ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.






جهت تبلیغ در وب سایت ECA کلیک کنید.

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7
  1. #1
    2010/11/14
    602
    2

    کنترل دریچه اگزوز موتور کراس

    سلام دوستان.نمیدونم جای مطرح کردن این موضوع اینجا هست یا نه .
    ولی یه سوال خدمت استاد های عزیز دارم
    موتور کراس یه برد داره که اگه دور موتور از یه حدی بالا بره دریچه دوم اگزوز رو باز میکنه
    حالا قسمت تشخیص این برد هم اونطوری که موتور سوار ها میگن تعداد جرقه ای هست که شمع موتور میزنه
    مثلا اگه تعداد جرقه ای که شمع میزنه 20 تا در ثانیه بود در یچه ای باز نشه ولی اگه از بیست بالا رفت دریچه دوم باز شه
    حالا میشه بگید که این کار رو میشه به صورت انالوگ درست کرد؟
    اصلا کارکرد شمع چطوریه؟
    با میکرو میشه درستش کرد ؟میکرو میتونه تو اون محیط بدوننوسان کار کنه؟نویز رو تاثیر نمیزاره؟
    تشکر از شما دوستان
    **** k i n j ****
  2. #2
    2010/11/14
    602
    2

    پاسخ : کنترل دریچه اگزوز موتور کراس

    نقل قول نوشته اصلی توسط bstar2
    با سلام
    به چه علتی میخواهید دریچه دوم سوخت باز شود ؟
    اما در جواب شما
    در سیستم انژکتوری :
    راه تشخیص زمان جرقه با استفاده از دنده فلایول میباشد !
    فرض بر این باشد که دنده فلایول همانند انکودر میباشد !
    هرچه قدر میزان دور موتور بیشتر شود میزان پالسهای ارسالی از سنسور دور موتور ( القایی میباشد ) بیشتر میشود !
    اگر دنده فلایول یک دور کامل را طی نماید جرقه شمع زده میشود !

    اما در سیستم کاربراتوری :
    دور موتوربالا باعث حرکت سریع میلیه دلکو میشود که در اثر گردش سریع دلکو پلاتین قطع وصل میشود و جرقه در شمع زده میشود !

    بهتر می باشد شما ابتدا در رابطه با سیستم مکانیک موتور مطالعه نمایید !
    تا با دید باز تر نسبت به قضیه اقدام نمایید !
    در ساختار موتو کراس یه قسمت رو طراحی کردن که وقتی دور موتور بالا میره دریچه باز میشه تا به قول معروف موتو بهتر نفس بکشه و قوی تر شه
    کلا این طراحی کارخونه هوندا هستش
    فک میکنید بشه تعداد دور فلایول رو تشخیص داد؟شمردش؟
    کلا فکر میکنید اساس کار این برد به این شکل باشه؟
    **** k i n j ****
  3. #3
    2010/11/14
    602
    2

    پاسخ : کنترل دریچه اگزوز موتور کراس

    نقل قول نوشته اصلی توسط bstar2
    من که متوجه منظورت نمیشم !
    میخوایی چیکار کنی قشنگ توضیح بده تا در حد توانم بتونم کمکت کنم !
    سیستم موتور شما کاربراتوری میباشد یا انژکتوری ؟
    اینجور که من متوجه شدم موتور تریل ها یه قسمت الکترونیکی دارن که بهش میگن کیپس که هر چه تعداد دور موتور بالا میره دریچه اگزوز رو باز تر میکنه
    **** k i n j ****
  4. #4
    2010/11/14
    602
    2

    پاسخ : کنترل دریچه اگزوز موتور کراس

    دوست عزیز اگه قرار بود من اینا رو همه رو میدونستم که دیگه تاپیک وا نمیکردم
    دریچه دوم باز میشه که خروجی دود راحت تر باشه و به قول موتور سوارا موتور نفس بکشه
    **** k i n j ****
  5. #5
    2007/02/10
    92
    3

    پاسخ : کنترل دریچه اگزوز موتور کراس

    با سلام
    اين برد يك درايور استپ موتور كه داخل اگزوز موتور نصب ميشه ، وقتي دور موتور پايين اين دريچه بستست كه تراكم بالا بره و موتور تو دور پايين سريعتر شتاب بگيره و وقتي دور موتور بالا ميره اين دريچه باز ميشه كه موتور بهتر تنفس كنه و تو دور بالا كم نياره ،
    بيشتر تو موتور هاي كراس هوندا معروف به انجين طلا اين برد هست كه يك باكس مشكي و داخلش هم رزين ريختن ، اگه موتورش دم دستت باشه ، سيمكشيش در بياري راحت ميشه با يك برد ساده ميكرو و L298 ساختش ، داخل خودش از 4 تا ماسفت براي درايو استفاده كرده
  6. #6
    2010/11/14
    602
    2

    پاسخ : کنترل دریچه اگزوز موتور کراس

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali_j
    با سلام
    اين برد يك درايور استپ موتور كه داخل اگزوز موتور نصب ميشه ، وقتي دور موتور پايين اين دريچه بستست كه تراكم بالا بره و موتور تو دور پايين سريعتر شتاب بگيره و وقتي دور موتور بالا ميره اين دريچه باز ميشه كه موتور بهتر تنفس كنه و تو دور بالا كم نياره ،
    بيشتر تو موتور هاي كراس هوندا معروف به انجين طلا اين برد هست كه يك باكس مشكي و داخلش هم رزين ريختن ، اگه موتورش دم دستت باشه ، سيمكشيش در بياري راحت ميشه با يك برد ساده ميكرو و L298 ساختش ، داخل خودش از 4 تا ماسفت براي درايو استفاده كرده
    ممنون
    حالا میشه بردها رو تعمیر کرد؟
    برنامه میکرو که میگید رو.ورودیش چطوریه؟سنسوری هست؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط bstar2
    جناب حمید رضا رضایی لطفا به دلیل هاستینگ بالا و دادن پول هاستینگ از جیب خود تایپیک را حذف نمایید !
    شما نیازی نیست که نگران پولش باشید.....
    **** k i n j ****
  7. #7
    2008/08/25
    تهران
    124
    2

    پاسخ : جناب حمید رضا رضایی لطفا به دلیل هاستینگ بالا و دادن پول هاستینگ از جیب خود تایپ

    نقل قول نوشته اصلی توسط bstar2
    جناب حمید رضا رضایی لطفا به دلیل هاستینگ بالا و دادن پول هاستینگ از جیب خود تایپیک را حذف نمایید !
    چی میگی عمو واضح حرف بزن ما هم سر دراریم !!!! بنده خدا سوال کرده 2 مین یه بار اسپم زدی ......
    کم باش اصلا هم نگران کم بودنت نباش!!!
    اونی که اگر کم باشی گمت میکنه, همونیه که اگر زیاد باشی حیفت میکنه!!
    فقط خوب باش. خوب بودن به اندازه کافی متفاوتت میکنه.
نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 41
    آخرين نوشته: 2015/07/09, 14:37
  2. راهنمایی برایکنترل دریچه
    توسط gmaissam در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2014/08/29, 15:46
  3. دریچه هوا (برقی)
    توسط aminr67 در انجمن رباتيك و مكاترونيك
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2010/07/05, 20:20
  4. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2010/06/05, 23:19
  5. کمک برای قرار دادن دریچه کولر در مکان مناسب
    توسط MARAL_7133 در انجمن تاسيسات الكتريكي
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2009/06/18, 19:27

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •