اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

چند سوال درباره الگوریتم درون یابی (interpolation )

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    چند سوال درباره الگوریتم درون یابی (interpolation )

    درود
    فرض کنید باید با دادن پالس به سروو موتورهای محور x , y یک دایره رسم کنید.

    حالا نمیخواهید از pc استفاده کنید (قرار نیست سیستم به کامپیوتر وابستگی داشته باشه )
    پس از نرم افزاری که پالس بده هم خبری نیست

    حالا اگر قرار باشه کنترلر(فرض بفرمایید میکرو کنترلر) به هر دو محور دستور بده که x از r بره به 0 و y از 0 بره r
    (یعنی ربع اول دایره)این یک ربع دایره درست در نمیاد ؟

    به گفته یک فرد با تجربه به من خیر درنمیاد ! و باید از روشی به نمام درون یابی (interpolation )
    استفاده کرد !

    سوال من اینه که چرا در نمیاد ؟
    و این الگوریتم چطور این مشل رو حل میکنه ؟
    و چطور امکان پیاده سازی این الگوریتم هست ؟

    --------------------------------------------------------------------------
    چون اندازه دایره تغییر میکنه و ثابت نیست
    امکان اینکه یک بار با cad این رو کشید بعد جی کد رو برای کنترلر تفسیر کرد
    وجود نداره


    تشکر فراوان
    از جمله ی رفتگان این راه دراز
    باز آمده ای کو که به ما گوید راز
    هان بر سر این دو راهه از روی نیاز
    چیزی نگذاری که نمی آیی باز

    #2
    پاسخ : چند سوال درباره الگوریتم درون یابی (interpolation )

    برای تخمین حرکت دایره ای در شرایطی که حرکت بصورت پله های بسیار ریز باشد الگوریتم های مختلفی وجود دارد. از جمله الگوریتم Midpoint که شکل تغییر یافته الگوریتم خط Bresenham است:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Midpoint_circle_algorithm

    به عنوان یک راهنمایی و با توجه به اینکه درک عملکرد این الگوریتم ها و پیاده سازی آنها کار نسبتا پیچیده و وقت گیری است، یک روش میان بر مراجعه به برخی کتابخانه های نوشته شده برای LCD های گرافیکی است که توابع دایره در آنها با استفاده از امثال همین الگوریتم با زیان C پیاده سازی شده و با تغییراتی می توان از این کتابخانه ها برای ایجاد پالس های مولد حرکت CNC هم استفاده کرد.
    اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
    دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
    برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
    وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
    قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
    اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
    ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

    دیدگاه


      #3
      الگوریتم برزنهام

      درباره الگوریتم برزنهام برای کنترل استپر موتور ها اطلاعاتی دارین؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : چند سوال درباره الگوریتم درون یابی (interpolation )

        چند سورس بسیار مفید برای پیاده سازی الگوریتم خط Bresenham بصورت 2 و 3 و 6 بعدی و به زبان BASIC در لینک های زیر موجود است:

        https://sites.google.com/site/proyec...s/bresenham-2d

        https://sites.google.com/site/proyec...s/bresenham-3d

        https://sites.google.com/site/proyec...s/bresenham-4d
        اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
        دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
        برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
        وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
        قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
        اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
        ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X