اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کنترل دور موتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کنترل دور موتور


    Vector Control and SVM
    کنترل برداری (Vector Control ) یک الکترو موتور که معمولا با FOC (Field Oriented Control ) بیان می شود یک چیرگی واقعی در کنترل کارآمد موتور را اجازه میدهد . کنترل برداری بر هر موتور چند فازه قابل اجرا است . و یک مکانیسم زیبا در کنترل جریان موتور میسر میکند . و وقتی که با Modulation) SVM (Space Vector اضافه میشود
    موتور الکتریکی بصورت کمال مطلوب کنترل میشود.
    تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
    داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

    #2
    پاسخ : کنترل دور موتور

    خیلی ممون.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کنترل دور موتور

      به قول عادل فردوسی پور که میگه
      چه میکنه شوچنکو

      حالا باید گفت چه میکنه FOC




      یک سوال
      انتقال Clarke-Park transformation:

      چیه ؟
      تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
      داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : کنترل دور موتور


        اینجا باید یک زیر بخش باز کنیم

        Coordinate transform

        مقدمه
        این یادداشت انتقال مختصات coordinate transform مانند انتقال کلارک – پارک – کلارک معکوس – پارک معکوس

        Clarke, Park, Inverse Clarke and Inverse Park transformation

        را شرح میدهد .
        چرا ما به انتقال مختصات نیازمندیم .
        در کنترل موتور، استارت موتور استپ موتور و سرعت موتور و وبنابراین همه آنها نیازمند تغییر گشتاور مغناطیسی موتور هستند. گشتاور موتور با جریان آرمیچر در این فرمول معرفی میشود

        http://aliila1359.persiangig.com/image/motor_control/Coordinate%20transform.png



        که Te گشتاور مغناطیسی و Ct ضریب گشتاور و I جریان آرمیچر و Φ فلوکس یا جریان مغناطیسی است
        و فی ضریب قدرت روتور است

        در موتور dc بصورت غیر مستقیم برای کنترل گشتاور موتور I و Φ را تعیین و کنترل میکند . جریان مغناطیسی و جریان الکتریکی نسبت مستقیم با گشتاور موتور دارد . تغییر جریان ، گشتاور را تغییر می ده بهمین سادگی .
        اما در موتور ac کنترل گشتاور موتور نه تنها به I و Φ بلکه φ نیز مهم است . φ با فرکانس جریان روتر تغییر میکند . Φ از جریان استاتور و جریان روتر به وجود میآید . و آن با تغییر بار موتور متغیر میکند بنابراین کنترل یک موتور ac در زیر کار متغیر خیلی مشکل تر از موتور dcاست .
        موتور ای سی باید رابطه پارامتری مانند موتور dc داشته باشد . کنترل انتقال یافته باید موتور ac رو به موتور dc شبیه سازی کند و به راحتی کنترل کند.


        اساس تئوری انتقال : استفاده از انتقال میدان مغناطیسی چرخان موتور AC سه فاز شبیه به میدان مغناطیسی چرخان موتور DC دو فاز و سپس کنترل جریان دوفاز برای کنترل گشتاور



        تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
        داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X