اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ترفندها و اطلاعات مورد نیاز برای ساخت مقاله

Collapse
این موضوع برجسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    ترفندها و اطلاعات مورد نیاز برای ساخت مقاله

    سلام به همه بروبچ 5 ولت و 380 ولت
    حتما خیلی هاتون تا الان یه مقاله درست کردین ! جمع آوری مطالب یک طرف قضیه و نحوه ارائه اونا یه طرف قضیه ! حتما همگی شما ها هم به این مسئله واقفید که نحوه ارائه مقاله و یا گزارش کار خیلی خیلی می تونه توی کار مفید باشه !
    مثلا کسی فقط یه چند صفحه word آماده می کنه و ارائه میده ! ولی کسه دیگه ای با پاورپوینت مقاله رو ارائه میده ! و با این حال که از نظر علمی شاید از اونیکی کمتر باشه ، ولی چون از یک سری عکس و افکت استفاده کرده و مفهوم رو بهتر رسونده ، نمره و امتیازش از اونیکی مقاله بیشتر شده !

    توی این تاپیک می خوایم کلا سر اینجور چیزا بحث کنیم و انواع روش ها و ترفندها رو بگیم تا همه بتونند به بهترین وجه مقاله خودشون رو ارائه بدن ! الان هم که آخر ساله و همه دنبال اینجور چیزان و بهترین موقع برای اینکه اطلاعاتمون رو در این زمینه به اشتراک بزاریم
    امیدوارم که بقیه دوستان هم کمک کنند تا این تاپیک برای همه مفید واقع بشه :nerd:

    #2
    پاسخ : ترفندها و اطلاعات مورد نیاز برای ساخت مقاله

    مشکل فونت در پاورپوینت
    تا به حال براتون پیش اومده که یه مقاله با پاورپوینت درست کردین و بعد وقتی رفتین سر کلاس و اونو اجرا کردین !!! اون کامپیوتر اون فونت شما رو نداشت و یا اینکه یه مدل دیگه بود ! و پاورپوینی که اونهمه ساعت براش وقت گذاشته بودین و بهش رسیده بودین و همه چی رو قشنگ چیده بودین الان همه چی به هم خورده و هر چیزی از اندازه خارج شده و در بدترین شرایط ،آ‌ اون کامپیوتر فونت شما رو نداشته باشه و تمامی متن ها به صورت خط هیروگیلیف در میان :biggrin: نتیجه ؟ اگر کسی مثل من تو کلاس باشه تا یه مدت شما رو .... :mrgreen:
    چاره چیه ؟ حتما خیلی ها میرن و اون فونت رو هر جا که می خوان پاور پوینت رو برای اجرا بزارند نصب می کنند ! درسته یان کار عملیه ،آ‌ولی یک کار عیر حرفه ایه !


    شما می تونین کار کنین که پاورپوینت تمامی فونتهای مورد استفاده شما رو ذخیره کنه و بعد این هر جایی که رفتین با هیچ مشکلی روبرو نشین !
    چطوری؟ ( این آموزشی که می گم برای 2007 و تو نسخه های قبلی کمی جاش اینور اونور شده ! )
    توی پاورپوینت وقتی که می خواین فایلتون رو ذخیره کنین ،آ‌ اون گردالی بالا دست چپ که آرم آفیس هست کلیک می کنین و انواع سیستمها و کارها بالا میاد !
    حالا همینجاست که اگر به پایین اون نیگا کنین دکمه ای با نام powerpoint optoon می بینین ! حالا روی اون کلیک کنین و بعد از منوی دست چپ گزینه 3 یعنی save رو انتخاب کنین ! و اونجا آخرین گزینه ، یعنی Embes fonts in ..... رو تیکش رو بزنین تا به حالت انتخاب در بیاد !
    حالا 2 حالت داره ! اولی که پیش فرضه فقط کاراکترهایی رو که توی فونت استفاده شده ذخیره می کنه و حالت دوم کل فونت رو ذخیره می کنه !
    حالت اول برای وقتیه که شما فقط و فقط می خواین فایلتون در حالت نمایشی باشه و بعد تغیراتی توی اون ندین ولی حالت دوم چون تمام فونت رو ذخیره می کنه بعدا می تونین تغیراتی روی فایلتون بدین !

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : ترفندها و اطلاعات مورد نیاز برای ساخت مقاله

      خود اجرا کردن فایل پاورپوینت
      حتما قبل زا اینکه بخواین فایل پاورپوینت خودتون رو ببرین جایی برای نمایش ، یه اطلاعی کسب می کنین که آیا کامپیوتری که می خواین از اون استفاده بکنین نرم افزار پاورپوینت رو داره ؟ اگر بدونین که نداشه باشه ،آ‌مجبور می شین که یه سی دی نرم افزار رو با خودتون ببرین و قبل اینکه هر کاری بکنین یه علافی هم دارید برای نصب نرم افزار ! یه مثلا جایی می گن که نرم افزار هست ولی میرین می بینین که نرم افزار پاورپوینت ماله احد بوقه و از اون نسخه های اولیه نرم افزاره که به صورت آزمایشی ماکروسافت داده بیرون :mrgreen: آی حال میده طرف رو له کنی اون موقع :evil:
      ولی پاورپوینت یه قابلیتی داره که می تونین فایلتون رو خود اجرا کنین ؟ یعنی چی ؟ یعنی اینکه فایل پاورپوینتتون بدون اینکه اجتیاج به هیچ نرم ازفاری داشته باشه خودش به تنهایی اجرا بشه :mrgreen: خوبه نه :biggrin:
      حالا چجوری ؟


