیستون حکم بدنه رو داره و نیازی با عایق کاری نداره فقط باید سر سیلندر رو عایق کرد که اونم میشه دقیقا از عایقی که برای شمع استفاده میشه استفاده کرد فقط قطرش بیشتر میشه

            کنترل همچین سیستمی خیلی سخته و نیاز به کنترلر فازی داره
            چون حتی دما هم رو ولتاژ شکست تاثیر زیادی داره ( هر چی دما بره بالا تر ولتاژ شکست میاد پایین )

            من گفته بودم سرعت سوختن رو افزایش میده ، کاملا اشتباه میکردم من فکر میکردم همه مولکول ها با هم میشکنن ولی اینطوری نیست از یه نقطه شروع میشه
            بعدشم مولکول های بنزین تو این میدون از هم میپاشن و شاید اصلا سوختنی اتفاق نیوفته

            حالا من ول کنش نبودم
            اومدم گفتم ما ملکول های بنزین رو تا آستانه شکست ببریمشون بعد با شمع بسوزونیمشون
            این حالت چند تا مزیت داره
            یکی اینکه با میدون الکتریکی میتونیم آرایش و تجمع مولکول های بنزین رو کنترل کنیم تا تو بهترین موقعیت برای سوختن قرار بگیرن ( که اینم یه سیستم کنترلی پیشرفته ای میخواد)
            و اینکه شاید این انرژی پتانسیل ذخیره شده تو مولکول ها باعث بهتر سوختنشون بشه.
            بعدشم به این فکر کنید که پدیده شکست مثل سوختن نیست و برای همه مواد رخ میده ، حالا به این فک کنید مثلا بتونیم از یه ماده مثل آب استفاده کنیم که حجم فراوره هاش خیلی بیشتر از خودش باشه اینطوری میشه از سوخت های متنوع تری استفاده کرد حتی اگه بازدش کم باشه هم ممکنه خوب باشه ، بازم به این فکر کنید که ماده مورد نظر بعد شکست تبدیل به یه محصول مفید بشه اینطوری هم نیرو تولید کردیم هم یه محصول
            حیف که دستم واسه آزمایش کردن بسته اس فعلا
            قسمتی از این طرح رو برای شرکت تویوتا هم فرستادم
            شما هم نظرتون رو بگید.
            نــــ_ـــمـــ_ــــیــــ_ـــدونـــــ_ــم.....

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

              پدیده فروشکست در موتورهای دیزل به راحتی و بدون استفاده از شمع صورت میگیره

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

                نوشته اصلی توسط armanic
                پدیده فروشکست در موتورهای دیزل به راحتی و بدون استفاده از شمع صورت میگیره
                تو موتور دیزل فروشکست ندارم ، سوختن داریم.
                نــــ_ـــمـــ_ــــیــــ_ـــدونـــــ_ــم.....

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

                  آقا من چند سال پیش یادمه تو تلویزیون نشون داد یکی یه موتور سیکلت را تغییر داده بود که بدون شمع کار میکرد ...
                  الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

                    نوشته اصلی توسط shahpoori
                    آقا من چند سال پیش یادمه تو تلویزیون نشون داد یکی یه موتور سیکلت را تغییر داده بود که بدون شمع کار میکرد ...
                    نمیدونی چکار کرده بود؟ شاید دیزلش کرده بوده
                    نــــ_ـــمـــ_ــــیــــ_ـــدونـــــ_ــم.....

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

                      نه دیزل نبود.با بنزین کار میکرد.در ضمن راندمان را هم خیلی بالاتر برده بود
                      الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

