اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

بازگشت خودرو پیکان؟؟؟!!!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    بازگشت خودرو پیکان؟؟؟!!!

    http://tabnak.ir/fa/news/329641/%D8%...B4%D9%88%D8%AF

    http://www.asriran.com/fa/news/28343...84%D9%8A%D8%AF

    تولید پیکان دوباره از سر گرفته میآ‌شود؟

    هنوز یک دهه از توقف خودروی پیکان در کشور نمیآ‌گذرد که گویا باز هم باید به تولید این خودرو در کشور رضایت بدهیم؛ خودرویی که مدتآ‌ها از پرتیراژترین و ارزانآ‌ترین خودروهای کشور بود و به دلیل آ‌نداشتن استانداردهای روز، تولید آن متوقف شد. شاید از چندی دیگر شاهد حضور دوباره این خودرو در جادهآ‌ها و خیابانآ‌های کشور باشیم.

    کد خبر: 329641
    تاریخ انتشار: 11 تیر 1392 - 14:30

    تولید پیکان مجددا از سر گرفته میشود؟

    هنوز یک دهه از توقف خودروی پیکان در کشور نمیآ‌گذرد که گویا باز هم باید به تولید این خودرو در کشور رضایت بدهیم؛ خودرویی که مدتآ‌ها از پرتیراژترین و ارزانآ‌ترین خودروهای کشور بود و به دلیل آ‌نداشتن استانداردهای روز، تولید آن متوقف شد. شاید از چندی دیگر شاهد حضور دوباره این خودرو در جادهآ‌ها و خیابانآ‌های کشور باشیم.

    به گزارش «تابناک»، در اوایل دهه 1340، قرارداد مونتاژ پیکان (آخرین مدل هیلمنآ‌آ‌ هانتر؛ مدل 1966) در ایران بین شرکت ایران ناسیونال (ایران خودرو کنونی) و گروه صنعتی روتس (آ‌Group Rootes)، دارنده کارخانه تالبوتآ‌ انگلستان، که در حال ورشکستگی بود، بسته آ‌و تولید این خودرو پس از یک دهه تولید در انگلستانآ‌ در ایران آغاز شد.

    بنا بر این گزارش، تولید این خودرو در کشور با فراز و نشیبآ‌های بسیاری همراه بودهآ‌ و در آ‌مدت 38 سال از تولید و مونتاژ آن، تحولاتی در تولید این خودرو پدید آمد تا اینکه سرانجام در اردیبهشت ماه 1384 خبر توقف تولید این خودرو، منجر به آن شد که عملا تولید پیکان به فراموشی سپرده آ‌و آخرین پیکان تولیدی نیز به موزه منتقل شود.

    اما هنوز یک دهه از این توقف تولید نگذشتهآ‌ که گویا باید دوباره این خودرو را آ‌از موزه بیرون آورده و راهی خیابانآ‌ها و جادهآ‌های کشور کنیم.

    دلیل این امر، تحریم جدیدی است که ایالات متحده آمریکا از دیروز آ‌عیله کشور و به ویژه صنعت خودرو وضع کرده است؛ تحریمی که قرار است مستقیمآ‌ خریداری و معامله ایران در قطعات خودرو با تکنولوژی بالا را هدف قرار داده و همه حوزهآ‌های خودرو اعم از سبک و سنگین و موتور سیکلت را در بر بگیرد.

    در این رابطه امروز آرمان خالقی، عضو کارگروه حمایت از تولید کشور گفته اگر قرار است در شرایط تحریم قرار بگیریم، باید خودرویی تولید کنیم که سطح تکنولوژی پایینی داشته باشد، به همین دلیل، شاید در نوع موتور و قطعات مورد استفاده در صنعت خودرو تجدیدآ‌نظر آ‌و در پایان، تکنولوژی تولید خودرو آ‌بازنگری شود.

    به گفته وی، در دوران جنگ، واردات خودرو به کشور انجام نمیآ‌گرفت و معمولاً قطعات و موتور آ‌آ‌کامل وارد میآ‌شد و در کشور مونتاژ خودرو آ‌داشتیم.

    وی افزودآ‌: شاید برای تأمین یک قطعه کوچک به خارج وابسته باشیم که در نتیجه، تکنولوژی تولید خودرو را باید تغییر دهیم که شاید در این زمینه مثلاً ناچار به تولید خودرویی مانند پیکان باشیم که دارای بدنه خودروهای جدید باشد، ولی موتور آن، همان موتور پیکان باشد.

    گفتهآ‌های آرمان خالقی درباره احتمال بازگشت پیکان به صحنه خودروی کشور، بی درنگ ذهن را به یاد دعواهای اخیری میآ‌اندازد که در صنعت خودرو و بر سر قیمت آن صورت گرفته است. بیآ‌گمان اگر بازگشت پیکان به صنعت خودروی کشور و تولید دوباره آن آنگونه که آرمان خالقی از آن سخن گفته، موضوع جدی باشد، باید برگی دیگر در پرونده کم کاری خودروسازان طی این سالآ‌هایی که از عمر صنعت خودروی کشور میآ‌گذرد، افزود.

    بدون شک، بازگشت امروز پیکان به صنعت خودرو و حتی سخن گفتن از احتمال آن، ناشی از این آ‌است که صنعت خودرو نتوانسته در این مدت، فکری به حال بومی سازی قطعاتی کند که به وفور از آنها استفاده میآ‌شود و به مونتاژ آنها در خودرو بسنده کرده است.

    همه دعاوی طی این مدت اکنون اثبات آ‌و دقیقا مشخص میآ‌شود که صنعت خودروی کشور در جایی که پاسخ اتهامات کارشناسان مبنی بر تکنولوژی و استاندار پایین و وابستگی شدید به خارج از کشور را میآ‌داده، آ‌تا چه میزان به واردات قطعات وابسته بوده و چگونه یک تحریم در صنعت خودرو منجر به آن میآ‌شود که فکر بازگشت به نیم قرن قبل در این صنعت به ذهن راه یابد.

    حال با همه این تفاسیر، گویا باید دست از آمال و آرزوهای بلندآ‌آ‌پروازانه در صنعت خودرو برداشت؛ آمال و آرزوهایی که البته برای مصرف کننده ایرانی بلند پروازانه بوده آ‌و اکنون در جای جای دنیا، حق مصرف کننده، جزیی از استانداردهای الزامی خودروست. آیا باید دوباره به پیکان و موتور 1600 آن آ‌سلام کرد؟


    ================================================== ==============================================

    واویلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااا

    سلام به کوبا !!!

    سلام به هاوانا !!!

    سلام به کره شمالی !!!

    سلام به پیونگ یانگ !!!

    تمام مدیران و تصمیم گیرندگان صنعت خودرو باید بروند و در نیل خودشان را غرق کنند.....( البته اونایی که وضعیت را به اینجا رسوندن ! )

    از صدر تا ذیل.............

    ================================================== ========

    موشک و ماهواره و سلاح و ....

    اونوقت برگشت به پیکان؟؟؟

    به جای پیشرفت به جلو!!!!
    گشتی در لاله زار
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76138.0

    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76141

    #2
    پاسخ : بازگشت خودرو پیکان؟؟؟!!!

    این پست رو قفل میکنه الان ... ولی دیروز تحریم های فلج کننده شروع شد ! دو تا از شرکت های کشتی رانی بزرگ چین روابطشون رو قطع کردند!

    صنایع داخلی داره میترکه، همه چیز داره نابود میشه ....
    آره باشه ... مرگ بر این .. مرگ بر اون که میفرستادیم نمیدونستیم داریم مرگ بر خودمون و زندگیمون و جوونیمون میفرستادیم ...

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : بازگشت خودرو پیکان؟؟؟!!!

      ایران صنعت خودرو سازی داره ؟ بذار صنعت مونتاژ بترکه تا مجبور بشن از چهارتا مهندس داخلی برا ساخت خودرو استفاده کنن .

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : بازگشت خودرو پیکان؟؟؟!!!

        بین میشه پیکان شاسی بلند با شیشه دودی و برقی تولید کنن اوه، یادم رفت کولرم داشته باشه چی می شه دیگه کسی سوار ماشین های خارجی نمی شه یه چیزه دیگم هست می تونی صادرم کنیم به کشورهای اروپایی
        دیگه بهتره ازاین نمی شه حالا کی تولید می کنن ما بریم ثبت نام کنیم ،دیگه نمی تونم شبا بخوابم.
        البته دنده شم اتوماتیک باشه، وای عالیه

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : بازگشت خودرو پیکان؟؟؟!!!

          آقا با این تاپیکت واقعا ناراحت شدم. ما داریم کجا میریم!!

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : بازگشت خودرو پیکان؟؟؟!!!

            آقای سولسال عزیز ، چه قدر تاپیک های نا امید کننده می زنید.
            من فکر نکنم تکنولوژی ساخت خودرو زیاد چیز زیادی باشه . خود ما ها که تو دانش و فن و صنعت هستیم اگر بخوایم ارزیابی کنیم می بینیم چیز خاصی نداره.
            من این رو با یکی از کسایی که وارد بود در میون گذاشتم گفت تکنولوژیش رو داریم ولی اگر بخوایم تولید کنیم برامون گرون تر در میاد . یعنی همین هایی رو که از چین و کره و ... وارد می کنیم اگر بخوایم خودمون تولید کنیم بیشتر از 40 درصد قیمت خودرو گرون میشه.
            من واقعا نمی دونم چطور چین اینقدر ارزون جنس می ده بازار.
            بعضی جنس های چینی رو حساب کنی حتی از قیمت مواد اولیه اش تو ایران ارزون تره!
            من خوب یادمه اون زمانی که ارزونترین روسری تو ایران 1000 تومن بود ، یه وارد کننده به من می گفت این ها اون ور دونه ای 20 تومنه!
            هر جور حساب کردم دیدم 20 تومن غیر ممکنه . چه پول پارچه رو حساب کنی ، چه پول کارگر رو ، چه حتی پول برق اون چرخ خیاطیه که این رو دورش رو دوخته . هیچ کدوم به تنهایی هم 20 تومن نمی شه . ولی بعد باز از یه منبع دیگه شنیدم و فهمیدم که میشه.
            بعضی ها می گن به خاطر کارگر خیلی ارزون اونجاست.
            بعضی ها هم می گن به خاطر اینه که چین عمدا پول ملیش رو ( یوان رو ) پایین نگه می داره ( پایین نگه داشتن پول ملی = ارزان تمام شدن جنس های ساخت داخل = افزایش صادرات و کاهش واردات = کاهش سطح خرید مردم بخصوص در مورد اجناس خارجی )
            امیدوارم صنعت ایران هم یه جونی بگیره.
            در ضمن از این خبر بد تر و ناامیدکننده تر موضوع واردات کره بود که من هم داشت گریه ام در میومد هم خنده هم شاخام!
            دوستان عزیزم تصمیم گرفتم تا یه مدت کمتر به تالار سر بزنم . اگر دیر جواب دادم ببخشید.

            دیدگاه

            لطفا صبر کنید...
            X