ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
  1. #1
    2010/05/09
    930
    36

    بازگشت خودرو پيکان؟؟؟!!!

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    توليد پيکان دوباره از سر گرفته ميآ*شود؟

    هنوز يک دهه از توقف خودروي پيکان در کشور نميآ*گذرد که گويا باز هم بايد به توليد اين خودرو در کشور رضايت بدهيم؛ خودرويي که مدتآ*ها از پرتيراژترين و ارزانآ*ترين خودروهاي کشور بود و به دليل آ*نداشتن استانداردهاي روز، توليد آن متوقف شد. شايد از چندي ديگر شاهد حضور دوباره اين خودرو در جادهآ*ها و خيابانآ*هاي کشور باشيم.

    کد خبر: 329641
    تاريخ انتشار: 11 تير 1392 - 14:30

    توليد پيکان مجددا از سر گرفته ميشود؟

    هنوز يک دهه از توقف خودروي پيکان در کشور نميآ*گذرد که گويا باز هم بايد به توليد اين خودرو در کشور رضايت بدهيم؛ خودرويي که مدتآ*ها از پرتيراژترين و ارزانآ*ترين خودروهاي کشور بود و به دليل آ*نداشتن استانداردهاي روز، توليد آن متوقف شد. شايد از چندي ديگر شاهد حضور دوباره اين خودرو در جادهآ*ها و خيابانآ*هاي کشور باشيم.

    به گزارش «تابناک»، در اوايل دهه 1340، قرارداد مونتاژ پيکان (آخرين مدل هيلمنآ*آ* هانتر؛ مدل 1966) در ايران بين شرکت ايران ناسيونال (ايران خودرو کنوني) و گروه صنعتي روتس (آ*Group Rootes)، دارنده کارخانه تالبوتآ* انگلستان، که در حال ورشکستگي بود، بسته آ*و توليد اين خودرو پس از يک دهه توليد در انگلستانآ* در ايران آغاز شد.

    بنا بر اين گزارش، توليد اين خودرو در کشور با فراز و نشيبآ*هاي بسياري همراه بودهآ* و در آ*مدت 38 سال از توليد و مونتاژ آن، تحولاتي در توليد اين خودرو پديد آمد تا اينکه سرانجام در ارديبهشت ماه 1384 خبر توقف توليد اين خودرو، منجر به آن شد که عملا توليد پيکان به فراموشي سپرده آ*و آخرين پيکان توليدي نيز به موزه منتقل شود.

    اما هنوز يک دهه از اين توقف توليد نگذشتهآ* که گويا بايد دوباره اين خودرو را آ*از موزه بيرون آورده و راهي خيابانآ*ها و جادهآ*هاي کشور کنيم.

    دليل اين امر، تحريم جديدي است که ايالات متحده آمريکا از ديروز آ*عيله کشور و به ويژه صنعت خودرو وضع کرده است؛ تحريمي که قرار است مستقيمآ* خريداري و معامله ايران در قطعات خودرو با تکنولوژي بالا را هدف قرار داده و همه حوزهآ*هاي خودرو اعم از سبک و سنگين و موتور سيکلت را در بر بگيرد.

    در اين رابطه امروز آرمان خالقي، عضو کارگروه حمايت از توليد کشور گفته اگر قرار است در شرايط تحريم قرار بگيريم، بايد خودرويي توليد کنيم که سطح تکنولوژي پاييني داشته باشد، به همين دليل، شايد در نوع موتور و قطعات مورد استفاده در صنعت خودرو تجديدآ*نظر آ*و در پايان، تکنولوژي توليد خودرو آ*بازنگري شود.

    به گفته وي، در دوران جنگ، واردات خودرو به کشور انجام نميآ*گرفت و معمولاً قطعات و موتور آ*آ*کامل وارد ميآ*شد و در کشور مونتاژ خودرو آ*داشتيم.