      اول به همون منوی ذخیره سازی میرین ( این آموزشی که می گم برای 2007 و تو نسخه های قبلی کمی جاش اینور اونور شده ! )
      بعد از اونجا ،آ‌منوی دست چپ ، 8 که نوشته publish رو اون کلیک می کنید و اولین گزینه Package for cd
      حالا یه پنجره کوچیک میاد بیرون که اون اول تو اون باکسه اسم سی ید رو انتخاب می کنین !
      بعد اولین دکمه add File که اگر فایلی دارین کمه می خواین همراه این پروژه پاورپوینت باشه ! مثلا نرم افزاری چیزی که browse کردین یا لینک دادین توی پاورپوینت با این گزینه انتخابش می کنین !
      دکمه بعدی که option و توش رمز برای باز کردن و اینجور چیزاست !
      2 تا دکمه مهم copy to cd و copy to folder که اگر شما سی دی رو انتخاب کنین ، مستقیم می تونین فایل ها تون رو توی یه سی ید خام رایت کنین !
      اگر هم پوشه رو انتخاب کنین ، اینجوری یه پوشه از هاردتون رو انتخاب می کنین و بعد تمامی فایلهای مورد نیاز تیو اون پوشه کپی میشه ! که بعد کافیه این فایلها رو همینجوری بدون هیچ کم و کاستی توی یه سی دی رایت کنین
      بعد این اگر سی دی رو بزارین داخل هر سیستمی که روش ویندوز نصبه ، به صورت خودکار فایل پاور پوینت شما اجرا میشه !
      فقط با چند مگابایت ناقابل ،آ‌می تونین پروژه خودتون رو هر جایی به نمایش بزارین
      راستی اینجای یه دکمه هم هست به اسمClose هر کی که گیر کرد چیه بهم یه pm خصوصی بزنه تا بگم بهش چیه :mrgreen:



      دیدگاه


        #4
        پاسخ : ترفندها و اطلاعات مورد نیاز برای ساخت مقاله

        SnagIt
        ایندفعه می خوام یه نرم افزار معرفی کنم !
        شما تا الان هر مقاله ای درست کردین ، به احتمال قوی یکی از مشکلاتی که همیشه داشتین ، برای قسمت مولتی مدیای اون بوده ! خواستین یه جایی عکسی بگیرین یا صدایی ضبط کنین یا هزار جور چیزه دیگه که به خاطر همیناست که ساخت یه مقاله تکمیل پدر آدمو در میاره ! و این وسط فقط وقت آدمه که از بین میره ! وقتی که می شد باهاش کارای بهتری کرد :cry2:
        ولی با نرم افزار SnagIt تقریبا خیلی از این مشکلات حل میشه ! این نرم افزار با امکاناتی که داره ، هم کیفیت کار شما رو بالا می بره و هم سرعت کار رو !
        از امکاناتی که این نرم افزار داره می گم تا بدونین به چه دردی می خوره !
        کلا ابزارهای اصلی اون به 4 دسته تقسیم میشه
        1- عکس
        2- متن
        3- فیلم
        4- وب

        وقتی که شما می خواین از جایی عکس بگیرین یا فیلم بگیرین ، مشخص می کنین که محدوده رو چجور می خواین انتخاب کنین ! می خواین خودتون هر دفعه تعیین کنین ؟ می خواین فقط از یه پنجره ها عکس بگیرین ؟ از یه صفحه ای که اسکرول داره ( این امکانش واقعا معرکست) یا اینکه کل صفحه و ...
        بعد برنامه رو می بندین ( میره پایین ) و هر دفعه که روی دکمه print of screen کلیک کنین نسبت به تنظیماتتون عکس یا فیلم رو بر میدارین !
        بعد اگر عکس گرفته باشین میره تو ادیتور عکس و اگر فیلم ادیتور فیلم تا تنظیمات و یا یه سری کار روشون انجام بدین ( فلش بزارین ، نکته بنویسین ! ببرین ! بالون و ... ) و بعد ذخیره سازی ! اونم با هر فرمتی که خواستین !
        برای متن هم هر محدوده رو مشخص کنین کل متن رو برمیداره !
        وب ! این اکانش که دیگه حرف نداره ! یه مثل هست می گن عکس بده جنازه تحویل بگیر ! اینم اونجوری ! وقتی تنظیم رو وب هستش ، یه پنجره میاد که آدرس وبسایت رو توش مینویسین و بعد هر چی عکس تو اون سایت هست رو از اینور تحویل میگیرین !
        حالا من فقط یه ذره از امکانات نرم افزار رو که فقط به چشم میاد اسم بردم ! فقط اینو می تونم بگم که با این نرم افزار دیگه هیچ مشکلی نخواهید داشت ! کاری رو که هر کسی حتی حرفه ای گرافیک تو چند دقیقه انجام میده شما تو چند ثانیه انجام میدین

        به همه پیشنهاد می کنم که این نرم افزار کم حجم رو دانلود کنن تا برای همیشه مقالاتتون از همه بهتر باشه
        برای رفتن به صفحه خانگی نرم افزار و مشاهده امکانات اون
        برای دانلود آخرین نسخه از نرم افزار

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : ترفندها و اطلاعات مورد نیاز برای ساخت مقاله

          شماره گذاری صفحات در word :

          سلام.
          خیلی موقع ها پیش میاد که می خواید شماره گذاری صفحه هارو از یک صفحه به بعد شروع کنید. مثلا بعد از فهرست ، از صفحه ی چهارم به بعد که پیشگفتار ،شماره صفحه شروع بشه . فایلهای زیر در این مورد توضیح میدند :

          1.
          http://shaghaghi.persiangig.com/def/...st%20page.docx

          2.
          http://shaghaghi.persiangig.com/def/...rst%20page.pdf
          davood.shaghaghi@gmail.com

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X