                        نمی شه با ماکروویو بنزین رو تحریک کرد؟
                        الان افطار زیاد خوردم تخیلی فکر می کنم.
                        برای این که ماکروویو بره تو پیستون نیاز به یک ماده محکم و گذر دهنده فرکانس مورد نظر ماکروویو ساخت که بجای شمع می زاریم و وقتی ماکرویو بره تو پیستون اگر توانش به اندازه کافی بالا باشه احتراق صورت می گیره.
                        ولی مزیت ماکروویو اینه که خیلی یکدست گرما می ده. در مشهد آب در دمای 95 درجه جوش میاد ولی تو ماروفر تست کردم بالای 100 درجه جوش میاد. البته چون نتونستم ترموکوپل رو داخل ماکروفر بزارم گفتم بالای 100 درجه. وقتی آب رو بیرون اوردم 100 درجه بود.
                        آب یکدفعه منفجر می شه.
                        البته فکر کنم برای سوزوندن بنزین در کمتر از 1 میلی ثانیه به توان خیلی بالایی در حد 10-100 کیلووات ماکروویو نیاز هست و من نمی دونم هیچ دستگاهی هست که ماکروویو رو بتونه سریع راه بندازه و قطع کنه؟
                        اگر جریان الکترون داخل مگنترون رو بشه سریع منحرف کرد احتمالا باید بشه.
                        مثلا یک مگنترون قوی در حد مگنترون های رادار لازمه.
                        این مگنتورن های ماکروفر در اندازه نصف یک کف دست هستن و 1-2 کیلووات.
                        شایدم ماکرویو باعث بشه بنزین در دمای بالاتری محترق بشه.
                        اگر فرکانس درست باشه مولکول های بنزین با امواج ماکروویو باید نوسان کنن.
                        البته اگر پراش رو داخل پیستون حساب کنیم احتمالا در نقاطی انرژی دریافت می شه و نقاطی چند برابر انرژی دریافت می شه.
                        شاید بشه با یک فرستنده آرایه فازی پسیو انرژی ماکرویو در پیستون رو در یک نقطه متمرکز کرد و احتمالا انرژی کمتری نیاز خواهد بود.

                        اگر این روش بدرد بخور باشه احتمالا بوگاتی یا بی ام و یا ... تو مدلای سوپر اسپرت فقط جهت پز و قمپز بزارن.

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : استفاده از پدیده فروشکست (فرو ریزش) به جای شمع در موتور های درون سوز

                          نوشته اصلی توسط Aryan_M
                          نمی شه با ماکروویو بنزین رو تحریک کرد؟
                          الان افطار زیاد خوردم تخیلی فکر می کنم.
                          برای این که ماکروویو بره تو پیستون نیاز به یک ماده محکم و گذر دهنده فرکانس مورد نظر ماکروویو ساخت که بجای شمع می زاریم و وقتی ماکرویو بره تو پیستون اگر توانش به اندازه کافی بالا باشه احتراق صورت می گیره.
                          ولی مزیت ماکروویو اینه که خیلی یکدست گرما می ده. در مشهد آب در دمای 95 درجه جوش میاد ولی تو ماروفر تست کردم بالای 100 درجه جوش میاد. البته چون نتونستم ترموکوپل رو داخل ماکروفر بزارم گفتم بالای 100 درجه. وقتی آب رو بیرون اوردم 100 درجه بود.
                          آب یکدفعه منفجر می شه.
                          البته فکر کنم برای سوزوندن بنزین در کمتر از 1 میلی ثانیه به توان خیلی بالایی در حد 10-100 کیلووات ماکروویو نیاز هست و من نمی دونم هیچ دستگاهی هست که ماکروویو رو بتونه سریع راه بندازه و قطع کنه؟
                          اگر جریان الکترون داخل مگنترون رو بشه سریع منحرف کرد احتمالا باید بشه.
                          مثلا یک مگنترون قوی در حد مگنترون های رادار لازمه.
                          این مگنتورن های ماکروفر در اندازه نصف یک کف دست هستن و 1-2 کیلووات.
                          شایدم ماکرویو باعث بشه بنزین در دمای بالاتری محترق بشه.
                          اگر فرکانس درست باشه مولکول های بنزین با امواج ماکروویو باید نوسان کنن.
                          البته اگر پراش رو داخل پیستون حساب کنیم احتمالا در نقاطی انرژی دریافت می شه و نقاطی چند برابر انرژی دریافت می شه.
                          شاید بشه با یک فرستنده آرایه فازی پسیو انرژی ماکرویو در پیستون رو در یک نقطه متمرکز کرد و احتمالا انرژی کمتری نیاز خواهد بود.

                          اگر این روش بدرد بخور باشه احتمالا بوگاتی یا بی ام و یا ... تو مدلای سوپر اسپرت فقط جهت پز و قمپز بزارن.
                          ایده خیلی جالب و خوبی بود
                          نــــ_ـــمـــ_ــــیــــ_ـــدونـــــ_ــم.....

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X