    وي افزودآ*: شايد براي تأمين يک قطعه کوچک به خارج وابسته باشيم که در نتيجه، تکنولوژي توليد خودرو را بايد تغيير دهيم که شايد در اين زمينه مثلاً ناچار به توليد خودرويي مانند پيکان باشيم که داراي بدنه خودروهاي جديد باشد، ولي موتور آن، همان موتور پيکان باشد.

    گفتهآ*هاي آرمان خالقي درباره احتمال بازگشت پيکان به صحنه خودروي کشور، بي درنگ ذهن را به ياد دعواهاي اخيري ميآ*اندازد که در صنعت خودرو و بر سر قيمت آن صورت گرفته است. بيآ*گمان اگر بازگشت پيکان به صنعت خودروي کشور و توليد دوباره آن آنگونه که آرمان خالقي از آن سخن گفته، موضوع جدي باشد، بايد برگي ديگر در پرونده کم کاري خودروسازان طي اين سالآ*هايي که از عمر صنعت خودروي کشور ميآ*گذرد، افزود.

    بدون شک، بازگشت امروز پيکان به صنعت خودرو و حتي سخن گفتن از احتمال آن، ناشي از اين آ*است که صنعت خودرو نتوانسته در اين مدت، فکري به حال بومي سازي قطعاتي کند که به وفور از آنها استفاده ميآ*شود و به مونتاژ آنها در خودرو بسنده کرده است.

    همه دعاوي طي اين مدت اکنون اثبات آ*و دقيقا مشخص ميآ*شود که صنعت خودروي کشور در جايي که پاسخ اتهامات کارشناسان مبني بر تکنولوژي و استاندار پايين و وابستگي شديد به خارج از کشور را ميآ*داده، آ*تا چه ميزان به واردات قطعات وابسته بوده و چگونه يک تحريم در صنعت خودرو منجر به آن ميآ*شود که فکر بازگشت به نيم قرن قبل در اين صنعت به ذهن راه يابد.

    حال با همه اين تفاسير، گويا بايد دست از آمال و آرزوهاي بلندآ*آ*پروازانه در صنعت خودرو برداشت؛ آمال و آرزوهايي که البته براي مصرف کننده ايراني بلند پروازانه بوده آ*و اکنون در جاي جاي دنيا، حق مصرف کننده، جزيي از استانداردهاي الزامي خودروست. آيا بايد دوباره به پيکان و موتور 1600 آن آ*سلام کرد؟


    ================================================== ==============================================

    واويلاااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اا

    سلام به کوبا !!!

    سلام به هاوانا !!!

    سلام به کره شمالي !!!

    سلام به پيونگ يانگ !!!

    تمام مديران و تصميم گيرندگان صنعت خودرو بايد بروند و در نيل خودشان را غرق کنند.....( البته اونايي که وضعيت را به اينجا رسوندن ! )

    از صدر تا ذيل.............

    ================================================== ========

    موشک و ماهواره و سلاح و ....

    اونوقت برگشت به پيکان؟؟؟

    به جاي پيشرفت به جلو!!!!
    گشتی در لاله زار
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76138.0

    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76141
  2. #2
    2008/02/20
    777
    4

    پاسخ : بازگشت خودرو پیکان؟؟؟!!!

    اين پست رو قفل ميكنه الان ... ولي ديروز تحريم هاي فلج كننده شروع شد ! دو تا از شركت هاي كشتي راني بزرگ چين روابطشون رو قطع كردند!

    صنايع داخلي داره ميتركه، همه چيز داره نابود ميشه ....
    آره باشه ... مرگ بر اين .. مرگ بر اون كه ميفرستاديم نميدونستيم داريم مرگ بر خودمون و زندگيمون و جوونيمون ميفرستاديم ...
  3. #3
    2012/09/01
    140
    3

    پاسخ : بازگشت خودرو پیکان؟؟؟!!!

    ایران صنعت خودرو سازی داره ؟ بذار صنعت مونتاژ بترکه تا مجبور بشن از چهارتا مهندس داخلی برا ساخت خودرو استفاده کنن .
  4. #4
    2011/06/10
    185
    3

    پاسخ : بازگشت خودرو پیکان؟؟؟!!!

    بین میشه پیکان شاسی بلند با شیشه دودی و برقی تولید کنن اوه، یادم رفت کولرم داشته باشه چی می شه دیگه کسی سوار ماشین های خارجی نمی شه یه چیزه دیگم هست می تونی صادرم کنیم به کشورهای اروپایی
    دیگه بهتره ازاین نمی شه حالا کی تولید می کنن ما بریم ثبت نام کنیم ،دیگه نمی تونم شبا بخوابم.
    البته دنده شم اتوماتیک باشه، وای عالیه
  5. #5
    2012/12/30
    بوشهر
    3,208
    1,113

    پاسخ : بازگشت خودرو پیکان؟؟؟!!!

    آقا با این تاپیکت واقعا ناراحت شدم. ما داریم کجا میریم!!
  6. #6
    2011/01/29
    تهران
    484
    16

    پاسخ : بازگشت خودرو پيکان؟؟؟!!!

    آقای سولسال عزیز ، چه قدر تاپیک های نا امید کننده می زنید.
    من فکر نکنم تکنولوژی ساخت خودرو زیاد چیز زیادی باشه . خود ما ها که تو دانش و فن و صنعت هستیم اگر بخوایم ارزیابی کنیم می بینیم چیز خاصی نداره.
    من این رو با یکی از کسایی که وارد بود در میون گذاشتم گفت تکنولوژیش رو داریم ولی اگر بخوایم تولید کنیم برامون گرون تر در میاد . یعنی همین هایی رو که از چین و کره و ... وارد می کنیم اگر بخوایم خودمون تولید کنیم بیشتر از 40 درصد قیمت خودرو گرون میشه.
    من واقعا نمی دونم چطور چین اینقدر ارزون جنس می ده بازار.
    بعضی جنس های چینی رو حساب کنی حتی از قیمت مواد اولیه اش تو ایران ارزون تره!
    من خوب یادمه اون زمانی که ارزونترین روسری تو ایران 1000 تومن بود ، یه وارد کننده به من می گفت این ها اون ور دونه ای 20 تومنه!
    هر جور حساب کردم دیدم 20 تومن غیر ممکنه . چه پول پارچه رو حساب کنی ، چه پول کارگر رو ، چه حتی پول برق اون چرخ خیاطیه که این رو دورش رو دوخته . هیچ کدوم به تنهایی هم 20 تومن نمی شه . ولی بعد باز از یه منبع دیگه شنیدم و فهمیدم که میشه.
    بعضی ها می گن به خاطر کارگر خیلی ارزون اونجاست.
    بعضی ها هم می گن به خاطر اینه که چین عمدا پول ملیش رو ( یوان رو ) پایین نگه می داره ( پایین نگه داشتن پول ملی = ارزان تمام شدن جنس های ساخت داخل = افزایش صادرات و کاهش واردات = کاهش سطح خرید مردم بخصوص در مورد اجناس خارجی )
    امیدوارم صنعت ایران هم یه جونی بگیره.
    در ضمن از این خبر بد تر و ناامیدکننده تر موضوع واردات کره بود که من هم داشت گریه ام در میومد هم خنده هم شاخام!
    دوستان عزیزم تصمیم گرفتم تا یه مدت کمتر به تالار سر بزنم . اگر دیر جواب دادم ببخشید.
نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6

موضوعات مشابه

  1. حذف آدرس بازگشت در فراخوانی وقفه؟
    توسط hamidzare در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 11
    آخرين نوشته: 2014/08/17, 13:45
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2013/09/18, 17:19
  3. کويل پيکان
    توسط fapa808 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2013/05/08, 23:28
  4. سینگولاریتی ، نقطه بی بازگشت
    توسط eMicro در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2012/09/07, 20:46
  5. یه سوال در مورد بازگشت از ISR (بیسیک)
    توسط heidarali در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2008/08/13, 03:12

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •