ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 10 12345678910 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 92
  1. #1
    2010/07/22
    مشهد - شهرعشق
    1,632
    581

    راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    سلام دوستان :bye
    اول از همه بگم دلیل اینکه موضوع رو در این انجمن ایجاد کردم این بود که اطلاعاتی که در اینجا تبادل خواهد شد برای همیشه باقی بماند و دیگر دوستان و همکاران عزیز نیز از این اطلاعات بهره ببرند. وگرنه میدونم که جای اینگونه بحث ها در انجمن گفتگوی آزاد خواهد بود. :smile:

    از آخر روزی باید دست به کار شد و یکی از راه های زندگی رو برای انتخاب شغل مشخص کرد....ما راه کارآفرینی رو انتخاب کردیم. :agree:
    فعلا دارای تجربیات قبلی در زمینه کاریمون میباشیم و دارای بازاریاب هم هستیم...اما تا الان کارمون به صورت آماتوری بوده و اقدام به راه اندازی شرکت نکرده ایم. :smile:
    اما مدتیست که تصمیم برآن گرفیتم تا محصولاتمان به صورت اصولی تر در یک شرکت با نشان و مارک ثبت شده و دارای استاندارد پیش ببریم.

    خوب سوالات به این صورت هست: :read:

    برای راه اندازی یک شرکت تولیدی به صورت اصولی ؛فرض مثال تولید و اسمبل کردن دستگاه های الکترونیکی

    چه چیزها و امکاناتی لازم هست؟

    از کجا باید شروع کرد و چه کارهایی باید کرد ؟

    همچنین مراحل قانونی ثبت شرکت و مارک شرکت و اداره مالیات چه خواهد بود؟

    آیا به مدرک خاصی نیاز هست؟

    آیا نیاز به یک آزمایشگاه نیز هست ؟

    ===============================
    اطلاعاتی که خودم دارم و از صحت کامل آن خبر ندارم به صورت زیر هست:

    1- صاحب شرکت باید فردی با مدرک مهندسی و کارت معافیت یا پایان سربازی باشد.

    2-شرکت تولیدی باید شامل دفترفروش و کارگاه متمایز از هم باشند.

    3-مارک شرکت و آرم شرکت جدید باشد.

    4-پس از ثبت شرکت باید به اداره مالیات مراجعه کرد.
    که شرکت نیازمند به یک حساب دار میشود تا حساب های خرید و فروش شده را ثبت نماید.
    پس از گذشت یک سال لیست حسابدار به اداره مالیات ارجاع داده میشود تا مقدار مالیات مربوطه نسبت به آن اعلام شود.

    5-مدت اعتبار شرکت 2سال خواهد بود و پس از آن باید برای تمدید اعتبار آن اقدام کرد.

    6-احتمالا میشه در محیط کارگاه نیز یک بخش برای QC در نظر گرفت .


    ===============================
    -مراحل قانونی اجاره مکان مورد نیاز چگونه هست؟

    -برای راه اندازی دفتر فروش به چه امکاناتی نیاز هست؟

    -برای یک کارگاه اسنبل قطعات الکترونیکی به چه لوازم و امکاناتی نیاز هست؟


    ===============================

    به نظر شما دفتر در یک جای خوب مثل حاشیه خیابان اصلی باشد و کارگاه در یک شهرک صنعتی واقع شود چطور است ؟

    -=-==-=-=--=-=-=-=-=-=-=-

    در حال حاظر بیزینس پلن و طرح پروژه و ماموریت کار و چشم انداز کارمون رو مشخص کردیم.


    اگر اطلاعات یا تجریبات کاملی ندارید نیاز نیست به تمامی سوالات پاسخ بدید .
    فقط چیزهایی که مطمئن هستید یا تجربه کردین رو با من و دیگر دوستان به اشتراک بذارین.
    منتظر تجریبات و اطلاعات شما اساتید و سروران گرامی هستیم :nerd:
    باتشکر.

    هنگامي که چيزي مينويسي، کاري نکن تنها کسي که از مغزش استفاده کرده باشد ،مدادت باشد .

    \|/_\/_
  2. #2
    2006/12/02
    بندرانزلی
    2,478
    53

    پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    بنده یه شرکت ثبت کردم . یه سری از سوالات رو میآ*تونم جواب بدم.
    1-کاملا اشتباهه. برای ثبت شرکت نیازی به مدرک تحصیلی خاصی نیست.یعنی اصلا مدرک نمیآ*خواد. طبق قوانین باید کارن معافیت یا پایان خدمت موجود باشه. بعضی وقتآ*ها معافیت تحصیلی هم قبوله. از بعضی روشآ*ها اگه اقدام کنید که کلا هیچی لازم نیست!

    2-شما فقط لازمه که اقامتگاه قانونی شرکت رو مشخص کنید که میآ*تونه حتی واحد مسکونی خودتون باشه( دقیقا مطابق قانون) بنابراین نیاز به دفتر یا کارگاه یا مکان خاصی نیست.

    3-اسم شرکت باید حداقل 3 بخشی و جدید باشه. اولین مرحله ثبت شرکت، انتخاب اسم و گرفتن گواهی تایید اسم (که غیر مجاز یا تکراری نباشه) هست. آرم و لوگو هم نیاز نیست ولی اگه دارید تهیه میآ*کنید نباید مشابه آرم شرکت دیگهآ*ای باشه. برای اینکه بتونید از مزایای انحصاری آرم و مارک استفاده کنید باید اونآ*ها رو جداگانه ثبت کنید.

    4-برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی باید حتما در اداره مالیات تشکیل پرونده بدید و دفاتر مالیاتی رو پلمپ کنید.

    5-مدت اعتبار شرکت در اساسنامه مشخص میشه و میتونه هر مدتی باشه.حتی میآ*تونید ذکر کنید که نامحدود باشه.

    6-کارگاه متعلق به خودتونه و سازمان ثبت اسناد و ... بازرسی نمیآ*کنن که چه کار میآ*کنید یا نمیآ*کنید.

    اجاره مکان هم که کاملا مشخصه.میآ*تونید برای اطلاعات بیشتر به یه بنگاه مراجعه کنید.
    عقل هم میگه که لازم نیست کارگاه در داخل شهر و با قیمت های بالا تهیه بشه.معمولا شهرک های صنعتی بهتر هستن.حتی ممکنه مزایایی هم براتون داشته باشه.
    دفتر کار هم باید تا حد امکان شیک و مرتب باشه. یه PC یا لپتاپ به همراه اینترنت و فکس و ملزومات اداری معمول و یک منشی وارد و کمی کاتالوگ و بروشور و ... مناسبه.

    در ضمن برای بیمه هم ابتدا باید برای شرکت پرونده درست کنید و کد بگیرید. بعدش همهآ*ی افرادی که میآ*خوان بیمه داشته باشن با شرکت قرارداد میآ*بندن و تقاضا بیمه میآ*کنن. هزینه بیمه برای کارگاهآ*های تولیدی معمولا همراه با تخفیف های خوبیه.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


  3. #3
    2008/12/29
    1,660
    251

    پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    بعد از ثبت شرکت اطلاعات به اداره مالیات انتقال داده میشه و اونها ما را مجبور به پر کردن دفتر می کنند؟؟؟؟؟؟؟

    اگه شرکت تعطیل باشه و درآمد نداشته باشه به چه صورت باید اینو اعلام کرد تا مالیات نیاد؟؟؟؟؟؟؟؟
    کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
    ولتر
  4. #4
    2006/12/02
    بندرانزلی
    2,478
    53

    پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    معمولا به طور اتوماتیک این کار انجام نمیشه و شما باید برید و فرم پرکنید و مدارک ببرید تا پرونده مالیاتی براتون تشکیل بشه. ولی اگه این کارو نکنید ممکنه بعد چندسال بیان خدمتتون و جریمه تپل براتون در نظر بگیرن!
    اگه هم کار و کسبی نداشته باشید موقع ارسال اظهارنامه مالیاتی یه نامه هم میآ*زنید روش با این مضمون که وضعتون خراب بوده و درآمد نداشتید و ... ولی یادتون باشه که یا به اسم شرکت قرارداد نبندید یا اگه بستید حتما در دفاتر ذکر بشه. اگه ثابت بشه که شما قرارداد هارو در دفتر ننوشتید جریمه باید بدید

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


  5. #5
    2010/05/09
    930
    37

    پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    نقل قول نوشته اصلی توسط deremel400
    بعد از ثبت شرکت اطلاعات به اداره مالیات انتقال داده میشه و اونها ما را مجبور به پر کردن دفتر می کنند؟؟؟؟؟؟؟

    اگه شرکت تعطیل باشه و درآمد نداشته باشه به چه صورت باید اینو اعلام کرد تا مالیات نیاد؟؟؟؟؟؟؟؟
    با سلام

    شرکتهای غیر فعال باید اعلام راکدی کنند.

    در صورت عدم چشم انداز فعالیت در آینده، درخواست انحلال بدهید.

    (به اداره دارایی)

    با تشکر
    گشتی در لاله زار
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76138.0

    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76141
  6. #6
    2006/11/26
    شیراز
    144
    22

    پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    سلام دوستان
    من خودم شرکت دارم و فعالیت می کنم. چند تا از تجربیاتم را بهتون میگم.

    1. محل شرکت هر جایی می تونه باشه، درسته که میگن نباید مسکونی باشه، ولی الان توی هر کوچه 6 تا شرکت می زنن، کسی هم کاریشون نداره، فقط اولین بار که مامورین آب و برق و گاز وقتی مراجعه می کنند و تابلوی شرکت را می بینند، گزارش می دهند و انشعاب آب و برق و گازتان تجاری می شود و خدا تومن براتون قبض می یاد.

    2. ببینید اگر فعالیت شرکتتان تولیدی هست و چندان با ارباب و رجوع در ارتباط نیستید حتی نیازی به تابلو هم نیست. پز دادن بیشتر = هزینه های زور بیشتر

    3. اگر نیازی به بیمه ندارید اصلا شرکت خود را به اداره بیمه معرفی نکنید، ولی اگر کردید اول ماجرا و بدبختی و دردسر هست. تا آخر هر ماه مهلت دارید لیست بیمه ماه قبل را به اداره بیمه بدهید. مقدار بیمه 30 درصد حقوق کارمنداتون هست که 7 درصد بر عهده کارگر و 20 درصد حق کارفرما و 3 درصد بیمه بیکاری باز بر عهده کارفرماست. حداقل حقوق قانون کار امسال هم حدود 489000 تومان هست، یعنی کمتر از این نمی توانید توی لیست یک کارمند تمام وقت بزنید. ضمنا هر ماه لیست بیمه را بعد از اداره بیمه باید به دارایی هم بدهید.

    4. یک شرکت تا سه سال می تواند ضررده و دارای سود منفی باشد، یعنی اینکه شما اگر در اداره مالیات ثبت نام کنید و دفاتر پلمپ شده بگیرید، تا سه سال می توانید سود منفی رد کنید و مالیات ندهید. بعد سه سال میگن یا سود مثبت و مالیات زور بدهید یا شرکت را جمع کنید.

    5. ببینید فقط مالیات شرکت های خیلی بزرگ را بر اساس دفاترشان محاسبه می کنند. بقیه شرکت ها حتی اگر دفتر هم بدهند، دفتر مردود می شود (هزار تا ایراد بنی اسرائیلی می گیرند) سپس جریمه مردود شدن دفتر می شوید و بعد خودشان بسته به انصافشان برایتام مالیات می زنند. ضمنا دفتر خالی هم جریمه دارد. ولی حتی اگر 2 خط هم توی دفتر بنویسید دیگر جریمه دفتر خالی نمی شوید. ولی مطمئن باشید که هر سال دفترتان مردود می شود. تا برج 4 سال بعد هم مهلت دارید دفاتر و اظهارنامه را ارائه بدهید.
    نتیجه اخلاقی : بیخودی پول حسابدار برای پر کردن دفاتر جهت ارائه به دارایی ندهید. جریمه مردود شدن دفتر خیلی کمتر از هزینه پر کردن دفتر توسط حسابدار است. الان نرخ حسابدار برای پر کردن دفاتر یک سال اینجا چیزی حدود 700 هزار تومان هست.

    6. بزرگترین و گران ترین تجربه خودم : ببینید معمولا هسته یک شرکت توسط شما و چند نفر از دوستانتان تشکیل می گردد. از لحطه ای که تصمیم به تاسیس شرکت گرفتید، به خاطر حرمت دوستی تان، (خیلی مهمه) دقیقا از همون ابتدا تعارف را کنار بگذارید و دقیقا مثل چند تا غریبه حساب و کتاب کنید. همه چیز را قانونی بین خودتان تعریف کنید. از همان روز اول یک نرم افزار حسابداری بخرید و روی سیستم نصب کنید. برای تک تک خرید ها فاکتور بگیرید و تا ریال آخر هزینه ها و درآمدها را دقیق ثبت کنید. باور کنید این بهترین روشی هست که میتونه جلوی خیلی از بحث ها و مشکلات را بگیرد. من دوستی های زیادی را دیدم که به خاطر همین مشکلات از بین رفته است.

    7. در تعیین سهامداران شرکت خیلی دقت کنید. سهامدار یعنی صاحب شرکت، صاحب تمام امتیازات شرکت، صاحب برند، صاحب اموال، صاحب سود و صاحب زیان شرکت، ببینید بعضی ها آنچنان کارایی ندارند که از همان اول بخواهید آنان را سهامدار شرکت کنید. بعضی ها فقط در حد کارمند مفید هستند نه بیشتر، سهامدار کسی است که حتی اگر یک سال شرکت ضرر داد حاضر باشد با جون و دل کار شرکت را ادامه بدهد و حتی بعضی وقت ها از جیب برای شرکت خرج کند تا پروژه ها به ثمر بشیند و شرکت به سوددهی برسد.

    8. سراع انواع پر جمعیت شرکت ها مثل شرکت تعاونی نروید. شرکت تعاونی برای تاسیس حداقل به 7 نفر نیاز دارد. در حالی که شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص تنها با دو نفر تاسیس می گردند. شرکت تعاونی نیاز به مدیر عامل و هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس هیئت مدیره و بازرس اصلی و علی البدل و ... دارد. ولی شرکت های مسئولیت محدود فقط مدیرعامل دارند و بس

    9. جدیدا کمی به شرکت های خانوادگی گیر می دهند. مثلا گر شما و شریکتان نسبت فامیلی داشته باشید (پدر مادر همسر خواهر و برادر) برای ثبت شرکت به مشکل خواهید خورد.

    10. تا جایی که می توانید فاکتور نزنید. اصلا بزارید مهر شرکت خاک بخورد و جوهرش خشک شود. فاکتور کمتر مالیات کمتر

    11. 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر روی اجناستان را هم فراموش نکنید. مهم نیست که شما از مشتری هایتان می گیرید یا خیر، دارایی از شما به ازای فاکتور فروشتان مالیات بر ارزش افزوده می گیرد. شما تا 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارید اظهار نامه فروش فصلی تان را برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده به دارایی بدهید. و مالیات ارزش افزوده را پرداخت کنید. ضمنا مالیات نقد نقد است. می توانید چک مدت دار بدهید. ولی اداره دارایی با قانون بسیار عجیبی تاریخ پرداخت پول را تاریخ پاس شدن چک می داند. یعنی اگر چک سه ماهه برای مالیات بدهید، دارایی دیرکرد سه ماه را به عنوان جریمه از شما می گیرد.

    12. کلا در ایران بخصوص اداره دارایی و بیمه یک اصل اساسی وجود دارد. شما اول جریمه می شوید سپس موارد قانون را برای شما تشریح می کنند. بروید این اداره ها، دنبال کتاب قانون هایشان ، هیچ چیزی پیدا نمی کنید. مشاور هایشان هم فقط ظاهری و مترسک هستند.
    نتیجه اخلاقی : داشتن یک مشاور قانون بلد در زمینه امور شرکت ها جلوی بسیاری از جریمه ها را می گیرد و به حق مشاوره ایشان کاملا می ارزد.

    حالا اگر هنوز تصمیم به تاسیس شرکت دارید یا علی .... موفق باشید.
    بانک اطلاعاتی مسابقات رباتیک ایران
    http://robocenter.ir/Match/DefaultMatch.aspx
    آموزش جامع ساخت ربات به زبان فارسی در 110 صفحه
    http://www.4shared.com/document/u_72uaga/Robotic_Mechatronic.html
  7. #7
    2009/08/11
    682
    77

    پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    سلام
    بحث خیلی خوبی شروع کردین و ممنون از دوستانی که تجربیاتشون رودر اختیارمون میذارن.

    لطفا در مورد شرکت های دانش بنیان هم اگه اطلاعاتی دارین بگین. یه شرکت باید چطوری باشه که بشه دانش بنیان و چه مزایایی بهش تعلق میگیره.
    https://www.linkedin.com/in/mohammadhosseini69

    http://zakhar.blog.ir
  8. #8
    2009/03/08
    749
    10

    پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    شرکت داشتن خوبه ولی الان با این وضع مالیاتی و اقتصادی توجیه نداره
    چرا وقتی میتونی خوب تولید کنی و خوب بفروشی بری دنبال شرکت و بعدش درگیری های مالیاتی و پرداختهای مختلف به دولت
    اینقدر تولید کننده هست که یک اسم سوری و مهر سوری دارن و کار میکنن
    تا زمانی که مجبور نباشی نباید بری دنبالش اگه بخوای وسیع کار کنی و حمایت از دولت داشته باشی وام بگیری واردات کنی چمیدونم کارت بازرگانی بگیری برو شرکت ثبت کن
    این توصیه هایی بود که بمن شده بود شاید موافق نباشید ولی خوب گفتم بگم
  9. #9
    2009/08/11
    682
    77

    پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    سلام
    چرا این تاپیک ادامه پیدا نکرد؟

    من یه سوال دارم؟
    موقع ثبت شرکت، شرکا و سهمشون چطوری تعیین میشه؟ آیا گفته میشه مثلا 30 درصد این، 40 درصد اون و ...
    و بر چه اساسی؟ یعنی براساس سرمایه ای که هرکس اول میذاره یا توافقی بر اساس مسئولیت های هر فرد؟
    https://www.linkedin.com/in/mohammadhosseini69

    http://zakhar.blog.ir
  10. #10
    2006/11/26
    شیراز
    144
    22

    پاسخ : راه اندازی یک شرکت تولیدی (مراحل مختلف از راه اندازی تا ثبت شرکت)

    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد حسینی
    موقع ثبت شرکت، شرکا و سهمشون چطوری تعیین میشه؟ آیا گفته میشه مثلا 30 درصد این، 40 درصد اون و ...
    و بر چه اساسی؟ یعنی براساس سرمایه ای که هرکس اول میذاره یا توافقی بر اساس مسئولیت های هر فرد؟
    سلام دوست عزیز
    ببینید تعیین سهام و سهامداران شرکت مهمترین بخش تاسیس شرکت است. سهامداران در تمامی اتفاقات و دارایی ها و سود و زیان شرکت تا آخر به نسبت سهام شریک و مالک می باشند. پس باید در انتخاب و تقسیم سهام فوق العاده حساس باشید و بدون تعارف و رک و عقلانی عمل نمایید.
    ببینید نوع شرکت ها متفاوت است و بسته به نوع شرکت حداقل تعداد سهامدار هم متفاوت است. مثلا شرکت با مسئولیت محدود تنها دو سهامدار نیاز دارد، در صورتی که شرکت تعاونی حداقل 7 نفر سهامدار نیاز دارد. در شرکت تعاونی هر نفر حداکثر 30 درصد سهام را می تواند داشته باشد.
    تقسیم سهام توافقی است. شما یک سرمایه اولیه برای شرکت خود در نظر می گیرید، مثلا 10 میلیون تومان، حالا هر کس به نسبت سهم خود بخشی از این سرمایه را تامین می کند و سهامدار شرکت می شود. البته گاهی به جای تامین سرمایه، سهم خود را با کار خود جبران می کنند. مثلا یک سال بدون دریافت حقوق، ولی با محاسبه حقوق، کار می کنند و حقوق شان جبران سهام و سرمایه اولیه شرکت می شود.
    ببینید بعضی ها الزاما به خاطر اینکه از روز اول در جلسات شرکت حاضر بوده اند، دلیل بر سهامدار بودنشان نمی شود، در واقع باید ببینید اصلا ارزش سهامدار شدن و شراکت با شما را دارند یا خیر. ممکنه خیلی ها بتوانند کارمند شرکت شما بشوند، ولی الزامی نیست و شاید ارزشش را نداشته باشند که سهامدار بشوند و تنها در حد یک کارمند برای شما مفید باشند. پس در انتخاب شهامداران و شرکای خود خیلی خیلی دقت کنید تا بعدا پشیمان نشوید.
    بانک اطلاعاتی مسابقات رباتیک ایران
    http://robocenter.ir/Match/DefaultMatch.aspx
    آموزش جامع ساخت ربات به زبان فارسی در 110 صفحه
    http://www.4shared.com/document/u_72uaga/Robotic_Mechatronic.html
صفحه 1 از 10 12345678910 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 92

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2015/12/24, 08:55
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2014/09/29, 17:34
  3. پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2014/07/02, 10:20
  4. راهنمایی برای راه اندازی موتور شرکت Tedmotor
    توسط mhm_004 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 2011/10/18, 00:05

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •