با سلام به همگی دوستان و قبولی طاعان. کسی میتونه در باره ی کارگذاشتن سیستم ترمز در رباط کمکم کنه البته به وسیله ی کنترل از راه دور
اطلاعیه
Collapse
No announcement yet.
سیستم ترمز ربات
Collapse
X
-
پاسخ : سیستم ترمز ربات
فکر کنم مظور دوستمون اینه که ولتاژ معکوس بندازید دو سر موتور البته ترمز های زیادی وجود دارند و بسته به کاری که می خواهید بکنید متفاوته شما می خواهید دقیقا چطوری ترمز کنه(میخ کوب بشه اروم بایسته ترمز اضطراری ترمز دیسکی و...)گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)
دیدگاه
-
پاسخ : سیستم ترمز ربات
نوشته اصلی توسط Nima TehranIمیشه یکم بیشتر بگین ..... راستی برای سرعت ها 40 کیلومتر هم خوبه .. یا باید سیستم ترمز جدا کار گذاشت
حالت اول موتور در حال حرکت باشه: برای ترمز میتونی ولتاژ معکوس به دو سر موتور وصل کنی که نیروی مقاوم در خلاف جهت حرکت موتور ایجاد میکنه.
حالت دوم موتور بی حرکت باشه: دوسر موتور رو که به یک ولتاژ یکسان وصل کنی موتور ترمز میکنه
البته مباحثی مثل تکانه و نیروی مقاوم رو برای این نوع ترمز در نظر بگیریگفت که دیوانه نهی لایق این خانه نهی
دیدگاه
-
پاسخ : سیستم ترمز ربات
راستش این ترمز رو برای یکی از دوستام که داره رو ماشینش کار میکنه ( ماشینش کاملا دست ساز حتی گیربکسش اگه تونستم یه تاپیک برای اون هم را میندازم )
میخواست که ترمز برای ماشین درست کنه که تو سرعتای بالا 40 بتونه میخکوب بشه و البته به گیربکسش فشار نیاد چون ماشین در حد 5 کیلوی هس و گیربکسش از نوع سرعتی هس و بطور مستقیم با شفت لاستیک ها در ارتباط هس ..
البته دو موتورس که هر دوتا روی یه چرخدنده وصل کرده که قدرتش رو وحشتناک کرده .. با دست هم نمیشه جلو چرخیدنش رو گرفت..
دیدگاه
-
پاسخ : سیستم ترمز ربات
نوشته اصلی توسط Nima TehranIراستش این ترمز رو برای یکی از دوستام که داره رو ماشینش کار میکنه ( ماشینش کاملا دست ساز حتی گیربکسش اگه تونستم یه تاپیک برای اون هم را میندازم )
میخواست که ترمز برای ماشین درست کنه که تو سرعتای بالا 40 بتونه میخکوب بشه و البته به گیربکسش فشار نیاد چون ماشین در حد 5 کیلوی هس و گیربکسش از نوع سرعتی هس و بطور مستقیم با شفت لاستیک ها در ارتباط هس ..
البته دو موتورس که هر دوتا روی یه چرخدنده وصل کرده که قدرتش رو وحشتناک کرده .. با دست هم نمیشه جلو چرخیدنش رو گرفت..
دیدگاه
-
پاسخ : سیستم ترمز ربات
خوب کار تمام بدنشو من کردم ... یعنی کلا من بدنش رو براش درس کردم ... البته یه سری ایده پردازی برای درس کردن ترمز دیسکی دارم ولی خو درس کردنش کار میبرده .. ایشالا کارش تکمیل بشه خودم براش یه ترمز دیسکی درست میکنم ... ... خواستم ببینم راه دیگه ای هس که بکنم که گفتین باید جریان معکوس بدیم به موتور .. خو به زره برای گیربکس مشکل ایجاد میکنه .. چون موتور ها فوق الده قوی هستن .. باهاشون فرز شارژی دزست میکنن ... .. ..
دقیقا دونهای 50 تومن پول موتورش شده .. هر کردومش اندازه یه تغریبا پاور کامپبوتره که هر کدومش 50 امپر میکشه ... لحظه ای.. ) .. تو حالت فشار هم تا 30 امپر راهت میکشه ... راستش قصد دوستم برای این کار مسابقه های اف رود هست که.... ولش کن ..
دیدگاه
-
پاسخ : سیستم ترمز ربات
این که شما می فرمایید توی سرازیری هم ماشین می خکوب بشه سیستم کنترلیش پیچیده میشه خیلی راحت تر از یه ترمز دیسکی موتور استفاده کنید از اون نمونه اش که پمپ روغن داره استفاده کنید(روی کاوازاکی های سابق بود)کنترلش هم راحت تره هم این قدر محکم می ایسته که نگو اگر هم بخواهید با گیربکس و خود موتور الکتریکی این کار را بکنید زود خراب می شند حالا هر چقدر هم که جنسشون خوب باشهگویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)
دیدگاه
-
پاسخ : سیستم ترمز ربات
نوشته اصلی توسط bstar2راحت ترین روش استفاده از سیستم ترمز دیسکی دوچرخه میباشد !
شما میتوانید سیم ترمز را به سلونوئید متصل نمایید !
و با میکرو کنترلر کنترل نمایید !
راستی از این دیسک ها قیمت دارین ..
دیدگاه
-
پاسخ : سیستم ترمز ربات
اگه من جای تو بودم از ترمز دیسکی استفاده نمیکردم هم کلاس نداره و هم در رباتی که داری میگی قدرتی کار می کنه اگه یه ادم وارد اینو ببینه می فهمه تازه کاری یا خیلی خوب دقت نکردی و اگه اون ادم داور باشه ازت امتیاز کم میکنه
ناراحت نشیا
وقنی موتور در حال کار کردن باشه و ولتاژ رو از روش برداری اینرسی باعث می شه چند دور دیگه بزنه و چون با گیربکس به چرخ وصل شده اگه دیسک رو چرخ بذاری بعد چند وقت می فهمی که فشار زیادی تو لحظه ی قطع شدن برق موتور تا ایستادن چرخ روی ترمزت ایجاد میشه که باعث از بین رفتن ترمز در حالته خوش بینانست و به اجزای مکانیکی و شاسی ماشینتم فشار میاره
یکی از دوستامون از ولتاژ معکوس و هم پتانسیل کردن صحبت کرد که منطقیه و راه معقول و مناسبیه چون می تونی شدت ترمزت رو کاملا کنترل کنی
ولی اگه از دیسک می خوای استفاده کنی باید مستقیم روی شفت موتور استفاده کنی نه انتهای گیر بکس
موفق باشیلبخند بزنید تا زندگی برایتان لذت بخش گردد
دیدگاه
دیدگاه